Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

14/1978. (III. 1.) MT rendelet

a mezőgazdasági termékértékesítési szerződésről

Általános rendelkezések

1. §

Termelőként a magatermelte mezőgazdasági termékekre és terményekre (a továbbiakban: termék) mezőgazdasági termékértékesítési szerződést köthet a gazdálkodó szervezet [Ptk. 685. § c) pont] és a magánszemély (a továbbiakban: termelő).

2. §

Gazdálkodó szervezet a nem magatermelte mezőgazdasági termék továbbadására is köthet mezőgazdasági termékértékesítési szerződést.

A szerződés létrejötte

3. §

(1) Aki mezőgazdasági termékértékesítési szerződés kötésére ajánlatot tesz, ajánlatát a nyilatkozat hatályossá válásától számított tizenöt napig köteles fenntartani.

(2) Szerződéskötési kötelezettség esetében a kötelezettnek a felhívás vételétől számított tizenöt napon belül ajánlatot kell tennie.

(3) Az ajánlati kötöttségre és a felhívás alapján kötelező ajánlattételre vonatkozó határidőktől a felek megállapodással eltérhetnek.

A szerződés tartalma

4. §

(1) A szerződés lényeges tartalma különösen: a szolgáltatás tárgyának meghatározása mennyiség, minőség és választék szerint, a teljesítés ideje naptár szerint és az ellenszolgáltatás.

(2) A mennyiséget a mezőgazdasági termék sajátosságának megfelelő mértékegységben, vagy meghatározott terület teljes termésében, illetőleg meghatározott állat teljes hozamában, vagy ezek hányadában lehet meghatározni.

(3) A minőséget szabványra vagy más kötelező előírásra történő utalással, továbbá szabatos és rövid leírással és minden esetben a minőség alsó határértékének a megjelölésével kell meghatározni. Felek ettől eltérően is megállapodhatnak.

(4) Ha a jogszabály a mezőgazdasági termék árát nem rögzített árformában határozta meg, az ellenszolgáltatásban a felek összegszerűen, vagy az ár utólagos megállapítására alkalmas számítási mód meghatározásával állapodhatnak meg.

5. §

(1) A szerződő felek a mezőgazdasági termékértékesítési szerződésben kötelezetséget vállalhatnak arra, hogy a megrendelő a termelő, - illetve a termelő a megrendelő - részére a teljesítést elősegítő szolgáltatást és ezzel kapcsolatban útmutatást ad, a másik fél pedig a szolgáltatást az adott tanácsoknak megfelelően igénybe veszi (vetőmagválaszték, előfeldolgozás, különleges növényvédőszer beszerzés stb.).

(2) Ha a vetőmagot, más szaporítóanyagot a megrendelő szolgáltatja, a termelő csak ezt használhatja fel. Nem szabad felhasználni azt a vetőmagot, szaporítóanyagot, amellyel kapcsolatban a termelő minőségi kifogással lépett fel és azt a megrendelő elfogadta, vagy a minőség meghatározására jogosult szerv a minőségi hibát megállapította.

Teljesítés

6. §

A teljesítés helye - ha termelő gazdálkodó szervezet - a termelő telephelye, egyébként a megrendelő telephelye. A felek ettől eltérően is megállapodhatnak. Eltérő megállapodásnak van helye különösen akkor, ha a minősítést csak a megrendelő telepén rendelkezésre álló műszerekkel végzik.

7. §

(1) A felek kötelesek egymást tájékoztatni a teljesítés várható alakulásáról.

(2) A termelő - eltérő megállapodás hiányában - köteles a megrendelőt a teljesítés idejéről -annak megkezdése előtt - legalább három nappal értesíteni. Nem terheli a termelőt az értesítési kötelezettség abban az esetben, ha a megrendelő átvételi megbízottja a termelő telephelyén tartózkodik. -

8. §

A felek eltérő megállapodásának hiányában a termelő jogosult a szerződésben kikötött mennyiségnél 10%-al többet, vagy kevesebbet teljesíteni. A megrendelő a többletmennyiség átvételét nem tagadhatja meg.

9. §

(1) A termelő a megrendelőtől a pénzügyi fedezet előzetes biztosítását kérheti, ha az ellenszolgáltatás időben való teljesítése veszélyeztetve van, különösen azáltal, hogy

a) a megrendelőnek pénzügyi fedezethiány miatt a termelővel szemben kiegyenlítetlen tartozása van,

b) egy éven belül előfordult, hogy a megrendelő esedékes tartozását pénzügyi fedezet hiánya miatt a fizetési határidőn belül nem tudta kiegyenlíteni.

(2) A termelő a szolgáltatást mindaddig visszatarthatja, amíg a megrendelő pénzügyi fedezetről nem gondoskodik, vagy az erre adott megfelelő határidő lejárta után a termelő a szerződéstől elállhat.

A termék átvétele

10. §

(1) A megrendelő a terméket átvételkor menynyiségileg és minőségileg köteles megvizsgálni. A megvizsgálás helye - ha a felek eltérően nem állapodnak meg - a teljesítés helye.

(2) A megrendelő nem köteles megvizsgálni a terméknek azokat a tulajdonságait, amelyeket minőségi bizonyítvány tanusít.

(3) Terméket a termelő és a megrendelő közös mérlegelése és közös minősítése alapján is át lehet venni.

11. §

Ha a megrendelő a termelő telepén a termék átvételét elmulasztja, a termelő a terméket felelős őrzésbe veszi és követelheti az ellenszolgáltatás megfizetését, függetlenül attól, hogy a megrendelő késedelmét kimentette.

Mennyiségi és minőségi kifogásolás

12. §

A megrendelő mennyiségi és minőségi kifogás esetén köteles

a) a kifogást alátámasztó bizonyító eszközöket, igazolásokat beszerezni, illetve megjelölni;

b) gondoskodni a kifogásolt termék azonosságának megállapításáról;

c) lehetővé tenni a termelő számára a kifogás megalapozottságának ellenőrzését, vagy felülvizsgálatát.

13. §

(1) Fuvarozóval történő szállítás esetén a megrendelő köteles - a termelő érdekében - a fuvarozóval szembeni igény érvényesítéséhez szükséges intézkedéseket megtenni (pl. kárjegyzőkönyvet felvétetni, hivatalos súly- vagy darabszámlálást végeztetni) és erről a termelőt haladéktalanul értesíteni.

(2) Az (1) bekezdésben előirt intézkedések elmulasztása esetében a megrendelő nem követelheti a termelőtől azoknak a károknak a megtérítését, illetőleg felel azokért a károkért, amelyek a fuvarozóval szemben érvényesíthetők lettek volna.

(3) A mennyiségi és minőségi kifogásolásra vonatkozó fontosabb szabályokat az e rendelet 1. mellélete állapítja meg. A felek ettől eltérően is megállapodhatnak.

14. §

A minőség kérdésében felmerülő vita esetén a minőség meghatározására jogosult szervekre és az azzal kapcsolatos szakértői eljárás szabályaira a mezőgazdasági és élelmezésügyi miniszternek az érdekelt miniszterekkel (országos hatáskörű szervek vezetőivel) és a szövetkezetek országos érdekképviseleti szerveivel egyetértésben kiadott rendelete az irányadó.

15. §

(1) A minőség meghatározására jogosult szerv véleményt nyilvánít a vitássá tett minőségi hibáról, egyben a felek bármelyikének kérelmére az értékcsökkenést százalékosan megállapítja, valamint nyilatkozik arra vonatkozóan is, hogy a termék a szerződésnek megfelelően, vagy más célra felhasználható-e. A minőség meghatározására jogosult szerv indokolt véleményét a felekkel hivatalosan közli, illetőleg - helyszíni szakértői szemle esetén - jegyzőkönyvbe foglalja.

(2) A szakvélemény költségeit a kezdeményező félnek kell előlegeznie.

(3) A szakvélemény költségeit a termelő viseli, ha a megrendelő kifogásait nem ismeri el és a minőségi vizsgálat a kifogás alapjául szolgáló hibát megállapítja. Egyébként a szakvélemény költségei a megrendelőt terhelik.

Az ellenszolgáltatás teljesítése

16. §

(1) Az ellenszolgáltatás teljesítésére a számlázásról és a fizetésről szóló külön jogszabályok irányadók.

(2) Ha jogszabály másként nem rendelkezik, a megrendelő az ellenszolgáltatással egyidejűleg és azonos módon köteles a szerződésben kikötött egyéb térítéseket megfizetni, illetve jogosult a kikötött árengedményt a szolgáltatás árából levonni.

Szerződésszegés

17. §

(1) Aki a szerződést megszegi, kötbér és kártérítési felelősséggel tartozik. Mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a szerződés teljesítése érdekében úgy járt el, ahogy az adott helyzetben általában elvárható.

(2) A szerződésszegés következménye alól nem mentesít az a körülmény, hogy a szerződésszegést a gazdálkodó szervezet irányító szervének intézkedése vagy mulasztása okozta.

(3) Vetőburgonya, továbbá külföldi vásárlásból származó vetőmag (szaporítóanyag) esetében a felek a szerződésszegésnél az e rendeletben foglaltaktól eltérhetnek.

18. §

(1) A szerződésszegésért felelős fél kötbért köteles fizetni, ha

a) késedelmesen teljesít;

b) határidőre nem tesz eleget a teljesítéshez szükséges adatszolgáltatási, vagy egyéb közbenső intézkedési (szolgáltatási) kötelezettségének;

c) a teljesítés lehetetlenné vált (meghiúsult).

(2) A felek kötbérfizetési kötelezettség egyéb eseteit is előírhatják.

(3) A felek a szerződésben a kötbér mértékét meghatározhatják. A kikötött kötbér a törvényes mértéknél kevesebb nem lehet. Ha a felek a kötbér mértékében nem állapodnak meg, a törvényes kötbért kell kikötöttnek tekinteni.

19. §

(1) A kötbér alapja a kikötött ellenszolgáltatás. Területre meghatározott termelés átvételére kötött szerződés esetében az esetleges mennyiségi hiányt a termelő előző három évben elért eredményei, illetőleg a szakértői vélemény alapján kell megállapítani.

(2) A törvényes kötbér mértéke

a) a késedelem első harminc napjában - ideértve a részteljesítések késedelmét is - napi egy ezrelék, harminc napot meghaladó késedelem esetén napi két ezrelék, legfeljebb azonban összesen nyolc százalék;

b) a szerződésszerű teljesítéshez szükséges, a jogszabályban vagy a szerződésben megállapított adatszolgáltatás, illetve közbenső intézkedés (szolgáltatás) késedelme vagy elmaradása esetén napi fél ezrelék, legfeljebb azonban négy százalék;

c) lehetetlenülés (meghiúsulás) esetén nyolc százalék.

20. §

(1) A kötbér esedékessé válik

a) késedelem esetén azon a napon, amelyen a késedelem megszűnik, vagy a kötbér legmagasabb összegét eléri;

b) egyéb esetekben azon a napon, amelyen a jogosult félt a szerződésszegésről tudomást szerez.

(2) Késedelem esetén a jogosult - amennyiben ehhez érdeke fűződik - még az esedékesség előtt kérheti a bíróságtól a kötbérfizetési kötelezettség megállapítását.

Több évre szóló szerződés

21. §

(1) Ha a több évre szóló termékértékesítési szerződést közös kockázatviselésre kötik [Ptk. 422. § (3) bek. a) pont], a szerződésben meg kell határozni:

a) a közös érdekeltség körét (termelés, feldolgozás, értékesítés külön-külön vagy együtt);

b) a közös elszámolás alapjául szolgáló bevételeket és kiadásokat;

c) a felek részesedési arányát a közös érdekeltség alá eső tevékenységből származó nyereségben vagy veszteségben;

d) az elszámolás idejét és módját;

e) a szerződés alapján a termelésből, a feldolgozásból és az értékesítésből a felekre háruló egyéb jogokat és kötelezettségeket is.

(2) Az elszámolás alapját, a nyereséget terhelő adó és illeték kötelezettség nélkül kell megállapítani.

(3) Az elszámolás során figyelmen kívül kell hagyni azokat a kiadásokat és költségeket, valamint az ezekre eső közvetett költségeket, amelyek bármelyik fél felróható magatartására vezethetők vissza. Az ilyen kiadásokat és költségeket az a fél köteles megtéríteni, amelyiknek cselekménye vagy mulasztása következtében azok felmerültek.

22. §

Ha a több évre szóló termékértékesítési szerződésben a felek nyereségmegosztásban állapodnak meg [Ptk. 422. § (3) bek. b) pont], meg kell határozniuk, hogy a megrendelőnél elért többletnyereséget egymás között milyen arányban osztják meg.

Vegyes és záró rendelkezések

23. §

(1) Ha a megrendelő külkereskedelmi tevékenység folytatására jogosult gazdálkodó szervezet, az e rendelet 8., 14., 15., 17. §-aiban foglalt rendelkezések csak abban az esetben érvényesek, ha abban a felek kifejezetten megállapodtak.

(2) Ez a rendelet 1978. évi március hó 1. napján lép hatályba.

(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti

- a mezőgazdasági termékértékesítési szerződésről szóló 54/1967. (XII. 17.) Korm. rendelet, valamint az ezt módosító 3/1976. (II. 7.) MT rendelet,

- a mezőgazdasági termékértékesítési szerződésből eredő igény érvényesítését megelőző egyeztető eljárásról szóló 11/1967. (XII. 31.) MÉM rendelet, valamint

- a 2. mellékletben felsorolt szerződési alapfeltételek.

Lázár György s. k.,

a Minisztertanács elnöke

1. melléklet a 14/1978. (III. 1.) MT rendelethez

A mennyiségi és minőségi kifogásolásra vonatkozó részletes szabályok

I. Kifogásolás fuvarozás esetén

1. Fuvarozás esetén a megrendelő a kiszolgáltatáskor köteles a küldeményt, valamint a menynyiséget és minőséget befolyásoló körülményeket ellenőrizni.

2. A terméket a teljesítés helyén mérlegelés alapján kell mennyiségileg átvenni. Ha a hivatalos mérlegelésre nincsen lehetőség, a kirakás megkezdése előtt a termelő helyi megbízottját, ennek hiányában a megrendelő telephelye szerint illetékes községi, nagyközségi szakigazgatási szerv, a városi, fővárosi kerületi tanács végrehajtó bizottsága mezőgazdasági és élelmezésügyi feladatot ellátó szakigazgatási szerve, illetőleg a megyei városi kerületi hivatal (a továbbiakban: helyi szakigazgatási szerv) által kijelölt személyt meg kell hívni. A mérlegelésről jegyzőkönyvet kell felvenni; a mennyiségi átvétel a jegyzőkönyvben megállapított súly szerint történik. Ha a megrendelő ezt elmulasztja, a mennyiségre a fuvarokmány adatai az irányadók.

3. A kiszolgáltatáskor ellenőrizni kell

a) kocsirakománynál a fuvareszköz állapotát, a rakodás módját; fedett kocsinál a kocsizárak épségét és azonosságát; nyitott kocsinál rakomány felületét;

b) konténerben történő szállításnál a konténerzárak állapotát.

4. Ha a kiszolgáltatás előtt vagy a kiszolgáltatáskor a megrendelő szerint a fuvareszköz vagy a küldemény nincs megfelelő állapotban, illetőleg a megrendelő az áruban kárt (hiányt, sérülést) fedez fel - amennyiben jogszabály másképpen nem rendelkezik - a fuvarozótól haladéktalanul kármegállapítási jegyzőkönyv felvételét kell kérnie. A jegyzőkönyv egyik példányát a megrendelő az átvételi elismervényhez csatolja, vagy három napon belül a termelőnek küldi meg. A jegyzőkönyv felvételét a megrendelő köteles az átvételi elismervényre feljegyezni.

5. Ha a küldeménynek a kiszolgáltatásakor fel nem ismerhető, de utólag felfedett olyan hibái (hiányai) vannak, amelyek fuvarozás közben következtek be, ezekről - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - a kiszolgáltatást követő három napon belül lehet a fuvarozótól kármegállapítási jegyzőkönyv felvételét és szemle tartását kérni.

6. Ha a megrendelő az igényt a fuvarozóval szemben nem maga érvényesíti, köteles a kármegállapítási jegyzőkönyvet és az igény érvényesítéséhez szükséges más okiratokat a termelőnek nyolc napon belül megküldeni.

II. Kifogásolás a termelővel szemben

A) Mennyiségi hiány

7. A mennyiségi hiánnyal kapcsolatos jegyzőkönyv felvételéhez a termelőt a kifogások és a szemle időpontjának, valamint helyének egyidejű megjelölésével táviratilag (telexen) meg kell hívni. A jegyzőkönyvet a kifogásolás postára adásától számított 48 órán belül kell felvenni.

8. Ha a termelő a jegyzőkönyv felvételénél képviseltetni kívánja magát, ezt huszonnégy óra alatt választáviratban közölni köteles. Ha ezt elmulasztja, a megrendelőnek a helyi szakigazgatási szervhez kell fordulnia a jegyzőkönyv felvételéhez alkalmas személy kijelölése érdekében, majd a kijelölt személyt a jegyzőkönyv felvételéhez kellő időben meg kell hívnia.

9. A mennyiségi hiányról szóló jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:

a) a felvétel helyét és idejét;

b) a jelen levő személyek nevét, annak feltüntetésével, hogy milyen minőségben működtek közre;

c) a termelő és megrendelő megnevezését;

d) a fuvarlevél keltét és számát;

e) azt az időpontot, amikor a termék a megrendelő raktárába érkezett, valamint a termék tárolási és őrzési módját;

f) a megszemlélt termék megnevezését, bruttó, tara és nettó súlyát, valamint azt a bruttó, tara és nettó súlyt, amit a termelő a szállítólevélben megjelölt;

g) a göngyöleg állapotának leírását;

h) annak feltüntetését, hogy a csomagolási jelzés rendben van-e;

i) a hiány mértékét, a feltehető ok feltüntetésével (romlás, törés, lopás stb.), a hiány megállapításának módját (mérlegelés, térfogat és fajsúly szerint történő mérés stb.) és a hiány miatt érvényesíteni kívánt igényt.

10. Ha a jelenlevők közül bárki a jegyzőkönyv egyes megállapításaival nem ért egyet, különvéleményét jegyzőkönyvbe kell foglalni.

11. Ha a termelő képviseletéről nem gondoskodott, a jegyzőkönyvet a felvételtől számított 24 órán belül ajánlott levélben kell címére megküldeni.

12. Ha a termelő a küldeményt saját fuvareszközével szállítja, -a megrendelő köteles - az átvételkor - a 3. pontban foglaltak szerint is eljárni.

B) Minőségi hiba

13. A megrendelő telepén megállapított minőségi hiba esetében - ideértve a később felfedezett hibát is - a mennyiségi hiány megállapítására vonatkozó szabályokat kell - a 14-19. pontban foglalt eltérésekkel - megfelelően alkalmazni.

14. Ha a termelő a távirati meghívásra nem válaszol és a minőség meghatározására jogosult szerv vagy kirendeltsége a jegyzőkönyv felvételénél a közreműködést nem vállalja, a megfelelő személy kijelölése végett a helyi szakigazgatási szervhez kell fordulni.

15. A termelő a választáviratában közölheti, hogy a szemlén nem kíván részt venni, de kéri a termék minőségének ellenőrzését,

16. Élőállattal kapcsolatos minőségi kifogás esetén a szakértői véleményadásra jogosult intézettől helyszíni szakértői szemle megtartását kell kérni.

17. A minőségi hibára vonatkozó jegyzőkönyvnek mindazokat az adatokat tartalmaznia kell, amelyeket a mennyiségi hiányról szóló jegyzőkönyvbe fel kell venni, azzal az eltéréssel, hogy a hiány mértékére vonatkozó adatok helyett a jegyzőkönyvbe kell foglalni a termék minőségi hibáinak pontos leírását, a feltehetően előidéző okokat, a felmerült kár mértékét és a megrendelő nyilatkozatát arra, hogy a termelővel szemben milyen igényeket kíván érvényesíteni.

18. Ha a termelő képviselője a szemlén megjelent és a felek a minőségi hiba, a termék átvétele, illetőleg az értékcsökkenés mértéke tekintetében megegyezni nem tudnak, a minőség meghatározására jogosult szervtől - távbeszélőn (telexen) - útmutatást kell kérni. Ebben az esetben a jegyzőkönyvbe fel kell venni a szerződésben foglalt minőségi kikötéseket (szabvány stb.), a minőségellenőrzéshez szükséges adatokat, valamint azt a rendeltetési célt is, amire a megrendelő a terméket fel akarta használni.

19. Ha minta (próba) vételére van szükség, azt az erre vonatkozó szabvány szerint kell elvégezni. Szabvány hiányában a megrendelőnek a mintavétel módjára nézve a minőség meghatározására jogosult szervtől útmutatást kell kérnie. A jegyzőkönyvben a mintavétel módját is fel kell tüntetni. A mintát a felvett jegyzőkönyv egyik példányával együtt a minőség meghatározására jogosult szervnek kell megküldeni.

20. A minőség meghatározására jogosult szerv véleményt nyilvánít a vitássá tett minőségi hibáról, egyben a felek bármelyikének kérelmére az értékcsökkenés mértéke tekintetében, valamint arra vonatkozóan is nyilatkozik, hogy a termék a szerződésnek megfelelő vagy más célra felhasználható-e.

2. melléklet a 14/1978. (III. 1.) MT rendelethez

A hatályon kívül helyezett szerződési alapfeltételek jegyzéke

- 44/1968. (MÉM. É. 24.) MÉM utasítás a cukorrépa szerződési alapfeltételeinek közzétételéről,

- 54/1968. (MÉM. É. 28.) MÉM utasítás a szemestermények, hüvelyesek, cirokmag, széna, szalma és zöldtakarmányliszt szerződési alapfeltételeinek közzétételéről,

- 55/1968. (MÉM. É. 28.) MÉM utasítás a szarvasmarha, bivaly, sertés, juh, ló, öszvér szerződési alapfeltételeinek közzétételéről,

- 57/1968. (MÉM. É. 29.) MÉM utasítás a dohány szerződési alapfeltételeinek közzétételéről,

- 58/1968. (MÉM. É. 31.) MÉM utasítás a vetőmagvak szerződési alapfeltételeinek közzétételéről,

- 59/1968. (MÉM. É. 31.) MÉM utasítás a burgonya, zöldség, gyümölcs és nyers csöves fűszerpaprika szerződési alapfeltételeinek közzétételéről,

- 60/1968. (MÉM. É. 31.) MÉM utasítás a rostlenkóró és rostkenderkóró szerződési alapfeltételeinek közzétételéről,

- 63/1968. (MÉM. É. 34.) MÉM utasítás a tej és juhtej, valamint ezek elsődleges feldolgozásából származó tejtermékek szerződési alapfeltételeinek közzétételéről,

- 64/1968. (MÉM. É. 34.) MÉM utasítás a vetőburgonya szerződési alapfeltételeinek közzétételéről,

- 65/1968. (MÉM. É. 34.) MÉM utasítás a vágóbaromfi, étkezési tojás, vágógalamb és házinyúl szerződési alapfeltételeinek közzétételéről,

- 77/1968. (MÉM. É. 47.) MÉM utasítás a gyapjúértékesítési szerződés alapfeltételeinek közzétételéről,

- 82/1968. (MÉM. É. 50.) MÉM utasítás a tenyésztojás és naposbaromfi értékesítési szerződés alapfeltételeinek közzétételéről,

- 12/1969. (MÉM. É. 8.) MÉM utasítás a borszőlő, szőlőcefre, must és bor szerződési alapfeltételeinek közzétételéről.

Tartalomjegyzék