15/1994. (V. 10.) PM rendelet
a mezőgazdasági biztosító egyesületek alapításának támogatásáról szóló 35/1994. (III. 18.) Korm. rendelet végrehajtásáról
A mezőgazdasági biztosító egyesületek alapításának támogatásáról szóló 35/1994. (III. 18.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 10. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján - a földművelésügyi miniszterrel egyetértésben - az alábbiakat rendelem el:
1. § (1) A Rendeletben szabályozott támogatás odaítéléséről a Mezőgazdasági Biztosító Egyesületi Tárcaközi Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) dönt.
(2) A Bizottság hét tagból áll, amelyből három főt a Pénzügyminisztérium, kettő-kettő főt pedig a Földművelésügyi Minisztérium és az Agrárkoordinációs Fórum delegál.
(3) A Bizottság élén elnök áll, akit a pénzügyminiszter nevez ki.
(4) A Bizottság negyedévenként legalább egyszer ülésezik, és az addig beérkezett kérelmeket megvizsgálja.
(5) Eljárási ügyrendjét a Bizottság saját hatáskörében, maga állapítja meg.
2. § (1) A kérelmezőnek a támogatás iránti kérelmét - személyesen vagy postai úton - az 1. számú mellékletben szereplő nyomtatványon kell eljuttatnia a Pénzügyminisztériumba, ahol a Bizottság Titkársága működik.
(2) A Titkárság a kérelmeket beérkezésük sorrendjében sorszámmal látja el.
3. § A Bizottság a kérelmek megvizsgálásakor a következő szempontok alapján dönt a támogatás odaítéléséről:
a) a kérelmező jogosult-e a támogatás igénybevételére;
b) a kérelem megfelel-e a Rendeletben előírt formai és tartalmi követelményeknek.
4. § (1) A támogatás iránti kérelemhez az alábbi okmányokat kell csatolni:
- a kérelmező egyesület alapszabályát, üzletpolitikai tervét és a díjkalkulációkat;
- igazolást arról, hogy az egyesület legalább 10 mezőgazdasági alaptevékenységet folytató taggal rendelkezik;
- az Állami Biztosításfelügyelet által kiadott, a biztosítási tevékenység folytatásához szükséges engedélyt;
- bankigazolást arról, hogy a tagok az igényelt támogatásnak legalább 50%-át kitevő alaptőke-hozzájárulást készpénzben befizették.
(2) Mezőgazdasági alaptevékenység folytatását igazoló okmánynak minősül:
- az egyéni vállalkozók és az általános forgalmi adó fizetésére kötelezett magánszemélyek bejelentkezéséhez szükséges adatlap (E ÚJ);
- a jogi személyek, a jogi személyiséggel nem rendelkező társaságok és egyéb szervezetek bejelentkezéséhez kialakított adatlap (S 01);
- a 2. számú mellékletben foglalt, az illetékes megyei (fővárosi) Földművelésügyi Hivatal, illetve a mezőgazdasági tevékenység helye, vagy a mezőgazdasági ingatlan fekvése szerint illetékes területi önkormányzat által hitelesített nyilatkozat.
5. § (1) A kérelmezőnek a 4. § (1) bekezdésében felsorolt okmányokat a kérelem benyújtásakor, illetve azok kézhezvételekor utólag, de legkésőbb a kérelem beérkezését követő 60 napon belül kell csatolnia.
(2) Ha a kérelmező az (1) bekezdésben előírt határidőn belül a szükséges okmányokat nem csatolja, akkor a Bizottság az eljárást megszünteti.
(3) Ha a kérelmező a szükséges okmányokat különböző időpontokban - de az előírt határidőn belül - nyújtja be, akkor a kérelem a legkésőbbi időpontban beadott okmány szerinti sorszámon kerül elbírálásra.
(4) A kérelmek elbírálása sorszámuk sorrendjében történik.
6. § A kérelmező jogosultságának vizsgálata során a Bizottság ellenőrzi, hogy az egyesület
- kizárólag a Rendelet 2. § b) pontjában felsorolt mezőgazdasági kockázatokat biztosítja;
- tervezett éves díjbevételének legalább 66%-a jégverés, fagykár, viharkár, vízkár, homokverés miatti növényi károk vagy állati betegségek, illetve baleset miatti elhullás kockázatának biztosításához kapcsolódik;
- legalább 10 mezőgazdasági alaptevékenységet folytató taggal rendelkezik;
- alapszabályában tagjai kötelezettséget vállaltak arra, hogy az egyesületet 5 éven belül nem szüntetik meg, illetve ellenkező esetben a kapott támogatás erejéig pótbefizetésre kötelesek.
7. § (1) A Bizottság a kérelmeket csak a 4. § (1) bekezdésében felsorolt valamennyi okmány beérkezése után értékeli.
(2) Ha a kérelem a jogszabályi feltételeknek eleget tesz, a Bizottság az igényelt támogatás odaítéléséről dönt, és erről a kérelmezőt írásban értesíti.
8. § A Bizottság a tárgynegyedévben értékelt kérelmek elfogadásáról a negyedév utolsó hónapjának 20. napjáig értesíti a Pénzügyminisztérium Állami Költségvetési Főosztályát. A Főosztály intézkedik arról, hogy az egyedi támogatást az állami adóhatóság az egyesület számlájára utalja át.
9. § Amennyiben a Rendelet 6. § (2) bekezdésében rendelkezésre álló költségvetési forrás éves előirányzata kimerül, a Bizottság a jogosnak minősített támogatási kérelmet halasztott kérelemként nyilvántartásba veszi.
10. § (1) A kérelmező az egyesület bírósági nyilvántartásba vételéről szóló határozatot - annak kézhezvételét követően - haladéktalanul köteles a Bizottságnak megküldeni.
(2) A költségvetés a támogatás összegét a bírósági nyilvántartásba vételről szóló értesítés Bizottsághoz történő beérkezését követő 30 napon belül utalja át az egyesület számlájára.
11. § E rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.
Dr. Szabó Iván s. k.,
pénzügyminiszter
1. számú melléklet a 15/1994. (V. 10.) PM rendelethez
KÉRELEM
a mezőgazdasági biztosító egyesületek alapítását segítő költségvetési támogatáshoz[1]
2. számú melléklet a 15/1994. (V. 10.) PM rendelethez
NYILATKOZAT
Lábjegyzetek:
[1] A kérelmet az alábbi címre kell benyújtani: Mezőgazdasági Biztosító Egyesületi Tárcaközi Bizottság, Pénzügyminisztérium, 1051 Budapest, József nádor tér 2-4.