8/1981. (II. 14.) ÉVM rendelet
a közületi szervek elhelyezéséről szóló 2/1969. (I. 23.) Korm. rendelet végrehajtása tárgyában kiadott 4/1969. (I. 23.) ÉVM rendelet módosításáról
A közületi szervek elhelyezéséről szóló 2/1969. (I. 23.) Korm. rendelet 25. §-ának (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján - az 1. § tekintetében a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem:
1. §
A 3/1972. (III. 28.) ÉVM és a 13/1972. (IX. 1.) ÉVM rendelettel módosított, illetőleg kiegészített 4/1969. (I. 23.) ÉVM rendelet (a továbbiakban: Vhr.) 11. §-a (2) bekezdésének a) pontjában említett 3000 Ft 4500 Ft-ra módosul.
2. §
A Vhr. a következő 16/A. §-sal egészül ki:
"16/A. § A Budapesten működő közületi szerv köteles - a R. 17. §-ának (1) bekezdésében előírt bejelentési kötelezettségén felül - a megszűnését, illetőleg a húsz főt meghaladó irodai létszámcsökkentését és ennek ütemezését az elhelyező hatósághoz bejelenteni, továbbá egyidejűleg - az e rendelet melléklete szerinti adatlapon - az irodai elhelyezésének adatait közölni. A bejelentést az 1981. február 28. napja előtt elrendelt és még végre nem hajtott megszűnések, illetőleg létszámcsökkentések esetében 1981. március 31. napjáig, egyébként pedig az elrendelés tudomásrajutásától számított tizenöt napon belül kell megtenni."
3. §
A Vhr. az e rendelet mellékletével megállapított melléklettel egészül ki.
4. §
Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba; rendelkezéseit az első fokú határozattal még el nem bírált folyamatban levő ügyekben is alkalmazni kell.
Dr. Ábrahám Kálmán s. k.,
építésügyi és városfejlesztési miniszter
Melléklet a 8/1981. (II. 14.) ÉVM rendelethez
Tájékoztató az adatlap kitöltéséhez
1. Az adatlap 1. pontjánál a közületi szerv központjának a címét kell megadni.
2. A 3. pontnál
a) az irodai célra használt helyiségek címéhez az irodahelyiségek összesített adatait épületenként külön-külön kell megadni, illetőleg ha a közületi szerv nem az egész épületet használja, az irodahelyiségek épületen belüli fekvését kell megjelölni,
b) a használat jogcíménél az elhelyező hatóság kiutaló határozatának számát, illetőleg azt az eljárást (kisajátítás, vétel, saját beruházás stb.) kell feltüntetni, amelyen a használat alapul,
c) a használat jellegénél az illetékes hatóság erre vonatkozó rendelkezését kell közölni, ideiglenes használat esetén a használati határidő vagy feltétel megjelölésével,
d) irodahelyiségként az erre a célra épült vagy átalakított helyiségek adatait kell megadni, illetőleg ha a helyiség más célra épült, de azt irodának használják, az adatok közlésével egyidejűleg a helyiség eredeti rendeltetését is fel kell tüntetni a megjegyzésben,
e) az egyéb helyiségek között a nem irodai célra szolgáló, a szerv feladatszerű működéséhez szükséges önálló rendeltetésű helyiséget (pl. tanácsterem, irattár, sokszorosító, raktár, étterem stb.) kell felvenni a mellékhelyiségek és közlekedők kivételével.
3. Az adatlap 4. pontjánál a bejelentés időpontjában fennálló, a statisztikai adatszolgáltatásnál figyelembe vett engedélyezett létszámot kell közölni; a nem irodai dolgozók létszámát az egyéb helyiségekben dolgozó személyekkel (irattáros, könyvtáros stb.) együtt kell megadni.
Az irodai normák alkalmazása során figyelmen kívül hagyandó, illetőleg a külön szobára jogosult személyeket a 3/1972. (III. 28.) ÉVM rendelettel módosított 4/1969. (I. 23.) ÉVM rendelet 7. §-ának (2) és (3) bekezdésében foglaltak szerint kell megadni.