Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

58/2010. (V. 7.) FVM rendelet

az iskolagyümölcs-program 2010/2011. tanévi végrehajtásáról

A mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény 81. § (3) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján - a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter feladat- és hatásköréről szóló 162/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a következőket rendelem el:

1. Értelmező rendelkezések

1. § E rendelet alkalmazásában:

1. almatermelő: az 1234/2007/EK tanácsi rendelet (a továbbiakban: tanácsi rendelet) 2. cikk (2) bekezdés a) pontjában meghatározott természetes személy, vagy gazdálkodó szervezet, aki vagy amely a tanácsi rendelet I. melléklete IX. részében szereplő 080810 KN-kódú alma terméket állítja elő;

2. iskolagyümölcs-program: a tanácsi rendelet 103ga. cikkében meghatározott, Magyarországon a 8413525 szakfeladat-számot viselő program;

3. közoktatási intézmény: a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: közoktatási törvény) 20. § (1) bekezdés b) és f) pontjában meghatározott és a közoktatási törvény 37. §-a szerint nyilvántartásba vett intézmény;

4. tagintézmény: a közoktatási törvény 121. § (1) bekezdés 36. pontja szerinti intézményegység;

5. tanítási év: a közoktatási törvény 52. § (1) bekezdésében meghatározott időtartam;

6. társulás: a tanácsi rendelet 125c. cikke alapján létrejött termelői szervezetek társulása;

7. termelői szervezet: a tanácsi rendelet 122. cikk a) pont (iii) pontjában meghatározott, valamint a 122. cikk b) és c) pontjában foglaltak szerint létrejött, és a tanácsi rendelet 125b. cikkében meghatározott feltételekkel elismert szervezet, figyelemmel a 203a. cikk (2) bekezdésében foglaltakra;

8. zöldség-gyümölcs termelői csoport: a tanácsi rendelet 125e. cikkében meghatározott szervezet, figyelemmel a 203a. cikk (4) bekezdésében foglaltakra.

2. A támogatás kedvezményezettjei és jogosultjai

2. § (1) Az iskolagyümölcs-program keretében támogatás vehető igénybe a közoktatási törvény 20. § (1) bekezdés b) pontja és (2) bekezdése szerinti általános iskola 1-4. évfolyamán tanuló gyermekeknek (a továbbiakban: tanulók) a 2010/2011. tanítási évben az e rendeletben meghatározott mértékben és feltételekkel friss étkezési almával történő ellátása után. A támogatás formája vissza nem térítendő támogatás.

(2) A támogatás kedvezményezettjei a tanulók.

(3) Az iskolagyümölcs-program keretében az e rendelet szerint nyújtott támogatás jogosultjai a közoktatási intézmények.

3. A támogatási összeg igénylői és az iskolagyümölcs-programban történő részvételre vonatkozó előzetes jóváhagyásuk

3. § (1) Az iskolagyümölcs-programban az a zöldség-gyümölcs termelői csoport, termelői szervezet, társulás, valamint almatermelő (a továbbiakban: kérelmező) vehet részt, amely vagy aki rendelkezik a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (a továbbiakban: MVH) iskolagyümölcs-programban történő részvételre vonatkozó előzetes jóváhagyásával (a továbbiakban: előzetes jóváhagyás).

(2) Az előzetes jóváhagyás iránt kérelmet nyújthat be:

a) az a kérelmező, amely az előzetes jóváhagyás iránti kérelem benyújtásának napján zöldség-gyümölcs termelői csoportként, termelői szervezetként vagy társulásként való elismeréssel rendelkezett,

b) vagy amely/aki a rendelet hatálybalépését megelőző két évben benyújtott területalapú támogatás iránti kérelme alapján legalább tíz hektár alma termőterületre (ULT01 hasznosítási kód) kapott támogatást.

(3) A kérelmező iskolagyümölcs-programban történő részvételének az iskolagyümölcs-program 2009/2010. tanévi végrehajtásáról szóló 129/2009. (X. 8.) FVM rendelet [a továbbiakban: 129/2009. (X. 8.) FVM rendelet] szerinti előzetes jóváhagyása - külön kérelem benyújtása nélkül - az (1) bekezdés szerinti előzetes jóváhagyásnak tekintendő feltéve, hogy a kérelmező az e rendelet hatálybalépésének napján megfelel a (2) bekezdésben meghatározott feltételeknek.

(4) A kérelmező az 1. melléklet szerinti adattartalmú előzetes jóváhagyás iránt kérelmét az MVH által rendszeresített, és az MVH honlapján - legkésőbb e rendelet hatálybalépésével egyidejűleg - közzétett nyomtatványon 2010. május 14-éig nyújthatja be az MVH Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatóságához. Az előzetes jóváhagyási kérelem benyújtására nyitva álló határidő jogvesztő.

(5) Az MVH azoknak a kérelmezőknek a listáját, amelyeknek az iskolagyümölcs-programban történő részvételét előzetesen jóváhagyta, legkésőbb 2010. május 28-áig a honlapján közzéteszi.

4. § A támogatási összeget az a kérelmező igényelheti:

a) amelynek vagy akinek az iskolagyümölcs-programban történő részvételét az MVH előzetesen jóváhagyta, és

b) amely vagy aki rendelkezik legalább egy közoktatási intézménnyel kötött és az MVH által jóváhagyott, 8-10. § szerinti megállapodással.

5. § (1) A kérelmezőnek a 2. melléklet szerinti adattartalmú, a 8-10. § szerinti megállapodások jóváhagyása iránti kérelmét az MVH által rendszeresített, és az MVH honlapján - legkésőbb e rendelet hatálybalépését követő nyolc munkanapon belül - közzétett nyomtatványon 2010. június 21-ig kell benyújtania az MVH Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatóságához, továbbá a kérelemnek a megállapodás adatait tartalmazó betétlapját elektronikus úton is meg kell küldenie az MVH honlapján megadott elektronikus levélcímre.

(2) A megállapodások jóváhagyása iránti kérelemhez mellékelni kell a 8-10. § szerint megkötött megállapodások eredeti példányát.

(3) A kérelmező a 8-10. § szerinti megállapodások jóváhagyására egyetlen kérelmet nyújthat be.

(4) Ha a megállapodás jóváhagyása iránti kérelem, vagy a megállapodás hiányos, vagy a megállapodás nem felel meg az e rendeletben előírtaknak, az MVH - a 16. § (1) és (2) bekezdésében foglalt kivétellel - tíz munkanapos határidő tűzésével hiánypótlásra szólítja fel a kérelmezőt.

(5) Az MVH a megállapodások jóváhagyásakor a szállítható termékmennyiséget a 10. § (1) bekezdés 4. pontja szerinti félévekre külön-külön határozza meg.

(6) Az MVH a megállapodás jóváhagyására irányuló kérelemről hozott döntésének a kérelmezővel való közléséről 2010. augusztus 16-ig gondoskodik.

(7) Az MVH a jóváhagyott megállapodások alapján a közoktatási intézményekbe szállítható almamennyiségek listáját is közzéteszi a honlapján.

4. A támogatott termék

6. § (1) Az iskolagyümölcs-program keretében - az MVH által jóváhagyott mennyiség erejéig és a megállapodásban meghatározott ütemezéssel - szállítható termék fogyasztásra közvetlenül alkalmas és a 7. § szerinti minőségi és élelmiszer-biztonsági feltételeknek megfelelő, az Európai Unióban megtermelt friss étkezési alma.

(2) A támogatott termék elszámolási egysége: darab.

7. § (1) Az e rendelet alapján támogatott terméknek meg kell felelnie a gyümölcs- és zöldségágazatban a 2200/96/EK, a 2201/96/EK és az 1182/2007/EK rendeletre vonatkozó végrehajtási szabályok megállapításáról szóló, 2007. december 21-i 1580/2007/EK bizottsági rendelet I. mellékletében előírt forgalmazási-minőség szabványokban meghatározott I. osztályra vonatkozó követelményeknek és legalább hatvan milliméter átmérőjűnek kell lennie.

(2) A támogatás akkor nyújtható, ha a szállítandó termék megfelel a növényvédőszer-maradék határérték előírásoknak.

5. A támogatott termék szállítására vonatkozó megállapodás

8. § (1) A kérelmező 2010. május 28-tól 2010. június 20-ig egy vagy több közoktatási intézménnyel köthet közoktatási intézményenként egy megállapodást a támogatott terméknek a 2. § (1) bekezdése szerinti tanulók számára történő kiszállítására.

(2) Egy közoktatási intézmény a 2. § (1) bekezdésében meghatározott időszak vonatkozásában csak egy kérelmezővel köthet megállapodást. Tagintézmény megállapodás megkötésére nem jogosult.

(3) A megállapodásban a 2. § (1) bekezdése szerint jogosult tanulók számát a közoktatási intézménybea 2010/2011. tanév első évfolyamára beíratott tanulóknak és a közoktatási intézményben a 2009/2010. tanévben az 1-3. évfolyamra járó tanulóknak a megállapodás megkötésekor fennálló száma (a továbbiakban együtt: a megállapodás megkötésekor fennálló tanulói létszám) alapulvételével kell meghatározni.

(4) A tanulónként kiosztásra kerülő termék mennyisége hetente legfeljebb négy darab, foglalkozási naponként legfeljebb egy darab alma.

(5) Ha az alma kiosztásának időpontjában a teljesítés helyszínén jelenlévő tanulók száma a megállapodás megkötésekor fennálló tanulói létszám csökkenése vagy tanuló távolléte folytán marad el a megállapodásban foglaltakhoz képest, a ki nem osztható mennyiség a (3) bekezdésre figyelemmel a tanulók között a heti gyakoriság növelésével a hét egy további, fennmaradó napján vagy a kiosztás időpontjának a 10. § (1) bekezdés 4. pontja szerinti félévén belül az almával való ellátás időtartamának növelésével osztható ki.

(6) A közoktatási intézmény köteles a 2. § (1) bekezdés szerinti tanulók számáról és a kiosztott alma mennyiségéről naprakész nyilvántartást vezetni.

(7) A közoktatási intézmény köteles a támogatott terméket a tanulók részére a közétkeztetéstől eltérő időpontban kiosztani.

9. § (1) A megállapodás az azt jóváhagyó határozat közlését követő napon lép hatályba, és a határozatban jóváhagyott termékmennyiségre vonatkozik. A kérelmező köteles a megállapodás jóváhagyásáról, valamint a megállapodásra vonatkozóan a részére kifizetett támogatás összegéről a közoktatási intézményt tájékoztatni.

(2) Ha az MVH a megállapodást a 12. § (1) bekezdés szerinti arányos visszaosztást követően hagyja jóvá, a kérelmező jogosult a visszaosztással csökkentett mennyiség alapján az egyes féléveken belüli szállítási időszak arányos csökkentésére.

(3) Ha az arányos visszaosztás miatt a kiosztás utolsó napjára a megállapodás alapján jutó alma mennyisége a jogosult tanulók 10. § (1) bekezdés 6. pontja szerinti számát nem éri el, e mennyiség nem szállítható ki.

(4) A közoktatási intézmény köteles alávetni magát az MVH által hivatalból indított, az e rendeletben, valamint a 288/2009/EK bizottsági rendelet (a továbbiakban: bizottsági rendelet) 13. cikkében szabályozott ellenőrzésnek, különös tekintettel a nyilvántartások részletes vizsgálatára és a fizikai ellenőrzésre.

10. § (1) A támogatás igénybevételének feltétele, hogy a kérelmező és a közoktatási intézmény, mint szerződő felek között létrejött, a 8. § (1) bekezdésében említett megállapodás legalább az alábbiakat tartalmazza:

1. a szállító neve, székhelye, adószáma, regisztrációs száma;

2. a közoktatási intézmény neve, székhelye, adószáma, OM azonosító száma;

3. a teljesítés helyszíne vagy helyszínei;

4. a 2010/2011. tanítási év kezdetétől 2011. január 31-ig tartó időszakban (a továbbiakban: első félév), valamint a 2011. február 1-jétől a 2010/2011. tanítási év végéig tartó időszakban (a továbbiakban: második félév) a termékkel való ellátás időtartama;

5. a szállítások ütemezése, amely legalább heti gyakoriságú lehet;

6. a 2. § (1) bekezdés szerint jogosult tanulók száma;

7. a szállítandó (támogatott) termék darabszámban meghatározott teljes mennyisége félévenkénti bontásban, amelyről a szállító havonként, az átadott alma darabszámát is tartalmazó gyűjtőszámlát állít ki;

8. a termékek kiszerelési módja és a kiszerelési mód szerinti egységnyi mennyiség (darabszám);

9. a termékek eredete (Magyarország, Európai Unió);

10. a magas minőségű termékek mennyisége (pl. integrált termesztésből származó termék, ökológiai termesztésből származó termék mennyisége);

11. a támogatott termék átvételének módja;

12. a támogatott termék kiosztásának módja és ideje;

13. a 3. mellékletben meghatározott kísérő intézkedések közül legalább egy alkalmazott kísérő intézkedés és annak tervezett költsége, földrajzi kiterjedése, valamint az intézkedéssel érintett tanulók létszáma, és annak rögzítése, hogy a közoktatási intézmény, a kérelmező vagy mindkettő felelős-e a kísérő intézkedés megvalósításáért;

14. a felek kötelezettségvállalása, hogy a megállapodás teljesítése során a 8-9. §-ban foglaltak szerint járnak el;

15. a kérelmező és a közoktatási intézmény képviseletére jogosult személyek aláírása.

(2) A 3. melléklet 1. pontja szerinti kísérő intézkedés önállóan nem, csak más kísérő intézkedés kiegészítéseként alkalmazható, a 6. pont szerinti kísérő intézkedés kizárólag a kérelmező és a közoktatási intézmény közös felelősségével alkalmazható.

(3) Ha az iskolagyümölcs-programban tagintézmények is részt vesznek, a közoktatási intézmény és a kérelmező között létrejött megállapodásnak az (1) bekezdés 3., 6., 11., és 12. pontja szerinti adatokat a székhely és a tagintézmények szerinti bontásban is tartalmaznia kell.

(4) A megállapodás kötelező tartalmi elemeit magában foglaló és az (1) bekezdésnek megfelelő nyomtatványt az MVH a hivatalos honlapján teszi közzé. A nyomtatvány mintáját a 4. melléklet tartalmazza.

(5) A megállapodás alapján a termékkel való ellátás időtartamának legalább 2 hónapnak kell lennie az első és a második félévben egyaránt.

6. A támogatás forrása

11. § (1) Az iskolagyümölcs-program támogatására végrehajtására a bizottsági rendelet 4. cikk (4) bekezdés harmadik albekezdése alapján meghozott bizottsági határozat és a bizottsági rendelet II. melléklete által meghatározott társfinanszírozási aránynak megfelelő támogatási keret áll rendelkezésre.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott támogatási keret 5%-a a bizottsági rendelet 5. cikk (1) paragrafus b) pontjának ii) alpontjában hivatkozott költségek fedezését szolgálja.

7. Visszaosztási eljárás

12. § (1) Amennyiben a 8-10. § szerinti megállapodások összesítésekor megállapítást nyer, hogy a kérelmezők által igénybe venni kívánt támogatás összege meghaladja a 11. §-ban meghatározott támogatási keretet, az MVH a megállapodás alapján félévente szállítható almamennyiséget a 11. § szerint rendelkezésre álló keret és a 8-10. § szerint jóváhagyható megállapodásokban foglalt mennyiségre jutó összes támogatási összeg arányának és az adott félévre a megállapodás alapján a 8-10. § szerint jóváhagyható mennyiség szorzataként állapítja meg.

(2) Az (1) bekezdés szerinti visszaosztás a 8. § (4) és (5) bekezdése szerinti kiosztási gyakoriságot és a jogosult tanulók 10. § (1) bekezdés 6. pontja szerinti számát nem érinti.

8. A kifizetési kérelem

13. § (1) A támogatási összeg kifizetése iránti - a 5. melléklet szerinti adattartalmú - kérelmet (a továbbiakban: kifizetési kérelem) az MVH által rendszeresített, és az MVH honlapján közzétett nyomtatványon a 2010/2011. tanítási év kezdete és 2010. november 30. közötti időszakban, a 2010. december 1. és 2011. február 28. közötti időszakban, valamint a 2011. március 1. és a 2010/2011. tanítási év vége közötti időszakban kiszállított almára vonatkozóan, időszakonként egy alkalommal, az adott időszak végét követő harmadik hónap utolsó napjáig az MVH-hoz kell benyújtani.

(2) A kifizetési kérelemhez csatolni kell az egy időszakban kiszállított összes támogatott termékről kiállított havi gyűjtőszámlákat, amelyeken a kiszállított mennyiség darabszámban van feltüntetve és a gyűjtőszámlák összesítőjét, amelyet elektronikus úton is meg kell küldeni az MVH honlapján megadott elektronikus levélcímre.

(3) A kifizetési kérelem (1) bekezdésben meghatározott határidőn túli benyújtása esetén a bizottsági rendelet 11. cikkének (3) bekezdése szerinti jogkövetkezmények kerülnek alkalmazásra.

(4) Az MVH a hiányosan benyújtott kifizetési kérelmek tekintetében tíz munkanapos határidő tűzésével, egy alkalommal hiánypótlásra szólítja fel a kérelmezőt.

(5) Az MVH a támogatás kifizetéséről a kifizetési kérelem hiánytalan beérkezésének napját követő három hónapon belül gondoskodik.

9. Az igényelhető támogatás mértéke

14. § (1) A támogatás mértéke a megállapodásnak megfelelően leszállított és kiosztott, a 6-7. §-ban előírtaknak megfelelő alma darabjaként legfeljebb bruttó harminchét forint, amely tartalmazza a tanácsi rendelet 103ga. cikk (1) bekezdés a)-b) pontjában foglalt költségeket, és amelynek összegére a kérelmező a számlát kiállította.

(2) Az MVH a támogatást a 11. § szerinti társfinanszírozási aránynak megfelelően az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból, és ehhez kapcsolódóan a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetésében meghatározott forrásból folyósítja.

10. Az európai iskolagyümölcs-programot népszerűsítő plakát

15. § (1) A kérelmező köteles azon közoktatási intézmények részére, amelyekkel az MVH által jóváhagyott megállapodással rendelkezik, a bizottsági rendelet 14. cikkében foglalt előírásoknak és a bizottsági rendelet III. mellékletében meghatározott minimumfeltételeknek megfelelő plakátot a szállítások kezdetét követő tizenöt napon belül a megállapodásban meghatározott teljesítési helyszínek számával egyező számban átadni.

(2) A közoktatási intézmény az átvett plakátokat köteles a program teljes időtartama alatt a székhelye és az iskolagyümölcs-programban részt vevő tagintézményei főbejáratánál elhelyezni.

11. Ellenőrzés, jogkövetkezmények

16. § (1) Az MVH a 2010. május 28. előtt, valamint a 2010. június 20. után kötött, továbbá a 2010. június 21. után benyújtott megállapodásokat, illetve a tagintézménnyel kötött összes megállapodást elutasítja.

(2) Ha egy közoktatási intézmény a 2. § (1) bekezdésében meghatározott időszak vonatkozásában több megállapodást is kötött, akkor az MVH a közoktatási intézmény összes megállapodását elutasítja.

(3) Az MVH az 5. § (4) bekezdése, valamint a 13. § (4) bekezdése szerinti határidőn túl teljesített hiánypótlást döntése meghozatalakor nem veszi figyelembe.

(4) A bizottsági rendelet 13. cikkében foglalt szabályoknak megfelelően a kérelmező és a közoktatási intézmény által kötött, a 8-10. § szerinti megállapodás teljesülésének adminisztratív és helyszíni ellenőrzését az MVH végzi. Az MVH a helyszíni ellenőrzés során a támogatási kérelemhez mellékelt gyűjtőszámlák tőpéldányai mellett az átvételi jegyeket, szállítójegyeket, fuvarleveleket és nyilvántartásokat is ellenőrzi.

(5) Ha az MVH az ellenőrzése során azt állapítja meg, hogy a kérelmező a tanácsi rendeletben, a bizottsági rendeletben, az e rendeletben, illetve a megállapodásban előírt bármely feltételt nem teljesítette, akkor a támogatási összeg kifizetése iránti kérelmet elutasítja, vagy elrendeli a már kifizetett támogatás visszafizetését.

(6) Amennyiben a kérelmező által a 2. § (1) bekezdésében meghatározott időszakban kiszállított alma mennyisége a kérelmezőnek az MVH által jóváhagyott valamennyi megállapodása alapján szállítható teljes mennyiség kevesebb, mint 90%-a, úgy a leszállított mennyiségre eső támogatási összeget az MVH a le nem szállított mennyiségre eső támogatás mértékével csökkenti. A szállítható teljes mennyiségbe és a le nem szállított mennyiségbe a 9. § (3) bekezdése szerint le nem szállított mennyiség nem számít bele.

17. § (1) Ha az MVH az ellenőrzése során megállapítja, hogy a közoktatási intézmény nem tett eleget a jogszabályokban vagy a megállapodásban előírt kötelezettségeinek, akkor a közoktatási intézmény által ki nem osztott támogatott termék e rendelet alapján kiszámított ellenértéke a közoktatási intézménynél jogosulatlanul igénybe vett támogatásnak minősül.

(2) Ha az MVH az ellenőrzése során megállapítja, hogy az alma 8. § (5) bekezdés szerinti gyakoriságú kiosztása azért állt elő, mert a tanulók megállapodásban meghatározott száma meghaladta a megállapodás megkötésekor fennálló tanulói létszámot, az így kiosztott támogatott termék e rendelet alapján kiszámított ellenértéke a közoktatási intézménynél jogosulatlanul igénybe vett támogatásnak minősül.

(3) Ha az MVH az ellenőrzése során megállapítja, hogy a közoktatási intézmény nem tett eleget a 15. § (2) bekezdése szerinti kötelezettségének, akkor a közoktatási intézmény által kiosztott támogatott termék e rendelet alapján kiszámított ellenértékének 5%-a a közoktatási intézménynél jogosulatlanul igénybe vett támogatásnak minősül.

(4) Ha az MVH az ellenőrzése során megállapítja, hogy a közoktatási intézmény nem tett eleget a 8. § szerinti megállapodásban a 10. § (1) bekezdés 13. pontja szerint vállalt kötelezettségének, akkor a közoktatási intézmény által kiosztott támogatott termék e rendelet alapján kiszámított ellenértékének 20%-a a közoktatási intézménynél jogosulatlanul igénybe vett támogatásnak minősül.

12. Záró rendelkezés

18. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba, és 2012. január 31-én hatályát veszti.

(2) A 20. § 2011. január 31-én lép hatályba.

13. Az Európai Unió jogának való megfelelés

19. § Ez a rendelet

a) a mezőgazdasági piacok közös szervezésének létrehozásáról, valamint egyes mezőgazdasági termékekre vonatkozó egyedi rendelkezésekről ("az egységes közös piacszervezésről szóló rendelet") szóló, 2007. október 22-i 1234/2007/EK tanácsi rendelet, és

b) az oktatási intézményekben tanuló gyermekeknek az iskolagyümölcs-program keretében gyümölcs-, zöldség-, feldolgozott gyümölcs- és feldolgozott zöldség-, valamint banántermékekkel való ellátásához nyújtott közösségi támogatás tekintetében az 1234/2007/EK tanácsi rendelet alkalmazásával kapcsolatos részletes szabályok megállapításáról szóló, 2009. április 7-i 288/2009/EK bizottsági rendelet

végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.

20. § Hatályát veszti az iskolagyümölcs-program 2009/2010. tanévi végrehajtásáról szóló 129/2009. (X. 8.) FVM rendelet.

Gráf József s. k.,

földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter

1. melléklet az 58/2010. (V. 7.) FVM rendelethez

Az előzetes jóváhagyás iránti kérelem adattartalma

1. A kérelmező azonosító adatai.

1.2. A kérelmező regisztrációs száma.

2. Kapcsolattartási információk.

3. A kérelmező típusának a 1. § 1., 6., 7., 8. pontjának megfelelő megjelölése.

4. A kérelmező nyilatkozata arról, hogy

a) kijelenti, hogy a Bizottság 288/2009/EK rendelete alapján létrehozott iskolagyümölcs-program keretében finanszírozott terméket csak azon közoktatási intézmények tanulói által történő fogyasztás céljára szállítja, amelyek vonatkozásában a támogatást igényli.

b) vállalja, hogy amennyiben megállapítást nyer, hogy a terméket nem a 10. § szerinti megállapodásban foglaltaknak megfelelően szállította le, vagy hogy a támogatást olyan termékre vette igénybe, amely a rendelet értelmében nem jogosult támogatásra, az érintett mennyiségre jogosulatlanul kapott támogatást visszafizeti.

c) vállalja, hogy csalás vagy súlyos gondatlanság esetén az eredetileg kiutalt összeg és a jogosult összeg közötti különbség pontos összegét visszafizeti,

d) vállalja, hogy a programban való részvételt alátámasztó okmányokat felszólításra az MVH rendelkezésére bocsátja,

e) kijelenti, hogy a közoktatási intézményekkel kötött megállapodások végrehajtásáról nyilvántartást vezet, amelyben feltünteti a közoktatási intézmények nevét és címét, valamint az ezen intézmények számára leszállított termék mennyiségét,

f) aláveti magát az MVH által végzett ellenőrzésnek, különös tekintettel a nyilvántartások részletes vizsgálatára és a fizikai ellenőrzésre.

5. Keltezés, a kérelmező (cégszerű) aláírása.

2. melléklet az 58/2010. (V. 7.) FVM rendelethez

A megállapodás jóváhagyása iránti kérelem adattartalma és a csatolandó dokumentumok felsorolása

1. A kérelmező azonosító adatai.

1.2. A kérelmező regisztrációs száma.

2. Kapcsolattartási információk.

3. A közoktatási intézményekkel kötött megállapodások száma (db).

3.1. A szállítandó termék teljes mennyisége (db).

4. A kérelmező nyilatkozata arról, hogy a kérelemben és a mellékletekben feltüntetett adatok a valóságnak megfelelnek.

5. Csatolt dokumentumok,

5.1. A közoktatási intézményekkel kötött megállapodás(ok) egy eredeti példánya.

6. Keltezés, a kérelmező (cégszerű) aláírása.

3. melléklet az 58/2010. (V. 7.) FVM rendelethez

Az iskolagyümölcs-program során alkalmazható kísérő intézkedések

1. Az iskolagyümölcs-programmal kapcsolatos interaktív honlap létrehozása. Minimális kötelező tartalom:

a) A vonatkozó jogszabályok ismertetése;

b) Tájékoztatók az iskolagyümölcs-programról az iskolának, a szülőknek és a gyermekeknek

ba) Iskolának: megállapodás minta, szállítási feltételek, vállalt feladatok (pl. kísérő intézkedés),

bb) Szülőknek: a program főbb jellemzői, a szállított termék, minőségi leírás és a minőség garanciája, a termék beltartalmi értékei és az egészséges táplálkozásban betöltött szerepe, egy napi adag, kiosztási gyakoriság stb.,

bc) Tanulóknak: az iskolagyümölcs-program főbb jellemzői (a korosztály számára érthető tartalommal és formában);

c) Tájékoztató anyagok a zöldségek és gyümölcsök beltartalmi értékeiről, egészséges táplálkozásban betöltött szerepéről (tanulók részére elkészíteni kötelező, szülők tanárok részére opcionális);

d) Oktatási segédanyagok: az alma (mint növényfaj) bemutatása, almafajták leírása, almatermesztés bemutatása, az almatárolás, csomagolás bemutatása, az almatermőtájak bemutatása;

e) A szállítóval megállapodást kötött közoktatási intézmények felsorolása;

f) Kapcsolattartó személy(ek) és az elérhetőségeik.

2. Zöldség-gyümölcs termelői csoportokhoz, termelői szervezetekhez, termelőkhöz szervezett tanulmányutak. Minimális követelmények: az adott iskolában valamennyi az iskolagyümölcs-programban résztvevő tanuló részére biztosítani. A tanulók ismerjék meg a gyümölcsültetvényt, a szüretet, a postharvest munkákat (csomagolás, válogatás, tárolás, szállítás) vagy a zöldségnövény termesztését, betakarítását és a postharvest munkáit.

3. Oktatási anyag, oktatási segédlet készítése/készíttetése és annak alkalmazása az egészséges étkezési szokásokat érintő ismeretek fejlesztése érdekében.

4. Az egészséges étkezési szokásokat, illetve gyümölcs- és zöldségágazatot érintő ismeretek oktatása valamennyi az iskolagyümölcs-programban részt vevő tanuló részére legalább három foglalkozási alkalommal.

5. A tanulók zöldség-, gyümölcsfogyasztásának és egészséges életmódjának ösztönzése érdekében szervezett verseny, pályázat, adott jutalom (apró ajándékok, pl. póló, matricák, kitűzők, írószerek, órarend, naptár, uzsonnás doboz, sportszer stb.). Minimális követelmény: az intézkedés a programban részt vevő összes tanuló részére nyitva álljon, az adott jutalom tartalmazzon az egészséges táplálkozást vagy a zöldség-, gyümölcsfogyasztást vagy az almafogyasztást népszerűsítő feliratot, ábrát.

6. Kóstoltatás: legalább egy alkalommal 4 gyümölcs- és 4 zöldségféle biztosítása tanulónként és gyümölcs- és zöldségféleségenként az alábbi mennyiségben:

Gyümölcs
TermékAdag/fő
Körte1/4 vagy 1/6 db
Meggy3 dkg
Cseresznye3 dkg
Kajszi1/2 db
Őszibarack1/4 vagy 1/6 db
Nektarin1/4 vagy 1/6 db
Szilva3 db
Piros ribiszke3 dkg
Fekete ribiszke3 dkg
Málna3 dkg
Szeder3 dkg
Szamóca3 dkg
Csemegeszőlő3 dkg
Ananász1 db/10 fő
Banán1/2 vagy 1/4 db
Narancs1/2 vagy 1/4 db
Mandarin1 vagy 1/2 db
Kivi1/2 db
Datolya3 db
Füge1 db
Sárgadinnye1 db/10 vagy 15 fő
Görögdinnye1 db/30 fő
Dió (héj nélkül)3 dkg
Mandula (héj nélkül)3 dkg
Zöldség
TermékAdag/fő
Sárgarépa3 dkg
Zeller3 dkg
Hónapos retek3 db
Cékla3 dkg
Uborka3 dkg
Paradicsom1/2 vagy 1/4 db
Paprika (tv, kápia, kaliforniai)Tv és kápia - 1/4 db, kaliforniai - 1/4 vagy 1/6 db
Fejes saláta1 fej/ 20 fő
Karfiol3 dkg
Brokkoli3 dkg
Karalábé1 db/8 fő
Zöldborsó3 dkg (szemes)

4. melléklet az 58/2010. (V. 7.) FVM rendelethez

Az iskolagyümölcs szállítására vonatkozó megállapodás minta
MEGÁLLAPODÁS
amely létrejött egyrészről a..................................................................................................................................................................................................
(székhelye: .........................................................................................................................................................................................................................
adószáma: ..........................................................................................................................................................................................................................
regisztrációs száma: ...........................................................................................................................................................................................................
képviseli: ............................................................................................................................................................................. ) a továbbiakban mint szállító,
másrészről a .......................................................................................................................................................................................................................
(székhelye: .........................................................................................................................................................................................................................
adószáma:...........................................................................................................................................................................................................................
OM azonosító száma: ........................................................................................................................................................................................................
képviseli: .............................................................................................................................................................................. ) a továbbiakban mint átvevő
között az alulírott helyen és napon az alábbi feltételek mellett:
1.A megállapodás tárgya
A szállító vállalja, hogy a mezőgazdasági piacok közös szervezésének létrehozásáról, valamint egyes mezőgazdasági termékekre vonatkozó egyedi rendelkezésekről szóló 1234/2007/EK tanácsi rendelet (az egységes közös piacszervezésről szóló rendelet) 103ga cikkében meghatározott iskolagyümölcs-program keretében tisztított, fogyasztásra közvetlenül alkalmas friss almát szállít az átvevő részére, az átvevő pedig vállalja, hogy a terméket átveszi és az 1-4 osztályos tanulói részére kiosztja
2.A szállítandó termék
A szállítandó alma meg kell feleljen az iskolagyümölcs-program 2010/2011 tanévi végrehajtásáról szóló 58/2010 (V 7 ) FVM rendelet 7 §-a szerinti minőségi és élelmiszer-biztonsági feltételeknek A szállítandó alma származási helye:
� Magyarország;
� eu.
Magas minőségű termékek tervezett aránya a szállítandó teljes mennyiség %-ában:
Integrált termelésből származó alma aránya: ���°%
Global gap tanúsítvánnyal rendelkező alma aránya: ���%
Bio alma aránya: ���°%
3.A teljesítés helyszíne(i)
A közoktatási intézmény székhelye:
����....................................................................................(helység)..........................................(út/utca/tér)...................(házszám)
A tagintézmény neve:.........................................................................................................................................................................
����....................................................................................(helység)..........................................(út/utca/tér)...................(házszám)
4.A teljesítési időszak és a szállítások ütemezése
A jelen megállapodás alapján történő szállítások időszaka:
a) A 2010/2011. tanítási év kezdetétől 2011. január 31-ig tartó időszakban
2010. év �   hónap �   napjától
2011. év �   hónap �   napjáig tart.
b) A 2011. február 1-jétől a 2010/2011. tanítási évvégéig tartó időszakban
2011. év �   hónap �   napjától
2011. év �   hónap �   napjáig tart. A teljesítési időszakalatti szállításokszáma:.........................................................................................................................................................alkalom/hét.
5.A szállítandó termék mennyisége A 4. a) pont szerinti időszakban
A teljesítés helye (székhely vagy a tagintézmény neve)Tanítási/foglalkozási
hetek száma a teljesítési időszakban
1-4. osztályos tanulók számaA szállítandó termék teljes mennyisége (db)A termékek kiszerelési módjaA kiszerelési mód szerinti egységnyi mennyiség (db)
Összesen:
A 4. b) pont szerinti időszakban
A teljesítés helye (székhely vagy a tagintézmény neve)Tanítási/foglalkozási
hetek száma a teljesítési időszakban
1-4. osztályos tanulók számaA szállítandó termék teljes mennyisége (db)A termékek kiszerelési módjaA kiszerelési mód szerinti egységnyi mennyiség (db)
Összesen:
6A termék átvételének és kiosztásának módja A közoktatási intézmény székhelyén
A termék átvételéért felelős személy neve:...........................................................................................................................................................
A termék átvételéért felelős személy beosztása/munkaköre:.................................................................................................................................
A termék kiosztásáért felelős személy:
�   pedagógus;
�   egyéb:.........................................
A kiosztás időpontja:
�   első tanóra előtt; �   tanórán;
�   tanórák közti szünetben;
�   tízórai szünetben;
�   napköziben;
�   egyéb:.........................................
A termék kiosztásnak helyszíne:
�   tanterem;
�   egyéb:.........................................
A.............................................................................................................................................................-ban (a tagintézmény megnevezése)
A termék átvételéért felelős személy neve:........................................................................................................................................................
A termék átvételéért felelős személy beosztása/munkaköre:..............................................................................................................................
A termék kiosztásáért felelős személy:
�   pedagógus;
�   egyéb:.........................................
A kiosztás időpontja:
�   első tanóra előtt; �   tanórán;
�   tanórák közti szünetben;
�   tízórai szünetben;
�   napköziben;
�   egyéb:.........................................
A termék kiosztásnak helyszíne:
�   tanterem;
�   egyéb:.........................................
7.Számlázás
A leszállított termékről a szállító havonként egy, az átadott alma darabszámát és az átvevő OM azonosítóját is tartalmazó gyűjtőszámlát állít ki A gyűjtőszámlán kiszámlázott ellenértéket a kérelmező által igényelhető támogatás fedezi
8.Számviteli elszámolás az átvevőnél
1.A szállító számlájának elszámolása, nyilvántartásba vétele
T 41231 Tőkeváltozások
K4414 Belföldi egyéb szállító
2.A támogatás megjelenítése pénzforgalom nélküli tételként
T 5882 Ellátottak pénzbeli juttatásainak előirányzat teljesítése
K499 Pénzforgalom nélküli költségvetési bevételekés kiadások sajátos elszámolása
T 499 Pénzforgalom nélküli költségvetési bevételek és kiadások sajátos elszámolása
K 4642 Működési célú támogatás bevétel
Ezt követően vezetendő ki a szállítói kötelezettség állománya
T4414 Belföldi egyéb szállító
K 4122 Tőkeváltozás
9-Kísérő intézkedések
A jelen megállapodás 4. pontjában meghatározott szállítási időszak alatt az iskolagyümölcs-program 2010/2011. tanévi végrehajtásáról szóló 58/2010. (V. 7.) FVM rendelet 3. mellékletében meghatározott (valamely) kísérő intézkedés(ek) megvalósításáért felelős szerződő fél:
� szállító;
� átvevő;
� közösen.
A kísérő intézkedés(ek), amelye(ke)t az időszak alatt megvalósít:
� Az iskolagyümölcs-programmal kapcsolatos interaktív honlap létrehozása
� Zöldség-gyümölcs termelői csoportokhoz, termelői szervezetekhez, termelőkhöz szervezett tanulmányutak.
� Oktatási segédanyag készítése/készíttetése és annakalkalmazása az egészséges étkezési szokásokat érintő ismeretek fejlesztése érdekében.
� A gyümölcs- és zöldségágazatot vagy az egészséges étkezési szokásokat érintő ismeretek oktatása.
� A tanulók zöldség-, gyümölcsfogyasztásának és egészséges életmódjánakösztönzése érdekében szervezett verseny, pályázat, adott jutalom (apró ajándékok, pl. póló, matricák, kitűzők, írószerek, órarend, naptár, uzsonnás doboz, sportszer stb.).
� Kóstoltatás: legalább egy alkalommal 4 gyümölcs- és 4 zöldségféle biztosítása tanulónként és gyümölcs- és zöldségféleségenként az iskolagyümölcs-program 2010/2011. tanévi végrehajtásáról szóló 58/2010. (V. 7.) FVM rendelet 3. mellékletének 6. pontja szerinti mennyiségben.
A kísérő intézkedés(ek) tervezett költsége:.......................................................................................................................................................Ft
A kísérő intézkedés megvalósításának terjedelme (elérhetősége):
� helyi;
� régiós;
� országos.
A kísérő intézkedéssel érintett tanulók száma:      fő
10.Záró rendelkezések
A jelen megállapodást a Felek az alul megjelölt napon írták alá azzal a kikötéssel, hogy a megállapodás teljesítése során az iskolagyümölcs-program 2010/2011. tanévi végrehajtásáról szóló 58/2010. (V. 7.) FVM rendelet 8-9. §-ában foglaltak szerint járnak el.
Jelen megállapodás..................................................................eredeti példányban készült, amelyből......................................példánya szállítót,
......................................példány az átvevőt, továbbá egy eredeti példány az MVH-t illeti meg.

......................................................,2010. ����
.....................................
Szállító
.....................................
Átvevő

5. melléklet az 58/2010. (V. 7.) FVM rendelethez

A kifizetési kérelem adattartalma és a csatolandó dokumentumok felsorolása

1. A kérelmező azonosító adatai.

1.2. A kérelmező regisztrációs száma.

2. Kapcsolattartási információk.

3. Az igénylés alapját képező időszak megjelölése.

3.1. A megjelölt időszakban kiosztott támogatott termék teljes mennyisége.

3.2. A megjelölt időszakra igényelt támogatás összege (Ft).

4. A kérelmező nyilatkozata arról, hogy

a) kijelenti, hogy a kérelemnek az 1234/2007/EK tanácsi rendeletben, a 288/2009/EK bizottsági rendeletben, valamint az iskolagyümölcs-program 2010/2011. tanévi végrehajtásáról szóló 58/2010. (V. 7.) FVM rendeletben foglalt feltételeit megismerte és azoknak megfelel,

b) kijelenti, hogy a kérelem alapját képező megállapodás(ok)ban vállalt kötelezettségeit teljesítette,

c) kijelenti, hogy a kérelemben és a mellékletekben feltüntetett adatok a valóságnak megfelelnek.

5. Csatolt dokumentumok,

5.1. Az időszakban kiszállított összes támogatott termékről kiállított havi gyűjtőszámlák.

5.2. A gyűjtőszámlához csatolt havi igazolás, amely szerint a közoktatási intézmény a megkötött megállapodásban foglaltaknak megfelelően a terméket átvette.

6. Keltezés, a kérelmező (cégszerű) aláírása.

Tartalomjegyzék