Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

29/1999. (VII. 6.) OM rendelet

az óvodai szakértő szakirányú továbbképzési szak képesítési követelményeiről

A felsőoktatásról szóló - többször módosított - 1993. évi LXXX. törvény 74. §-a (1) bekezdésének e) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:

1. § (1) E rendelet melléklete az óvodai szakértő szakirányú továbbképzési szak képesítési követelményeit tartalmazza.

(2) Az óvodai szakértő szakképzettség csak szakirányú továbbképzésben szerezhető meg.

2. §[1]

3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

Pokorni Zoltán s. k.,

oktatási miniszter

Melléklet a 29/1999. (VII. 6.) OM rendelethez

Óvodai szakértő szakirányú továbbképzési szak képesítési követelményei

1. A képzési cél

A képzés célja a névjegyzékben szereplő óvodai szakértők felkészítése a nevelési intézmények értékelésével, ellenőrzésével kapcsolatos feladatok ellátására, akik ismerik az óvoda tartalmi munkáját; a helyi óvodai program készítésének elméletét és gyakorlatát; a szakértő, ellenőrző tevékenység tartalmát, eljárásait, eszközeit, és oktatásirányítási, tanügyigazgatási kérdésekben tájékozottak. Óvodapedagógus szakképzettségük birtokában képesek az óvodai nevelési programok értékelésére, továbbá a nevelőtestületek, az önkormányzatok - óvodák működtetésével kapcsolatos feladatainak - szakmai segítésére.

2. Az oklevélben szereplő szakirányú szakképzettség megnevezése

Óvodai szakértő.

3. A képzésben résztvevők köre

A szakirányú továbbképzésben felsőfokú végzettséggel és óvodapedagógusi szakképzettséggel rendelkezők vehetnek részt.

4. A képzési idő

3 félév, legalább 260 tanóra, 90 kredit.

5. A képzés főbb tanulmányi területei és arányai

5.1. Szakértők módszertana (18%):

- szakértői szerep, kompetencia és felelősség;

- a szakértő ellenőrző munkája, ellenőrzési jogosultsága;

- a szakértői munka folyamata, szakaszai, feladatai.

5.2. Oktatásirányítási, tanügyigazgatási ismeretek (9%):

- a közoktatási törvény és kapcsolódó jogszabályok;

- a közoktatás tartalmi szabályozása;

- a közoktatási rendszer, irányítása, finanszírozása; az intézményfenntartás, fenntartói jogkörök, fenntartói ellenőrzés szabályai;

- regionális fejlesztés és intézményműködtetési koncepció követelményei.

5.3. Programkészítés módszertana (23%):

- az óvodai autonómia értelmezése, az autonómia határai;

- az Óvodai nevelés országos alapprogramja és a helyi nevelési program egymásra épülése;

- a programok típusai;

- a programok átvétele, adaptálása, felhasználási lehetőségek a saját program elkészítéséhez;

- programfejlesztés - innováció;

- az óvoda személyi-tárgyi feltételeinek elemzése;

- az óvoda célképzése, általános feladatainak csoportosítása, a nevelés alapvető keretei;

- az óvodai élet tevékenységrendszere, dokumentumrendszere,

- az óvoda ellenőrzési és értékelési rendszere,

- minősített, választható programok elemzése, sajátosságaik, rendszerük s azok összehasonlítása.

5.4. Pedagógiai mérés-értékelés (12%):

- a mérés-értékelés szerepe az ellenőrzésben;

- az óvodában alkalmazható mérések s azok felhasználásának módjai;

- megfigyelési technikák, azokhoz használható eszközök;

- szakértői vélemény készítése.

5.5. Vezetési ismeretek (8%):

- minőség-ellenőrzés a közoktatási intézményekben;

- TQM ismertetése;

- a vezetési készség pszichológiai értelmezése;

- vezetési stílusok;

- vezetés és ellenőrzés;

- az óvoda menedzselése.

5.6. Az elméleti ismeretekhez kapcsolódó gyakorlati képzés (30%):

- a programkészítő munka megfigyelése, elemzése, összegzése az óvodában;

- választható programok elemzése, összehasonlítása.

6. Az ismeretek ellenőrzési rendszere

Az ellenőrzési rendszer az intézményi tantervben előírt - részben egymásra épülő, részben egymástól független aláírások, gyakorlati jegyek megszerzéséből, vizsgákból - beszámolók, kollokviumok, szigorlatok -, valamint tréningeken való részvételből, szakmai gyakorlatok teljesítéséből, szakdolgozat elkészítéséből és a záróvizsga letételéből tevődik össze.

6.1. Kötelező szigorlatok:

- szakértők módszertana,

- programkészítés módszertana.

6.2. Szakdolgozat

A szakdolgozat a szakképzettségnek megfelelően választott probléma megoldása, amelynek elkészítésével a hallgató bizonyítja, hogy tájékozott a tananyagon túlmenően a hazai és nemzetközi szakirodalomban, képes ismereteinek alkotó alkalmazására.

6.3. Záróvizsga

6.3.1. A záróvizsgára bocsátás feltételei:

- az előírt szigorlatok, kollokviumok, gyakorlatok eredményes teljesítése,

- a gyakorlatok minősített dokumentumainak benyújtása,

- a szakdolgozat elkészítése, benyújtása.

6.3.2. A záróvizsga részei:

- a szakmai tárgyakat átfogó, komplex szóbeli vizsga,

- a szakdolgozat megvédése.

6.3.3. A záróvizsga eredménye

A szóbeli vizsgára adott érdemjegy, valamint a szakdolgozat és annak megvédésére adott egy érdemjegy egészre kerekített számtani átlaga.

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte a 20/2001. (VI. 30.) OM rendelet 6. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2001.07.08.

Tartalomjegyzék