Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

4/1971. (III. 1.) MüM rendelet

a részesedési alap felhasználásáról szóló rendelkezések módosításáról

A részesedési alap felhasználásáról szóló 9/1969. (XII. 20.) MüM rendeletet - ideértve ennek a munka díjazásának egyes kérdéseiről szóló 7/1967. (X. 8.) MüM rendeletet módosító I. részét is - (a továbbiakban: R) a Szakszervezetek Országos Tanácsával, az Általános Fogyasztási Szövetkezetek Országos Szövetségével és a Kisipari Szövetkezetek Országos Szövetségével egyetértésben a következők szerint módosítom:

1. §

(1) Az R. I. része 27. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A nyereségprémiumot a vállalat felügyeleti szerve az R nyereségrész adóval és kötelező tartalékkal csökkentett - a bányászati alágazat kijelölt vállalatainál ezen felül az eredmény terhére közvetlenül a részesedési alapba helyezhető összeggel növelt - összegének a tárgyévi mérleg szerinti bérköltséghez való arányának (bruttó R/B) alapulvételével állapítja meg oly módon, hogy a nyereségprémium mértéke az arány minden egyes százaléka után a magasabb vezető állású dolgozó tárgyévi kifizetett alapbérének egy százalékánál kevesebb és

a) a "C" és ennél alacsonyabb kategóriájú vállalatok magasabb vezető állású dolgozói esetében 1,5 százalékánál -,

b) a "B" és ennél magasabb kategóriájú vállalatok magasabb vezető állású dolgozói esetében 2 százalékánál -, végül

c) az olyan vállalatok magasabb vezető állású dolgozói esetében, amelyeknek kormányszinten elhatározott, illetve ehhez kapcsolódó, vagy hasonló jelentőségű távlati feladatai vannak - ha a felügyeleti miniszter a távlati feladatokra való tekintettel nyereségprémiumuk egy részének visszatartását rendelte el - 2,5 százalékánál

(3) több nem lehet. A mérleg szerinti bérköltségbe ebből a szempontból nem számít be a bányászatban a hűségjutalom, a könyv- és lapkiadó vállalatoknál, valamint a film- és hanglemezgyáraknál és a Magyar Hirdető Vállalatnál a bérszabályozás rendszeréről szóló 13/1970. (XI. 15.) MüM rendelet 1. számú mellékletének 2. b) pontjában meghatározott szerzői tiszteletdíjak, illetőleg a filmprémium. A "C" és ennél alacsonyabb kategóriájú vállalatoknál a felügyeleti miniszter (szövetkezeti vállalatok esetében a SZÖVOSZ, illetve OKISZ elnöke); a tanácsi vállalatoknál pedig az ágazati miniszter a munkaügyi miniszterrel és az illetékes tanács végrehajtó bizottságával egyetértésben, indokolt esetben legfeljebb 2 százalékos kulcs alkalmazását is engedélyezheti."

(2) Az R. I. részének 28. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki és az eddigi (3) bekezdés számozása (4)-re változik:

"(3) A kifizethető nyereségprémiumot csökkenteni kell a fővárosban működő, s az előírt kitelepítést, illetve áttelepítést indokolatlanul elmulasztó vállalatokra és kisipari szövetkezetekre vonatkozó eljárásról szóló 30/1970. (VIII. 18.) Korm. rendelet alapján bírság fizetésére kötelezett vállalatok magasabb vezető állású dolgozói esetében a bírság fizetési kötelezettség időpontjától kezdődően. A csökkentés ezen a címen legalább 25 százalékos, de legfeljebb 50 százalékos lehet."

(3) Az R. I. része a következő 28/A. §-sal és 28/B. §-sal egészül ki:

"28/A. §

(1) Az olyan vállalatok magasabb vezető állású dolgozói esetében, amelyeknek kormányszinten elhatározott, illetve ehhez kapcsolódó, vagy hasonló jelentőségű távlati feladatai vannak, a felügyeleti miniszter - kormányszintű feladatok esetében az ágazati miniszter javaslatára - elrendelheti, hogy a távlati feladatok értékelhető szakaszának lezárásáig, illetve a feladatok teljesítéséig, általában 3-5 éven keresztül minden évben a 27. § (2) bekezdésének szabályai szerint meghatározott éves nyereségprémium összeg legfeljebb 25 százalékát, a 28/B §-ban foglalt célokra, zárolt számlán visszatartsák.

(2) Az (1) bekezdésben említett távlati anyagi érdekeltség alkalmazásánál főleg az alábbi feladatok teljesítésére való ösztönzés mérlegelhető:

- kormányszinten elfogadott, illetve ehhez kapcsolódó, vagy hasonló jelentőségű kutatási célprogramok teljesítése,

- ugyanilyen szintű műszaki fejlesztési feladatok teljesítése,

- kiemelt, egyedi, nagy vagy jelentős állami támogatással finanszírozott beruházások programja teljesítési határidejének, költségkeretének stb. megtartása,

- ágazati szempontból jelentős vállalatok gazdasági eredményeire vonatkozó előirányzat, több éven át történő teljesítése,

- kiemelt export feladatok mennyiségi és minőségi követelményeinek több éven át történő teljesítése, illetve javítása,

- a IV. ötéves tervben elhatározott állami visszatérítések vagy egyéb állami támogatások mértékének több éven át történő betartása, illetőleg csökkentése,

- népgazdasági szintű, műszaki fejlesztési programokhoz kapcsolódó jelentős vállalati kutatási, fejlesztési, termelési feladatok teljesítése.

(3) A nyereségprémium visszatartását, az azzal összefüggő távlati feladatokat, a visszatartás mértékét és időtartamát a nyereségprámiumkulcs megállapításával egyidőben kell meghatározni.

28/B. §

(1) A távlati feladatok értékelhető szakaszának lezárása, illetve a feladatok teljesítése után a feladat teljesítésétől, annak színvonalától, eredményétől, a megvalósulás határidejének megtartásától függően a felügyeleti miniszter, kormányszintű programoknál az ágazati miniszterrel egyetértésben dönt a visszatartott nyereségprémium változatlan vagy csökkentett összegben történő kifizetése, illetőleg megvonása felől. Döntés előtt a vállalat felügyelő bizottságának véleményét meg kell hallgatni.

(2) Kiemelkedő eredmények esetén a visszatartott nyereségprémiumon felül jutalom is fizethető. A jutalmat a bérköltség terhére - a bérszabályozás szerinti bérszínvonalba, illetőleg bértömegbe be nem számítóan - kell elszámolni. Ebben, valamint az előző bekezdésben megjelölt kifizetések az átlagkeresetbe nem számítanak be.

(3) Ha a munkaviszony a feladat teljesítését megelőzően megszűnik, a visszatartott nyereségprémium kifizetése felől az (1) bekezdés szabályai szerint dönteni kell."

2. §

Az R. IV. része 7/A. §-ként a következő rendelkezéssel egészül ki:

"7/A. §

(1) Az általános fogyasztási és értékesítő szövetkezeteknél a magasabb vezető állásúak nyereségprémiuma megállapítása szempontjából az R. I. része 27. §-a (2) bekezdésének a) pontját kell alkalmazni.

(2) A belkereskedelmi miniszter az Általános Fogyasztási Szövetkezetek Országos Szövetségével egyetértésben indokolt esetben legfeljebb 2 százalékos nyereségprémium-kulcs alkalmazását is engedélyezheti."

3. §

(1) Az R. V. része 11/A. §-ként a következő rendelkezéssel egészül ki:

"11/A. §

(1) A kisipari szövetkezeteknél a magasabb vezető állásúak nyereségprémiuma megállapítása szempontjából - a legmagasabb kategóriájú szövetkezetek kivételével - az R. I. része 27. §-a (2) bekezdésének a) pontját, a legmagasabb szövetkezeti kategóriába sorolt kisipari szövetkezeteknél pedig annak b) pontját kell alkalmazni.

(2) A közgyűlés javaslatára a nem a legmagasabb szövetkezeti kategóriába sorolt kisipari szövetkezeteknél az ágazati miniszter a Kisipari Szövetkezetek Országos Szövetségével egyetértésben indokolt esetben legfeljebb 2 százalékos nyereségprémium-kulcs alkalmazását is engedélyezheti."

(2) Az R. V. részének 12. §-a a következő (1) bekezdéssel egészül ki és az eddigi (1)-(2) bekezdések számozása (2)-(3)-ra változik:

"(1) Az I. rész 28. §-ának (3) bekezdésében foglalt csökkentés mértékéről, a szövetkezetek magasabb vezető állású dolgozói esetében a Kisipari Szövetkezetek Országos Szövetsége véleményének meghallgatásával a Fővárosi Tanács Végrehajtó Bizottsága dönt."

4. §

Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit 1971. január 1. napjától kezdődően kell alkalmazni. Az 1970. évi feladatok teljesítéséért járó nyereségprémium elszámolására és kifizetésére még a korábbi szabályok az irányadók.

Buda István s. k.,

munkaügyi miniszterhelyettes