221/2010. (VII. 30.) Korm. rendelet
az Óvodai nevelés országos alapprogramjának kiadásáról szóló 137/1996. (VIII. 28.) Korm. rendelet módosításáról
A Kormány a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 94. § (3) bekezdés a) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az Óvodai nevelés országos alapprogramjának kiadásáról szóló 137/1996. (VIII. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) Melléklet II. GYERMEKKÉP, ÓVODAKÉP cím Gyermekkép alcím 2. pontja helyébe az 1. számú melléklet lép.
2. § A Rendelet Melléklet II. GYERMEKKÉP, ÓVODAKÉP cím Óvodakép alcím 6. pontja helyébe a 2. számú melléklet lép.
3. § A Rendelet a következő 3. §-sal egészül ki:
"3. § (1) Az óvodáknak e rendelet mellékletének - az Óvodai nevelés országos alapprogramjának kiadásáról szóló 137/1996. (VIII. 28.) Korm. rendelet módosításáról szóló 221/2010. (VII. 30.) Korm. rendelettel - módosított II. GYERMEKKÉP, ÓVODAKÉP cím Gyermekkép alcím 2. pontjában, valamint a II. GYERMEKKÉP, ÓVODAKÉP cím Óvodakép alcím 6. pontjában foglaltakra tekintettel felülvizsgált, és szükség szerint módosított nevelési programjukat először a 2010/2011. óvodai nevelési évben kell alkalmazniuk.
(2) E § 2011. szeptember 1-jén hatályát veszti."
4. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
Orbán Viktor s. k.,
miniszterelnök
1. számú melléklet a 221/2010. (VII. 30.) Korm. rendelethez
[Melléklet a 137/1996. (VIII. 28.) Korm. rendelethez]
"2. Az Alapprogram gyermekkép megrajzolásában az eltérő pedagógiai és pszichológiai irányzatok közös vonásait veszi alapul. Ezek szerint: a gyermek fejlődő személyiség, fejlődését genetikai adottságok, az érés sajátos törvényszerűségei, a spontán és tervszerűen alkalmazott környezeti hatások együttesen határozzák meg. E tényezők együttes hatásának következtében a gyermeknek sajátos, életkoronként (életkori szakaszonként) és egyénenként változó testi és lelki szükségletei vannak. A személyiség szabad kibontakoztatásában a gyermeket körülvevő személyi és tárgyi környezet szerepe meghatározó. Az óvodai nevelés gyermekközpontú, befogadó, ennek megfelelően a gyermeki személyiség kibontakoztatására törekszik, biztosítva minden gyermek számára az egyenlő hozzáférést. Nem ad helyet az előítéletek kibontakozásának sem társadalmi, sem nemi, sem egyéb értelemben."
2. számú melléklet a 221/2010. (VII. 30.) Korm. rendelethez
[Melléklet a 137/1996. (VIII. 28.) Korm rendelethez]
"6. A hazájukat elhagyni kényszerülő családok (a továbbiakban: migráns) gyermekeinek óvodai nevelésében biztosítani kell az önazonosság megőrzését, ápolását, erősítését, társadalmi integrálását, az emberi jogok és alapvető szabadságok védelmét."