Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

8/1971. (X. 23.) KPM rendelet

a városi közlekedéspolitika koncepciójának kiadásáról

1. §

A városi közlekedés hatékony fejlesztésének biztosítása érdekében a Magyar Forradalmi Munkás-Paraszt Kormánynak az Országgyűlés által 1968-ban elfogadott közlekedéspolitikai koncepciója alapján, annak bővebb kifejtést igénylő részeként a városi közlekedéspolitika koncepcióját - az érdekelt miniszterekkel és országos hatáskörű szervek vezetőivel egyetértésben - a rendelet mellékleteként* irányelvként kiadom.

2. §

A városi közlekedéspolitika koncepciódban foglaltakat a városi közlekedés szervezése és fejlesztése során figyelembe kell venni.

3. §

A városi közlekedéspolitika koncepciójában foglalt célkitűzések megvalósítása érdekében különösen fontos:

- a városon belüli és városkörnyéki helyváltoztatási igények biztonságos, az adott társadalmi-gazdasági helyzettel arányos színvonalú, a város szerepével és fejlesztési terveivel összhangban levő kielégítése, ennek megfelelően Budapest és környéke közlekedésének kiemelt fejlesztése;

- a városi és az országos közlekedés összehangolt fejlesztése, ezen belül elsősorban az országos főútvonalak városi átkelési szakaszainak, valamint az országos gyorsforgalmi utak városi kapcsolatainak helyes kialakítása;

- a tömegközlekedés és az egyéni gépjárműközlekedés összehangolt, helyes arányú fejlesztése, a kettő közötti célszerű munkamegosztás biztosítása, ennek érdekében Budapesten a tömegközlekedés gerincét alkotó metróhálózat gyorsított ütemű kialakítása, a hozzá csatlakozó környéki vasúti, illetőleg gyorsvasúti közlekedés gyorsabb fejlesztése, korszerűsítése, a nagyrészt felszín alatti vezetésű metró hálózat kialakításával a fő forgalmi irányokban a tömegközlekedés és az egyéni közlekedés vertikális szétválasztása, a metró által kiszolgált vonalakon a kötöttpályás felszíni tömegközlekedés megszüntetése, a gépjárműforgalom részére jelentős útfelületek felszabadítása. Budapesten és a vidéki városokban az autóbuszközlekedés erőteljes fejlesztése, majd a budapesti gyorsvasúti hálózat kialakulásával összhangban a fővárosi autóbuszhálózat bizonyos mértékű csökkentése, az autóbusz metróra való ráhordó szerepének egyidejű növelése mellett;

- a tömegközlekedésen belüli helyes munkamegosztás érdekében az épülő metró vonalak tehermentesítő hatása következtében nélkülözhetővé váló villamosvasúti vonalak megszüntetése, valamint azoknak az egyvágányú villamos vasúti vonalaknak a fokozatos megszüntetése, amelyek várható csekély forgalmuk miatt kétvágányúsításra nem kerülnek (új egyvágányú villamosvonalak nem létesíthetők);

- a városi főúthálózat fejlesztése, korszerűsítése, kapacitásának növelése, egyenletes területi ellátottság biztosítása, a forgalombiztonság növelése, továbbá forgalmi csomópontok, közúti vasúti keresztezések stb. vonatkozásában a kapacitás-egyenlőség biztosítása, amely Budapesten jelentős számú többszintű, vidéki városokban nagyobbrészt szintbeni csomópont építését igényli;

- a városi lakosság közvetlen áruellátását és szolgáltatási igényeit kielégítő teherszállítás, valamint a lakossági szállításokhoz kapcsolódó egyéb szolgáltatások feltételeinek biztosítása;

- a személygépkocsik tárolási, parkolási és kiszolgálási igényeinek kielégítése;

- a városi forgalomirányítás magas színvonalú fejlesztése és korszerűsítése;

- a városi utak tervszerű, folyamatos fenntartása;

- a városi közlekedéstervezés színvonalának további emelése, a területfelhasználáson alapuló forgalomelőrebecslés és matematikai módszerekkel való forgalomelosztás általános alkalmazása, a jóváhagyott közlekedésfejlesztési tervek következetes gyakorlati megvalósítása;

- a városi közlekedés egészségügyi ártalmainak csökkentése;

- a városi közlekedés munkaerő igényének mérséklése; a munkaerő biztosításához szükséges bérezési, munkaügyi, szociális stb. intézkedések fokozatos megvalósítása.

4. §

Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

Dr. Csanádi György s. k.,

közlekedés- és postaügyi miniszter