Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

1/1956. (IV. 4.) KPM rendelet

a gőzmozdonyvontatású vasútak és gőzhajózási vállalatok működésével kapcsolatos tűztávlatról

A Népköztársaság Elnöki Tanácsának 1955. évi 23. számú törvényerejű rendelete 3. § (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, a belügy-, pénzügy-, igazságügy-, város- és községgazdálkodási és az építésügyi miniszterrel egyetértésben a következőket rendelem:

1. §

(1) Tűztávlat az a távolság, amelynek határán belül a mozdonyból (gőzvontatású hajó kéményéből) kihulló szikra tüzet okozhat.

(2) A tűztávlatnak a 2. § (1) bekezdésében meghatározott határán belül lévő épületeket (lakó-, háztáji, mellék-, gazdasági épületeket) megfelelően tűzbiztossá kell tenni vagy ki kell sajátítani.

2. §

(1) A szabályszerű tűztávlat a következő:

a) 8 méter, a tűzbiztos anyagból készült és ugyanilyen anyaggal fedett épületnél, melynek összes nyílásai ablakokkal vagy ajtókkal elzárhatók;

b) 20 méter, ha az épület oldala és tetőhéjazata fából készült és összes nyílásai ajtókkal és ablakokkal elzárhatók;

c) 60 méter, ha az épület szalmával, gyékénnyel, vagy náddal fedett, valamint olyan épületeknél, amelyek nyílásai ablakokkal és ajtókkal el nem zárhatók;

d) 100 méter a tűz- és robbanóveszélyes anyagok előállítására, feldolgozására szolgáló épületnél, továbbá szérűskerteknél.

(2) A tűztávlat meghatározásánál az épület leg-kiállóbb, illetőleg a szérűskert területének legközelebbi pontja és a legközelebbi vágány tengelye közti távolságot kell figyelembe venni.

3. §

(1) A tűztávlati távolságokat a pályaszint és az épület fedelének gerince, illetőleg a szérűskert közötti magasságkülönbség kétszeresével kell megnagyobbítani, ha az épület fedelének gerince, illetőleg a szérűskert földszíne a pálya szintjénél két méternél mélyebben fekszik. A pályaszintnél hat méterre magasabb talajon fekvő épületek rézsűs bevágás esetén tűztávlaton kívül fekvőnek tekintendők.

(2) A szabályszerű és felemelt tűztávlati távolságokat a közlekedés- és postaügyi miniszter a felügyelete alá tartozó vasutaknál csökkentheti. A tűztávlat minden más vasútnál is csökkenthető abban az esetben, ha a nem tűzbiztos épületet tűzbiztos épületek vagy élőfák fedezik.

4. §

A kisajátítási eljárás céljára készített kisajátítási tervbe a kisajátítandó ingatlanok adatai után külön megjelöléssel fel kell venni azokat az épületeket és szérűskerteket, amelyek a tűztávlaton belül esnek.

5. §

(1) A tűztávlatba eső és kisajátítási tervbe felvett épületeket a vasút

a) a tűztávlati szabályoknak megfelelően tűzbiztossá tenni, vagy

b) kisajátítani köteles.

(2) A tűztávlatba eső épületek tűzbiztossá tétele, vagy kisajátítása között a vasút saját hatáskörében dönt.

(3) Ha a szérűskert tűztávlatba esik, a tulajdonos köteles megelégedni annak az értékveszteségnek megfizetésével, amely annak következtében állt elő, hogy a tűztávlatba eső terület többé nem használható szérűskert céljaira.

(4) A (3) bekezdésben említett értékveszteséget a területileg illetékes megyei tanács végrehajtó-bizottságának igazgatási osztálya állapítja meg.

(5) Az értékveszteség címén fizetendő kártalanítás összege nem lehet több, mint a szérűskert kisajátítása esetén megállapítható készpénzkártalanítás 50 százaléka. Kártalanításként szérűskert céljaira szolgáló csereingatlant is lehet adni.

6. §

A vasút építésének megkezdése után 60 méter távolságon belül eső területre az építésügyi hatóság csak a Magyar Államvasutak területileg illetékes igazgatóságának előzetes hozzájárulása esetén adhat építési engedélyt.

7. §

E rendeletben foglaltak értelemszerűen alkalmazandók a gőzhajózási vállalatok üzeme tekintetében is.

8. §

(1) Jelen rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

(2) Ez a rendelet nem érinti a vasút mentén erdővédterület létesítéséről szóló 6.610/1948. (VI. 19.) Korm. rendelet, az ipari növények tárolóhelyein tűzesetek megakadályozásáról szóló 356.303/1950. (IX. 23.) BM rendelet, a mezőgazdasági termények tűztől való megóvásáról szóló 43/1952. (V. 27.) MT rendelet, valamint az ennek végrehajtása tárgyában kiadott 9.360-1/1952. (V. 21.) BM utasítás, továbbá a tőzegmezők tűzkároktól való megóvásáról szóló 64/1952. (VIII. 2.) MT rendelet és ennek végrehajtásáról szóló 17-226/1952. (VIII. 9.) BM utasítás hatályát.

Katona Antal s. k.,

a közlekedés- és postaügyi miniszter első helyettese