Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

1968. évi VI. törvény

a Magyar Népköztársaság 1969. évi költségvetéséről és a tanácsok költségvetésének 1969-1970. évi költségvetési szabályozóiról

1. § Az Országgyűlés az 1969. évi népgazdasági terv célkitűzéseivel összhangban a Magyar Népköztársaság 1969. évi költségvetésének

bevételeit 154.219,527.000 forintban,

kiadásait 155.929,527.000 forintban,

hiányát 1.710,000.000 forintban

határozza meg.

2. § (1) Az 1. §-ban meghatározott bevétel - a (2)-(5) bekezdésekben foglalt részletezéssel - a vállalatok, a szövetkezetek és a lakosság befizetéseiből, továbbá egyéb, jogszabályokkal meghatározott különféle forrásokból származik.

(2) A vállalatok, a kisipari szövetkezetek, az általános fogyasztási és értékesítő szövetkezetek, a szövetkezeti vállalatok illetményadója, társadalombiztosítási járuléka, nyereségadója, termelési adója, forgalmi adója, vámbefizetése, import-forgalmi adója és egyéb befizetései, továbbá a vállalatok eszközlekötési járuléka és a központosított amortizáció befizetéseinek együttes összege 130.600 millió forint, a bevétel 84,7%-a, amely a főbb népgazdasági áganként a következőképpen oszlik meg:

- ipar 65.291 millió forint, az e bekezdés szerinti bevétel 50%-a;

- építőipar 7.260 millió forint, az e bekezdés szerinti bevétel 5,6%-a;

- mezőgazdaság, erdőgazdálkodás, vízgazdálkodás 2.400 millió forint, az e bekezdés szerinti bevétel 1,8%-a;

- szállítás és hírközlés 9.333 millió forint, az e bekezdés szerinti bevétel 7,1%-a;

- kereskedelem 35.927 millió forint, az e bekezdés szerinti bevétel 27,5%-a;

- nem termelő ágazatok 10.389 millió forint, az e bekezdés szerinti bevétel 8%-a.

(3) A mezőgazdasági termelőszövetkezetek befizetéseinek összege 2.750 millió forint, a bevétel 1,8%-a.

(4) A lakosságtól származó adó- és egyéb befizetések összege 7.900 millió forint, a bevétel 5,1%-a.

(5) A különféle bevételek, a központi és tanácsi költségvetési szervek bevételei, továbbá a nemzetközi pénzügyi kapcsolatokból eredő befizetések és az egyéb forrásokból származó bevételek együttesen 12.970 millió forint, a bevétel 8,4%-a.

3. § Az 1. §-ban meghatározott kiadásból 36.000 millió forint, a kiadás 23,1%-a

- az állami költségvetést terhelő beruházási kiadásokra,

- a tanácsi fejlesztési alapok állami támogatására,

- az egyes állami beruházásokkal kapcsolatos forgóalap képzésre és

- a központi készletezésre, továbbá

- a termelőszövetkezetek ár- és egyéb támogatására

fordítható.

4. § Az 1. §-ban meghatározott kiadásból 40.820 millió forint, a kiadás 26,2%-a, a vállalatok, a kisipari szövetkezetek, az általános fogyasztási és értékesítő szövetkezetek, a szövetkezeti vállalatok egyes termelési és forgalmi tevékenységének ösztönzését szolgáló állami visszatérítésekre, dotációkra és termelési árkiegészítésekre, import-árkiegészítésekre, továbbá egyéb állami támogatásokra, valamint a fogyasztói árpolitikai célkitűzések megvalósítását szolgáló fogyasztói árkiegészítésekre fordítható.

5. § Az 1. §-ban meghatározott kiadásból 14.594 millió forint, a kiadás 9,3%-a

- a nemzetközi kötelezettségekkel kapcsolatos kiadások teljesítésére,

- a belföldi államadósságok törlesztésére és

- egyéb kiadásra

fordítható.

6. § (1) Az 1. §-ban meghatározott kiadásból a költségvetési szervek kiadásaira 64.516 millió forint, a kiadás 41,4%-a fordítható.

(2) Az (1) bekezdés szerinti kiadások a főbb felhasználási célok szerint a következőképpen oszlanak meg:

- a társadalombiztosítási feladatok, a betegségi és egyéb készpénzsegélyek, a gyógyszerek, a gyógyászati segédeszközök, a családi pótlék, továbbá a nyug- és egyéb ellátás kiadása 19.138 millió forint, az 1. §-ban meghatározott kiadás 12,3%-a;

- az egészségügyi feladatok, az egészségügyi ellátás és az egészségvédelem fejlesztésének, a kórházak, a klinikák, a szakorvosi rendelőintézetek, a gondozóintézetek, az orvosi körzetek, a szülőotthonok, a bölcsődék és a gyermekotthonok fenntartásának, az anya- és csecsemővédelem, a szülészeti ellátás, valamint egyéb egészségügyi célok kiadása 6.545 millió forint, az 1. §-ban meghatározott kiadás 4,2%-a;

- a szociális támogatásoknak, a szociális otthonok, az üdülők fenntartásának, továbbá más szociális feladatoknak kiadása 921 millió forint, az 1. §-ban meghatározott kiadás 0,6%-a;

- az oktatási intézmények, továbbá a tanulók elhelyezését szolgáló bentlakásos intézmények fenntartásának, valamint az egyéb oktatási célok kiadása 8.571 millió forint, az 1. §-ban meghatározott kiadás 5,5%-a;

- a tudományos kutatás támogatásának, a népművelési, művészeti és más kulturális intézmények támogatásának, a sportfeladatok ellátásának, valamint egyéb kulturális célok megvalósításának kiadása 2.951 millió forint, az 1. §-ban meghatározott kiadás 1,9%-a;

- a honvédelmi kiadás 8.029 millió forint, az 1. §-ban meghatározott kiadás 5,1%-a;

- a rend- és jogbiztonsági kiadás 4.602 millió forint, az 1. §-ban meghatározott kiadás 3%-a;

- az igazgatási kiadás 2.855 millió forint, az 1.§-ban meghatározott kiadás 1,8%-a;

- a költségvetési szervek különböző gazdasági feladatainak kiadása 8.034 millió forint, az 1. §-ban meghatározott kiadás 5,2%-a;

- egyéb, a költségvetési szervek feladatainak ellátásával összefüggő kiadás 2.870 millió forint, az 1. §-ban meghatározott kiadás 1,8%-a.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzat igénybevételére - az állami költségvetés bevételeinek alakulásától függően - a költségvetési szervek csak a részükre megállapított feladatok teljesítésével arányosan jogosultak.

7. § (1) Az Országgyűlés a tanácsok 1969-1970. évekre vonatkozó költségvetési szabályozóit az alábbiak szerint állapítja meg:

a) Bevételi források:

a tanácsok felügyelete alá tartozó költségvetési szervek működési bevételei;

a lakosság adóbefizetései, valamint a tanácsok által beszedett illetékek és díjak;

a mezőgazdasági termelőszövetkezetek földadója, jövedelemadója és gépjármű adója;

a tanácsok felügyelete alatt álló vállalatok illetményadója, eszközlekötési járuléka, nyereségadója és kereskedelmi adója;

a minisztériumi felügyelet alatt álló kiskereskedelmi és vendéglátóipari vállalatok illetményadója, eszközlekötési járuléka és nyereségadója;

a kisipari termelőszövetkezetek illetményadója és nyereségadója;

az általános fogyasztási és értékesítő szövetkezetek illetményadója és nyereségadója.

b) Állami hozzájárulás

az 1969-1970. évre 11.616 millió forint, ebből az 1969. évre 5.776 millió forint.

(2) Az (1) bekezdés a) pontjában megjelölt bevételi forrásokból származó bevétel - kivéve a (3) bekezdésben meghatározott eseteket - a fővárosi, megyei, megyei jogú városi tanácsokat teljes egészében megilleti.

(3) A tanácsi felügyelet alatt álló vállalatok nyereségadójából származó bevétel a fővárosi tanácsot az 1969. évben 75%-ban, az 1970. évben 65%-ban,

a kisipari termelőszövetkezetek nyereségadójából származó bevétel az 1969. és az 1970. években Budapest fővárost, Baranya, Bács-Kiskun, Békés, Borsod-Abaúj-Zemplén, Csongrád, Komárom, Pest és Vas megyéket, továbbá Szeged megyei Jogú várost 30%-ban, Győr-Sopron megyét és Debrecen megyei jogú várost 50%-ban,

az általános fogyasztási és értékesítő szövetkezetek nyereségadójából származó bevétel az 1969. és az 1970. években Bács-Kiskun, Csongrád és Pest megyéket 30%-ban illeti meg.

8. § Az Országgyűlés a tanácsok 1969-1970. évi fejlesztési alapjához nyújtott állami támogatást 13.936 millió forintban állapítja meg; ebből az 1969. évi állami támogatás 6.864 millió forint.

9. § A tanácsok költségvetéséhez megállapított állami hozzájárulást és a kötelező előirányzatokat, valamint a tanácsok fejlesztési alapjához nyújtott állami támogatást fővárosi, megyei, megyei jogú városi tanácsok szerint részletezetten e törvény 1. számú melléklete határozza meg.

10. § A minisztériumok és országos hatáskörű szervek kötelező előirányzatait e törvény 2. számú melléklete határozza meg.

11. § (1) A tanácsok költségvetésüket e törvényben foglalt költségvetési szabályozók alapján - a hatályos jogszabályi rendelkezések szerint - állapítják meg.

(2) A tanácsok - a hatályos jogszabályi rendelkezések szerint - költségvetésük előirányzatait év közben a bevételi többlet, a kiadási megtakarítás, vagy a költségvetésük tartaléka terhére előirányzatmódosítás, illetve pótelőirányzat engedélyezése útján megváltoztathatják.

12. § (1) A minisztériumok és országos hatáskörű szervek költségvetésük részletes összetételét e törvény 2. számú mellékletében meghatározott kötelező előirányzatok betartásával - a hatályos jogszabályi rendelkezések szerint - állapítják meg.

(2) A minisztériumok és országos hatáskörű szervek költségvetésükön belül - a hatályos jogszabályi rendelkezések szerint - előirányzatmódosítási jogkörrel rendelkeznek az év közben felmerülő szükségletekkel, feladatváltozásokkal kapcsolatos előirányzatok meghatározására.

13. § E törvény kihirdetése után a tanácsok, a minisztériumok és országos hatáskörű szervek -a hatályos jogszabályi rendelkezések szerint - jogosultak jóváhagyni a felügyeletük alá tartozó költségvetési szervek részletes előirányzatait.

14. § Felhatalmazást kap a pénzügyminiszter arra, hogy a költségvetés végrehajtása során

- e törvényben meghatározott bevételek beszedését és a kiadások teljesítéséhez szükséges pénzellátást a népgazdaság érdekeinek megfelelően szabályozza;

- a pénzügyi egyensúly biztosítására a költségvetési eszközök évközi felhasználásánál intézkedéseket tegyen;

- az 1. §-ban meghatározott hiányt a költségvetés terven felül keletkező bevételeiből, illetve az állami pénzkészlet terhére fedezze;

- a 11. § (2) bekezdésében és a 12. § (2) bekezdésében foglalt előirányzatmódosítási jogkört meghaladó esetekben a Magyar Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány által átruházott hatáskörben előirányzatmódosítást engedélyezzen.

15. § E törvény rendelkezéseit 1969. január 1. napjától kell alkalmazni, végrehajtásáról a Magyar Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány a pénzügyminiszter útján gondoskodik.

Losonczi Pál s. k.,

a Népköztársaság Elnöki Tanácsának elnöke

Cseterki Lajos s. k.,

a Népköztársaság Elnöki Tanácsának titkára

A tanácsok költségvetésének kötelező előirányzatai megyénként és Jogcímek szerint

(Ezer forintban)

1. sz. melléklet a törvény 9. §-ához

* Tartalmazza a vállalati kezelésben levő lakóházak felújításához és fenntartásához nyújtott támogatás összegét is.

A központi szervek kötelező előirányzatai fejezetenként és jogcímek szerint

(Ezer forintban)

2. sz. melléklet a törvény 10. §-ához

1 A társadalombiztosítási járulékbefizetést is tartalmazza.

2 A tartalék központi felújítási feladatokra és egyéb meghatározott célokra szolgál.

Tartalomjegyzék