Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

8/1971. (X. 23.) KPM rendelet

a városi közlekedéspolitika koncepciójának kiadásáról

1. §

A városi közlekedés hatékony fejlesztésének biztosítása érdekében a Magyar Forradalmi Munkás-Paraszt Kormánynak az Országgyűlés által 1968-ban elfogadott közlekedéspolitikai koncepciója alapján, annak bővebb kifejtést igénylő részeként a városi közlekedéspolitika koncepcióját - az érdekelt miniszterekkel és országos hatáskörű szervek vezetőivel egyetértésben - a rendelet mellékleteként* irányelvként kiadom.

2. §

A városi közlekedéspolitika koncepciódban foglaltakat a városi közlekedés szervezése és fejlesztése során figyelembe kell venni.

3. §

A városi közlekedéspolitika koncepciójában foglalt célkitűzések megvalósítása érdekében különösen fontos:

- a városon belüli és városkörnyéki helyváltoztatási igények biztonságos, az adott társadalmi-gazdasági helyzettel arányos színvonalú, a város szerepével és fejlesztési terveivel összhangban levő kielégítése, ennek megfelelően Budapest és környéke közlekedésének kiemelt fejlesztése;

- a városi és az országos közlekedés összehangolt fejlesztése, ezen belül elsősorban az országos főútvonalak városi átkelési szakaszainak, valamint az országos gyorsforgalmi utak városi kapcsolatainak helyes kialakítása;

- a tömegközlekedés és az egyéni gépjárműközlekedés összehangolt, helyes arányú fejlesztése, a kettő közötti célszerű munkamegosztás biztosítása, ennek érdekében Budapesten a tömegközlekedés gerincét alkotó metróhálózat gyorsított ütemű kialakítása, a hozzá csatlakozó környéki vasúti, illetőleg gyorsvasúti közlekedés gyorsabb fejlesztése, korszerűsítése, a nagyrészt felszín alatti vezetésű metró hálózat kialakításával a fő forgalmi irányokban a tömegközlekedés és az egyéni közlekedés vertikális szétválasztása, a metró által kiszolgált vonalakon a kötöttpályás felszíni tömegközlekedés megszüntetése, a gépjárműforgalom részére jelentős útfelületek felszabadítása. Budapesten és a vidéki városokban az autóbuszközlekedés erőteljes fejlesztése, majd a budapesti gyorsvasúti hálózat kialakulásával összhangban a fővárosi autóbuszhálózat bizonyos mértékű csökkentése, az autóbusz metróra való ráhordó szerepének egyidejű növelése mellett;

- a tömegközlekedésen belüli helyes munkamegosztás érdekében az épülő metró vonalak tehermentesítő hatása következtében nélkülözhetővé váló villamosvasúti vonalak megszüntetése, valamint azoknak az egyvágányú villamos vasúti vonalaknak a fokozatos megszüntetése, amelyek várható csekély forgalmuk miatt kétvágányúsításra nem kerülnek (új egyvágányú villamosvonalak nem létesíthetők);

- a városi főúthálózat fejlesztése, korszerűsítése, kapacitásának növelése, egyenletes területi ellátottság biztosítása, a forgalombiztonság növelése, továbbá forgalmi csomópontok, közúti vasúti keresztezések stb. vonatkozásában a kapacitás-egyenlőség biztosítása, amely Budapesten jelentős számú többszintű, vidéki városokban nagyobbrészt szintbeni csomópont építését igényli;

- a városi lakosság közvetlen áruellátását és szolgáltatási igényeit kielégítő teherszállítás, valamint a lakossági szállításokhoz kapcsolódó egyéb szolgáltatások feltételeinek biztosítása;

- a személygépkocsik tárolási, parkolási és kiszolgálási igényeinek kielégítése;

- a városi forgalomirányítás magas színvonalú fejlesztése és korszerűsítése;

- a városi utak tervszerű, folyamatos fenntartása;

- a városi közlekedéstervezés színvonalának további emelése, a területfelhasználáson alapuló forgalomelőrebecslés és matematikai módszerekkel való forgalomelosztás általános alkalmazása, a jóváhagyott közlekedésfejlesztési tervek következetes gyakorlati megvalósítása;

- a városi közlekedés egészségügyi ártalmainak csökkentése;

- a városi közlekedés munkaerő igényének mérséklése; a munkaerő biztosításához szükséges bérezési, munkaügyi, szociális stb. intézkedések fokozatos megvalósítása.

4. §

Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

Dr. Csanádi György s. k.,

közlekedés- és postaügyi miniszter