Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

2/1979. (XI. 1.) OT-PM együttes rendelet

a szolgáltatásfejlesztési alapokról

A Minisztertanácstól kapott felhatalmazás alapján - az érdekelt miniszterekkel, országos hatáskörű szervek vezetőivel, a Szakszervezetek Országos Tanácsával, valamint a szövetkezetek országos érdekképviseleti szerveivel egyetértésben - a következőket rendeljük:

1. §

A rendelet hatálya az állami vállalatra, az egyéb állami gazdálkodó szervezetre, az állami költségvetési szervre, a szövetkezetre, a szövetkezeti vállalatra, a jogi személyiséggel rendelkező gazdasági társulásra, a társadalmi szervezet vállalatára (a továbbiakban: gazdálkodó szervezet), továbbá a társadalmi szervezetekre terjed ki.

2. §

(1) A központi és a tanácsi szolgáltatásfejlesztési alapokból a fogyasztási szolgáltatásokat* végző szervezetek dinamikus szintentartását meghaladó, a szolgáltatásfejlesztési tervekkel összhangban levő álló- és forgóeszközfejlesztés támogatható.

(2) Az alapokból támogatás nyújtható az olyan gazdálkodó és más szervezet álló- és forgóeszközfejlesztéséhez is, amely ezzel elősegíti a fogyasztási szolgáltató vállalat (szövetkezet) és más intézmény szolgáltató tevékenységének fejlesztését.

3. §

(1) A központi szolgáltatásfejlesztési alap forrása az állami költségvetés. Az alap összegét a középtávú, illetőleg az éves népgazdasági terv határozza meg.

(2) A központi szolgáltatásfejlesztési alapból juttatott összegeket nem kell visszatéríteni.

(3) A központi szolgáltatásfejlesztési alap felhasználását a tanácsi szolgáltatásfejlesztési alapok (4-5. §) működtetésével kell megvalósítani.

(4) A központi szolgáltatásfejlesztési alapból a megyei (fővárosi) tanácsok részesedését az Országos Tervhivatal elnöke a középtávú tervidőszakra, éves ütemezésben állapítja meg. Az Országos Tervhivatal elnöke a központi szolgáltatásfejlesztési alap felosztását, illetve ütemezését az éves népgazdasági terv készítése során módosíthatja.

(5) Egyes, országos, regionális, vagy több megyét érintő fejlesztési cél támogatását az Országos Tervhivatal elnöke - az érdekeltekkel történő egyeztetés alapján - központilag is meghatározhatja. A támogatás lebonyolításának módjára az 5. § (6) bekezdésében foglaltak irányadók.

4. §

(1) A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alap forrásai:

a) a központi szolgáltatásfejlesztési alap,

b) a tanácsi fejlesztési alapból történő juttatás,

c) jogszabályban meghatározott egyéb forrás.

(2) A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alapot a tanácsi fejlesztési alaptól elkülönítve, alapszerűen kell kezelni.

(3) A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alapból juttatott összegeket nem kell visszatéríteni.

5. §

(1) A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alapból történő támogatás - a (3) bekezdés d) és e) pontjaiban foglaltak kivételével - a szolgáltatások fejlesztésére rendelkezésre álló pénzügyi alapok kiegészítését szolgálja.

(2) A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alap felhasználásáról - a 3. § (5) bekezdésében foglaltakat kivéve - a megyei (fővárosi) tanács végrehajtó bizottsága dönt.

(3) A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alapból

a) elsősorban a nyilvántartásba vett fogyasztási szolgáltató vállalatok (szövetkezetek) és a fogyasztási szolgáltatások fejlesztésére létrehozott, jogi személyiséggel rendelkező gazdasági társulások eszközfejlesztését kell támogatni. A támogatás akkor folyósítható, ha a fejlesztés megfelel a megyei (fővárosi) szolgáltatásfejlesztési tervben foglalt céloknak és biztosítja azok eredményes megvalósítását;

b) a megyei szolgáltatásfejlesztési tervben foglalt feladatok megvalósításának elősegítésére támogatni lehet - az a) pontban említett gazdálkodó szervezeteken kívül - a fogyasztási szolgáltatásokat végző gazdálkodó és más szervezetek szolgáltatásfejlesztését is;

c) ösztönözni kell a mezőgazdasági üzemeket és a kisipar fokozottabb részvételét a szolgáltatási tevékenység fejlesztésében;

d) a megyei (fővárosi) tanács önállóan, továbbá az alsóbb fokú tanácsok útján, vagy azokkal közösen is - bérbeadással történő hasznosításra - megvalósíthat szolgáltatási létesítményeket;

e) a tanács elláthatja a tevékenységi köréhez szükséges eszközökkel az általa újonnan létrehozott és felügyelete alá tartozó fogyasztási szolgáltató vállalatot.

(4) A tanács szolgáltatásfejlesztési alapjából a támogatást pályázat alapján ítéli oda. Nem kell pályázatot kiírni az 5. § a), d) és e) pontjaiban foglalt esetekben, illetőleg ha a támogatás összege nem éri el a 2 millió forintot.

(5) A pályázatok tárgyalásánál gondoskodni kell arról, hogy azon a területi ellátás szempontjából minden - nem csak a megye területén működő - érdekelt, szolgáltató szervezet részt vegyen, illetőleg arról, hogy arra időben felkészülhessenek. A tárgyalásra véleménynyilvánítás végett meg kell hívni az érintett területi (szakmai) szövetkezeti szövetség, a Magyar Nemzeti Bank, az Országos Takarékpénztár, a Kisiparosok Országos Szövetsége, a szakszervezetek megyei tanácsának képviselőit.

(6) A tanács végrehajtó bizottsága és a kedvezményezett szervezet szerződésben rögzíti a szolgáltatásfejlesztési alapból történő támogatást, a fejlesztés célját, pénzügyi előirányzatát a megvalósítás időpontját, a létrehozandó kapacitás nagyságát, a kapacitás rendeltetésszerű üzemeltetésére vonatkozó kötelezettségvállalást, a fejlesztés hatékonyságát és a fedezeti forrásokat. A szerződés 1-1 másolati példányát meg kell küldeni az érdekelt ágazati minisztériumnak, országos szövetkezeti érdekképviseleti szervnek, a Magyar Nemzeti Banknak és az Országos Takarékpénztárnak.

(7) Amennyiben a kedvezményezett szerv a szerződésben foglalt kötelezettségét nem. vagy nem szerződésszerűen teljesíti, a tanács végrehajtó bizottsága a támogatást részben vagy egészben megvonja és a szerződésszegésből eredő, igényét a polgári jog szabályai szerint érvényesíti.

6. §

A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alap kezelésével kapcsolatos feladatokat az Országos Takarékpénztár látja el. A szolgáltatásfejlesztési alapból megvalósuló beruházások pénzügyi lebonyolítását az a pénzintézet végzi, amely a juttatásban részesült szervezet számláit vezeti.

7. §

Az Országos Takarékpénztár a tanácsi szolgáltatásfejlesztési alap felhasználásáról az Országos Tervhivatalt, a Pénzügyminisztériumot, a Központi Statisztikai Hivatalt, a Minisztertanács Tanácsi Hivatalát, az illetékes ágazati minisztériumot, a szövetkezetek országos érdekképviseleti szerveit, a megyei (fővárosi) tanácsok végrehajtó bizottságait rendszeresen tájékoztatja.

8. §

Ez a rendelet 1981. január 1. napján lép hatályba, egyidejűleg a 2/1970. (XII. 6.) OT-PM számú és az ezt módosító 1/1974. (I. 15.) OT-PM számú együttes rendelet hatályát veszti.

Huszár István s. k.,

az Országos Tervhivatal elnöke

Faluvégi Lajos s. k.,

pénzügyminiszter