Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

2/1979. (XI. 1.) OT-PM együttes rendelet

a szolgáltatásfejlesztési alapokról

A Minisztertanácstól kapott felhatalmazás alapján - az érdekelt miniszterekkel, országos hatáskörű szervek vezetőivel, a Szakszervezetek Országos Tanácsával, valamint a szövetkezetek országos érdekképviseleti szerveivel egyetértésben - a következőket rendeljük:

1. §

A rendelet hatálya az állami vállalatra, az egyéb állami gazdálkodó szervezetre, az állami költségvetési szervre, a szövetkezetre, a szövetkezeti vállalatra, a jogi személyiséggel rendelkező gazdasági társulásra, a társadalmi szervezet vállalatára (a továbbiakban: gazdálkodó szervezet), továbbá a társadalmi szervezetekre terjed ki.

2. §

(1) A központi és a tanácsi szolgáltatásfejlesztési alapokból a fogyasztási szolgáltatásokat* végző szervezetek dinamikus szintentartását meghaladó, a szolgáltatásfejlesztési tervekkel összhangban levő álló- és forgóeszközfejlesztés támogatható.

(2) Az alapokból támogatás nyújtható az olyan gazdálkodó és más szervezet álló- és forgóeszközfejlesztéséhez is, amely ezzel elősegíti a fogyasztási szolgáltató vállalat (szövetkezet) és más intézmény szolgáltató tevékenységének fejlesztését.

3. §

(1) A központi szolgáltatásfejlesztési alap forrása az állami költségvetés. Az alap összegét a középtávú, illetőleg az éves népgazdasági terv határozza meg.

(2) A központi szolgáltatásfejlesztési alapból juttatott összegeket nem kell visszatéríteni.

(3) A központi szolgáltatásfejlesztési alap felhasználását a tanácsi szolgáltatásfejlesztési alapok (4-5. §) működtetésével kell megvalósítani.

(4) A központi szolgáltatásfejlesztési alapból a megyei (fővárosi) tanácsok részesedését az Országos Tervhivatal elnöke a középtávú tervidőszakra, éves ütemezésben állapítja meg. Az Országos Tervhivatal elnöke a központi szolgáltatásfejlesztési alap felosztását, illetve ütemezését az éves népgazdasági terv készítése során módosíthatja.

(5) Egyes, országos, regionális, vagy több megyét érintő fejlesztési cél támogatását az Országos Tervhivatal elnöke - az érdekeltekkel történő egyeztetés alapján - központilag is meghatározhatja. A támogatás lebonyolításának módjára az 5. § (6) bekezdésében foglaltak irányadók.

4. §

(1) A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alap forrásai:

a) a központi szolgáltatásfejlesztési alap,

b) a tanácsi fejlesztési alapból történő juttatás,

c) jogszabályban meghatározott egyéb forrás.

(2) A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alapot a tanácsi fejlesztési alaptól elkülönítve, alapszerűen kell kezelni.

(3) A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alapból juttatott összegeket nem kell visszatéríteni.

5. §

(1) A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alapból történő támogatás - a (3) bekezdés d) és e) pontjaiban foglaltak kivételével - a szolgáltatások fejlesztésére rendelkezésre álló pénzügyi alapok kiegészítését szolgálja.

(2) A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alap felhasználásáról - a 3. § (5) bekezdésében foglaltakat kivéve - a megyei (fővárosi) tanács végrehajtó bizottsága dönt.

(3) A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alapból

a) elsősorban a nyilvántartásba vett fogyasztási szolgáltató vállalatok (szövetkezetek) és a fogyasztási szolgáltatások fejlesztésére létrehozott, jogi személyiséggel rendelkező gazdasági társulások eszközfejlesztését kell támogatni. A támogatás akkor folyósítható, ha a fejlesztés megfelel a megyei (fővárosi) szolgáltatásfejlesztési tervben foglalt céloknak és biztosítja azok eredményes megvalósítását;

b) a megyei szolgáltatásfejlesztési tervben foglalt feladatok megvalósításának elősegítésére támogatni lehet - az a) pontban említett gazdálkodó szervezeteken kívül - a fogyasztási szolgáltatásokat végző gazdálkodó és más szervezetek szolgáltatásfejlesztését is;

c) ösztönözni kell a mezőgazdasági üzemeket és a kisipar fokozottabb részvételét a szolgáltatási tevékenység fejlesztésében;

d) a megyei (fővárosi) tanács önállóan, továbbá az alsóbb fokú tanácsok útján, vagy azokkal közösen is - bérbeadással történő hasznosításra - megvalósíthat szolgáltatási létesítményeket;

e) a tanács elláthatja a tevékenységi köréhez szükséges eszközökkel az általa újonnan létrehozott és felügyelete alá tartozó fogyasztási szolgáltató vállalatot.

(4) A tanács szolgáltatásfejlesztési alapjából a támogatást pályázat alapján ítéli oda. Nem kell pályázatot kiírni az 5. § a), d) és e) pontjaiban foglalt esetekben, illetőleg ha a támogatás összege nem éri el a 2 millió forintot.

(5) A pályázatok tárgyalásánál gondoskodni kell arról, hogy azon a területi ellátás szempontjából minden - nem csak a megye területén működő - érdekelt, szolgáltató szervezet részt vegyen, illetőleg arról, hogy arra időben felkészülhessenek. A tárgyalásra véleménynyilvánítás végett meg kell hívni az érintett területi (szakmai) szövetkezeti szövetség, a Magyar Nemzeti Bank, az Országos Takarékpénztár, a Kisiparosok Országos Szövetsége, a szakszervezetek megyei tanácsának képviselőit.

(6) A tanács végrehajtó bizottsága és a kedvezményezett szervezet szerződésben rögzíti a szolgáltatásfejlesztési alapból történő támogatást, a fejlesztés célját, pénzügyi előirányzatát a megvalósítás időpontját, a létrehozandó kapacitás nagyságát, a kapacitás rendeltetésszerű üzemeltetésére vonatkozó kötelezettségvállalást, a fejlesztés hatékonyságát és a fedezeti forrásokat. A szerződés 1-1 másolati példányát meg kell küldeni az érdekelt ágazati minisztériumnak, országos szövetkezeti érdekképviseleti szervnek, a Magyar Nemzeti Banknak és az Országos Takarékpénztárnak.

(7) Amennyiben a kedvezményezett szerv a szerződésben foglalt kötelezettségét nem. vagy nem szerződésszerűen teljesíti, a tanács végrehajtó bizottsága a támogatást részben vagy egészben megvonja és a szerződésszegésből eredő, igényét a polgári jog szabályai szerint érvényesíti.

6. §

A tanácsi szolgáltatásfejlesztési alap kezelésével kapcsolatos feladatokat az Országos Takarékpénztár látja el. A szolgáltatásfejlesztési alapból megvalósuló beruházások pénzügyi lebonyolítását az a pénzintézet végzi, amely a juttatásban részesült szervezet számláit vezeti.

7. §

Az Országos Takarékpénztár a tanácsi szolgáltatásfejlesztési alap felhasználásáról az Országos Tervhivatalt, a Pénzügyminisztériumot, a Központi Statisztikai Hivatalt, a Minisztertanács Tanácsi Hivatalát, az illetékes ágazati minisztériumot, a szövetkezetek országos érdekképviseleti szerveit, a megyei (fővárosi) tanácsok végrehajtó bizottságait rendszeresen tájékoztatja.

8. §

Ez a rendelet 1981. január 1. napján lép hatályba, egyidejűleg a 2/1970. (XII. 6.) OT-PM számú és az ezt módosító 1/1974. (I. 15.) OT-PM számú együttes rendelet hatályát veszti.

Huszár István s. k.,

az Országos Tervhivatal elnöke

Faluvégi Lajos s. k.,

pénzügyminiszter