Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

11/1974. (V. 28.) MüM rendelet

a költségvetésből gazdálkodó egyes intézmények alkalmazottainak bérezéséről

A Minisztertanács felhatalmazása alapján - a pénzügyminiszterrel és a Szakszervezetek Országos Tanácsával egyetértésben - a következőket rendelem:

1. §

(1) A rendelet hatálya kiterjed a 2. számú mellékletben felsorolt költségvetési intézményeknél munkaviszonyban álló dolgozókra.

(2) A munkaügyi miniszter - a pénzügyminiszterrel és a Szakszervezetek Országos Tanácsával egyetértésben a 2. számú mellékletben fel nem sorolt - más intézmények alkalmazottaira is kiterjesztheti a rendelet hatályát.

(3) Új költségvetési intézmény létesítése esetén a miniszter, az országos hatáskörű szerv vezetője, tanácsi szervek tekintetében a megyei, fővárosi, megyei városi tanács elnöke, (továbbiakban: miniszter) javaslatára a munkaügyi miniszter a pénzügyminiszterrel egyetértésben dönt, hogy e rendelet hatálya alá tartozik-e.

2. §

(1) E rendelet hatálya alá tartozó költségvetési intézmények dolgozóinak alapbérét az 1. számú mellékletben foglalt bértételek és besorolási feltételek alapján kell megállapítani.

Az osztályszervezeten belüli csoportvezetőket tíz százalékkal felemelt alsó- és felső bérhatárok között kell besorolni.

(2) A miniszter határozhatja meg, hogy az egyes költségvetési intézmények vezetői az 1. sz. mellékletben felsorolt vezetői munkakörök közül melyik kulcsszámba sorolandók be, és a végrehajtáshoz irányelvet adhat ki.

(3) Az ügyintézők besorolásánál azt az iskolai végzettséget kell figyelembe venni, amelyet a képesítésre vonatkozó külön jogszabály az illető munkakörre előír, valamint az ennél magasabb olyan iskolai végzettséget, amely a munkakör jellegének megfelel. Ha a dolgozó magasabb bértételre jogosító iskolai végzettséget szerez akkor az iskolai végzettséget igazoló oklevél benyújtását követő hónap 1. napjától kell besorolni.

3. §

(1) A dolgozók személyi alapbérét, 1975. január hó 1. napjától az 5. § (2) bekezdésben foglalt időpontok figyelembevételével minden munkaviszonyban töltött három év után az 1. sz. mellékletben meghatározott összeggel emelni kell. Ezzel a dolgozó személyi alapbére a munkaköri bértétel felső határát meghaladja.

(2) A kötelező alapbéremelés időpontja nem változik, ha a dolgozót az egyik e rendelet alá tartozó költségvetési intézménytől a másikhoz helyezik át. Ez vonatkozik arra az esetre is, ha azáthelyezés olyan intézménytől történik, amelynek bérrendszere azonos rendszerű.

(3) Az intézmény vezetője a dolgozót az (1) bekezdésben foglaltakon kívül is részesítheti személyi alapbéremelésben, a kötelező alapbéremelés időpontja azonban változatlan marad.

(4) A dolgozónak az (1) bekezdésben említett időpont után történő alkalmazása esetén a három éves időtartamot az alkalmazás évének január 1. napjától kell számítani.

(5) A munkaköri besorolásnál, illetőleg a kötelező béremelés összegének megállapításánál minden munkaviszonyban töltött időt figyelembe kell venni. A munkaviszony kezdő évét teljes évnek kell számítani.

4. §

Az ügyintézői munkakörökben a megfelelő iskolai végzettséggel nem rendelkező ténylegesen ügyintézői munkát végző jelenleg állományban levő dolgozókat az előírt megfelelő szintű iskolai végzettség nélkül is kivételesen be lehet sorolni, amennyiben a miniszter, országos hatáskörű szerv vezetője, illetve a felügyeleti szerv vezetője az előírt képesítés (iskolai végzettség) alól mentesíti.

5. §

(1) A rendelet hatálybalépésével a hatálya alá tartozó dolgozók korpótléka megszűnik. A megszűnt korpótlék összegével a személyi alapbéreket fel kell emelni, és az így kiszámított - ötven illetőleg száz forintra felfelé kerekített - együttes összeget kell személyi alapbérként figyelembe venni.

(2) A rendelet hatálybalépésekor munkaviszonyban álló dolgozót, ha az előző bérrendszer szerint

- 1975. január 1. napján ért volna el magasabb korpótlékot, akkor 1975. január 1. hatállyal,

- 1976. vagy 1977. január 1-én ért volna el magasabb korpótlékot, akkor 1976. január 1-én,

- 1978. vagy 1979. január 1-én ért volna el magasabb korpótlékot, akkor 1977. január 1-én kell első alkalommal, a későbbiekhez pedig ezen időponttól számított 3 évenként kell kötelező béremelésben részesíteni.

(3) A rendelet szerinti besorolás során a dolgozó alapbérét abban az esetben sem lehet csökkenteni, ha az a munkaköri bértétel felső határát meghaladja. Ilyen esetben a különbözetet személyi pótlékként kell kifizetni.

6. §

(1) E rendelet 1974. július 1. napján lép hatályba.

(2) Azoknak a dolgozóknak, akiknek személyi alapbére a rendelet hatálybalépésével nem éri el a munkaköri bértétel alsó határát, azt 1976. január 1-ig fokozatosan biztosítani kell.

(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a minisztériumok és egyéb országos hatáskörű államigazgatási szervek alkalmazottainak bérrendezéséről szóló 116/1967. (15) MüM-PM számú együttes utasítással módosított 109/1964. (9) MüM-PM számú együttes utasítás, a költségvetésiből gazdálkodó egyes szervek alkalmazottai munkabérének megállapításáról szóló 113/1962. (12) MüM-PM számú együttes utasítás, valamint a Magyar Távirati Iroda és az MTI Fotó egyes alkalmazottai munkabérének megállapításáról szóló 118/1962. (12) MüM számú utasítás hatályát veszti.

Buda István s. k.,

munkaügyi minisztériumi államtitkár

1. számú melléklet a 11/1974. (V. 28.) MüM számú rendelethez

Költségvetésből gazdálkodó egyes intézmények alkalmazottainak bértáblázata

I.

Vezetőállású dolgozóinak bértáblázata

II.

Ügyintézők

III.

Ügyvitelt ellátók

IV.

Kisegítők

Műhelyvezető (kiemelt szakmunkás)

Ebbe a munkakörbe kell besorolni azt a szakmunkás képesítésű, legalább 10 éves gyakorlattal rendelkező dolgozót, aki költségvetési intézmény szervezeti keretein belül működő gazdasági-műszaki egységét (önálló garázs, élelmezési üzem, műhely stb.) vezeti, illetve a kiemelkedő szaktudással és 15 éves szakmai gyakorlattal rendelkező szakmunkást.

Szakmunkás I.

Ebbe a munkakörbe kell besorolni a "Műhelyvezető" munkakört ellátó szakmunkást, amennyiben 10 éves gyakorlattal nem rendelkezik, a legalább 5 éves szakmai gyakorlattal és szakmunkás képesítéssel rendelkező dolgozót, valamint a kedvezőtlen munkakörülmények között dolgozó szakmunkást.

Szakmunkás II.

Ebbe a munkakörbe kell besorolni a szakmunkás bizonyítvánnyal rendelkező dolgozót.

Betanított munkás I.

Ebbe a munkakörbe kell besorolni a szakképesítéssel nem rendelkező 6 hónapon túli betanítást igénylő betanított munkát végző dolgozót.

Betanított munkás II.

Ebbe a munkakörbe kell besorolni a szakképzettséggel nem rendelkező 6 hónapnál kevesebb betanítást igénylő egyszerű betanított munkát végző dolgozót, valamint a kedvezőtlen munkakörülmények között dolgozó kisegítőt.

Kisegítő

Ebbe a munkakörbe kell besorolni a segédmunkát, általános takarítói teendőket ellátó általában begyakorlást nem igénylő munkát végző dolgozót.

Gépkocsivezető

Külön jogszabály szerint.

2. számú melléklet 11/1974. (V. 28.) MüM számú rendelethez

A rendelet hatálya alá tartozó költségvetési intézmények

"A" Kategória

Magyar Távirati Iroda (újságírók kivételével),

OT Számítástechnikai Központ,

Országos Vezetőképző Központ,

Országos Pályaválasztási Tanácsadó Intézet,

Szakmunkásképző Iskolák Taneszközellátási Központja,

KSH Számítástechnikai Igazgatóság,

Országos Számítástechnika- Alkalmazási Iroda,

Számítástechnikai Tájékoztató Iroda,

Nemzetközi Számítástechnikai Oktató Központ,

Diplomáciai Testület Ellátó Igazgatóság,

PM Számítóközpont,

PMTanulmányi Felügyelőség,

Kohó- és Gépipari Továbbképző és Módszertani Intézet,

OMFB Anyagmozgatási és Csomagolástechnikai Intézet és Tanácsadó Szolgálat,

OMFB Számítástechnikai Tárcaközi Titkárság,

OMFB Szabványügyi Szolgálat,

OMFB Programirodák,

Országos Meteorológiai Intézet (igazgatási és kutatói rész kivételével),

NIM Műszaki Dokumentáció és Fordító Iroda,

Állami Energetikai és Energiabiztonságtechnikai Felügyelet,

Vegyi- és Robbanóanyagipari Felügyelet,

NIM Továbbképző Központ,

KPM Autófelügyelet,

Állami Termékgazdálkodási Igazgatóság Szervei,

KIM Módszertani és Továbbképző Intézet,

Textilipari Minőségellenőrző Intézet,

Faipari Minőségellenőrző Intézet,

Konjunktúra és Piackutató Intézet,

Országos Állattenyésztési Felügyelőség,

MÉM Statisztikai és Gazdaságelemző Központ,

MTA Kutatási Ellátási Szolgálata,

MTA Műszerügyi és Méréstechnikai Szolgálata,

Országos Borminősítő Intézet,

MÉM Tiszavidék Mg. Fejlesztési Irodája

MÉM Információs Központ,

MÉM Növényvédelmi Központ,

MÉM Kutatásszolgálati Központ,

Országos Lótenyésztési Felügyelőség,

Országos Állategészségügyi Intézet,

Országos Halászati Felügyelőség,

MÉM Szakoktatási Felügyelőség,

Állategészségügyi Állomások Gazdasági Központja,

Húsipari Állatorvosi Ellenőrző Szolgálat Központja,

Országos Vetőmagfelügyelőség Központja,

Országos Szőlő-, Gyümölcs és Díszfaiskolai Szaporítóanyag Felügyelőség,

Repülőgépes Növényvédelem Központja,

Élelmiszer és Vegyvizsgáló Intézetek Központi Irodája,

Földmérési Intézet,

ÉVM Továbbképző Központja,

ÉVM Regionális Fejlesztési Tervezési Project Iroda,

Országos Műemlék Felügyelőség (Igazgatási rész kivételével),

OMF Építési Kivitelező Feladatokat Ellátó Központja,

BkM Módszertani Intézet,

Kereskedelmi Minőségellenőrző Intézet,

EüM Egészségügyi Felvilágosítási Központja,

Országos Gyógyszerészeti Intézet,

EüM Szervezési, Tervezési és Információs Központ,

EüM Orvosi Műszerügyi Intézet,

Fővárosi Információs Központ,

Fővárosi Ingatlanrendező Iroda,

OTSH Gazdasági Igazgatósága,

Népstadion és Intézményei,

Nemzetközi Koncertigazgatóság,

Magyar Népköztársaság Művészeti Alapja,

PM Nemesfémvizsgáló és Hitelesítő Intézet,

Magyar Kézi Lőfegyvervizsgáló Hivatal,

OVH Vízkészletgazdálkodási Központ,

OVH Vízminőségosztályozási Mintaterületek

UNDP WHO "Hungary 3101" Project Iroda,

Vízügyi Szervezés- és Számítástechnikai Iroda Minisztertanácsi üdülők,

Fővárosi Pályaválasztási Intézet,

SZOT Számítóközpont

"B" Kategória

Minisztériumokhoz tartozó Sportlétesítmények

Megyei Pályaválasztási Intézetek,

Sportszövetségek Rendezvény Iroda,

Fővárosi Társadalmi Ünnepségeket Rendező Iroda,

Tanácsi Idegenforgalmi Hivatal,

Fővárosi Csarnok és Piacigazgatóság,

Fővárosi Tüzelőelosztó Hivatal,

Országos Takarmányminősítő és Ellenőrző Felügyelőség,

Megyei állattenyésztési felügyelőségek,

OÁF Teljesítményvizsgáló Állomások,

Megyei mesterséges termékenyítő főállomások,

OÁF Számítástechnikai Központ,

Központi Mesterséges Termékenyítő Állomás,

Központi Élelmiszerellenőrzési és Vegyvizsgáló Intézetek,

Megyei Élelmiszerellenőrzési és Vegyvizsgáló Intézetek,

Állatgyógyászati és Oltóanyagellenőrző Intézet,

Állategészségügyi Állomások,

OFTH Gépi Adatfeldolgozó Központ,

Állami Erdőrendezőségek,

Növényvédő Állomások,

Erdőgazdasági és Faipari Tervező Iroda,

MÉM Fejlesztési és Propaganda Iroda,

Állategészségügyi Intézetek,

Megyei Állategészségügyi Felügyelőségek,

Állami Erdőrendezőségek

Műszaki Irodája,

FAO MNB Programiroda,

Húsipari Ellenőrző Szolgálat Kirendeltségei,

Erdészeti Műszaki Szervezési Iroda,

Országos Lótenyésztési Felügyelőség sportistállói,

Országos Vetőmagfelügyelőség megyei felügyelőségei,

MÉM Épületgondnokság,

MÉM Gépjárműjavító és Karbantartó Műhely,

Nemzeti Sportuszoda,

Idegenforgalmi és Tájegységi Bizottságok,

Idegenforgalmi Tájékoztató Szolgálat,

ÉVM Nehézgépkezelőket Képző Iskola,

NIM Műszaki Filmszolgálat,

NIM Javító és Szolgáltató Üzem,

KPM Közúti Igazgatóságok,

Autóközlekedési Tanintézetek,

OVH Árvízvédelmi és Belvízvédelmi Központi Szervezet,

Vízügyi Dokumentációs és Tájékoztatási Iroda,

Vízügyi Igazgatóságok (igazgatási rész kivételével),

Fóti Gyermekváros Gazdasága,

KKI Külföldiek Elhelyezése.

MM Nemzetközi Kapcsolatok Kollégiuma,

Aszódi Fiúnevelő Gazdaság,

Vigadó Üzemigazgatóság,

Gondnokságok,

EüM Ellátó Szolgálat,

KGM Szolgáltató és Fenntartó Üzem,

Központi Sportiskola,

Ide kell sorolni az "A" kategóriába sorolt intézmények területi szerveit.

"C" Kategória

Az "A" és "B" kategóriában fel nem sorolt költségvetési intézmények, valamint a "B" kategóriába sorolt intézmények területi szervei, továbbá az alábbiakban felsoroltak:

MTA Gépkocsi Szolgálat,

MTA Tudós Klub,

Tanácsok felügyelete alá tartozó költségvetési üzemek,

Tanácsok felügyelete alá tartozó Sport Intézmények és Sportiskolák (Sportegyesületek kivételével).

Társadalmi Ünnepségeket Rendező Irodák (megyei).

Baromfikeltető állomások,

"Apaállat tartás és állategészségügyi feladatok"

Apaállatgondozók, inszemináló helyek, dögterek, dögkutak, gyepmesteri telepek, hullagyűjtők, kamrák, állatvásár terek, vágóhidak kezelőinek bére.

Tanácsi kezelésben levő és költségvetésből üzemelő mező-, kert- és erdőgazdaságok, hizlaldák, mezőőrök illetménye (az egészségügyi és szociális otthoni gazdaságok kivételével).

Útfelügyelők, útkarbantartó szervezetek.

Tanácsi kompok, révek kezelői.

Üdülőhelyi feladatokat ellátó tanácsi alkalmazottak.

Piac- és vásártereket, vásárcsarnokokat, cédulaházakat, mázsaházakat, hídmérlegeket karbantartó alkalmazottak, piaci ellenőrök.

Egyéb gazdasági feladatokat ellátó munkakörök (ágazathoz tartozó költséghelyek fejlesztési előirányzatai).

Város és községgazdálkodás,

Köztisztasági, parkfenntartási, kő-, kavics, homokbányák, emlékművek, temetők, hullaházak, városi, községi kezelésű egyes ingóságok, városi és községi közvilágítási feladatokat ellátó dolgozók,

Lakásgazdálkodás költséghely állami lakóépületek kezelése.

Város- és községrendezés a városrendezéssel kapcsolatos műszaki feladatokat ellátó alkalmazottak.

Vízgazdálkodás a helyi vízkár elhárítással foglalkozó alkalmazottak, közkutak dolgozói, törpevízművek kezelői, állandó és idényfürdők, strandok üzemeltetése.

Tartalomjegyzék