Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

7/1998. (III. 25.) MKM rendelet

a fogyatékosok együttnevelési (integrációs) pedagógiája szakirányú továbbképzési szak képesítési követelményeiről

A felsőoktatásról szóló - többször módosított - 1993. évi LXXX. törvény 74. §-a (1) bekezdésének e) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:

1. § E rendelet melléklete a fogyatékosok együttnevelési (integrációs) pedagógiai szakirányú továbbképzési szak képesítési követelményeit tartalmazza.

2. § E rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

Dr. Magyar Bálint s. k.,

művelődési és közoktatási miniszter

Melléklet a 7/1998. (III. 25.) MKM rendelethez

A fogyatékosok együttnevelési (integrációs) pedagógiája szakirányú továbbképzési szak képesítési követelményei

1. A képzési cél

Olyan speciális szaktudású pedagógus szakemberek képzése, akik elméleti és módszertani tudásuk birtokában képesek a gyógypedagógiai gondozást igénylő, különböző típusú (tanulásban akadályozott, érzékszervileg sérült, beszédében vagy testi fogyatékos, beilleszkedési és magatartászavarokkal küzdő stb.) fogyatékos tanulóknak a nem fogyatékosokkal való integrált oktatására és együttnevelésére a többségi iskola (óvoda) keretei között, az óvodapedagógusi, tanítói vagy tanári, illetve szakoktatói alapképzettségüknek megfelelő szakterületeken; a fogyatékos tanulók fejlesztésének feladataiban képesek a gyógypedagógussal való együttműködésre; az együttnevelés révén, illetve az egyéni és kiscsoportos differenciálás alkalmazásával képesek a gyermekek vagy tanulók oktatásában és nevelésében az integrációból származó nevelési hatásokat kamatoztatni, kifejleszteni a másság iránti toleranciát, segítőkészséget, az együtt nevelt tanulók kölcsönös együttműködési készségét.

2. Az oklevélben szereplő szakképzettség megnevezése:

fogyatékosokat együttnevelő pedagógus.

3. A képzésben résztvevők köre

Főiskolai vagy egyetemi végzettség és pedagógiai jellegű (óvodapedagógus, tanítói, tanári, szakoktatói, szociálpedagógus, pedagógia) szakon szerzett szakképzettség, valamint legalább egyéves pedagógusi gyakorlat.

4. A képzési idő

Négy félév, összesen legalább 400 tanóra. (Tanóra: oktató vezetésével és közreműködésével lezajló elméleti vagy gyakorlati óra, foglalkozás.)

Az elméleti és gyakorlati jellegű foglalkozások aránya mintegy 60-40%.

5. A képzés főbb tanulmányi területei és arányai

5.1. Pedagógia

Az integrációs pedagógia története, a nyitott iskolai modellek, differenciáló pedagógia, a differenciálás és az integrálás pedagógiájának komplex elmélete és gyakorlata.

E képzési terület a képzési időnek legalább 30%-át teszi ki.

5.2. Pszichológia

Fejlődés-, nevelés- és tanuláslélektan elmélete és gyakorlata a tanulási és magatartási zavarok szemszögéből.

E képzési terület a képzési időnek legalább 10%-át teszi ki.

5.3. Gyógypedagógia

A fogyatékosok különböző típusaival kapcsolatos gyógypedagógiai alapismeretek, a fogyatékosok speciális nevelési szükségleteihez való igazodás pedagógiája a többségi iskola (óvoda) gyakorlatában.

E képzési terület a képzési időnek legalább 50%-át teszi ki.

6. Az ismeretek ellenőrzési rendszere, az ellenőrzés formái

A képzésben az önálló tanulás, illetve a kiscsoportos munka fontos szerepet kap. Az ismeretek ellenőrzési rendszere a tantervben előírt - részben egymásra épülő, részben egymástól független - aláírások, gyakorlati minősítések megszerzéséből, vizsgákból, a szakmai gyakorlat elvégzéséből, szakdolgozat elkészítéséből, valamint záróvizsga letételéből tevődik össze.

6.1. Kötelező szigorlatok

Legalább 2 szigorlat. Tárgyai:

- a differenciáló pedagógia alapjai,

- a tanulás és magatartás fogyatékosságtípus szerinti zavarai.

6.2. A szakdolgozat

Olyan írásbeli dolgozat, amely a fogyatékosok integrációs együttnevelésének elméleti vagy gyakorlati területeivel összefüggő témában készült, s tanúsítja, hogy a hallgató tanulmányaira támaszkodva, illetve a vonatkozó szakirodalom és gyakorlati tapasztalatai feldolgozásával önállóan képes a tanult ismeretanyag alkotó alkalmazására.

6.3. A záróvizsga

6.3.1. A záróvizsgára bocsátás feltételei:

- a tantervben előírt valamennyi tanulmányi és vizsgakötelezettség teljesítése;

- gyakorlati vizsga letétele, amelyre a hallgató előzetes esettanulmányt készít az integráció keretében nevelt fogyatékos gyermekkel vagy tanulóval való foglalkozásról, ez alapján zárófoglalkozást vezet, melyet a vizsgán szóban elemez;

- bírálattal elfogadott szakdolgozat.

6.3.2. A záróvizsga részei:

- a szakdolgozat megvédése;

- a képzés, pedagógiai, pszichológiai és gyógypedagógiai témaköreit átfogó komplex szóbeli vizsga.

6.4.3. A záróvizsga eredménye

A szakdolgozat és védése alapján kapott érdemjegy és a szóbeli záróvizsgán nyújtott teljesítmények érdemjegye alapján számított átlag, ötfokozatú jeggyel kifejezve.

Tartalomjegyzék