Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

17/2003. (XII. 27.) IHM rendelet

a számhordozási központi referencia adatbázisról

Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (a továbbiakban: Eht.) 182. §-a (4) bekezdésének g) pontjában kapott felhatalmazás - valamint e rendelet 12. §-a (3) bekezdésében szabályozottak tekintetében az Eht. 182. § (4) bekezdésének d) pontjában kapott felhatalmazás alapján - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

A rendelet hatálya

1. §

A rendelet hatálya kiterjed

a) a helyhez kötött telefon szolgáltatást és a mobil rádiótelefon szolgáltatást nyújtó szolgáltatókra (a továbbiakban: szolgáltató);

b) a Nemzeti Hírközlési Hatóságra (a továbbiakban: NHH);

Értelmező rendelkezések

2. §

E rendelet alkalmazásában

a) központi referencia adatbázis (a továbbiakban: KRA): az a számhordozás érdekében létrehozott adatbázis, amely tartalmazza az összes hordozott számmal kapcsolatos hívásirányítási információt, amelyet az adatbázis működtetője a szolgáltatók, valamint a jogszabály alapján erre jogosultak részére rendelkezésre bocsát;

b) KRA rendszer: a KRA működtetését végző hardver és szoftver elemek összessége, amely elvégzi a KRA adatállományainak kezelését, a KRA felhasználók nyilvántartását, valamint elektronikus adatkapcsolaton keresztül biztosítja a hívásirányítási adatok összegyűjtését és a szolgáltatók, valamint a jogszabály alapján erre jogosultak részére való szétosztását;

c) szolgáltatói felhasználó: a KRA rendszerhez való hozzáférésre jogosult személy, aki a számhordozások ügyében a szolgáltató megbízásából eljárhat;

d) átadó szolgáltató: az az előfizetői hozzáférést nyújtó szolgáltató, amelynek előfizetője az előfizetői szerződés megszüntetése, illetve módosítása keretében az előfizetői számot egy másik szolgáltatóhoz viszi át;

e) átvevő szolgáltató: az az előfizetői hozzáférést nyújtó szolgáltató, amelynek előfizetője az előfizetői szerződés megkötésének keretében előfizetői számot egy másik szolgáltatótól hozza át;

f) irányítást végző szolgáltató: az a szolgáltató, amely a hívások hordozott számokra való irányításához a szükséges irányítási számot - általában adatbázis lekérdezésével - a hívásba beiktatja;

g) irányítási szám: a hordozott számokra irányuló hívások megfelelő irányítását lehetővé tevő, adatbázisban tárolt és onnan a hívás során lekérdezett és a hívásba beiktatott szám, amely kétjegyű szolgáltató kódból és kétjegyű berendezés kódból áll;

h)[1] szolgáltató kód: a szolgáltatók számára az NHH által adott és az Eht. 188. §-ának 69. pontja szerint közzétett kétjegyű kód, amely a KRA rendszerben a hordozott számokhoz tartozó irányítási számban azt a szolgáltatót azonosítja, amely a hordozott szám előfizetőjének az elektronikus hírközlési szolgáltatást biztosítja;

i)[2] berendezés kód: a hívások hálózaton belüli irányítására szolgáló kétjegyű kód, amelyet földrajzi szám esetében az átvevő szolgáltató köteles megadni, és amely kód azt a központot jelöli, amelyhez a hordozott szám előfizetője csatlakozik;

j) tranzakció: egy adott szám vagy számtartomány átadására, egy hordozott szám vagy számtartomány számhasználatának megszüntetésére, illetve a KRA adatainak letöltésére vonatkozó, a KRA rendszerben rögzített, tranzakció azonosítóval ellátott művelet;

k) tranzakció azonosító: a felhasználó által adott egyedi azonosító, melynek első két számjegye megegyezik a tranzakciót kezdeményező szolgáltató kódjával;

l) tranzakció lezárás: az a számátadási idő ablakot megelőző meghatározott időpont, amely után a KRA rendszer a számátadási időablakra vonatkozó tranzakciót nem fogad el;

m)[3] számátadási időablak: a 2. számú melléklet 2. pontjában meghatározott időpontokban kezdődő, megadott hosszúságú I. vagy II. számú időtartomány, amelyben az átadó szolgáltatóval kötött előfizetői szerződés alapján nyújtott szolgáltatás az átadó szolgáltatónál megszűnik, és az átvevő szolgáltatóval megkötött új előfizetői szerződés alapján az átvevő szolgáltatónál megkezdődik. Ezen időtartam alatt a szolgáltatás részben vagy egészben szünetelhet;

n) üzenet: a KRA rendszer által elektronikus formában tárolt, a szolgáltatót érintő, számhordozással kapcsolatos információ, mely a KRA rendszerből a szolgáltató által letöltendő.

A KRA adattartalma és adatkezelésének módja

3. §

(1) A szolgáltatókkal és a szolgáltatói felhasználókkal kapcsolatos adatkezelés az NHH feladata. A KRA rendszer az 1. számú mellékletben szereplő adatokat tárolja.

(2) A hordozott számokra vonatkozó irányítási információkat a szolgáltatói felhasználók számhordozási tranzakciók keretében jelentik be a KRA rendszer számára.

(3) Az NHH számhordozási tranzakciókat végezhet, a szolgáltató írásbeli kérelmére, amennyiben a KRA rendszer üzemszerű elérésében a szolgáltató ideiglenesen akadályoztatva van.

(4) A KRA rendszer által a szolgáltató számára tárolt üzenetek letöltését a szolgáltatói felhasználóknak kell kezdeményezni. A szolgáltató kérésére a KRA rendszer a szolgáltatót a várakozó üzenetekről e-mailben értesíti.

(5) Valamennyi szolgáltatói felhasználó jogosult a hordozott számok irányítási adataihoz azonos módon, korlátozás nélkül hozzáférni és az adatokat - az általa kiválasztott eljárással - letölteni.

(6) A KRA rendszer és a szolgáltatók közötti adatcsere elektronikus formában, hitelesített adatkapcsolaton történik. Mind a KRA rendszer, mind a szolgáltatók által küldött üzeneteket fokozott biztonságú elektronikus aláírással kell ellátni.

(7) A felelősség megállapíthatósága, valamint a hatósági nyilvántartás és az azonosítók használati díja számlázási adatainak hitelessége érdekében a KRA rendszerben naplózni kell minden adattárolási, módosítási, törlési és olvasási műveletet. A naplóhoz a szolgáltatói felhasználók nem jogosultak hozzáférni. A szolgáltató indokolt kérése esetén az NHH a naplóból a kért adatokat a szolgáltatónak átadja.

(8) A szolgáltatók és a KRA rendszer közötti kommunikációs interfészre, valamint az adatszolgáltatás és adatletöltés módjára vonatkozó részletes műszaki leírásokat az NHH a szolgáltatókkal történt egyeztetést követően honlapján megjeleníti.

Az adatszolgáltatás általános szabályai

4. §

(1) A KRA rendszer köteles bármikor fogadni a felhasználóktól az irányítási információkat, és folyamatosan hozzáférhetővé tenni a felhasználók számára a kapott jogosultságuknak megfelelő KRA adatokat.

(2) Az NHH a felelős azért, hogy az adatbázisban tárolt adatok megfeleljenek a szolgáltatók által megadott adatoknak.

(3) Az átvevő szolgáltató köteles a hordozott számokra vonatkozó információt a KRA rendszerhez hibátlanul, megfelelő időben eljuttatni.

(4) Az irányításért felelős, illetve a felelős szolgáltató megbízásából irányítást végző szolgáltatónak joga van az adatbázisban tárolt irányítási adatokhoz megfelelő időben és eljárással hozzájutni. Az irányítást végző szolgáltató köteles az üzemi adatbázisában a hordozott számokra vonatkozó irányítási adatok érvényesítését a megadott számátadási időablakban elvégezni.

(5)[4] A KRA rendszer normál üzemben a 2. számú melléklet 2. pontjában meghatározott I. számú számátadási időablak (a továbbiakban: Alap Időablak) kezdő időpontjaira fogad el bejelentést.

(6)[5] Amennyiben a megnövekedett számhordozási igények miatt a KRA rendszer üzemeltetője úgy ítéli meg, hogy az Alap Időablak nem elegendő a valamennyi számhordozási igény e rendeletnek megfelelő kezelésére, legkésőbb az alkalmazás kezdete előtt 72 órával e-mailben értesíti a szolgáltatókat arról, hogy a 2. számú melléklet 2. pontjában meghatározott II. számú számátadási időablak (a továbbiakban: Csúcsidőszaki Időablak) kezdő időpontjaira is elfogad bejelentést. Amennyiben a számhordozási igények alapján a KRA rendszer üzemeltetője úgy ítéli meg, hogy a Csúcsidőszaki Időablak alkalmazására nincs szükség, legkésőbb az alkalmazás lezárása előtt 48 órával e-mailben értesíti a szolgáltatókat arról, hogy a Csúcsidőszaki Időablak alkalmazását megszünteti.

(7)[6] A KRA rendszer a nem szabályos, azaz nem megfelelő formátumú, hiányos vagy nem megfelelő időben küldött bejelentéseket elutasítja és erről a bejelentő szolgáltatót üzenetben értesíti.

Adatletöltési eljárások

5. §

(1) Abban az esetben, ha a szolgáltató az irányítást és ehhez az irányítási adatok letöltését nem maga végzi, az 1. számú mellékletben szereplő A. Űrlapon köteles nyilatkozni arról, hogy ezzel mely szolgáltatót bízta meg.

(2) A szolgáltató kérésére a KRA rendszer a szolgáltatót a számátadási időablak előtt e-mailben értesíti arról, hogy az adatbázisban történt-e változás az előző időablak óta.

(3) Az irányítási adatok letöltését a szolgáltatói felhasználók tetszőleges időpontban kezdeményezhetik.

(4) Az irányítási adatokat a következő eljárásokkal lehet letölteni:

a) delta adatbázis lekérdezés: a szolgáltató által megadott időponttól a lekérdezés időpontjáig elfogadott, érvényessé és érvénytelenné vált számhordozások irányítási adatait tartalmazó lista;

b) következő időablakra vonatkozó adatbázis lekérdezés: időablakonként egyszer létrehozott lista, amely a lekérdezés időpontját megelőző időablakban érvényes számhordozásokhoz viszonyítva a lekérdezést követő időablak kezdetétől érvényessé váló, illetve érvénytelenné váló számhordozások irányítási adatait tartalmazza;

c) teljes adatbázis lekérdezés: idő ablakonként egyszer létrehozott lista, amely a létrehozás időpontjában érvényes és elfogadott számhordozások irányítási adatait tartalmazza.

(5)[7] A (4) bekezdés b) -c) pontja szerinti listákat a KRA rendszer a számátadási időablakra vonatkozó tranzakció lezárás után hozza létre. A KRA rendszer a b) pont szerinti listát a létrehozás és a vonatkozó időablakot megelőző időablak kezdő időpontja után a vonatkozó időablak kezdő időpontjáig teszi elérhetővé minden szolgáltató számára egységesen. Lehetőség van korábbi időablakokra vonatkozó b) pont szerinti lista lekérdezésére is. A c) pont szerinti lista a következő lista létrehozásáig, azaz a következő tranzakció lezárásának időpontjáig érhető el. A tranzakció lezárás időpontját a 2. számú melléklet 3. pontja határozza meg.

Adatbeviteli eljárások

6. §

(1) Az irányítási információk adatbeviteli eljárásai a következők:

a) hordozás bejelentése;

b) hordozás bejelentés ellenőrzése;

c) hordozás bejelentés törlése;

d) számhasználat megszüntetése.

(2) A számhordozási eljárások során a bejelentésben megadott adatok módosítására nincs lehetőség, adatmódosítási igény esetén a bejelentést a KRA rendszernek törölni kell és új számhordozási eljárást kell indítani.

(3) Összefüggő számtartomány számhordozása esetében bármelyik szám hordozásának elutasítása az egész számtartomány hordozásának elutasítását eredményezi.

Hordozás bejelentése és ellenőrzése

7. §

(1) A számhordozást a KRA rendszer számára az átvevő szolgáltató az átadó szolgáltatóval való egyeztetést követően köteles bejelenteni. A hordozás bejelentés határideje a 2. számú melléklet 3. pontjában meghatározott idő.

(2) A bejelentésnek tartalmaznia kell:

a) a tranzakció azonosítót,

b) az átadó és átvevő szolgáltató kódját,

c) a hordozott számtartomány kezdetét és végét,

d) a számátadási időablakot és

e) a berendezés kódot.

Egyetlen szám hordozása esetén a számtartomány kezdete és vége megegyezik.

(3) A szabályos bejelentésről a KRA rendszer üzenetben értesíti az átadó szolgáltatót.

(4) Az átadó szolgáltató a bejelentést követően a 2. számú melléklet 3. pontjában meghatározott hordozás ellenőrzési határidőn belül köteles a bejelentés adatait ellenőrizni, és a bejelentést elfogadni vagy elutasítani. Az elutasításban közölni kell az elutasítás okát a 2. számú melléklet 4. pontjában felsorolt okok közül megjelölve.

(5) Amennyiben az átadó szolgáltató a hordozás ellenőrzési határidőn belül nem válaszol, úgy kell tekinteni, hogy a szolgáltató a bejelentés adatait elfogadja, és ennek alapján a hordozást a KRA rendszer elfogadottá teszi.

(6) A KRA rendszer a hordozás bejelentés adatainak elfogadásáról, illetve elutasításáról az átvevő szolgáltatót üzenetben értesíti.

Hordozás bejelentés törlése

8. §

(1) Az átvevő szolgáltató a hordozás bejelentést a 2. számú melléklet 3. pontjában meghatározott hordozás törlési határidőig töröltetheti. A törlési kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a törlési tranzakció azonosítóját,

b) a törölni kívánt bejelentési tranzakció azonosítóját,

c) az átadó és átvevő szolgáltató kódját,

d) a hordozott számtartomány kezdetét és végét,

e) a számátadási időablakot,

f) a berendezés kódot és a törlés indokát a 2. számú melléklet 5. pontjában felsorolt indokok közül megjelölve.

(2) Szabályos törlési kérelem esetén a KRA rendszer a hordozás bejelentést törli, a törlésről az átvevő és átadó szolgáltatót üzenetben értesíti.

(3) Az átadó szolgáltató törlési igénnyel élhet:

a) a KRA rendszernél a hordozás bejelentés ellenőrzése során,

b) kivételes esetben az NHH-nál, vagy

c) az átvevő szolgáltatónál.

Hordozott számra vonatkozó számhasználat megszűnése

9. §

(1)[8] A szolgáltató a hordozott számra vonatkozó számhasználati joga megszűnését megelőzően legalább 30 nappal köteles e jogának megszűnését a KRA rendszernek bejelenteni.

(2) A számhasználat megszűnésére vonatkozó bejelentésnek tartalmaznia kell:

a) a tranzakció azonosítóját,

b) az előfizetői hozzáférést nyújtó szolgáltató kódját,

c) a berendezés kódot,

d) a hordozott számtartomány kezdetét és végét, valamint

e) a megszűnés időpontját.

(3) A KRA rendszer az adatbázisban érvénytelenné teszi a hívószámra vonatkozó irányítási információkat a megszűnés időpontjának megfelelő időablaktól kezdődően.

(4) A KRA rendszer üzenetben értesíti a hívószámra vonatkozó kijelölési határozat jogosultját a számhasználati jog szolgáltatóhoz való visszakerüléséről, valamint az előfizetői hozzáférés szolgáltatást eddig ellátó szolgáltatót a számhasználati jog elvesztéséről.

Szolgáltatói adatok kezelése, új szolgáltató csatlakozása, szolgáltató megszűnése

10. §

(1) A szolgáltató a KRA rendszer számára köteles az 1. számú melléklet szerinti adatokat megadni, továbbá az adatokban történt változást 15 napon belül az NHH-nak bejelenteni.

(2) E rendelet hatálybalépésekor érvényes szolgáltató kódokat a 2. számú melléklet 1. pontja tartalmazza. Amennyiben valamely új telefon szolgáltató kezdi meg szolgáltatási tevékenységét, az NHH az új szolgáltatóhoz szolgáltatói kódot rendel.

(3) Az új szolgáltatónak a KRA rendszerhez csatlakoznia kell. Ennek érdekében a KRA rendszerrel együttműködési tesztet kell végrehajtania.

(4) A szolgáltató megszűnése esetén az NHH köteles a szolgáltatóra vonatkozó adatokat az adatbázisban érvényteleníteni, a szolgáltató kódját visszavonni és az irányítási információkat a változásnak megfelelően módosítani.

(5) Új szolgáltató csatlakozásáról, szolgáltató megszűnéséről, valamint a szolgáltató kódokban történő változásról a KRA rendszer a szolgáltatókat üzenetben értesíti és honlapján elhelyezi.

Hibabejelentés és hibaelhárítás

11. §

(1) A KRA rendszer éves rendelkezésre állása az éves üzemidő alap 99,5% -a, amelynek számítási módját a 2. számú melléklet 6. pontja tartalmazza.

(2) A KRA rendszer meghibásodását a szolgáltató a hét minden napján 0:00-24:00 óráig telefonon és ezzel egyidejűleg telefaxon vagy elektronikus aláírással hitelesített e-mailben jelentheti be a KRA rendszer hibabejelentőjének.

(3) A hibabejelentésnek a következőket kell tartalmaznia:

a) a szolgáltató neve;

b) a bejelentő neve, a kapcsolattartó neve, telefonszáma, szolgáltató azonosítója;

c) a hiba pontos leírása;

d) a hibajelenség észlelésének módja;

e) a hiba észlelésének időpontja;

f) a bejelentés időpontja.

(4) Az NHH a hiba bejelentését követően haladéktalanul megkezdi a hiba behatárolását. A hibabehatárolás befejezése után az NHH telefonon és e-mailben tájékoztatja a szolgáltatót a hiba okáról és az elhárítás várható idejéről.

(5) Az NHH a hibát a lehető legrövidebb időn belül hárítja el.

(6) A rendszer teljes működését gátló hiba esetén a hibajavítást az NHH 4 órán belül megkezdi és a hibát 12 órán belül elhárítja. A hibabejelentést követően az NHH 4 óránként ad tájékoztatást a hiba elhárításának előrehaladásáról.

(7) A (6) bekezdésben foglalt hibákon túl a hibajavítást az NHH 1 munkanapon belül megkezdi, és a hibát 5 munkanapon belül elhárítja.

(8) Amennyiben a hibaelhárításhoz szükséges a szolgáltató közreműködése, az NHH felveszi a kapcsolatot a szolgáltató által megadott kapcsolattartóval. Ha a szolgáltató kapcsolattartója nem elérhető, vagy a szolgáltató a szükséges közreműködést nem tudja biztosítani, a közreműködés kérésétől a közreműködés biztosításáig eltelt idő az e §-ban meghatározott hibaelhárítási időbe nem számít bele.

(9) Az NHH a hiba bejelentéséről hibajegyet készít, továbbá a hibaelhárítási folyamat lezárásakor telefonon és e-mailben tájékoztatást ad az érintett szolgáltatóknak a hiba megszüntetéséről.

(10) A hibajegynek tartalmaznia kell:

a) a hibajegy sorszámát;

b) a hibaállapot kezdetének időpontját;

c) a hibaállapot végének időpontját;

d) a hiba leírását;

e) megjegyzést, kiegészítést.

Záró rendelkezések

12. §

(1) Ez a rendelet 2004. január 1-jén lép hatályba.

(2)[9]

Kovács Kálmán s. k.,

informatikai és hírközlési miniszter

1. számú melléklet a 17/2003. (XII. 27.) IHM rendelethez

ADATLAPOK
A) Űrlap
Szolgáltató regisztrációs adatlap
a KRA rendszer használatához
A Szolgáltató adatai
Név:
Adószám:
Az ügyintéző adatai:
Név:
Munkahelyi cím:
Telefon:
Fax:
Munkahelyi e-mail:
A regisztrációs adatlapot az ügyintéző nyújtja be személye­sen az NHH számára!
A kapcsolattartó adatai
Név:
Cím:
Telefon:
Fax:
e-mail:
A Szolgáltató nevében a megjelölt kapcsolattartó jogosult eljárni a KRA-val kapcsolatos kérdésekben!
Hívásirányítás hordozott számok esetén:
Önállóan
Megbízva:............................................................................
Adatbázis-változásról e-mail értesítést kér:
Igen e-mail:
Összesítetten
Részletesen
Nem
Kelt:.........................................
..........................
cégszerű aláírás
B) Űrlap
Szolgáltatói felhasználó regisztrációs adatlap
a KRA rendszer használatához
A Szolgáltató adatai
Név:
Az ügyintéző adatai:
Név:
Munkahelyi cím:
Telefon: Fax:
Munkahelyi e-mail:
A regisztrációs adatlapot az ügyintéző nyújtja be személye­sen az NHH számára!
KRA interfész típusa:
Web és Soap FTP Csak egy interfésztípus választható adatlaponként!
Autentikációs tanúsítvány adathordozója:
SmartCard (ajánlott)
Floppy lemez CD Csak egy adathordozó típus választható!
Szolgáltatói felhasználó
Név:
Cím (opcionális):
Telefon (opcionális):
Fax (opcionális): e-mail: IP cím:
Érvényesség kezdete: Érvényesség vége (opcionális):
Kelt:.........................................
.............................
cégszerű aláírás

2. számú melléklet a 17/2003. (XII. 27.) IHM rendelethez

Határidők és egyéb adatok

1. Szolgáltató kódok[10]

A szolgáltató kódot az NHH adja a Szolgáltató megjelölésére a Szolgáltató jegyzékbe vétele során. A szolgáltató kód része egy, az NHH belső folyamataiban szereplő jelzőszámnak.

SzolgáltatóKód
BT Limited Magyarországi Fióktelepe03
EMITEL Rt.06
eTel Kft.09
GTS-DataNet Kft.11
HUNGAROCOM Kft.39
HUNGAROTEL Rt.12
INVITEL Rt.32
MATÁV Rt.16
MonorTel Rt.17
Pannon GSM Rt.19
PanTel Rt.20
Tele2 Magyarország Kft.38
TvNetWork Rt.37
Vodafone Magyarország Rt.26
WESTEL Rt.28

2. Számátadási időablakok

NapSzámaKezdeteVége
Hétfõ-péntekI.18.0022.00
II.04.0008.00
szombatI.08.0012.00
II.20.0024.00
vasárnap---
munkaszüneti nap és külön jogszabályban meghatározott pi­henõnap---

3. Határidők

hordozás bejelentés határidejeszámátadási idõablak kezdete elõtt leg­alább 72 órával
hordozás ellenõrzés határidejea hordozás bejelen­tése után legalább 48 órával
hordozás törlés határideje = tranzakció lezárás idõpontjaszámátadási idõablak kezdete elõtt leg­alább 24 órával

4. A hordozás bejelentés elutasításának oka

Az átadó szolgáltató a KRA ellenőrzés során az alábbi Dkokból utasíthatja el a hordozás bejelentést:

- elutasítva, hibás kitöltés miatt;

- elutasítva, egyeztetés hiánya miatt.

5. A hordozás bejelentés törlésének oka

Az átvevő szolgáltató a hordozás törlési határidő lejárta ílőtt az alábbi okokból törölheti a hordozás bejelentést:

- törölve, hibás kitöltés miatt;

- törölve, az ügyfél visszalépése miatt.

6. Rendelkezésre állás

A KRA rendszer rendelkezésre állásra vállalt mértéke, az éves üzemidőalap 99,5%, számításának módja:

RÁM%
ahol
=(TCSh+ TCNh+ TCMh) /TAh*100
RÁM%=rendelkezésre állás tárgyévre számított mértéke százalékban
TAh=éves üzemidő alap (óra). (Elméleti érték, 365*24 vagy 366*24 óra)
TCSh=tárgyévi tényleges üzemidő (óra)
TCNh=nem az NHH-nak felróható kritikus hiba miatt kiesett idő éves összege (óra)
TCMh=tervszerű karbantartás miatt üzemen kívül töltött idő éves összege (óra)

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 10/2004. (IV. 22.) IHM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.

[2] Megállapította a 10/2004. (IV. 22.) IHM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.

[3] Megállapította a 10/2004. (IV. 22.) IHM rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.

[4] Megállapította a 10/2004. (IV. 22.) IHM rendelet 2. §-a. Hatályos 2004.05.01.

[5] Megállapította a 10/2004. (IV. 22.) IHM rendelet 2. §-a. Hatályos 2004.05.01.

[6] Beiktatta a 10/2004. (IV. 22.) IHM rendelet 2. §-a. Hatályos 2004.05.01.

[7] Megállapította a 10/2004. (IV. 22.) IHM rendelet 3. §-a. Hatályos 2004.05.01.

[8] Megállapította a 10/2004. (IV. 22.) IHM rendelet 4. §-a. Hatályos 2004.05.01.

[9] Hatályon kívül helyezte a 11/2005. (IX. 28.) IHM rendelet 6. § (1) bekezdése. Hatálytalan 2005.09.30.

[10] Megállapította a 10/2004. (IV. 22.) IHM rendelet 5. §-a. Hatályos 2004.05.01.

Tartalomjegyzék