22/1970. (VIII. 5.) PM rendelet

a Pénzügyminisztérium Bevételi Főigazgatóságának felállításáról szóló 16/1967. (VI. 18.) Korm. számú rendelet végrehajtására kiadott 6/1967. (VI. 18.) PM számú rendelet módosításáról

A Pénzügyminisztérium Bevételi Főigazgatóságának felállításáról szóló, a 24/1970. (VIII. 5.) Korm. számú rendelettel módosított 16/1967. (VI. 18.) Korm. számú rendelet (a továbbiakban: R.) 4. §-ának (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendelem:

1. §

A 6/1967. (VI. 18.) PM számú rendelet (a továbbiakban: Vr.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. § A Pénzügyminisztérium Bevételi Főigazgatósága (a továbbiakban: Főigazgatóság) a területi igazgatóságok (a továbbiakban: igazgatóság), a megyei (fővárosi) hivatalok (a továbbiakban: hivatal) központi irányító és felügyeletet ellátó hatósága. Biztosítja az említett szervek munkájában az egységes gyakorlatot; dönt az igazgatóságok határozataival szemben benyújtott jogorvoslati kérelmek ügyében; a társadalmi tisztajövedelem vállalatoknál maradó és központosításra kerülő részeivel, valamint a költségvetési juttatások formáival összefüggésben adatfeldolgozási, közgazdasági elemző és információs tevékenységet végez. Országosan összesíti az állami vállalatok és szövetkezetek évközi beszámolóit és év végi mérlegbeszámolóit (zárszámadásait). Az egyedi mérlegbeszámolókat (zárszámadásokat), az azokból készített összesítéseket tárolja és országos dokumentációs szolgálatot lát el. Központilag szervezi és irányítja a törzskönyvezési munkákat. A törzskönyvi adatokat országosan nyilvántartja és ezekből összesítéseket és tájékoztatókat készít."

2. §

(1) A Vr. 2. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az igazgatóságok a R. 2. §-ának (2) bekezdésében felsorolt gazdálkodó szervek adóztatását és pénzügyi revízióját végző első fokú hatóságok. Feladatuk ezen felül közgazdasági elemzés, adatfeldolgozás, adatszolgáltatás, valamint az illetékességi területükön működő hivatalok és adóelszámolási irodák munkájának közvetlen irányítása, felügyelete. Döntenek a hivatalok határozataival szemben benyújtott jogorvoslati kérelmek ügyében; vezetik a hatáskörükbe tartozó gazdálkodó szervek törzskönyvi nyilvántartását."

(2) A Vr. 2. §-a az alábbi (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A külföldi székhelyű vegyes vagy tisztán magyar érdekeltségű gazdálkodó szervek törzskönyvi nyilvántartását a budapesti Igazgatóság vezeti."

3. §

A Vr. a következő 2/A. §-sal egészül ki:

"2/A. § (1) A hivatalok a R. 2. -ának (3) bekezdésében felsorolt gazdálkodó szervek adóztatását és pénzügyi revízióját, valamint adatszolgáltatást végző első fokú hatóságok. Feladatuk ezen felül az említett gazdálkodó szervek törzskönyvi nyilvántartásának vezetése.

(2) A hivatalok megyékben és a fővárosban működnek.

A hivatalok elnevezése: "Pénzügyminisztérium Bevételi Főigazgatóság ......... megyei (Fővárosi) Hivatala."

(3) A megyékben működő hivatalok illetékessége a megye és a megye székhelyén levő megyei jogú város területére terjed ki. A fővárosban működő hivatal illetékessége az ország területén társasági formában működő nem állami, valamint külföldi vállalatok (társaságok) tekintetében az ország területére, a hatáskörébe tartozó egyéb gazdálkodó szervek vonatkozásában a főváros területére terjed ki."

4. §

A Vr. a következő 2/B. §-sal egészül ki:

"2/B. § (1) Az irodák a R. 2. §-ának (2) és (3) bekezdésében felsorolt gazdálkodó szervek költségvetési befizetéseinek és juttatásainak nyilvántartását, könyvelését és elszámolását végzik. Átutalják továbbá az illetékes megyei és helyi tanácsoknak a területileg őket megillető jövedelmeket a szabályozásra vonatkozó központi rendelkezéseknek, illetve a megyei (fővárosi) tanács határozatának megfelelően. Az átutalásokra vonatkozóan a helyi tanácsok (községi, városi) részére, azok kérésére információt szolgáltatnak.

(2) Az irodák illetékessége az igazgatóság és annak közvetlen irányítása alatt álló hivatalok illetékessége alá tartozó gazdálkodó szervekre terjed ki."

5. §

A Vr. 3. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki:

"(2) A hivatalok vezetőit a megyei (fővárosi) tanács végrehajtó bizottsága és a Főigazgatóság vezetőjének előzetes hozzájárulásával az igazgatóságok vezetői nevezik ki. A hivatalok dolgozói tekintetében a kinevezési jogkört a hivatalok vezetői gyakorolják."

6. §

Ez a rendelet 1971. január 1. napján lép hatályba. Ezzel egyidejűleg a 9/1962. (VI. 15.) PM és a 24/1967. (XII. 15.) PM számú rendeletnek a törzskönyvi nyilvántartást vezető szerveket meghatározó rendelkezései e rendeletben foglaltaknak megfelelően módosulnak.

Faluvégi Lajos s. k.,

pénzügyminiszterhelyettes