Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

162/2011. (VIII. 18.) Korm. rendelet

a sportrendezvények biztonságáról szóló 54/2004. (III. 31.) Korm. rendelet és a rendőrség ellenérték fejében végezhető szolgáltató tevékenységéről szóló 16/1999. (II. 5.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány

a sportról szóló 2004. évi I. törvény 79. § (1) bekezdés b) pont bc), bj) és bk) alpontjában és

a 14. § tekintetében a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 100. § (1) bekezdés f) pontjában

kapott felhatalmazás alapján

az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A sportrendezvények biztonságáról szóló 54/2004. (III. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A rendeletet nem kell alkalmazni a kézilabda mérkőzések kivételével az (1) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott sportrendezvények esetében a női bajnokság mérkőzéseire, továbbá az (1) bekezdés szerinti sportágak esetében - a felnőtt labdarúgó és felnőtt kézilabda válogatott utáni első utánpótlás korosztály válogatottjainak mérkőzései kivételével - a korosztályos mérkőzésekre, valamint a tartalékcsapatok mérkőzéseire."

2. § Az R. 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § (1) A Sportrendezvényeket Biztonsági Szempontból Minősítő Bizottság (a továbbiakban: Minősítő Bizottság) javaslata alapján az Országos Rendőr-főkapitányság (a továbbiakban: ORFK) - a közigazgatási hatósági eljárás általános szabályai szerint-dönt az 1. § (1) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott sportrendezvények biztonsági kockázat szerinti minősítéséről.

(2) A Minősítő Bizottságba

a) az Stv. 68/A. § (1) bekezdésében meghatározott szervek-az ORFK kivételével-egy-egy tagot;

b) az 1. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott sportágak országos sportági szakszövetségei egy-egy tagot;

c) az ORFK hat tagot delegál.

(3) A Minősítő Bizottság elnökét az országos rendőrfőkapitány jelöli ki.

(4) A Minősítő Bizottság javaslatát a jelenlevő tagjai szavazatának egyszerű többségével hozza, szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt.

(5) A Minősítő Bizottság működésének részletes szabályait az általa egyszerű szótöbbséggel elfogadott - országos rendőrfőkapitány által jóváhagyott - ügyrend határozza meg.

(6) A Minősítő Bizottság a sportrendezvény biztonsági kockázat szerinti minősítésére legkésőbb a mérkőzés megrendezése előtt 18 nappal tesz javaslatot.

(7) Ha a mérkőzés megrendezési időpontja, vagy résztvevői a Minősítő Bizottság ülésének időpontjában még nem ismertek, a javaslatot legkésőbb a mérkőzés előtt 10 nappal kell megtenni.

(8) A sportrendezvény biztonsági kockázat szerinti minősítésére vonatkozó döntést legkésőbb a mérkőzés megrendezését megelőző 15 nappal, a (7) bekezdésben meghatározott esetben 5 nappal korábban kell meghozni.

(9) Az ORFK a (8) bekezdés szerinti döntést közli az 1. § (1) bekezdésében meghatározott sportág országos szakszövetségével és a sportrendezvény szervezőjével.

(10) Ha a mérkőzés biztonsági kockázat szerinti minősítése a mérkőzést megelőző 15 napon belül nem ismert, úgy a szervező az Stv. 68/A. § (3) bekezdésében foglalt felkérést azzal a kikötéssel kezdeményezi, hogy a rendőrség térítés ellenében végzett közreműködésére csak akkor kerül sor, ha a mérkőzést fokozott biztonsági kockázatúnak minősítik."

3. § Az R. 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"3. § A Minősítő Bizottságot az elnök - az érintett sportágak versenyrendszereinek legkorábbi első versenyét megelőző 18 nappal korábban - hívja össze. Az érintett sportágak versenynaptáraikat az ORFK részére 20 nappal a versenyrendszer megkezdése előtt kötelesek megküldeni. A Minősítő Bizottság az első összehívásakor a sportszövetségek képviselőinek előterjesztése alapján határozza meg a minősítések menetrendjét."

4. § Az R. a következő 4. §-sal egészül ki:

"4. § (1) Ha a sportrendezvény biztonsági kockázatát érintően bizonyítékokkal alátámasztott új körülmény merül fel, az 1. § (1) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott sportrendezvényt szervező vagy a Minősítő Bizottság tagja a sportrendezvény időpontja előtt legfeljebb 10 nappal korábban írásban kezdeményezheti a sportrendezvény ismételt minősítését.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben a Minősítő Bizottság elnöke a kérelmet megvizsgálja, és haladéktalanul javaslatot tesz a sportrendezvény ismételt minősítésére.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben az ORFK a döntését legalább a mérkőzést megelőző 5 nappal korábban hozza meg."

5. § Az R. 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"5. § (1) A rendelet hatálya alá tartozó sportrendezvényt csak sportszervezet, szakszövetség vagy sportági szövetség szervezhet.

(2) Az 1. § (1) bekezdés c) pontjában foglalt sportrendezvények rendezését megelőzően, valamint a normál biztonsági kockázatúnak minősített sportrendezvény esetén a szervező a sportrendezvény helye szerint illetékes rendőrkapitányságnál írásban kezdeményezheti a sportrendezvény térítés ellenében történő rendőri biztosítását.

(3) Rendőri biztosítás esetén, a szolgáltatás díjára - a (8) bekezdésben foglaltak kivételével - a felek megállapodása az irányadó, amely azonban nem lehet kevesebb a szolgáltatás önköltségénél. A szerződésnek a rendőrök igénybevételének időtartamát, a rendőrök feladatait tartalmaznia kell, amely nem lehet ellentétes a rendőrségre vonatkozó jogszabályokkal.

(4) A rendőrség részéről a szolgáltatás teljesítésében közreműködő személy tevékenysége szolgálati, kormánytisztviselői vagy közalkalmazotti jogviszonyban végzett tevékenységnek minősül, intézkedési kötelezettsége és jogosultsága a jogszabályban meghatározott feltételek bekövetkezése esetén terheli, illetőleg illeti meg.

(5) A rendőri biztosításra kötött szerződésben foglalt díjazás ellenében a biztosításban a rendőrség hivatásos szolgálati állományú tagja önkéntesen, szabadideje terhére részt vehet. Ebben az esetben a munkavégzés nem minősül túlszolgálatnak, illetőleg túlmunkának.

(6) Ha a szervező a (2) bekezdése szerinti biztosítás ellenértékét vagy a 9. § (3) bekezdésében meghatározott költségeket 30 napon belül nem téríti meg, azt a rendőrség a sportszövetségtől igényelheti, ha a sportrendezvény szervezője sportszervezet. A sportszövetség a kifizetést a sportszervezet részére adható juttatások terhére - az igénylést követő 30 napon belül - teljesíti.

(7) A 15. § (4a) bekezdésében meghatározott esetben a sportrendezvényen a rendőrség által végzett biztosításért ellenérték nem számolható fel.

(8) Az Stv. 68/A. § (3) bekezdése alapján a fokozott biztonsági kockázatú sportrendezvények biztosításában való rendőrségi közreműködés ellenértéke a rendőrség igazolt önköltségi kiadása.

(9) A sportrendezvény rendőrségi közreműködéssel történő biztosítása esetén az általános, illetve speciális képzettséggel rendelkező egyes rendőrök által teljesített feladatok, valamint a szolgálati állatok igénybevételének 1 óra időtartamra vonatkozó önköltségi díját és a gépjárművek kiállásának költségeit az ORFK évente január 15-ig meghatározza, amelyről tájékoztatja az (1) bekezdésben meghatározott szervezeteket. A kiállás, az igénybevétel és a feladat-végrehajtás költségei együttesen képezik a szolgáltatás önköltségi díját.

(10) A rendőrség a sportrendezvény megkezdése előtt jogosult a szerződéskötés időpontjában még nem ismert új körülményre tekintettel a szerződésben meghatározottnál nagyobb rendőri létszám készenlétének biztosítására, feltéve, hogy az a sportrendezvény biztonságos lebonyolítása érdekében szükséges és a szerződés módosítására nincs mód. Az így keletkezett igazolt többletköltségeket a szervező a rendőrség részére megtéríti."

6. § (1) Az R. 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: "(1) A szervező a sportrendezvények biztosítása érdekében köteles rendező szervet vagy rendezőt (a továbbiakban: rendező) megbízni, és annak személyét az országos sportági szakszövetségnek a versenyrendszer megkezdését megelőzően legalább 15 nappal korábban írásban bejelenteni. A megbízott rendező személyében történt változásról az országos sportági szakszövetséget és a rendőrséget a sportrendezvényt megelőzően legalább 3 nappal tájékoztatni kell. A szervező a bejelentés során megfelelő módon igazolja, hogy a megbízott rendező a sportrendezvény megrendezéséhez szükséges személyi- és tárgyi feltételekkel rendelkezik. Rendező hiányában a sportrendezvény nézők részvételével nem tartható meg."

(2) Az R. 6. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Az Stv. 68/A. § (4a) bekezdés b) pontjában meghatározott esetben a vendég sportszervezet utazó szurkolóinak létszámával arányban kell állnia a sportszervezet által biztosított utazó rendezői létszámnak. A 100 főt elérő vendégszurkolói csoport esetén a rendezői létszámnak legalább 10 fősnek kell lennie. A 100 főt el nem érő vendégszurkolói létszám esetén az előbbivel arányos rendezői létszámot kell biztosítani. Minden további 100 fő szurkolónként további 5 fő rendezővel emelkedik a rendezői létszám."

7. § (1) Az R. 8. § (3) és (4) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A (2) bekezdés szerinti írásbeli tájékoztatásban foglaltak változásáról a sportrendezvény szervezője legkésőbb a sportrendezvényt megelőző ötödik napon köteles tájékoztatást adni.

(4) A (2) bekezdés szerinti írásbeli tájékoztatáson kívül a szervező az (1) bekezdés szerinti rendőri szervnek megküldi a versenynaptárt az abban meghatározott első sportrendezvény időpontját megelőző 20 nappal, és az abban foglalt időpontok változásáról értesítést küld 3 nappal a sportrendezvényt megelőzően. A versenynaptárban nevesített kiemelt biztonsági kockázatú sportrendezvényidőpontját annak megrendezését megelőző 8 napon belül csak abban az esetben lehetséges módosítani, ha ahhoz az (1) bekezdésben meghatározott rendőri szerv előzetesen, írásban hozzájárult."

(2) Az R. 8. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Az (1) és (4) bekezdésben meghatározott tájékoztatást a rendezvény helye szerinti rendőrkapitányság, a fővárosban a Budapesti Rendőr-főkapitányság a beérkezés napján írásban továbbítja a Minősítő Bizottság részére."

8. § Az R. 9. § (1) bekezdése a következő i)-o) ponttal egészül ki:

[A sportrendezvény biztonsági tervének tartalmaznia kell:]

"i) a rendezvény környezetében található közlekedési csomópontok vázlatrajzát;

j) a rendezésben közreműködők elhelyezésének és alkalmazásának tervét a mérkőzés idejére, valamint a mérkőzést megelőző és az azt követő időtartamra vonatkozóan;

k) a kiemelt biztonsági kockázatúnak minősített labdarúgó mérkőzés esetén a vendégcsapat szurkolóinak kísérését végrehajtó a rendezésben közreműködők elhelyezésének és alkalmazásának tervét a j) pontban foglalt időtartamra, valamint az utazásra vonatkozóan;

l) a kiemelt biztonsági kockázatúnak minősített labdarúgó mérkőzésekre utazó sportszervezet vagy annak biztonsági felelősével folytatott egyeztetés eredményét, valamint a rendezésben közreműködők igénybevételének módját, a vendégrendezők felhatalmazását és feladatai ellátásának rendjét;

m) a sportrendezvény megszakítására, felfüggesztésére és befejezetté nyilvánítására vonatkozó sportszakmai eljárásokat;

n) a média-akkreditáció módját és működési területük pontos meghatározását;

o) az Stv. 23. § (1) bekezdés d) pontja szerinti biztonsági szabályzatnak való megfelelésre vonatkozó adatokat."

9. § Az R. a következő 13/A. §-sal egészül ki:

"13/A. § (1) Négyéves biztonságtechnikai fejlesztési tervet és ahhoz kapcsolódó költségtervet (a továbbiakban: fejlesztési terv) kell készíteni azon sportlétesítmény tulajdonosának, amely a labdarúgás sportág legmagasabb bajnoki osztályában, a második legmagasabb bajnoki osztályában szervezett mérkőzések, a nemzetközi kupamérkőzések és a nemzeti válogatott mérkőzéseinek helyszínéül szolgál. Az üzemeltető a tulajdonossal kötött megállapodás alapján a fejlesztési tervet elkészítheti.

(2) Az Stv. 63. § (3a) bekezdésében meghatározott fejlesztési tervnek tartalmaznia kell:

a) a terv elkészítésének időpontjában a sportlétesítmény fennálló műszaki állapotának bemutatását,

b) a különböző biztonsági minősítési szintű sportrendezvények biztonságos lebonyolítása esetén a biztonságos működés feltételrendszerét,

c) a nemzetközi és hazai biztonsági előírásoknak és szabályzatoknak való megfelelés értékelését,

d) a fejlesztések szükségességének, ütemezésének, megvalósíthatóságának és várható költségigényének tervét.

(3) A fejlesztési tervet az (1) bekezdésben meghatározott sportlétesítmény tulajdonosa vagy üzemeltetője megküldi az országos sportági szakszövetségnek, amely véleményezés céljából továbbítja az Stv. 63. § (3) bekezdésében meghatározott szerveknek.

(4) A kézhezvételtől számított 30 napon belül az Stv. 63. § (3) bekezdésében meghatározott szervek írásban nyilatkoznak a fejlesztési tervben foglaltak elfogadásával kapcsolatban.

(5) Ha fejlesztési tervben foglaltakkal az Stv. 63. § (3) bekezdésében meghatározott szerv nem ért egyet, úgy indokolt véleményének megküldésével felhívja a fejlesztési terv elkészítőjét annak módosítására."

10. § Az R. 15. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:

"(4a) Amennyiben a sportrendezvény kiemelt vagy fokozott biztonsági kockázatú minősítést kapott, de a sportrendezvényen néző nem lehet jelen, a sportrendezvény sportlétesítményen belüli biztosításában a rendőrség nem vesz részt."

11. § Az R. a következő 18/A. §-sal egészül ki:

"18/A. § Az Stv. 23. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott, a sportrendezvény biztonságos lebonyolításával kapcsolatos előírásokat tartalmazó szabályzat - a sportági jellemzőkre figyelemmel - tartalmazza különösen:

a) a nemzetközi szervezetek által meghatározott biztonsági szabályok végrehajtására vonatkozó előírásokat,

b) a sportrendezvényre történő beléptetés és a távozás során, valamint a sportrendezvény ideje alatt követendő alapvető biztonsági előírások meghatározását,

c) a sportlétesítményben kialakult rendkívüli eseményekkel kapcsolatos intézkedések végrehajtásának szabályait,

d) a szervezők, rendezők és a sportrendezvények lebonyolításában egyéb közreműködők biztonsági kérdésekkel összefüggő képzésének, tájékoztatásának módját,

e) a szervezők, rendezők biztonsági kérdésekkel kapcsolatos kötelezettségeit,

f) a szurkolók elkülönítésére vonatkozó biztonsági terv elkészítésének szakmai szempontjait,

g) a biztonsági kockázatok csökkentésére és a jogellenes cselekmények megelőzésére vonatkozó szakmai iránymutatásokat,

h) a rendőrséggel és egyéb hatóságokkal, szervezetekkel való kapcsolattartásra és együttműködésre vonatkozó előírásokat."

12. § Az R. a következő 19/A. §-sal egészül ki:

"19/A. § (1) Az Stv. 68. § (11) bekezdésében meghatározott közigazgatási bírság kiszabására

a) a biztonságtechnikai ellenőrzéssel kapcsolatos tájékoztatási és egyéb kötelezettségek elmaradása;

b) a sportrendezvény lebonyolítása során a biztonsági tervben foglaltak nem szabályszerű végrehajtása;

c) a sportrendezvény lebonyolításával kapcsolatos bejelentési kötelezettségek elmaradása és a szükséges dokumentációk benyújtásának hiánya;

d) az eltiltással kapcsolatos tájékoztatási kötelezettség elmulasztása;

e) a személy- és vagyonbiztonság biztosítása érdekében a rendőrség által meghatározott kötelezettségek elmulasztása;

f) a rendezői létszámmal és jogosultságokkal kapcsolatos hiányosságok megállapítása;

g) a sportrendezvények biztonsági kockázat szerinti minősítésének kezdeményezésével és a kiemelt vagy fokozott biztonsági kockázatú sportrendezvény kapcsán a jogszabályokban előírt feladatok végrehajtásával kapcsolatos mulasztás

esetén kerülhet sor.

(2) Az (1) bekezdés szerinti bírságolással kapcsolatos

a) első fokú eljárás lefolytatására a sportrendezvény helye szerint illetékes megyei rendőr-főkapitányság,

b) másodfokú eljárás lefolytatására az Országos Rendőr-főkapitányság rendelkezik hatáskörrel.

(3) Az Stv. 68. § (11) bekezdése alapján kiszabott bírság összegét a bírságot kiszabó határozat jogerőre emelkedésétől számított 30 napon belül az ORFK Magyar Államkincstárnál vezetett 10023002-01451715-00000000 számú számlájára kell befizetni."

13. § Az R. 20. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"20. § (1) Ha a sportrendezvényről eltávolítandó személy visszatartásának az Stv. 71. § (3) bekezdésében meghatározott feltételei fennállnak, a rendező a személyazonosság igazolásának megtagadását követően haladéktalanul értesíti a rendőrséget, majd a személyazonosságát nem igazoló személyt tájékoztatja, hogy a visszatartás a személyazonosság igazolásig, illetve a rendőrség megérkezéséig, de legfeljebb három órát tarthat.

(2) A rendező a visszatartott személy részére a visszatartás megkezdését követően haladéktalanul igazolást köteles átadni, amely tartalmazza:

a) a rendőrség értesítésének pontos időpontját,

b) az eltávolítás alapjául szolgáló cselekmény rövid leírását,

c) annak megjelölését, hogy az eltávolítandó személy a sportlétesítmény mely részéből, szektorából került eltávolításra,

d) az eltávolításban, visszatartásban és kísérésben részt vevő rendezők nevét és az Stv. 70. § (3) bekezdésében meghatározott azonosító számát, a szervező képviselőjének nevét és elérhetőségét,

e) arra vonatkozó rendezői nyilatkozatot, hogy az eltávolítandó személyen testi sérülés látható-e,

f) a visszatartás megszüntetésének időpontját.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott igazolást az intézkedésben részt vevő valamennyi rendező aláírja. Az igazolás másodpéldányát a rendező a szervező részére átadja.

(4) A személyazonosságát nem igazoló személy a vele szemben foganatosított visszatartás ideje alatt a szervező képviselőjénél panaszt tehet, aki a rendőrség megérkezésig köteles azt kivizsgálni, arról jegyzőkönyvet felvenni. A panaszról a rendőrséget a jegyzőkönyv egy példányának átadásával tájékoztatni kell.

(5) A (4) bekezdésben meghatározott jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:

a) a sérelmesnek tartott rendezői intézkedés leírását,

b) a szervező képviselőjének nevét, a jegyzőkönyv rögzítésének időpontját,

c) a szervező által a panaszosnak nyújtott tájékoztatás tartalmát,

d) a szervező által elrendelt intézkedés leírását.

(6) A visszatartás a rendező, vagy a szervező képviselőjének rendelkezése alapján bármikor megszüntethető.

(7) A rendező, illetve a szervező a rendőrség értesítését követő harmadik óra lejártakor köteles a visszatartott személy szabad távozását biztosítani."

14. § Az R. 21. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki:

"(2) E rendeletnek a sportrendezvények biztonságáról szóló 54/2004. (III. 31.) Korm. rendelet és a rendőrség ellenérték fejében végezhető szolgáltató tevékenységéről szóló 16/1999. (II. 5.) Korm. rendelet módosításáról szóló 162/2011. (VIII. 18.) Korm. rendelettel megállapított 13/A. §-ában meghatározott négyéves biztonságtechnikai fejlesztési tervet és ahhoz kapcsolódó költségtervet 2012. március 1-ig el kell készíteni."

15. § A rendőrség ellenérték fejében végezhető szolgáltató tevékenységéről szóló 16/1999. (II. 5.) Korm. rendelet 1. §-a a következő f) ponttal egészül ki:

[A rendőrség - mint közhatalmi jogosítványokkal is kötelezettségekkel felruházott fegyveres rendvédelmi szerv - jogszabályban meghatározott feladatai kivételével - az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 96. §-ában foglaltakra figyelemmel - kizárólag az alábbi szolgáltatások nyújtására, írásban szerződhet:]

"f) a sportrendezvények biztonságáról szóló kormányrendeletben meghatározott feltételek alapján sportrendezvények biztosítása."

16. § (1) Ez a rendelet 2011. szeptember 1-jén lép hatályba.

(2) Az R. 6. § (2) bekezdésben a "rendező szerv, rendező" szövegrész helyébe a "versenyrendszer és a sportesemény szervezője, valamint a rendező" szöveg, 9. § (1) bekezdésének b) pontjában a "belépőjegyek számát" szövegrész helyébe a "belépőjegyek szektoronkénti számát" szöveg, a 9. § (1) bekezdés e) pontjában a "tárgyak körét, valamint" szövegrész helyébe a "tárgyak körét, a tárgyak őrzésének helyét és az őrzés módját" szöveg, a 10. §-ában a "bejelentéshez a 9. §" szövegrész helyébe a "bejelentéséhez a rendezvény helyszínének leírását és vázlatrajzát, továbbá a sportrendezvény környezetében található közlekedési csomópontok vázlatrajzát, valamint a 9. §" szöveg, a 12. §-ában a "részvételének megszervezésében" szövegrész helyébe a "részvételének és elkülönítésének megszervezésében" szöveg, a 13. § (1) bekezdésben a "a legalább 45 nappal" szövegrész helyébe "a legalább 30 nappal" szöveg, a 13. § (2) bekezdés f) pontjában a "meglétére." szövegrész helyébe a "meglétére, és azok előírásoknak megfelelő tartalmára." szöveg, a 13. § (3) bekezdés a) pontjában a "táblák meglétére" szövegrész helyébe a "táblák és jelzések meglétére" szöveg, a 13. § (3) bekezdés h) pontjában a "folyosókon a nézők" szövegrész helyébe a "folyosókon, a kijáratoknál és a menekülési útvonalakon a nézők" szöveg lép.

17. § Hatályát veszti az R. 16. §-a és a 18. § b) pontja.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök