Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

6/2010. (III. 26.) MeHVM rendelet

a polgári frekvenciagazdálkodás egyes hatósági eljárásairól szóló 6/2004. (IV. 13.) IHM rendelet módosításáról

Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 182. § (3) bekezdés d), f), valamint i) pontjaiban kapott felhatalmazás alapján a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter feladat- és hatásköréről szóló 29/2008. (II. 19.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdés j) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § A polgári frekvenciagazdálkodás egyes hatósági eljárásairól szóló 6/2004. (IV. 13.) IHM rendelet (a továbbiakban: R.) 2. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) E rendelet alkalmazásában

1. Blokkgazdálkodás:frekvenciablokk felhasználásának a frekvenciakijelölésben megadott feltételek között szabadon történő tervezése.

2. Cégadatok: a cég megnevezése, székhelye, levelezési címe, adószáma, számlaszáma, képviselőjének neve, telefonszáma, e-mail címe, a cégbejegyzésről, illetől eg bírósági nyilvántartásról szóló határozat vagy a vállalkozói igazolvány másolata.

3. Egyszerűsített rádióengedély: a frekvenciasávok felhasználási szabályainak megállapításáról szóló jogszabályban meghatározott frekvenciák használati jogának - kizárólag elektronikus úton tett bejelentés alapján történő, egyedi rádióengedélynek minősülő - hatósági nyilvántartásba vétele.

4. Frekvenciahasználat jellege: kizárólagos, megosztott vagy közös az alábbi meghatározások szerint:

a) kizárólagos használatú frekvencia: a frekvenciakijelölésben vagy rádióengedélyben megjelölt területen és időben, időbeli megosztás nélkül, a hatóság által meghatározott zavarvédelemmel igénybe vehető frekvencia;

b) megosztott használatú frekvencia: a frekvenciakijelölés vagy rádióengedély alapján kettő vagy több jogosult, illetve engedélyes által azonos területen, de különböző időben, a hatóság által meghatározott zavarvédelemmel igénybe vehető frekvencia;

c) közös használatú frekvencia: a frekvenciakijelölés vagy rádióengedély alapján kettő vagy több jogosult vagy engedélyes által azonos területen, tetszőleges (megosztás nélküli) időben, a hatóság által meghatározott zavarvédelemmel igénybe vehető frekvencia, amelynek felhasználói forgalmi viszonyait a hatóság nem szabályozza.

5. Frekvenciakiosztási terv: a rádióalkalmazásra vonatkozó frekvenciasáv-használati, illetve csatornaelrendezési terv, amelyet nemzetközi vonatkozásban az arra illetékes értekezlet, nemzeti vonatkozásban a magyar frekvenciagazdálkodó hatóságok fogadnak el.

6. Hatósági frekvenciajegyzék: frekvenciakiosztási terv alapján készült frekvenciakijelölési terv (jegyzék), amelyet a hatóság más hatóságokkal való szükség szerinti egyeztetés után közzé tesz.

7. Keretengedély: blokkgazdálkodásra jogosított részére kiadott olyan rádióengedély, amely a rádióállomás, rádiórendszer részletes műszaki adatait nem tartalmazza.

8. Üzemben tartás: a telepítéstől a működtetés végleges megszüntetéséig tartó folyamat, amely az üzemeltetésen kívül a fenntartási tevékenységeket (karbantartást, javítást) és a szüneteltetést is tartalmazza.

9. Üzemeltetés: rádióberendezés, rádióállomás, rádiórendszer rendeltetés szerinti működtetése."

2. § Az R. 3. § (2) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(2) Nem kell frekvenciakijelölés]

"f) azon rádióállomások, rádiórendszerek esetében, amelyek a frekvenciasávok felhasználási szabályainak megállapításáról szóló jogszabály alapján az egyedi engedélyezési kötelezettség alól mentesülnek vagy az üzemben tartásuk egyszerűsített rádióengedély alapján történik."

3. § Az R. 4. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(1) A frekvenciakijelölés iránti kérelemnek tartalmaznia kell:]

"a) a kérelmező természetes személyazonosító és lakcím adatait, levelezési címét, e-mail címét, telefonszámát és adóazonosító jelét, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetében a cégadatait;"

4. § Az R. 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Amennyiben a frekvenciakijelölést 30 napnál rövidebb idejű üzemben tartás céljából kérik, nem kell megadni az adóazonosító jelet, vagy adószámot, számlaszámot."

5. § Az R. 11. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Üzemben tartható az a rádióberendezés, amely teljesíti a forgalomba hozatalra vonatkozóan külön jogszabályban meghatározott követelményeket, és]

"a) egyedi rádióengedéllyel - ideértve az egyszerűsített rádióengedélyt is - rendelkező rádióállomás, vagy rádiórendszer része,"

6. § Az R. 13. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(8) A földi mozgószolgálat vagy a földfelszíni műsorszóró szolgálat 5 kW ERP-t bármely irányban meghaladó teljesítményű rádióállomása rádióengedély iránti kérelméhez csatolni kell az Országos "Frederic Joliot Curie" Sugárbiológiai és Sugáregészségügyi Kutató Intézetnek (OSSKI) a sugáregészségügyi követelményekre vonatkozó, mérések alapján kiadott szakvéleményét, amennyiben a rádióállomás telepítése - külön jogszabály szerint -beépítésre szánt lakó-, vegyes, kereskedelmi, szolgáltató, valamint üdülőterületen történt, kivéve, ha

a) a rádióállomás üzemben tartási ideje évente nem haladja meg a 60 napot,

b) a kérelmező igazolni tudja, hogy a szakvélemény nem került 30 napon belül kiadásra, vagy

c) a rádióengedély módosítása, hosszabbítása iránti kérelem nem vonatkozik a sugárzási jellemzők megváltoztatására."

7. § Az R. a 17. §-t követően a következő alcímmel és 17/A. §-sal egészül ki:

"Egyszerűsített rádióengedély

17/A. § (1) A frekvenciasávok felhasználási szabályainak megállapításáról szóló jogszabály szerint egyszerűsített rádióengedélyezési eljárás alá tartozó frekvenciák használatára vonatkozó szándékot az ügyfélnek nyilvántartásba vétel céljából be kell jelentenie a hatóságnak.

(2) Az ügyfél a bejelentését a hatóság honlapján elérhető elektronikus űrlapon - a központi rendszer ügyfélkapuján történt azonosítást követően - nyújthatja be.

(3) A bejelentésnek tartalmaznia kell a 4. § (1) bekezdés m) pontjában, valamint a 13. § (2) bekezdésének a)-f), továbbá h)-j) pontjaiban és (3) bekezdésében foglaltakat.

(4) A hatóság a 32. § (3) bekezdése szerint nyilvántartásba vett adatokról, a fizetendő frekvenciadíjról, valamint az egyszerűsített rádióengedély érvényességi idejéről elektronikus úton a központi rendszeren keresztül visszaigazolást küld a bejelentőnek.

(5) A bejelentésben foglalt frekvencia a nyilvántartásba vétel napjától használható."

8. § Az R. 32. §-a az alábbi új (3) bekezdéssel egészül ki, ezzel egyidejűleg az eredeti (3)-(4) bekezdés számozása (4)-(5) bekezdésre változik:

"(3) Egyszerűsített rádióengedély esetében a hatóság a 17/A. § (3) bekezdése szerint bejelentett adatokat nyilvántartásba veszi."

9. § Az R. 5. § (1) bekezdés a) pontjában és 14. § (1) bekezdés a) pontjában az "azonosítási adatait" szövegrész helyébe a "természetes személyazonosító és lakcím adatait, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetében a cég megnevezését, székhelyét, adószámát és számlaszámát" szöveg, 6. § (2) és (3) bekezdésében "a jogosított azonosítási és cégadataiban" szövegrész helyébe "az 5. § (1) bekezdés a) pontja szerinti adatokban" szöveg, 13. § (2) bekezdés a) pontjában az "azonosítási adatait" szövegrész helyébe a "természetes személyazonosító és lakcím adatait, levelezési címét, e-mail címét, telefonszámát és adóazonosító jelét, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetében a cégadatait" szöveg, 13. § (2) bekezdés b) pontjában az "azonosítási adatait és bankszámlaszámát" szövegrész helyébe a "természetes személyazonosító és lakcím adatait, levelezési címét, e-mail címét, telefonszámát, adóazonosító jelét és bankszámlaszámát, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetében a cégadatait" szöveg, 14. § (1) bekezdés n) pontjában az "azonosítási adatait és bankszámlaszámát" szövegrész helyébe a "természetes személyazonosító és lakcím adatait, adóazonosító jelét és bankszámlaszámát, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetében a cég megnevezését, székhelyét, adószámát és számlaszámát" szöveg, 14. § (4) bekezdésében "az engedélyes azonosítási és cégadataiban" szövegrész helyébe "a 14. § (1) bekezdés a) pontja szerinti adatokban" szöveg, 23. § (3) bekezdés b) pontjában az "azonosítási adatait" szövegrész helyébe a "természetes személyazonosító és lakcím adatait, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetében a cég megnevezését, székhelyét és adószámát" szöveg, 32. § (1) bekezdés a) pontjában az "azonosítási adatait" szövegrész helyébe a "természetes személyazonosító és lakcím adatait, levelezési címét, e-mail címét, telefonszámát és adóazonosító jelét" szöveg, 13. § (2) bekezdés i) pontjában az "az Országos Rejtjelfelügyelet" szövegrész helyébe az "a rejtjel-felügyeleti jogkörben eljáró hatóság" szöveg, 23. § (1) bekezdés felvezető szövegében a "túl, kérelemre lepecsételi" szövegrész helyébe a "túl lepecsételheti" szöveg, 6. § (1) bekezdés c) pontjában és 16. § (2) bekezdésében a "60 nappal" szövegrész helyébe a "két hónappal" szöveg, 9. § (1) bekezdésében az "öt napon" szövegrész helyébe az "5 munkanapon" szöveg lép.

10. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

(2) E rendelet rendelkezéseit a hatálybalépését követően indult hatósági eljárásokban kell alkalmazni.

Dr. Molnár Csaba s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter