23/2001. (XII. 22.) MeHVM rendelet

az egyetemes távközlési szolgáltatás részletes műszaki követelményeiről

A hírközlésről szóló 2001. évi XL. törvény (a továbbiakban: Hkt.) 107. § (4) bekezdésének d) pontja alapján az egyetemes távközlési szolgáltatásokra vonatkozó részletes műszaki követelményekkel kapcsolatban a következőket rendelem el:

A RENDELET HATÁLYA ÉS ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK

A rendelet hatálya

1. §

(1) A rendelet hatálya kiterjed a távközlési szolgáltatásoknak a Hkt. 47. § (3) bekezdésében meghatározott körére (a továbbiakban: egyetemes távközlési szolgáltatás), valamint az ezen szolgáltatások körét egyetemes szolgáltatási szerződés, koncessziós szerződés vagy a Hkt. 50. § (6) bekezdése szerinti kijelölés alapján nyújtó szolgáltatókra (a továbbiakban: egyetemes távközlési szolgáltató).

(2) A rendeletben és mellékleteiben megállapított műszaki követelmények az előfizetői hozzáférési pontokra és a nyilvános távbeszélő állomásokra vonatkoznak.

Értelmező rendelkezések

2. §

E rendelet alkalmazásában

a) bekapcsolási idő: az egyetemes távközlési szolgáltatás igénybevételére vonatkozó előfizetői szerződés létrejötte és az egyetemes távközlési szolgáltatónak a távbeszélő szolgáltatás igénybevételére való rendelkezésre állása között eltelt idő;

b) belföldi távolsági hívás: olyan hívás, amelyben a hívott előfizető vagy szolgáltatás eléréséhez belföldi előtétet kell tárcsázni;

c) előfizetői hozzáférési pont: a távbeszélő hálózat azon pontja, amelyhez az előfizető a végberendezését csatlakoztathatja, és amelyen keresztül az egyetemes távközlési szolgáltatást igénybeveheti;

d) hívás-felépítési idő: a távbeszélő hálózatban az előfizető által megfelelően tárcsázott hívószámmal kezdeményezett hívás esetén, a hívás felépítéséhez szükséges adatok hálózat általi fogadását követően a csengetési visszhang, foglalt jelzés, vagy ezzel egyenértékű válaszjel megérkezéséig eltelt időtartam;

e) kezelői szolgáltatások: azon szolgáltatások amelyek az Azonosítók Nemzeti Felosztási Terve (a továbbiakban: ANFT) szerint meghatározott hívószámmal érhetőek el és amelyek során a hívások lebonyolításban kezelő működik közre (pl. kézi kapcsolás);

f) kezelői szolgáltatások válaszideje: a hívás felépítéséhez szükséges hívószám hálózati fogadásának időpontja és a kezelő jelentkezése között eltelt időtartam;

g) meghibásodás: az egyetemes távközlési szolgáltató hálózatában vagy bármely azzal összekapcsolt hálózatban keletkezett hiba, amely miatt az egyetemes szolgáltatás nem igénybe vehető;

h) nemzetközi hívás: olyan hívás, amelyben a hívott előfizető vagy szolgáltatás eléréséhez nemzetközi előtétet kell tárcsázni;

i) nyilvános távbeszélő állomás: közterületen vagy a nagyközönség számára nyitva álló helyiségekben üzemeltetett távbeszélő állomás, amelyek szolgáltatásai bárki számára, az ellenérték - a segélyhívások kivételével - kártyával vagy érmével történő megfizetése esetén igénybe vehetőek. A nagyközönség számára nyitva álló helyiségekben üzemeltetett (a továbbiakban: beltéri) nyilvános távbeszélő állomások hozzáférhetősége igazodik a helyiség nyitvatartásához;

j) sikertelen hívás: távbeszélő hálózatban érvényes, tárcsahang után megfelelően tárcsázott hívószámmal kezdeményezett hívás, amely során 30 másodpercen belül sem csengetési visszhang, sem foglalt jelzés, sem egyéb válaszjel nem észlelhető. A 30 másodpercen belül felépült hívás abban az esetben is sikertelen hívásnak minősül, ha a beszédkapcsolat téves számra épül fel, a hívó vagy a hívott fél általi bontás nélkül is megszakad, vagy ha az összeköttetés minősége beszédátvitelre alkalmatlan. A 30 másodperc akkor kezdődik, amikor a hálózat a hívás felépítéséhez szükséges hívószám utolsó számjegyét fogadta.

AZ EGYES EGYETEMES ZOLGÁLTATÁSOKRA VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK

Hozzáférés egyetemes távközlési szolgáltatáshoz

3. §

(1) Az egyetemes távközlési szolgáltató a Hkt. 50. § (1) bekezdésének a) vagy b) pontja szerinti szerződésben vagy a Hkt. 50. § (6) bekezdése szerinti kijelölés során megjelölt szolgáltatási területen az egyetemes távközlési szolgáltatás igénybevételére vonatkozó előfizetői szerződés létrejötte esetén köteles az 1. számú melléklet 1. pontjában a bekapcsolási idő tekintetében meghatározott célértéket betartva előfizetői hozzáférési pontot létesíteni.

(2) Az előfizetői hozzáférési pontot az egyetemes távközlési szolgáltató úgy köteles kiépíteni, hogy ahhoz az előfizető a Hkt. 107. § (3) bekezdésének n) pontjában szereplő felhatalmazás szerinti jogszabályban meghatározott előírásoknak megfelelő végberendezést csatlakoztathasson.

(3) Amennyiben az előfizető az előfizetői hozzáférési ponthoz távbeszélő funkcióval rendelkező végberendezést csatlakoztat, az egyetemes távközlési szolgáltató köteles lehetővé tenni az erősáramú hálózat kimaradása esetén is a végberendezés távbeszélő célú használatát az alapfunkciókkal.

4. §

(1) Az egyetemes távközlési szolgáltatás keretében az előfizetői hozzáférési ponton és a nyilvános távbeszélő állomásokon az egyetemes távközlési szolgáltató az előfizető igénye esetén köteles az alábbi szolgáltatásokhoz hozzáférést biztosítani:

a) helyi, belföldi távolsági és nemzetközi távbeszélő hívások kezdeményezése és fogadása;

b) mobil rádiótelefon készülék hívása, illetve ilyen készülékről kezdeményezett hívások fogadása.

(2) Az egyetemes távközlési szolgáltató köteles biztosítani, hogy az (1) bekezdésben meghatározott szolgáltatások köre a bekapcsolt előfizetői hozzáférési ponton keresztül folyamatosan, de legalább az 1. számú melléklet 8. és 10. pontjában meghatározott célértékek betartásával elérhető legyen.

(3) Az egyetemes távközlési szolgáltató az előfizetői hozzáférési ponton és a nyilvános távbeszélő állomáson keresztül igénybe vett távbeszélő szolgáltatás esetén a felépített beszédkapcsolatot olyan minőségben köteles biztosítani, hogy

a) a beszéd folyamatosan érthető legyen;

b) a beszédkapcsolat során olyan zaj, kattogás vagy egyéb zavaró jel, illetve más összeköttetésből származó (áthallott) beszéd, amely a beszédérthetőséget tartósan befolyásolja ne forduljon elő;

c) a beszédkapcsolatban szótagvesztések, zavaró visszhangjelenségek ne jelenjenek meg.

(4) Az egyetemes távközlési szolgáltató az előfizetői hozzáférési ponton keresztül felépített telefax és adatátviteli kapcsolatot olyan minőségben köteles biztosítani, hogy

a) a kapcsolatban levő végberendezések között legalább a Hkt. 47. § (3) bekezdés a) pontjában meghatározott átviteli sebességet mindenkor lehetővé tegye;

b) a kapcsolat ideje alatt a bekövetkező rövid idejű minőségromlások ne okozzanak az 1. számú melléklet 11. pont a) alpontjában meghatározottnál nagyobb mértékű jelismétlést, illetve telefax átvitel esetén az 1. számú melléklet 11. pont b) alpontjában meghatározottnál több lapismétlést.

(5) Amennyiben az egyetemes távközlési szolgáltató az előfizetői távbeszélő szolgáltatáshoz való hozzáférést ideiglenesen csak olyan helyettesítő technológia alkalmazásával képes nyújtani, amely műszakilag nem alkalmas az e rendeletben vagy más jogszabályban előírt célértékek szerinti szolgáltatás nyújtására, az előfizető a Hkt. 107. § (4) bekezdésének j) pontjában szereplő felhatalmazás szerinti jogszabályban meghatározott díjcsökkentésre jogosult.

(6) A (3) bekezdés szerinti követelményeknek megfelelő beszédkapcsolatot az egyetemes távközlési szolgáltató köteles a kezelői szolgáltatások nyújtása során és az ingyenes segélyhívások esetében is biztosítani.

5. §

(1) Az előfizető az észlelt meghibásodást az egyetemes távközlési szolgáltató által a hét minden napján, a nap 24 órájában biztosított és díjmentesen igénybe vehető hibabejelentő szolgálatnál jelentheti be. Az egyetemes távközlési szolgáltató a hibabejelentéseket köteles visszakövethető módon, elektronikus eljárással rögzíteni és az adatkezelési szabályok betartásával azokat legalább egy évig megőrizni.

(2) Az egyetemes távközlési szolgáltató köteles biztosítani, hogy az általa fenntartott hibabejelentő szolgáltatások válaszideje az eseteknek az 1. számú melléklet 2. pont b) alpontjában meghatározott arányában ne haladja meg az 1. számú melléklet 2. pont a) alpontjában megadott időtartamot.

(3) Az egyetemes távközlési szolgáltató köteles a hibabehatároló eljárása eredményeként valósnak bizonyult hibákat az eseteknek az 1. számú melléklet 3. pontjában meghatározott arányában a hibabejelentés megtételétől számított 72 órán belül kijavítani. Ha a vizsgálat vagy hibaelhárítás csak a helyszínen és az előfizető helyiségében hajtható végre és az csak az előfizető által meghatározott időpontban lehetséges, vagy a megállapodás szerinti időpontban az egyetemes távközlési szolgáltatón kívüli okok miatt nem volt lehetséges, úgy a hiba vizsgálatára vagy elhárítására nyitvaálló határidő az időkieséssel meghosszabbodik.

6. §

(1) Az egyetemes távközlési szolgáltató köteles a sikertelen hívások arányára vonatkozóan az 1. számú melléklet 4. pontjában meghatározott hívástípusok szerinti bontásban az ott megadott értékeket betartani.

(2) A sikeres hívások hívásfelépítési idejét az egyetemes távközlési szolgáltató köteles az 1. számú melléklet

5. pontjában meghatározott időtartamokon belül tartani.

Nyilvános távbeszélő állomások

7. §

(1) Az egyetemes távközlési szolgáltató köteles a Hkt. 47. § (3) bekezdés b) pontjában meghatározott számú és kialakítású nyilvános távbeszélő állomást működtetni.

(2) Az egyetemes távközlési szolgáltató által működtetett nyilvános távbeszélő állomásokon keresztül legalább az alábbi szolgáltatásokat és funkciókat kell elérhetővé tenni:

a) távbeszélő szolgáltatás,

b) ingyenes segélyhívás,

c) az egyetemes távközlési szolgáltató által üzemeltetett távbeszélő hibabejelentő szolgáltatás,

d) tudakozó szolgáltatás,

e) visszahívhatóság.

(3) Az egyetemes távközlési szolgáltató által működtetett nyilvános távbeszélő állomásoknál jól látható helyen az alábbi információkat kell elhelyezni:

a) a nyilvános távbeszélő állomás hívószáma;

b) az ingyenes segélyhívószámok, a hibabejelentő, illetve legalább a Hkt. 17. § (3) bekezdése szerinti tudakozó szolgáltatás hívószáma;

c) a legközelebbi nyilvános távbeszélő állomás adatai;

d) a nyilvános távbeszélő állomást üzemeltető szolgáltató neve;

e) az alkalmazható pénzérmék, illetve kártyák megjelölése.

(4) Az egyetemes távközlési szolgáltató köteles gondoskodni arról, hogy az általa egyetemes távközlési szolgáltatásokkal ellátott területen a működőképes közterületi nyilvános távbeszélő állomások százalékos aránya mindenkor elérje az 1. számú melléklet 9. pontjában meghatározott értéket, továbbá köteles a 4. § (3) bekezdésében foglalt követelményeknek megfelelő beszédkapcsolat felépülését biztosítani.

(5) A (2) bekezdés szerinti szolgáltatásoknak a nyilvános távbeszélő állomásokon keresztül - a beltéri nyilvános állomásokat kivéve - a hét minden napján, 24 órán keresztül az előfizetők rendelkezésére kell állnia.

Kezelői szolgáltatások

8. §

(1) A kezelői szolgáltatásoknak az előfizetői hozzáférési ponton a hét minden napján 24 órán keresztül az előfizetők rendelkezésére kell állnia.

(2) Az egyetemes távközlési szolgáltató köteles biztosítani, hogy az általa fenntartott kezelői szolgáltatások válaszideje az eseteknek az 1. számú melléklet 6. pont b) alpontjában meghatározott arányában ne haladja meg az 1. számú melléklet 6. pont a) alpontjában megadott időtartamot.

Ingyenes segélyhívás

9. §

(1) Az egyetemes távközlési szolgáltató e rendeletben szabályozott szolgáltatása keretében köteles biztosítani az ANFT szerinti segélyhívószámok, valamint a harmonizált európai segélyhívószám folyamatos felhívhatóságát.

(2) Az (1) bekezdés szerinti ingyenes segélyhívás szolgáltatás folyamatos igénybe vehetőségét akadályozó hibát az egyetemes távközlési szolgáltató a hét minden napján a hibabejelentés megtételétől, illetve a hibának az egyetemes távközlési szolgáltató - egyéb módon történő - tudomására jutásától számított 24 órán belül köteles elhárítani.

Számlázás

10. §

(1) Az egyetemes távközlési szolgáltató - az általa kiállított számlákat érintő - vizsgálata alapján megalapozottnak bizonyult reklamációk aránya a bekapcsolt előfizetői hozzáférési pontok éves átlagos számához mérve nem haladhatja meg az 1. számú melléklet 7. pontjában meghatározott értéket.

(2) Az egyetemes távközlési szolgáltató köteles ingyenesen biztosítani, hogy a Hkt. 52. § (1) bekezdése szerint képzett egyetemes távközlési szolgáltatás díjcsomagot igénybe vevő felhasználónak bármikor lehetősége legyen a számlája állásáról - legalább az érdeklődést megelőző második naptári napig bezárólag - hangbemondáson keresztül tájékozódni, továbbá arról

a) ha a kedvezményes díj szerinti számlázás a díjcsomag igénybevételére kötött előfizetői szerződésben meghatározott forgalommennyiség túllépése miatt már nem jár az előfizetőnek, vagy

b) ha a díjcsomagra vonatkozó előfizetői szerződésben meghatározott - a kedvezmény lejártára vonatkozó - egyéb feltétel bekövetkezett.

Az egyetemes távközlési szolgáltatás átmeneti szüneteltetése

11. §

Az egyetemes távközlési szolgáltató köteles biztosítani, hogy a kizárólag a szolgáltatás szüneteltetésével elhárítható műszaki hiba, karbantartás miatti szüneteltetés ne haladja meg az 1. számú melléklet 8. pont a) és b) alpontjaiban meghatározott időtartamokat.

AZ EGYETEMES TÁVKÖZLÉSI SZOLGÁLTATÓ ÉS A HATÓSÁG FELADATAI

Adatszolgáltatás

12. §

(1) Az egyetemes távközlési szolgáltató köteles az e rendeletben foglaltak és az 1. számú mellékletben előírt célértékek megvalósulását - a (3) bekezdésben foglaltak kivételével - naptári negyedévenként mérni és az eredményeket a Hírközlési Területi Hivatalnak (a továbbiakban: hatóság) negyedévente, a negyedév utolsó napját követő 30 napon belül írásban és elektronikus formában benyújtani. A valós érték meghatározása véletlenszerűen kiválasztott vizsgálószámokra történő hívásokkal és a szolgáltató nyilvántartásai alapján végzett számítások alapján történik.

(2) Amennyiben az (1) bekezdés szerinti mérési eredmény nem felel meg az 1. számú mellékletben megadott célértékeknek, az egyetemes távközlési szolgáltató köteles a megfelelő intézkedéseket haladéktalanul megtenni és erről a hatóságot írásban tájékoztatni.

(3) A 4. § (2) bekezdésében meghatározott beszédátvitel minőségi követelmények teljesülését az egyetemes távközlési szolgáltató a 2. számú mellékletben leírt módszerrel évenként ellenőrzi. A beszédátvitel minőségének el kell érnie legalább az 1. számú melléklet 12. pontja szerinti célértéket.

(4) Az egyetemes távközlési szolgáltató köteles az 1. számú melléklet szerinti célértékek mérésére kialakított módszerét, valamint a 2. számú melléklet 1. és 2. pontjaiban megadott elveknek megfelelően kialakított módszerét az egyetemes távközlési szolgáltatás megkezdését követő 90 napon belül a hatóságnak benyújtani.

Hatósági feladatok

13. §

(1) Az egyetemes távközlési szolgáltatások e rendeletben foglalt követelményeknek való megfelelését a hatóság piacfelügyeleti tevékenysége keretében a piacfelügyeleti eljárásról szóló jogszabály szerint ellenőrzi.

(2) Az egyetemes távközlési szolgáltató által benyújtott mérési eredményeket a hatóság a nyilvánosság számára hozzáférhetővé teszi.

Záró rendelkezések

14. §

(1) Ez a rendelet 2001. december 23. napján lép hatályba.

(2) Az egyetemes távközlési szolgáltató a 10. § (2) bekezdése szerinti kötelezettségét 2002. december 31-ig más egyenértékű módon is jogosult teljesíteni.

(3) Az egyetemes távközlési szolgáltató a 12. § (1) bekezdése szerinti eredményeket első ízben az egyetemes távközlési szolgáltatás megkezdését követő első olyan naptári negyedév végét követő 30 napon belül köteles a hatóságnak benyújtani, amelynek teljes időtartama alatt nyújtotta az egyetemes távközlési szolgáltatást. Ekkor az egyetemes távközlési szolgáltatás nyújtásának teljes időtartamára vonatkozó eredményeket kell közölni.

(4) Ez a rendelet a Magyar Köztársaság és az Európai Közösségek és azok tagállamai között társulás létesítéséről szóló, Brüsszelben, 1991. december 16-án aláírt Európai Megállapodás tárgykörében, a Megállapodást kihirdető 1994. évi I. törvény 3. §-ával összhangban, a hírközlésről szóló 2001. évi XL. törvénnyel együtt, az Európai Közösségek következő jogszabályaival összeegyeztethető szabályozást tartalmaz:

- Az Európai Parlament és a Tanács 97/33/EK irányelve a távközlő hálózatok összekapcsolásáról, tekintettel az egyetemes szolgáltatások biztosítására, valamint a szolgáltatások átjárhatóságának követelményére, amelyet a nyílt hálózati hozzáférés (ONP) biztosít;

- Az Európai Parlament és a Tanács 98/10/EK irányelve a nyílt hálózati hozzáférés (ONP) alkalmazásáról a távbeszélő szolgáltatások területén és az egyetemes távközlési szolgáltatásokról versenykörnyezetben.

Dr. Stumpf István s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter

1. számú melléklet a 23/2001. (XII. 22.) MeHVM rendelethez

Szolgáltatásminőségi célértékek és mérésük

Pont sor-száma§Szolgáltatás
jellemzők
MérésCélértékek
1.3. § (1)Bekapcsolási idő*Az előfizetői szerződés létrejöttétől számított időtartam a szolgáltató nyilvántartása alapján30 nap
2.5. § (2)Hibabejelentő szolgálat válaszideje**a) maximális válaszidő az ide irányuló vizsgálóhívások esetében30 mp
b) maximális válaszidőn belüli kezelői jelentkezések minimális aránya az ide irányuló összes vizsgálóhíváshoz mérve92%
3.5. § (3)Hibajavítás*A szolgáltató által ellátott területen 72 órán belül kijavított hibáknak az ugyanazon területen fogadott valós hibabejelentésekhez viszonyított aránya90%
4.6. § (1)Sikertelen hívások**A sikertelen vizsgálóhívások maximális aránya nagyforgalmú időszakban (hétfőtől péntekig 9 - 17 óráig) kezdeményezett összes vizsgálóhíváshoz képest.
(A vizsgáló számokat véletlenszerűen kell kiválasztani - és a mutatók meghatározásakor annyi mérést kell végezni, amely biztosítja, hogy a mért érték és a mérési pontosság együtt ne haladja meg a célértéket.)
Szolgáltató hálózatában egy földrajzi számozási területen belüli hívások1,4%
Belföldi távolsági hívások2,7%
Nemzetközi hívások2,7%
5.6. § (2)Sikeres hívások**Sikeres hívások felépítésének maximális időtartama (hívásfelépítési idő) az ide irányuló vizsgálóhívások esetében45 mp
6.8. § (2)Kezelői szolgáltatások válaszideje**a) maximáls válaszidő az ide irányuló vizsgálóhívások esetében30 mp
b) maximális válaszidőn belüli kezelői jelentkezések minimális aránya az ide irányuló összes vizsgálóhíváshoz mérve92%
7.10. §Számlareklamáció*Távbeszélő számla elleni megalapozott reklamációk aránya a bekapcsolt előfizetői hozzáférési pontok éves átlagos számához mérve1,6%
8.11. § (2)Szüneteltetés*a) szolgáltatási terület egészét érintő átmeneti szüneteltetés egy évben összesen4 óra
b) egy földrajzi számozási területet érintő átmeneti szüneteltetés egy évben összesen8 óra
9.7. § (4)Működőképes nyilvános távbeszélő állomások (közterületi)*Szolgáltató szolgáltatási területén üzemelő azon nyilvános távbeszélő állomások aránya, amelyek az ellenőrzés alkalmával rendeltetésszerűen működőképesek voltak az összes ellenőrzött nyilvános távbeszélő állomáshoz mérve92%
10.4. § (2)Meghibásodás*Egy hónap alatt átlagosan (egy év alatti meghibásodások számából számítva) meghibásodott előfizetői hozzáférési pontok száma az év folyamán átlagosan üzemelő előfizetői hozzáférési pontok éves átlagos számához mérve2%
11.4. § (4) b)Adatátvitel minőségea) adatátviteli kapcsolat esetén előforduló jelismétlés növekedés (átviteli idő növekedés) legnagyobb mérték10%
b) telefax kapcsolat esetén előforduló lapismétlés legnagyobb mértéke10%
12.12. § (2)Beszédátvitel minőségeA 2. számú melléklet szerinti módszer alapján kapott legkisebb értékB=3,5

A mérési módszerre vonatkozó megjegyzések:

* A valós érték megállapítása számítással történik, az egyetemes távközlési szolgáltató nyilvántartása alapján.

** A valós érték megállapítása vizsgálóhívásokkal és számításokkal történik a szolgáltató nyilvántartása alapján.

2. számú melléklet a 23/2001. (XII. 22.) MeHVM rendelethez

A beszédátvitel minőségének szubjektív mérése

1. Felhasználók reprezentatív csoportja

A beszédátvitel minőségének mérését elismert statisztikai módszerek szerint kiválogatott - a Hkt. 52. § (1) bekezdés szerinti díjcsomag igénybevételelére előfizetői szerződéssel rendelkező - előfizetők véleményének távbeszélőn keresztül végzett kérdezésével kell elvégezni (tesztszemély).

2. Kérdések

A beszédátvitelre vonatkozó - egyszerűen megválaszolható - kérdéseknek az egyetemes szolgáltatások köréhez tartozó távbeszélő szolgáltatásnak az előfizető általi igénybevétel során tapasztalható beszédátvitel minőségére kell irányulniuk, a 4. §-ban foglaltakra tekintettel. A kérdéseket úgy kell összeállítani, hogy a 3. pont szerinti kiértékelés a kapott válaszok alapján elvégezhető legyen.

3. Kiértékelés

Az egyes tesztszemélyek válaszait egyenként összesíteni kell és meg kell állapítani, hogy az adott válaszok alapján a tesztszemély az egyetemes szolgáltatások minőségét a "kiváló", "jó", "megfelelő" vagy a "gyenge" minősítéssel jellemezné.

4. A beszédátvitel minőségének megállapítása

A beszédátvitel minőségét (B) jelző számot a következő algebrai kifejezéssel kell kiszámítani:

B = 4k + 3j + 2m + g

ahol

k = a beszédátvitelt kiválónak minősítő felhasználók részaránya,

j = a beszédátvitelt jónak minősítő felhasználók részaránya,

m = a beszédátvitelt megfelelőnek minősítő felhasználók részaránya,

g = a beszédátvitelt gyengének minősítő felhasználók részaránya,

az 1. pont szerint kiválasztott előfizetői mintán belül.

Tartalomjegyzék