Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

15800/1951. (IX. 13.) BM rendelet

a kishajók (motorcsónakok, kajakok, evezős- és vitorláscsónakok) belvizeken való közlekedésének szabályozásáról

(Közigazgatási rendszám: 5.502.)

A kishajók (motorcsónakok, kajakok, evezős- és vitorláscsónakok) belvizeken való közlekedésének szabályozása tárgyában a közlekedés- és postaügyi miniszterrel egyetértésben a következőket rendelem:

1. § Minden kishajó-tárolóhelyen (vizisporttelep, üdülőhely stb.) a kishajók felelős kezelője köteles az ott tároló kishajókról az 1. számú minta szerinti nyilvántartást és a használatba kiadott kishajókról a 2. számú minta szerinti naplót (túra-naplót) vezetni.

2. § Az 1. §-ban meghatározott nyilvántartást és naplót a rendőrség folyamrendészeti közegei bármikor ellenőrizhetik. E célból a kishajók felelős kezelője a nyilvántartást és naplót a rendőrség közegeinek kívánságára átadni köteles.

(1) Az 1952. évi május hó 15. napjától - a 4. §-ban meghatározott kivételekkel - csak abban az esetben adható ki kishajó használatra és lehet azzal közlekedni, ha a kishajót igénybevenni szándékozó, illetőleg igénybevenni szándékozók közül legalább egy személy az evezésből, a kajakozásból, vagy vitorlázásból a Munkára Harcra Kész testnevelési rendszerrel (továbbiakban: MHK.) kapcsolatos próbát, illetőleg a jártassági vizsgát sikeresen letette és ezt a sportköre (sportszervezete, üzeme, hivatala, iskolája) által a 3. számú minta szerinti "Igazolás"-sal igazolja.

(2) Az (1) bekezdésben megjelölt MHK. próba, illetve jártassági vizsga sikeres letételét tanusító "Igazolás"-t a kishajó vezetője köteles a kishajó használatának ideje alatt magánál tartani és a rendőrség folyamrendészeti közegei felszólítására felmutatni.

(3) Veszély (vihar) közeledtét jelző figyelmeztetés (félárbócra vont viharkosár és sárgaszínű rakéta kilövése) után:

a) csak a használatba vevő felelősségére lehet kishajót kizárólag közvetlen partmenti használatra kiadni;

b) a vizen tartózkodó motorcsónakosok, kajakozok, evezősök, vitorlások kötelesek a part felé tar-tani és a viharjelző állomás további jelzéseit állandóan figyelemmel kisérni.

(4) A bármely pillanatban bekövetkezhető veszélyre (viharra) figyelmeztető jelzés (egészárbócra vont viharkosár és piros színű rakéta kilövése) után kishajót használatra kiadni, illetve azzal közlekedni tilos; a vízen tartózkodó motorcsónakosok, kajakozók, evezősök és vitorlások azonnal kötelesek a parthoz menni.

4. § (1) A 3. § (1) bekezdésében megjelölt MHK. próba, illetve jártassági vizsga sikeres letételét nem kell igazolni, ha a kishajó vezetője:

a) magasabb fokú vízijártasságot megkövetelő képesítéssel rendelkezik (hajóskapitány, hajó- és tutajvezető, hajósszemélyzet tagja);

b) vízhez kötött foglalkozással kapcsolatban vezet kishajót (halász, halászsegéd, komp- és révhajó vezető, úszómester, vízimüvek személyzetének tagja);

c) a kishajósportok valamelyik fajtájából mint sportolónak minősítése, vagy osztályozása van.

(2) A kishajó vezetője a folyamrendészeti szervek közegeinek felszólítására az (1) bekezdésben megjelölt mentességet igazolni köteles.

5. § (1) A Balatonon a kishajókat azok tulajdonosai az 1952. évi május hó 15. napjáig veszélyt jelző fáklyával kötelesek felszerelni.

(2) Veszélyt jelző fáklya nélkül kishajót az (1)] bekezdésben meghatározott idő után a Balatonon használatra kiadni, illetve ilyen felszerelés nélkül kishajóval közlekedni tilos.

6. § (1) Amennyiben a cselekmény súlyosabb büntető rendelkezés alá nem esik, kihágást követ el és kettőezer forintig terjedhető pénzbüntetéssel büntetendő az, aki:

a) az 1. §-ban meghatározott nyilvántartás vagy napló vezetését elmulasztja, illetőleg a nyilvántartást és a naplót a rendőrség folyamrendészett közegeinek felszólítására át nem adja;

b) a 3. § (1) és (4) bekezdésében, valamint az 5. § (2) bekezdésében meghatározott tilalom ellenére, kishajót használatra kiad, illetőleg kishajóval közlekedik;

c) a bármely pillanatban bekövetkezhető viharra figyelmeztető jelzés után a parthoz nem megy [3. § (4) bekezdés];

d) a rendőrség íolyamrendészeti közegei felszólítására a MHK. próba, illetve a jártassági vizsga sikeres letételét tanusító "Igazolás" felmutatását megtagadja, illetőleg a 4. § (2) bekezdésében megjelölt mentességet nem igazolja;

e) a várható veszélyre történt figyelmeztetés után a kishajtó nem közvetlenül a partmenti közlekedésre használja [3. § (3) bekezdés];

f) a tulajdonában lévő kishajót az 5. § (1) bekezdésben megjelölt veszélyt jelző fáklyával nem szereli fel.

(2) A kihágás miatt az eljárás a rendőrség, mint rendőri büntetőbíróság hatáskörébe tartozik.

7. § A jelen rendelet hatálybalépésével a 280.060/1938. B. M. és a 92.300/1944. B. M. rendeletek, valamint az ellentétes rendeletek hatályukat vesztik.

Pöcze Tibor s. k.,

a belügyminiszter első helyettese

1. számú minta a 15800/1951. (IX. 13.) BM rendelethez

2. számú minta a 15800/1951. (IX. 13.) BM rendelethez

3. számú minta a 15800/1951. (IX. 13.) BM rendelethez

Tartalomjegyzék