Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

69/2015. (III. 30.) Korm. rendelet

egyes fejlesztéspolitikai tárgyú kormányrendeleteknek a 2007-2013 programozási időszak zárásával összefüggő módosításáról

A Kormány az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (1) bekezdés 15. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet módosítása

1. § A 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet] 4. §-a a következő k) és l) ponttal egészül ki:

(A Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság)

"k) dönt az 56/A. §-ban meghatározott esetben,

l) ellátja a 2007-2013 programozási időszak zárásával összefüggő egyes, a feladat- és hatáskörébe tartozó feladatokat."

2. § A 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 33. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatási szerződésben rendelkezni kell a támogatás visszavonása, a támogatási szerződéstől történő elállás, illetve szabálytalanság esetén visszafizetendő támogatás visszafizetésének biztosítékairól. A támogatás visszafizetésének biztosítéka a felhívásban meghatározottak szerint)

"a) hitelintézet által kibocsátott garanciavállaló nyilatkozat,"

3. § A 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet a következő 56/A. §-sal egészül ki:

"56/A. § (1) A Magyarország uniós jogból fakadó kötelezettségének teljesítéséhez kapcsolódó, önkormányzati kedvezményezett által megvalósítandó projektek, valamint az egyéb közszféra szervezetek által megvalósítandó, a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság egyedi döntése szerinti projektek esetén a kifizetési igénylésben elszámolható költségek alapján a projektre megítélt támogatás

a) szállítói finanszírozás esetén az önerő arányos teljesítése nélkül is kifizethető,

b) utófinanszírozás esetén az elszámolható költség teljes összegére kifizethető,

ha a támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban meghatározott támogatási mértéket legkésőbb a záró kifizetési igénylés keretében a kedvezményezett helyreállítja.

(2) Ha a támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban meghatározott támogatási mérték nem áll vissza legkésőbb a záró kifizetési igénylés keretében, a kedvezményezett köteles a jogosulatlanul igénybe vett összeget a Ptk. 6:47. § szerinti kamattal növelt mértékben visszafizetni."

4. § A 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 57. § (2) bekezdése a következő c) ponttal egészül ki:

[Az (1) bekezdéstől eltérően a támogatási előleg Ávr. 96. § (2) bekezdésben meghatározott legmagasabb százalékos mértékét az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter az államháztartásért felelős miniszter egyetértésével megemelheti]

"c) ha a kedvezményezett közszféra szervezet."

5. § A 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 80. §-a a következő (8) bekezdéssel egészül ki:

"(8) Szakaszolt projekt esetében az indikátorok teljesülését a második szakasz végén kell vizsgálni. A (6) és (7) bekezdésben meghatározott intézkedések a szakaszolt projekt első szakaszában nem alkalmazandók."

6. § A 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 82. § (1) bekezdése a következő f) ponttal egészül ki:

(A kifogást érdemi vizsgálat nélkül kell elutasítani, ha)

"f) a kifogást tartaléklista megszüntetése miatt nyújtották be."

7. § A 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet VII/A. Fejezettel egészül ki:

"VII/A. FEJEZET

AZ OPERATÍV PROGRAMOK ZÁRÁSA

44/A. A közbeszerzéssel összefüggő,

az operatív programok zárása során alkalmazandó eltérő szabályok

114/A. § Építési beruházás és építési koncesszió tárgyú, háromszázmillió forintot elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzési eljárás (ezen alcím alkalmazásában: közbeszerzési eljárás) tekintetében a 23. alcím rendelkezéseit ezen alcímben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

114/B. § (1) Közbeszerzési eljárás akkor indítható, ha ahhoz a Kormány hozzájárul.

(2) Nincs szükség az (1) bekezdés szerinti hozzájárulásra azokhoz a közbeszerzési eljárásokhoz, amelyek tekintetében a Kbt. 18. § (2) bekezdése miatt kell a 39/B-43. §-t alkalmazni.

(3) Az (1) bekezdés szerinti hozzájárulásról a Kormány egyedi ügyben hozott nyilvános határozatot tesz közzé, amely tartalmazza

a) a projekt azonosító számát,

b) a projekt megnevezését,

c) az érintett közbeszerzési eljárás tárgyát, és

d) a szakaszolt projektek kivételével a vállalkozási szerződés teljesítésének várható határidejét.

114/C. § (1) A közreműködő szervezet a 39/B. § (1) bekezdése szerinti elszámolhatósági szempontú minőségellenőrzés keretében vizsgálja, hogy az a projekt, amely keretében a közbeszerzési eljárás lefolytatása szükséges, megvalósítható-e olyan módon, hogy a projekttel összefüggő költségek a 2007-2013 programozási időszakban az alapokból származó források terhére elszámolhatóak legyenek.

(2) Ha az (1) bekezdés szerinti vizsgálat alapján a közreműködő szervezet megállapítja a projekttel összefüggő költségek (1) bekezdés szerinti elszámolhatóságának valószínűségét, a 39/B. § (2) bekezdésében meghatározott határidőn belül - a kedvezményezett egyidejű értesítése mellett - kezdeményezi a 114/B. § (1) bekezdése szerinti hozzájárulás megadását, ha egyébként a közbeszerzési eljárással összefüggő, részére benyújtott dokumentumok az egyéb támogathatósági, elszámolhatósági és műszaki szempontoknak megfelelnek.

(3) Ha az (1) bekezdés szerinti vizsgálat alapján a közreműködő szervezet megállapítja, hogy a projekttel összefüggő költségek (1) bekezdés szerinti elszámolhatósága nem valószínű, úgy a 39/B. § (2) bekezdése szerint elszámolhatósági észrevételt tesz, vagy a 39/B. § (4) bekezdése szerint nem támogató tartalmú nyilatkozatot állít ki.

114/D. § A 114/C. § (3) bekezdésében meghatározott esetben, vagy ha a Kormány a 114/B. § (1) bekezdése szerinti hozzájárulást nem adja meg, és a projekt nem szakaszolható, vagy annak szakaszolására az irányító hatóság nem tesz javaslatot a 35/A. § (4) bekezdése szerint, valamint a 36. § (4d) bekezdése sem alkalmazható, a közreműködő szervezet a támogatási szerződéstől eláll.

114/E. § (1) A kedvezményezett a közbeszerzési eljárást a 40/A. § (1) bekezdésében meghatározott feltételek teljesítése esetén is csak akkor indíthatja meg, ha a 114/B. § (1) bekezdésében meghatározott feltétel teljesül.

(2) A kedvezményezett az (1) bekezdésben meghatározott feltételek közül a legkésőbb teljesülő feltétel teljesülésétől számított öt napon belül köteles megindítani a közbeszerzési eljárást.

(3) A támogatást igénylő a Kbt. 40. § (3) bekezdése szerint indíthat közbeszerzési eljárást a 114/B. § (1) bekezdésben meghatározott feltétel teljesítését megelőzően is. Ebben az esetben a támogatást igénylő köteles

a) a közbeszerzési eljárást a Kbt. 76. § (1) bekezdés d) pontja alapján eredménytelenné nyilvánítani, ha a 114/B. § (1) bekezdése szerinti hozzájárulást nem kapja meg, és

b) a közbeszerzési eljárás eredményeként megkötendő szerződés megkötése esetén e szerződés hatályba lépését a 114/B. § (1) bekezdése szerinti hozzájárulás megadásához - mint felfüggesztő feltételhez - kötni.

44/B. Az operatív programok zárása során alkalmazandó eltérő pénzügyi szabályok

114/F. § (1) Ha a kedvezményezett valamely projektelem tekintetében szállítói finanszírozást választott, és az utolsó szállítói finanszírozású számlát - ideértve a szállítói előleggel történő elszámolást is - tartalmazó kifizetési igénylését várhatóan nem nyújtja be 2015. október 31-ig, köteles a támogatási szerződés módosítását kezdeményezni.

(2) Az (1) bekezdés szerinti szerződésmódosításban rendelkezni kell arról, hogy 2015. október 31-ét követően kizárólag utófinanszírozású számla nyújtható be.

(3) Az (1) és (2) bekezdés szerinti határidő nem vonatkozik a technikai segítségnyújtás projektekre.

(4) Ha a támogatási szerződés módosítása következtében a közbeszerzési eljárás alapján megkötött szerződés módosítása is szükségessé válik, a közbeszerzési eljárás alapján megkötött szerződés támogatási szerződésnek megfelelő módosítására nem kell alkalmazni a 44. § (1) bekezdését.

114/G. § Az eredetileg szállítói finanszírozású projektelemekre jutó összes, még ki nem fizetett támogatásra - ideértve az EU Önerő Alapból nyújtott támogatást is - a közreműködő szervezet a kedvezményezett kérelmére előleget nyújt. Az előleggel való elszámolásra az egységes működési kézikönyvről szóló 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet 173.1173.4. pontjában foglaltak az irányadók.

114/H. § A kedvezményezett csak olyan utófinanszírozású számlát nyújthat be, amelyet legkésőbb 2015. december 31-ig kifizetett a szállító, vagy a kedvezményezettel szerződő más fél részére."

8. § A 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 121/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"121/A. § A Lechner Tudásközpont Területi, Építészeti és Informatikai Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság kizárólagos joggal végzi a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásához kapcsolódó dokumentumok digitalizálását és dokumentumkezelését, kivéve a pénzügyi eszközök tekintetében a pénzügyi közvetítőnél és az alapkezelőnél rendelkezésre álló dokumentumokat."

9. § A 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 122. §-a a következő (16) és (17) bekezdéssel egészül ki:

"(16) E rendeletnek az egyes fejlesztéspolitikai tárgyú kormányrendeleteknek a 2007-2013 programozási időszak zárásával összefüggő módosításáról szóló 69/2015. (III. 30.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr.8) megállapított 56/A. §-át a Módr.8 hatálybalépésekor folyamatban lévő projektekre is alkalmazni kell, beleértve a 2015. január 1. és a Módr.8 hatálybalépése között benyújtott kifizetési igényléseket is.

(17) Nem kell alkalmazni a 44/A. alcímet abban a 23. alcím szerinti minőségbiztosítási eljárásban, amely a Módr.8 hatálybalépésének napján már folyamatban van."

10. § A 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet

30. § (2) bekezdés a) pontjában a "bank" szövegrész helyébe a "pénzügyi intézmény" szöveg,

56. § (4) bekezdésében a "kivéve, ha" szövegrész helyébe a "kivéve az 56/A. § szerinti esetben, vagy ha" szöveg,

57. § (1) bekezdésében a "mértékben azon" szövegrész helyébe a "mértékben vagy a 114/G. § -ban meghatározottak szerint azon" szöveg,

57. § (2) bekezdésének nyitó szövegrészében és az 57. § (3) bekezdésében a "96. § (2)" szövegrész helyébe a "87. § (1)" szöveg,

57. § (2) bekezdés b) pontjában a "vagy szociális szövetkezet." szövegrész helyébe a "vagy szociális szövetkezet, vagy" szöveg,

122/A. § (8) bekezdésében a "Mód.7" szövegrész helyébe "Módr.7" szöveg

lép.

11. § Hatályát veszti a 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet

55. § (5) bekezdése,

57. § (2) bekezdés a) pontjában az "illetve" szövegrész,

63. § (5) bekezdése,

104. § (3) bekezdésében az "az Ávr. 97. § alapján" szövegrész.

2. Az egységes működési kézikönyvről szóló 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet módosítása

12. § Az egységes működési kézikönyvről szóló 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet] a következő 6. §-sal egészül ki:

"6. § Az e rendelet hatálya alá tartozó források felhasználása tekintetében az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletet (a továbbiakban: Ávr.) csak akkor kell alkalmazni, ha e rendelet eltérő szabályokat nem állapít meg."

13. § Az 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet

24.1. pontjában az "államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 65/A. § (1) bekezdése" szövegrész helyébe az "Ávr." szöveg,

201.8. pontjában az "Az Ávr. 78/F §-a alapján a derogációs kötelezettség teljesítéséhez kapcsolódó, önkormányzati kedvezményezett által megvalósítandó projektek, valamint az egyéb közszféra szervezetek által megvalósítandó, az NFK egyedi döntése" szövegrész helyébe az "A Rendelet 56/A. §-a" szöveg,

202.3. pont b) alpontjában a "78/E. §-a" szövegrész helyébe a "87. § (4) bekezdése" szöveg,

233.1. pontjában a "beszámolóban bemutatott szakmai előrehaladás kellőképpen" szövegrész helyébe a "vagy a záró beszámolóban bemutatott szakmai előrehaladás" szöveg,

253.5. pontjában az "összegével, valamint a pénzügyi zárás során kifizetendőnek minősített összeggel, ha a KSZ pénzügyi zárást vagy korrekciós" szövegrész helyébe az "összegével, ha a KSZ korrekciós" szöveg

lép.

14. § Az 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

3. Záró rendelkezés

15. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 69/2015. (III. 30.) Korm. rendelethez

1. Az 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet 148.4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"148.4. A 148.2. pont szerinti esetben az önerő kifizetésének igazolására nincs szükség a Rendelet 56/A. §-a szerinti esetben, és ha a kedvezményezett a kifizetési igénylés keretében önerő támogatásban részesül."

2. Az 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet 154. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"154.1. A projekt, illetve a támogatott tevékenység akkor tekinthető befejezettnek, ha a támogatott tevékenység a támogatói okiratban, támogatási szerződésben meghatározottak szerint teljesült, a megvalósítás során keletkezett számlák kiegyenlítése megtörtént, próbaüzem esetén az annak megkezdéséhez szükséges feltételek fennállnak, valamint a kedvezményezettnek a támogatott tevékenység befejezését igazoló kifizetési igénylését és beszámolóját, elszámolását a KSZ jóváhagyta és a támogatás folyósítása megtörtént.

154.2. A támogatásból létrehozott vagy beszerzett eszközt a támogató által meghatározott időpontig, de legkésőbb 2017. március 31-ig aktiválni kell. Az aktiválásról az azt követő első projekt fenntartási jelentésben kell beszámolni."

3. Az 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet 185.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"185.1. Ha a projekt vagy projektelem vonatkozásában szállítói finanszírozási módot választ a kedvezményezett, a szállító részére a szállítói előlegre jutó támogatás kifizetése közvetlenül történik, a szállítói előlegre jutó önerő kifizetésének igazolását követően. A Rendelet 56/A. §-a szerinti esetben az önerő kifizetését nem kell igazolni."

4. Az547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet 185.4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"185.4. Ha a Rendelet 30. § (2) bekezdése által előírt dokumentumokat, illetve - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - a szállítóielőleg-igénylésre jutó önerő kifizetésének igazolását a kedvezményezett nem nyújtja be a hiánypótlási határidőig, a szállítóielőleg-igénylést el kell utasítani."

5. Az 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet 191. pont b) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A közvetlen szállítói előlegigénylés előfeltétele - a 190.1-190.3. pontban meghatározottakon túl -, hogy)

"b) a kedvezményezett a szállítói előlegigénylésre jutó önerő kifizetését igazolta a KSZ felé, kivéve 100%-os támogatási intenzitás, illetve a Rendelet 56/A. §-a alkalmazása esetén, és"

6. Az 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet 194. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"194. A kedvezményezettnek igazolnia kell a szállítói előlegre jutó önerő szállító részére történő kifizetését, kivéve 100%-os támogatási intenzitás, illetve a Rendelet 56/A. §-a alkalmazása esetén."

7. Az 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet 262.2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"262.2. A záró kifizetési igénylés és a záró beszámoló hitelesítés keretében végzendő ellenőrzésére megfelelően alkalmazni kell az időközi kifizetési igénylés és az időszakos beszámoló ellenőrzésére vonatkozó szabályokat, beleértve a 233.1. pontot is."

8. Az 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet 263.1. és 263.2. pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"263.1. A záró beszámoló hiánypótlásának sikertelensége esetén a kifizetést fel kell függeszteni. Ha a záró beszámoló hiánypótlást követően elfogadható, a kifizetési igénylés hiánypótlással nem érintett tételei, illetve a megfelelően hiánypótolt tételei kifizethetők, a nem megfelelően hiánypótolt tételek kifizetését fel kell függeszteni.

263.2. A kifizetés felfüggesztése nem jelenti a záró kifizetési igénylés, illetve záró beszámoló egészének vagy részének automatikus elutasítását, hanem lehetőséget teremt annak korrekciójára"

9. Az547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet 264.2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"264.2. A korrekció teljes időtartama alatt a korrigált tételek kifizetése a 233.1. pont szerint történik, a korrekciók számától függően szükség esetén több alkalommal. A korrekció időtartama hiánypótlásra igénybe vett időtartamnak tekintendő, így késedelmi kamatfizetési kötelezettség nem áll fenn."

10. Az 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet 271.2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"271.2. A korrekciós pénzügyi rendezés során számla szinten össze kell vetni a kifizetett összeg, valamint a státusz-, vagy intenzitásváltozás után kifizethető támogatás összegét, és ezek alapján meg kell határozni a szükséges kifizetés, illetve követelés mértékét."

11. Az 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet 124. alcíme helyébe a következő alcím lép:

"124. A pénzügyi zárás

274.1. A pénzügyi zárás a záró elszámolást követő, a 275.1. és 275.2. pontban meghatározott időszakban végrehajtott, dokumentum alapú ellenőrzés, amelynek során az IH ellenőrzi a szerződéshez, finanszírozáshoz, szakmai előrehaladáshoz, helyszíni ellenőrzéshez, közbeszerzéshez, hazai és külső ellenőrzéshez kapcsolódó dokumentumok elektronikus, ennek hiányában papír alapú rendelkezésre állását, illetve ezek adatainak a monitoring és információs rendszerben való megfelelő rögzítettségét.

274.2. A pénzügyi zárást a monitoring és információs rendszerbe feltöltött ellenőrzési lista segíti. A projekteket az IH által meghatározott értékhatár alatt mintavételezés alapján lehet ellenőrizni, az IH által meghatározott értékhatár felett minden projektet ellenőrizni kell. A KSZ a mintavétel alapján kiválasztott, és az értékhatár feletti projektek esetében az ellenőrző lista kitöltésével és jóváhagyásával igazolja, hogy elvégezte a projektek zárása során az IH által előírt ellenőrzéseket. A mintavételezés módszerét az IH-nak alá kell támasztania.

274.3. A KSZ-nek lehetősége van csoportosan zárni azokat a projekteket, amelyek nem kerültek bele a mintába és nem értékhatár felettiek.

274.4. A pénzügyi zárást tagi konzorcium esetében minden konzorciumi tagra egyidejűleg el kell végezni.

274.5. A pénzügyi zárás során a négy szem elvét megfelelően alkalmazni kell.

274.6. A pénzügyi zárás folyamata jóváhagyással zárul.

275.1. Olyan projektek esetén, amelyekkel összefüggésben nem áll fenn fenntartási kötelezettség, a pénzügyi zárást a záró elszámolást követően, a kifogásra rendelkezésre álló határidő elteltét követő 60 napon belül kell elvégezni, ha a projekt a 276.2. és a 276.3. pont szerinti feltételeknek megfelel.

275.2. Olyan projektek esetén, amelyekkel összefüggésben fenntartási kötelezettség áll fenn, a pénzügyi zárást a fenntartási időszak végén benyújtott záró fenntartási jelentésről hozott döntéssel kapcsolatban a kifogásra rendelkezésre álló határidő elteltét követő 60 napon belül kell elvégezni, ha a projekt a 276.2. és a 276.3. pont szerinti feltételeknek megfelel.

275.3. A záró elszámolás elutasítása esetén a pénzügyi zárást az elutasítás miatti szabálytalansági eljárás döntésének meghozatalát követően kell elvégezni.

276.1. Az IH vagy a kedvezményezett szerződéstől történő elállása esetén nincs szükség pénzügyi zárás elvégzésére.

276.2. Pénzügyi zárás abban az esetben végezhető, ha

a) a záró elszámolásban benyújtott valamennyi elszámoló bizonylat ellenőrzése megtörtént, és az ellenőrzés kimenete szerinti döntés rögzítésre került a monitoring és információs rendszerben,

b) a projektben nincs folyamatban lévő szabálytalansági eljárás, szabálytalansági döntés ellen benyújtott jogorvoslati kérelem miatt vagy kifogás benyújtása miatt jogorvoslati eljárás,

c) a projektben nincs folyamatban lévő szerződésmódosítás,

d) nincs kifizetetlen vagy el nem számolt előleg.

276.3. A projekt pénzügyi zárása nem végezhető addig, amíg azzal összefüggésben előírásra váró vagy függőben lévő követelés áll fenn.

276.4. A záró elszámolás kifizetését követően, a kifogásra rendelkezésre álló határidő lejárta után, a pénzügyi zárást megelőzően a fel nem használt támogatást fel kell szabadítani a kötelezettségvállalás alól a kedvezményezett záró kifizetési igénylés keretében adott nyilatkozata alapján."

12. Hatályát veszti az 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklet

a) 24.2. pontjában a "65/A. § (1) bekezdése" szövegrész,

b) 273.1. pontja,

c) 273.2. pontja és

d) 504.1. pont d) alpontja.

Tartalomjegyzék