17/2016. (V. 13.) BM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 13. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 90. § 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:
1. § A központi költségvetésről szóló törvénynek a Belügyminisztérium fejezetében eredeti előirányzatként megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok, a költségvetési évet megelőző évek központi költségvetéséről szóló törvényeiben Belügyminisztérium fejezetet irányító szerv vezetője által vezetett minisztérium és annak jogelődjei költségvetési fejezetében megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési maradványai, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet alapján a költségvetési év során megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatok - az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdése szerinti - felhasználási szabályait az 1. melléklet tartalmazza.
2. § (1) Az 1. melléklet 34. sora alapján az Európai Bizottság SA.34770 (2012/N-2). számú határozata hatálya alá tartozó kulturális célú támogatás (a továbbiakban: kulturális célú támogatás) nyújtható.
(2) Kulturális célú támogatás az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 27. §-ában meghatározottak szerint nyújtható.
(3) Kulturális célú támogatás esetén támogatási döntést 2018. szeptember 1-ig lehet hozni.
3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
4. § Ez a rendelet az Európai Bizottság SA.34770 (2012/N-2). számú határozata hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
5. §[1]
Dr. Pintér Sándor s. k.,
belügyminiszter
1. melléklet a 17/2016. (V. 13.) BM rendelethez
A XIV. Belügyminisztérium fejezet 2016. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |
1 | Aht. azono- sító | Cím név | Alcím név | Jog- cím- csop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetés- ben részesülök köre | Támogatás biztosításának módja | Támo- gatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizeté s határideje | Bizto- síték | Kezelő szerv | Lebo- nyo- lító szerv | Európai uniós forrásból finanszí- rozott költség- vetési tá- mogatás közre- működő szerve- zete |
2 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
3 | Ágazati célfeladatok | ||||||||||||||
4 | 237778 | Energia-racionalizálás | Az előirányzat a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek energia- racionalizálási rendszerének támogatására, valamint európai uniós forrásból megvalósuló épületenergetikai fejlesztéseinek előkészítéséhez szükséges kiadások finanszírozására szolgál. | a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek | Az előirányzatból pályázat útján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben közvetlen kifizetéssel | A támogatási szerződés hatálybalépé sétől számított legfeljebb hat év. | - | - | - | - | |||
5 | 229825 | Közrendvédelmi bírság | Az előirányzaton a - központi költségvetést megillető - közrendvédelmi bírság címen befolyt bevételnek a Magyar Államkincstár felé történő továbbutalása történik. | Magyar Állam- kincstár | - | - | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | - | - | - | - | |||
6 | 284756 | Európai Uniós és nemzetközi projektek/programok megvalósításához kapcsolódó kiadások | Az előirányzat felhasználható 1.a miniszter által vezetett minisztérium (a továbbiakban: minisztérium), a miniszterrel partnerségi megállapodást kötött szervezet vagy a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv, nemzetközi szervezet által megvalósított, az Európai Unió által az Új Széchenyi Terv operatív programjai keretében támogatott projektek, az Európai Gazdasági Térség és a Norvég Finanszírozási Mechanizmus, a Svájci- Magyar Együttműködési Program és egyéb európai uniós forrásból támogatott projektek lebonyolításához - beleértve az Európai Unió által közvetlenül társfinanszírozott projektek pályázatához - szükséges kiadások megelőlegezésére, a szükséges önrész finanszírozására, valamint az európai uniós forrás terhére el nem számolható tételek finanszírozására, | a) BM Igazgatás b) a miniszterrel partnerségi meg- állapodást kötött szervezet, c) a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek, | Az előirányzatból kérelem alapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | A költségvetési támogatás rendelkezésre bocsátása közvetlen kifizetéssel egy összegben, illetve részletekben, vagy előirányzat- átcsoportosítással történik. | A Kedvezmé- nyezett a projektet kiíró támogató fél által jóvá- hagyott záró kifizetési kérelem alapján átutalt egyenleg kifizetésétől számított legfeljebb 30 napon belül köteles az Európai Unió által közvet- lenül társfinan- szírozott projektek pályázatáho z szükséges kiadások | A b) pont szerinti esetben a támo- gatási szerző désben az az államház tartásról szóló törvény végrehaj tásáról szóló 368/201 1. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbia kban: Ávr.) 84. § (2) bekezdé- se szerinti | - | - | - |
2. a miniszter szakmai felelősségi körébe tartozó támogatási konstrukciók vagy projektek előkészítéséhez szükséges kiadások fedezetére, 3. az Európai Migrációs Hálózat önrésze és az el nem számolható tételek finanszírozására. | meg- előlegezésér e kapott támogatást visszafizetni a Támogató részére. | biztosíté k köthető ki. | ||||||||||||
7 | 229814 | Tűzvédelmi bírság és a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulása | Az előirányzat célja a kötelezettek által a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény alapján tévesen befizetett tűzvédelmi bírság és a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulásának pénzügytechnikai rendezése. Az előirányzaton a tűzvédelmi bírsághoz és a tűzvédelmi hozzájárulásokhoz kapcsolódó befizetések pénzügytechnikai kezelése történik. | Nemzeti Adó- és Vámhivatal vagy az egyes biztosító társaságok | - | - | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel | - | - | - | - | - | ||
8 | 232698 | Katasztrófa-elhárítási célelőirányzatok | Az előirányzat fedezetet biztosít a 2010. október 4-én történt vörösiszap-kiömlés védekezési és helyreállítási költségeire. Az előirányzat fedezetet nyújt továbbá a katasztrófa-elhárítás során felmerülő költségekre és károkra, valamint a peres ügyek során felmerült kifizetésekre. A költségvetési maradvány felhasználása a kötelezettségvállalások jogosultjai részére történő kifizetéssel valósul meg. | Központi költségve- tési szervek, illetve a peres eljárásban részt vevő közreműködő szervezetek | - | - | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel | - | - | - | - | - | ||
9 | 256467 | Vízkár elhárítási művek fejlesztési feladatai | Az előirányzat a nem kielégítő védképességű elsőrendű árvízvédelmi művek védbiztonságának fejlesztését, térségükben az elvárható árvízvédelmi biztonság megteremtését, az árvizek kártételei elleni megelőző tevékenység biztosítását szolgálja. Az előirányzat terhére az árvízvédelem infrastrukturális fejlesztései, továbbá a projekt típusú beruházásokon túli egyedi töltéserősítési és védelmi képesség fokozási munkák valósíthatók meg. A költségvetési maradvány kifizetésére az elszámolások lezárását követően a visszafizetésre került, fel nem használt támogatásokra vonatkozó döntés függvényében kerül sor. | Központi költségvetési szervek | - | - | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel | - | - | - | - | - | ||
10 | 256501 | Víz, környezeti és természeti katasztrófa kárelhárítás | Az előirányzat felhasználható 1. a központi költségvetési szervek, a hivatásos katasztrófavédelmi szervek kirendelése alapján az önkéntes tűzoltó egyesületek és önkéntes mentőszervezetek, valamint a védelmi feladatokat ellátó vízitársulatok által víz-, környezeti és természeti katasztrófa kárelhárítás esetén végzett védekezési, helyreállítási feladatokkal összefüggő többletkiadásokra, a | központi költségvetési szervek, vízi- társulatok, önkéntes tűzoltó egyesületek és önkéntes mentő- szervezetek | Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel - támogatási szerződés vagy támogatói okirat keretében költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel | - | A támo- gatási szerző désben az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíté | - | - | - |
jégvédekezéssel összefüggő feladatokra, ideértve a védekezési időszak elrendelésétől annak megszűnéséig a jégtörő hajók üzemeltetése során jelentkező költségeket, külön kormánydöntés alapján preventív feladatok elvégzésére, | k köthető ki, a miniszte r irányítás a alatt álló központi költségv etési szerv kivételé- vel. | |||||||||||||
2. az állam kártalanítási kötelezettsége költségeinek biztosítására, 3. az 1. és 2. ponttal összefüggő, így különösen a személyi juttatásokkal, a munkaadókat terhelő járulékokkal, a dologi kiadásokkal, a veszélyhelyzet felszámolásához szükséges eszközök beszerzésével, valamint a károsodott eszközök visszapótlásával kapcsolatos egyéb felhalmozási kiadásokra, tevékenységekre, 4. a vízkárelhárítást ellátó állami vízügyi szerveknél és vízitársulatoknál történő közfoglalkoztatási programok saját erő költségeire, az előirányzatból nyújtott támogatást az irányító/középirányító szerv a védekezésben részt vevő irányított költségvetési szervek, továbbá a BM OKF az önkéntes tűzoltó és mentőszervezetek részére a támogatást továbbadhatja. | ||||||||||||||
11 | 221467 | Vízügyi feladatok támogatása | Az előirányzat célja a forgalomképes állami tulajdonú vízügyi létesítményekkel kapcsolatos állagmegóvási, fenntartási feladatok, szivattyútelepek üzemeltetési és karbantartási költségeinek finanszírozása, rendkívüli időjárás miatt szükséges kármegelőzési, védekezési, helyreállítási munkák elvégzése. Az előirányzat felhasználható a vízgazdálkodási társulatok európai uniós pályázatainak önerő részének finanszírozására is. A költségvetési maradvány kifizetésére a maradvány- elszámolás és az arra vonatkozó döntés függvényében kerül sor. | Központi költségvetési szervek | - | - | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel | - | - | - | - | - | ||
12 | 279289 | Orbottyán és térsége csatorna- és szennyvízelvezetési rendszer kiépítése | Az előirányzat célja az Őrbottyán és térsége csatorna- és szennyvíz- elvezetési rendszer kiépítésének támogatása. A költségvetési maradvány felhasználása a kötelezettségvállalás jogosultja részére történő kifizetéssel valósul meg. | Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüze- meltetési és Közbeszer- zési Zrt. | - | - | Közvetlen kifizetéssel számla ellenében | - | - | - | - | - | ||
13 | 333240 | Technikai azonosító maradvány rendezéséhez | Az előirányzat célja a maradvány rendezésének technikai lebonyolítása. | - | - | - | - | - | - | - | - | |||
14 | 347762 | Kormányzati infokommunikációs | Az előirányzat felhasználási célja: 1. az általános nyomtatványkitöltő űrlap | az 1-22. pontok te- | Az előirányzat terhére támogatási | Igen | Az 1 -22. pontok esetében a rendelkezésre | - | - | - | - | - |
szolgáltatások | benyújtás támogatási szolgáltatás és a kapcsolódó szolgáltatásokat biztosító szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás működtetését biztosító rendszer üzemeltetése, az ezzel közvetlenül összefüggő feladatok ellátása, az EU elektronikus ügyintézési folyamataiba való bekapcsolódás, valamint a Kormányzati Portál, az Ügyfélkapu (1-2), az Elektronikus adó- és járulékbevallás, a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központ, az eLevéltár, illetve az Informatikai Biztonsági Központ és a Központi azonosító, hitelesítő rendszer működtetésének biztosítása, 2. a Védelemszervezési rendszer fenntartási kötelezettségeinek biztosítása, valamint a Védelem és biztonságfejlesztési hírközlési céltartalék-képzési program finanszírozása, 3. a kormányzati célú hálózatokról szóló 346/2010. (XII. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 1. mellékletében meghatározott Nemzetközi Távközlési Gerinchálózat (a továbbiakban: NTG), Zártcélú Rendészeti Hálózat, Köznet, hálózatok működtetése, 4. a készenléti szervek biztonságos, gyors, elektronikus kommunikációját biztosító rendszer (EDR rendszer) üzemeltetésének biztosítása, 5. a központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatások nyújtásának, az igénybevevők informatikai és telekommunikációs eszközökkel történő ellátásának, valamint az ilyen eszközök működtetésének biztosítása a központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatásokról szóló 309/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet alapján, 6. a Korm. rendeletben foglaltak értelmében indított Nemzeti Közigazgatási Kommunikációs Infrastruktúra projekt I. szakaszának megvalósításával az EKG (NTG) gerinchálózat felhordó hálózatainak biztosítása és ennek finanszírozása, 7. az Elektronikus fizetési és elszámolási rendszer (EFER) működtetésének biztosítása, 8. az elektronikus kormányzással és a közigazgatási informatikával kapcsolatos kormányzati feladatok ellátásában történő közreműködés biztosítása, 9. a közigazgatási informatikai biztonsági politika, az ellenőrzési rendszer és a megvalósításához szükséges alapfeltételek, valamint szabályozás kidolgozásában történő | kintetében a Kormány által kijelölt kormányzati célú hírközlési szolgáltató, illetve a 2., 7., 8., 9., 10., 12., 15., 17., 21., 22. pontoknál, egyes feladatok tekintetében a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatás ok Központi Hivatala is; a 4. pont esetében a Pro-M Professzionális Mobilrádió Zrt. | kérelem alapján költségvetési támogatás nyújtható. | bocsátás teljesítés arányosan, köz- vetlen kifizetéssel költségvetési támogatás esetén egy összegben, illetve részletekben történik; közszolgáltatási szerződés, szolgáltatási szerződés, támogatási szerződés vagy egyéb polgári jogi szerződés keretében. A 2., 7., 8., 9., 10., 12., 15., 17., 21. és 22. pontja szerinti feladattal összefüggésben a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala jogszabály szerint végzett feladatai finanszírozására az előirányzat terhére előirányzat- átcsoportosítás hajtható végre. |
részvétel biztosítása, 10. a központi költségvetési szervek informatikai rendszerei szolgáltatásainak és biztonságos üzemel- tetésének fejlesztése, és az ehhez kapcsolódó információs társadalmi szolgáltatások technikai támogatása, 11. a technikai védelmi, megelőző és felvilágosító tevékenység finanszírozása, 12. az informatikai és a hálózatbiztonságra, valamint a kritikus információs infrastruktúrák védelmére vonatkozó stratégiák és szabályozások előkészítésében való részvétel biztosítása, 13. a hálózatbiztonsági feladatok ellátásának finanszírozása, 14. a kormányzati információtechnológiai és hálózatbiztonsági információmegosztási, incidenskezelési együttműködési munkacsoport tevékenységének támogatása, 15. a miniszter információs rendszerek biztonságával összefüggő tevékenységének, feladatának ellátásához támogatás nyújtása, 16. azoknak a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásoknak a biztosítása, amelyek szolgáltatója a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (a továbbiakban: NISZ Zrt.), 17. a "Kormányzati Felhő" infrastruktúra rendszer, beleértve az infrastruktúra szolgáltatás biztosítása, 18. a Fejlesztéspolitikai Adatbázis és Információs Rendszer (FAIR) üzemeltetése, 19. az Egységes Központi Elektronikus Irat- és Dokumentumkezelési Rendszer üzemeltetése, 20. az európai uniós projektek önrész támogatása, 21. az elektronikus központi érkeztető rendszer (EKÉR) működtetésének biztosítása, 22. egyéb, a kormányzati központosított informatikával és telekommunikációval kapcsolatos feladatok megvalósítása. | ||||||||||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||
15 | 281912 | Regionális víziközmű rendszerek állami kötelezettségei és a pályázati fejlesztéséhez szükséges önerő | Az előirányzatból jogszabály alapján az államra, mint tulajdonosra háruló kötelezettségek teljesítésének pénzügyi fedezetére nyújtható támogatás, amely a többségi állami tulajdonú regionális rendszereken helyi önkormányzatokkal közös vagy önálló pályázatként az Új Széchenyi Terv keretében történő fejlesztéseknek az állami részre jutó arány önerő-fizetési kötelezettség finanszírozására használható. | Országos Vízügyi Főigazgatóság | Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben és/ vagy részletekben, előirányzat- átcsoportosítással | - | - | - | - | - | ||
16 | 031721 | Balatoni regionális víziközmű-hálózat fejlesztése | Az előirányzat a Balatoni Vízgazdálkodási Fejlesztési Programra alapozott, 2005. évben átdolgozott Balaton térség regionális szennyvízelvezetése és tisztítása fejlesztési | Országos Vízügyi Főigazgatóság | Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési | Igen | Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- átcsoportosítással | - | - | - | - | - |
koncepcióban prognosztizált beruházások támogatására használható fel. | támogatás nyújtható. | ||||||||||||||
17 | 256478 | Ivóvízbázis-védelmi Program végrehajtása | Az előirányzat az 1996-ban megkezdett vízbázisvédelmi célprogram végrehajtására vonatkozó jogszabályokban és az Európai Unió Víz Keretirányelvében meghatározott célokra használható fel. | Országos Vízügyi Főigazgatóság és a vízügyi igazgatóságok | Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben, illetve részletekben, előirányzatátcsoportosítással | - | - | - | - | - | |||
18 | 256489 | Ivóvíz-minőség javító program | Az előirányzat az ivóvízellátás biztonságát növelő fejlesztések és az ivóvízminőség-javító beruházások megvalósítására használható fel. | Országos Vízügyi Főigazgatóság | Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben, illetve részletekben, előirányzatátcsoportosítással | - | - | - | - | - | |||
19 | 352228 | Integrációs támogatás elismert menekültek, oltalmazottak részére | Az előirányzat felhasználható a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal által elismert menekültek és oltalmazottak részére folyósított integrációs támogatások kifizetéséhez. A támogatást a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal továbbadhatja az elismert menekültek és oltalmazottak részére. | Bevándorlási és Állampolgárági Hivatal | Az előirányzat terhére kérelem alapján egyedi döntéssel támogatási szerződés vagy támogatói okirat keretében költségvetési támogatás nyújtható. | Igen | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. | - | - | - | - | - | |||
20 | Alapítványok és társadalmi önszerveződések támogatása | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
21 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
22 | 251212 | Országos Polgárőr Szövetség | Az előirányzat az Országos Polgárőr Szövetség alapszabályában meghatározott feladatához kapcsolódó arányos működési költségeire használható fel, amely támogatást az Országos Polgárőr Szövetség a támogatást nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. | Országos Polgárőr Szövetség | Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. Az előirányzat felhasználása a polgárőrségről és a polgárőri tevékenység szabályairól szóló törvény felhatalmazása alapján kiadott, a költségvetési támogatás elosztásának részletes szabályaira vonatkozó miniszteri rendelet alapján történik. | Igen | Részletekben, közvetlen kifizetéssel | - | A támogatási szerző désben az Ávr. 84. § (2) bekezdé se szerinti biztosíté k köthető ki. | - | - | - | |||
23 | 029054 | Önkéntes tűzoltó egyesületek és mentőszervezetek támogatása | Az előirányzat felhasználása költségvetési támogatás nyújtása útján történik. Az előirányzat 1. az önkéntes tűzoltó egyesületek és mentőszervezetek feladataihoz kapcsolódó működési és felhalmozási költségek finanszírozására, 2. műszaki-technikai és informatikai fejlesztésre, valamint 3. az önkéntes tűzoltók és mentőszervezetek tagjainak oktatására használható fel. | BM Országos Katasztrófavéd elmi Főigazgatóság és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek | A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek részére átcsoportosított előirányzatból a költségvetési támogatás pályázat útján, támogatási szerződés vagy támogatói okirat keretében kerül rendelkezésre bocsátásra a végső kifizetésben részesülők részére. | Igen | Előirányzat átcsoportosítással | - | - | - | - | - |
24 | 302980 | Társadalmi szervezetek, alapítványok támogatása | 1. Az előirányzat a Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány támogatására 29,0 millió forint összegig használható fel. A költségvetési támogatás célja a belügyi és rendvédelmi szervek dolgozói és azok családtagjai, valamint a belügyi nyugdíjasok részére szervezett, az alapítói okirat céljaihoz igazodó különböző szakmai, egészségmegőrző, sport- és kulturális programok, rendezvények táborok támogatása. 2. Az előirányzat a Magyar Polgári Védelmi Szövetség támogatására 10,0 millió forint összegig használható fel, amely támogatást a Magyar Polgári Védelmi Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás a lakosság, az ifjúság, a polgári védelmi szervezetek, valamint a polgármestert segítők és közbiztonsági referensek folyamatos felkészítésére, a "Polgári védelmi mozgalom dinamizálása" projekt időarányos végrehajtására, továbbá a szervezet BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban: BM OKF) főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladatokhoz, az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságának védelméhez való hozzájárulás céljára használható fel. 3. Az előirányzat a Magyar Tűzoltó Szövetség és megyei szervezetei támogatására 50 millió forint összegig használható fel, amely támogatást a Magyar Tűzoltó Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás, a Magyar Tűzoltó Szövetség és megyei szervezetei alapító okiratában, a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladataira, és az általuk szervezett rendezvények megvalósítására fordítható. 4. Az előirányzat az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetségének és a Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetségének támogatására 10,0 millió forint összegig használható fel, amelyet az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetség és a Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás célja a két szövetségnek a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladatok, és az általuk szervezett rendezvények megvalósításának támogatása, továbbá az egyéb feladataik végrehajtásának elősegítése. 5. Az előirányzat a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Magyar Önkormányzatok Szövetsége, a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége, a Magyar Faluszövetség, a Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetsége és a Megyei Jogú Városok Szövetsége együttes támogatására 9,0 millió forint összegig használható fel. A költségvetési támogatás célja más nemzetek kedvező tapasztalatainak megismerése, átvétele, a nemzetközi kapcsolatok elmélyítése, továbbá a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége tevékenységével összefüggő díjak támogatása. 6. Az előirányzat a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület támogatására 35,0 millió forint összegig használható fel. A költségvetési támogatás célja a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület alapszabályában meg- határozott közfeladatok ellátása, különös tekintettel a dunai, tiszai és balatoni információs és segélyhívó rendszerek állami feladatként jelentkező működtetésére, karbantartására és korszerűsítésére, továbbá új rendszerek kialakítása, üzemeltetési költségeinek finanszírozása. 7. Az előirányzat a Magyar Rendészeti Sportszövetség támogatására 24,0 millió forint összegig használható fel, amelyet a Magyar Rendészeti Sportszövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás a Magyar Rendészeti Sportszövetség alapító okiratában meghatározott feladatok megvalósulásának elősegítésére, ezen belül a nemzetközi és hazai versenyek szervezésére, a sporteseményeken történő részvétellel kapcsolatos kiadásokra, továbbá az európai és nemzetközi rendőr sportszövetségben való tagság tagdíjfizetésére biztosít fedezetet. 8. Az előirányzat a Szertelen-kék Alapítvány támogatására 5,0 millió forint összegig használható fel. A költségvetési támogatás célja a Szertelen-kék Alapítvány alapító okiratában meghatározott feladatok megvalósulásának elősegítése. | a) Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány; b) Magyar Polgári Védelmi Szövetség; c) Magyar Tűzoltó Szövetség; d) Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetsége; e)Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetsége; f) Települési Önkormányzat ok Országos Szövetsége; fa) Magyar Önkormányzatok Szövetsége; fb) Megyei Önkormányzat ok Országos Szövetsége; fc) Kisvárosi Önkormányzat ok Országos Érdekszövetsége; fd) Magyar Faluszövetség; fe) Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetsége; ff) Megyei Jogú Városok Szövetsége g) Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület; h) Magyar Rendészeti Sportszövetség; i) Szertelen-kék Alapítvány | Kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. | Igen, kivéve a g) pont esetében | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel | A támogatási szerződésben az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. | |||||||
25 | 271678 | Közösségi programok | Az előirányzat célja a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv vagy nemzetközi szervezet által önállóan vagy együttesen megvalósított és az Európai Unió által társfinanszírozott projekt (EK-tematikus és egyéb uniós programok) uniós forrásból nem finanszírozható tételek fedezetének, saját forrásának biztosítása. | BM Igazgatás | - | - | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel | - | - | - | - | - |
26 | Szolidaritási programok | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||
27 | 277389 | Európai Menekültügyi Alap | Az Európai Menekültügyi Alap a Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása általános program keretében a 2008-2013-as időszakra az Európai Menekültügyi Alap létrehozásáról és a 2004/904/EK tanácsi határozat hatályon kívül helyezéséről szóló, 2007. május 23-i 2007/573/EK európai parlamenti és a tanácsi határozatban foglaltak szerint használható fel. | a) egyesület a párt kivételével, b) köztestület, c) egyházi jogi személy, d) alapítvány, e) közalapítvány f) szövetkezet, g)jogi személyiséggel rendelkező egyéb szervezet, h) helyi önkor- mányzat i) nemzetiségi önkormányzat j) önkormányzati társulás, k) költségvetési szerv, l) nemzetközi szervezet, m) kormányközi szervezet és n) gazdasági társaság abban az esetben, ha az általa végrehajtott projektet nonprofit módon hajtja végre. | Az előirányzat felhasználása pályázati formában, a 2007-2013 közötti programozási időszakban a Szolidaritási programokból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól, intézmény- rendszeréről, a pénzügyi irányítási és kontroll- rendszerekről szóló 23/2012. (IV. 26.) BM rendeletben (a továbbiakban: Szolidaritási programok BM rendelet) szabályozott eljárásrend alapján történik. | Igen | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel | - | A támo- gatási szerző- désben az Ávr. 84. § (2) bekezdé se szerinti biztosíté k köthető ki. | - | - | - | ||
28 | 277390 | Integrációs Alap | A "Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása" általános program keretében a 2007-2013-as időszakra a harmadik országok állampolgárainak beilleszkedését segítő európai alap létrehozásáról szóló 2007. június 25-i 2007/435/EK tanácsi határozat által létrehozott, a harmadik országok állampolgárainak beilleszkedését segítő Integrációs Alap a különböző gazdasági, társadalmi, kulturális, vallási, nyelvi és etnikai hátterű harmadik országbeli állampolgárok tartózkodási feltételeinek teljesítéséhez, és az európai társadalmakba való beilleszkedésük megkönnyítését szolgáló tevékenységhez használható fel. | a) egyesület a párt kivételével, b) köztestület, c) egyházi jogi személy, d) alapítvány, e) közalapítvány, f) szövetkezet, g) jogi személyiséggel rendelkező egyéb szervezet, h) helyi | Az előirányzat felhasználása pályázati formában, Szolidaritási programok BM rendelet alapján történik. | Igen | Egy összegben , illetve részletekben közvetlen kifizetés | - | A támo gatási szerző- désben az Ávr. 84. § (2) bekezdé- se szerinti biztosíté k köthető ki. | - | - | - |
önkormányzat, i) nemzetiségi önkormányzat, j) önkormányzati társulás, k) költségvetési szerv, l) nemzetközi szervezet, m) kormányközi szervezet és n) gazdasági társaság abban az esetben, ha az általa végrehajtott projektet nonprofit módon hajtja végre. | ||||||||||||||
29 | 277401 | Visszatérési Alap | A "Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása" általános program keretében a 2008-2013-as időszakra az Európai Visszatérési Alap létrehozásáról szóló 2007. május 23-i 2007/575/EK európai parlamenti és tanácsi határozattal 2008. január 1. és 2013. december 31. közötti időbeli hatállyal létrehozott Visszatérési Alap felhasználási célja, hogy támogassa a tagállamoknak a visszatérés igazgatásának javítására tett erőfeszítéseit azok minden dimenziójában, az integrált igazgatás elvének alkalmazásával és a tagállamok által végrehajtandó közös intézkedések vagy a szolidaritás elve alapján a közösségi céloknak megfelelő nemzeti intézkedések előírásával, figyelembe véve az e területet érintő közösségi jogszabályokat, és teljes összhangban az alapvető jogokkal. | a) egyesület a párt kivételével, b) köztestület, c) egyházi jogi személy, d) alapítvány, e) közalapítvány f) szövetkezet, g) jogi személyiséggel rendelkező egyéb szervezet, h) helyi önkormányzat i) nemzetiségi önkormányzat j) önkormányzati társulás, k) költségvetési szerv, l) nemzetközi szervezet, m) kormányközi szervezet és n) gazdasági társaság abban az esetben, ha az általa végrehajtott projektet nonprofit módon hajtja | Az előirányzat felhasználása pályázati formában, Szolidaritási programok BM rendelet alapján történik. | Igen | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel | - | A támo gatási szerződé sben az Ávr. 84. § (2) bekezdé se szerinti biztosíté k köthető ki. | - | - | - |
végre. | ||||||||||||||
30 | 277412 | Külső Határok Alap | A "Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása" általános program keretében a 2007-2013-as időszakra a Külső Határok Alap létrehozásáról szóló 2007. május 23-i 2007/574/EK európai parlamenti és tanácsi határozat által létrehozott Alap 1. a külső határok ellenőrzése hatékonyságának j avítása, 2. a külső határok egységes határellenőrzési rendszerének kialakítása, 3. a határforgalmi ellenőrzés hatékony menedzsmentje kialakítása, 4. a releváns közösségi jogi aktusok egységes alkalmazására irányuló tevékenység, 5. a konzuli szolgálatok menedzsmentje fejlesztésére irányuló tevékenységek 6. finanszírozására használható fel. | költségvetési szervek | Az előirányzat felhasználása pályázati formában, Szolidaritási programok BM rendeletben szabályozott eljárásrend alapján történik. | Igen | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel | - | - | - | - | - | ||
31 | 283601 | Szolidaritási programokhoz kapcsolódó technikai költségek | Az előirányzat a 27-29. alcímben meghatározott pénzügyi alapokkal kapcsolatos előkészítési, igazgatási, felügyeleti, értékelési, tájékoztatási és ellenőrző intézkedések és az azok lebonyolításához szükséges igazgatási kapacitást erősítő tevékenységek finanszírozására használható fel. | a) Belügy- minisztérium Igazgatása b) Ellenőrzési Hatóság | jogszabály alapján vagy kérelemre | Igen | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. | a G:31 mező b) pontja szerinti esetben fizetési felszólítás alapján | - | - | - | - | ||
32 | 302946 | Szolidaritási programokhoz kapcsolódó céltartalék | Az előirányzat terhére finanszírozhatóak a 27-29. alcímben meghatározott pénzügyi alapokhoz kapcsolódó visszafizetési kötelezettségek és az árfolyam-ingadozásból adódó veszteségek. | a) Európai Bizottság b) 27-29. fejezeti kezelésű előirányzatok részére | Az előirányzat felhasználása közvetlenül történik, az Európai Bizottság fizetési felszólításának teljesítésével. | Igen | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel vagy a G:32 mező b) pontja esetében előirányzat- átcsoportosítással | - | - | - | - | - | ||
33 | 232061 | Önkormányzati tűzoltóságok normatív támogatása | Az előirányzat célja az önkormányzati tűzoltóságok fenntartásával, működésével és fejlesztésével kapcsolatos költségek fedezetének biztosítása az átvállalt feladattal arányban. | önkormányzati tűzoltóságok | A támogatás felhasználása a központi költségvetésről szóló törvény és az önkormányzati és létesítményi tűzoltóságokra, valamint a hivatásos tűzoltóság, önkormányzati tűzoltóság és önkéntes tűzoltó egyesület fenntartásához való hozzájárulásra vonatkozó szabályokról szóló kormányrendelet alapján történik. Az előirányzat beruházási, felújítási célokra kizárólag abban az esetben fordítható, ha a fenntartáshoz és működéshez kapcsolódó kiadások fedezete a normatív támogatás | - | Az előirányzat felhasználása a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság kezdeményezése alapján történik, részletekben, időarányosan közvetlen kifizetéssel. Az előirányzatból támogatott önkormányzati tűzoltóság az éves támogatás összegéből legalább 6,0 millió forintot az átvállalt feladathoz kapcsolódó működési, üzemeltetési, fenntartási fejlesztési feltételek biztosítására köteles fordítani. | - | - | - | - | - |
terhére teljes mértékben biztosított. | |||||||||||||
34 | 270756 | Duna Művész Együttesek támogatása | Az előirányzat fedezetet nyújt a minisztérium és a Duna Palota Kulturális Kiemelkedően KözhasznúNonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság között létrejövő támogatási szerződés keretében ellátandó kulturális közhasznú feladatok finanszírozására. A kedvezményezett a költségvetési támogatást a kulturális közhasznú feladatokkal összefüggő, valamint ennek végrehajtása érdekében felmerült közvetlen és közvetett költségek, ráfordítások finanszírozására használhatja fel. | Duna Palota Kulturális Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság | Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel, költségvetési támogatás nyújtható | Igen | Részletekben közvetlen kifizetéssel | - | A támo gatási szerző désben az Ávr. 84. § (2) bekezdé se szerinti biztosíté k köthető ki. | - | - | - | |
35 | 358484 | Hivatásos életpályával összefüggő kiadások | Az előirányzat célja, hogy a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 158. § (1) bekezdése alapján a hivatásos állomány tagja az előző évi egyéni teljesítményértékelésének eredményétől függően, a szervezeti egység számára, a szervezeti teljesítményértékelés eredménye alapján a személyi juttatás előirányzaton belül biztosított költségvetési keret terhére évente két alkalommal, április és szeptember hónapban egyenlő mértékű teljesítményjuttatásban részesíthető legyen. | rendvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek | Az előirányzat felhasználása egyedi döntés alapján történik. | Igen | Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- átcsoportosítással | - | - | - | - | - | |
36 | 342684 | Magyar Rendvédelmi Kar | Az előirányzat célja a Magyar Rendvédelmi Kar működésének és szakmai köztestületi tevékenységének biztosítása, valamint alapszabályban foglalt egyéb feladatai ellátásának támogatása. | a) Magyar Rendvédelmi Kar b) a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv | Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható | Igen | A G:36 mező a) pontja szerinti esetben részletekben közvetlen kifizetéssel, a G:36 mező b) pontja szerinti esetben, ha a költségvetési támogatás hatékony felhasználása céljából szükséges, a költségvetési támogatás a miniszter vezetése vagy irányítása alá tartozó költségvetési szerv részére történő előirányzat- átcsoportosítással történik | - | G:36 mező a) pontja szerinti eset- ben a támoga tási szerző- désben az Ávr. 84. § (2) bekezdé se szerinti biztosíté k köthető ki. | - | - | - | |
37 | 342695 | A Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégia feladatrendszerének támogatása | Az előirányzat célja a Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégiában rögzített feladatrendszer megvalósítási folyamatának beindítása és támogatása, valamint a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása. Az előirányzat a bűnmegelőzési, büntetőpolitikai hatékony- ságvizsgálatok készíttetésével, a bűnmegelőzés hazai és nemzetközi gyakorlatainak megismerésével és terjesztésével - így különösen hazai és nemzetközi rendezvények, képzések, | a) költségvetési szerv b) társadalmi szervezetek c) gazdasági társaságok d) alapítvány e) köztestület f polgári jogi társaság | Az előirányzat terhére, kérelemre, illetve pályázatra költségvetési támogatás nyújtható | Igen | A G:37 mező a) pontja szerinti esetben előirányzat terhére a BM Igazgatása és a feladat- megvalósításban közreműködő központi költségvetési szerv javára előirányzat átcsoportosítás; A G:37 mező b)-f) pontja szerinti esetekben egy összegben, illetve | - | A G:37 mező b)- pontja szerinti esetben a támo gatási szerző désben az Ávr. 84. § (2) bekezdé- | - | - | - |
továbbképzések szervezése belföldön és külföldön, publikációk, kiadványok elkészíttetése, honlap üzemeltetése -, lakossági felmérések, lakossági fórumok, pályázatok, kutatások, tanulmányok, képzési és oktatási anyagok megrendelésével, pilot- projektek kifejlesztésével, megvalósíttatásával, már bevált bűnmegelőzési gyakorlatok utánkövetésével, továbbfejlesztésével, terjesztésével kapcsolatos kiadásokra, valamint bűnmegelőzéssel kapcsolatos pályázati vagy egyedi támogatások nyújtására kerül felhasználásra. | részletekben történő közvetlen kifizetés. Az előirányzat felhasználása visszterhes polgári jogi szerződés megkötésével is történhet | se szerinti biztosíté k köthető ki. | ||||||||||||
38 | Belügyi Alapok | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||
39 | 342651 | Belső Biztonsági Alap | Az előirányzat a Belügyi Alapok keretében a 2014- 2020-as időszakra a külső határok igazgatását, a közös uniós vízumpolitikát, a rendőri együttműködést, a szervezett bűnözés megelőzését és az ellene folyatott küzdelmet, valamint válságkezelést szolgáló tevékenység támogatására az Európai Parlament és a Tanács 513/2014/EU rendeletében és 515/2014/EU rendeletében meghatározottak szerint használható fel. | a) egyesület a párt kivételével, b) köztestület, c) egyházi jogi személy, d) alapítvány, e) közalapítvány, f) szövetkezet, g) jogi személyiséggel rendelkező egyéb szervezet, h) helyi ön- kormányzat, i) nemzetiségi önkormányzat, j) önkormányzati társulás, k) költségvetési szerv, l) nemzetközi szervezet, m) kormányközi szervezet és n) gazda- sági társaság | I. A támogatás támogatási kérelem vagy egyedi kérelem alapján nyújtható. 1) Közvetlen kijelöléssel kell kiválasztani azt a támogatási kérelmet, amelynek esetében az adott tevékenység jellege vagy a támogatás igénylőj ének j ogállása nem teszi lehetővé a nyílt eljárással történő kiválasztást, a tervezett tevékenységet a kedvezményezett jogszabályi felhatalmazás alapján, kizárólagos hatáskörrel látja el. 2) Korlátozott eljárással kell kiválasztani azt a támogatási kérelmet, amelynek esetében az adott tevékenység vagy a megvalósító szervezet típusa annak szakmai vagy egyéb sajátossága miatt nem teszi lehetővé a nyílt eljárással vagy a közvetlen kije- löléssel történő kiválasztást. 3) A Felelős Hatóság a kedvezményezett egyedi kérelmére a tervezés, kiválasztási eljárás, vagy a támogatási szerződés megkötésének időpontjában előre nem látható ok miatt a támogatási szerződésben | Igen | Egy összegben vagy részletekben | - | A támo- gatási szerződés ben az Ávr. 84. § (2) bekezdé- se szerinti biztosíték köthető ki. | - | - | - | ||
rögzített uniós és hazai költségvetési tá- mogatás összegét megemelheti (többlettámogatás) az esélyegyenlőség biztosítása mellett. Többlettámogatás nyújtásáról, valamint annak összegéről a Felelős Hatóság ellenőrzését követően a Felelős Személy dönt; az így meg- ítélt többlettámogatás nem haladhatja meg a projekt teljes támogatási összegének 25%-át. 4) Az 1)-3) pontban meg határozott kivétellel a támogatás biztosítására nyílt projektkiválasztási eljárással kerülhet sor. 5) Egyszerűsített nyílt eljárással kell kiválasztani a támogatási kérelmet, ha kizárólag a támogatást igénylő jogosultsága és a felhívásban előírt, mérlegelést nem igénylő értékelési szempontok vizsgálatára kerül sor, és nem állnak fenn a közvetlen kijelölés feltételei. II. Beruházási célú projektek esetében a felhívásban meghatározottakat figyelembe véve költségvetési támogatásban az részesülhet, aki vállalja, hogy a beruházás teljes értéken történő elszámolása esetén a számviteli törvény szerinti aktiválástól számítva a) informatikai célú beruházás esetén 3 évig, b) eszközbe- szerzés esetén 5 évig, c) infrastrukturális beruházás, valamint az elszámolhatósági útmutatóban meghatározott eszközök esetén 10 évig |
a megvalósított beruházást a projekt céljaival összhangban működteti. | ||||||||||||||
40 | 342662 | Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alap | Az előirányzat a Belügyi Alapok keretében a 2014-2020-as időszakra a migrációs áramlások hatékony menedzselése érdekében a Közös Európai Menekültügyi Rendszer fejlesztését, a legális migrációnak és a harmadik országbeli migránsok hatékony integrációjának támogatását, a hatékony visszatérési stratégiák erősítését szolgáló tevékenységhez használható fel az Európai Parlament és a Tanács 516/2014/EU rendeletében meghatározottak szerint | a) egyesület a párt kivételével, b) köztestület, c) egyházi jogi személy, d) alapítvány, e) közalapítvány, f) szövetkezet, g) jogi személyiséggel rendelkező egyéb szervezet, h) helyi ön- kormányzat, i) nemzetiségi önkormányzat, j) önkormányzati társulás, k) költségvetési szerv, l) nemzetközi szervezet, m) kormányközi szervezet és n) gazdasági társaság | I. A támogatás támogatási kérelem vagy egyedi kérelem alapján nyújtható. 1) Közvetlen kijelöléssel kell kiválasztani azt a támogatási kérelmet, amelynek esetében az adott tevékenység jellege vagy a támogatás igénylőjének jogállása nem teszi lehetővé a nyílt eljárással történő kiválasztást, a tervezett tevékenységet a kedvezményezett jogszabályi felhatalmazás alapján, kizárólagos hatáskörrel látja el. 2) Korlátozott eljárás- sal kell kiválasztani azt a támogatási kérelmet, amelynek esetében az adott tevékenység vagy a megvalósító szervezet típusa annak szakmai vagy egyéb sajátossága miatt nem teszi lehetővé a nyílt eljárással vagy a közvetlen kijelöléssel történő ki- választást. 3) A Felelős Hatóság a kedvezményezett egyedi kérelmére a tervezés, kiválasztási eljárás, vagy a támogatási szerződés megkötésének időpontjában előre nem látható ok miatt a támogatási szerződés- ben rögzített uniós és hazai költségvetési támogatás összegét megemelheti (többlettámogatás) az esélyegyenlőség biztosítása mellett. Többlettámogatás nyújtásáról, valamint annak összegéről a Felelős Hatóság ellenőrzését követően a Felelős Személy dönt; az így megítélt többlettámogatás | Igen | Egy összegben vagy részletekben | - | A támo- gatási szerző- désben az Ávr. 84. § (2) bekezdé se szerinti biztosíté k köthető ki. | - | - | - |
nem haladhatja meg a projekt teljes támoga- tási összegének 25%-át. 4) Az 1)-3) pontban meghatározott kivétellel a támogatás biztosítására nyílt projektkiválasztási eljárással kerülhet sor. 5) Egyszerűsített nyílt eljárással kell kiválasztani a támogatási kérelmet, ha kizárólag a támogatást igénylő jogosultsága és a felhívásban elő- írt, mérlegelést nem igénylő értékelési szempontok vizsgálatára kerül sor, és nem állnak fenn a közvetlen kijelölés feltételei. II. Beruházási célú projektek esetében a felhívásban meghatározottakat figyelembe véve költségvetési támogatásban az részesülhet, aki vállalja, hogy a beruházás teljes értéken történő elszámolása esetén a számviteli törvény szerinti aktiválástól számítva a) informatikai célú beruházás esetén 3 évig, b) eszközbeszerzés esetén 5 évig, c) infrastrukturális beruházás, valamint az elszámolhatósági útmutatóban meghatározott eszközök esetén 10 évig a megvalósított beruházást a projekt céljaival összhangban működteti. | ||||||||||||||
41 | 342673 | Belügyi Alapok technikai költségkerete | Az előirányzat a 31 -32. alcímben meghatározott pénzügyi alapokkal kapcsolatos előkészítési, igazgatási, felügyeleti, értékelési, tájékoztatási és ellenőrző intézkedések és az azok lebonyolításához szükséges igazgatási kapacitást erősítő tevékenységek finanszírozására használható fel az Európai Parlament és a Tanács 514/2014/EU rendelete alapján. | a) BM Igazgatás, b) audit hatóság | a) kormány- rendelet alapján, b) kérelemre | Igen | Egy összegben vagy részletekben. | - | - | - | - | - | ||
42 | 355939 | Tömeges bevándorlás kezeléséhez kapcsolódó kiadások | Az előirányzat felhasználható a tömeges bevándorlás kezeléséhez kapcsolódó: | Azok a fejezetet | A fejezetet irányító szerv, a belügyminiszter | Igen | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen | - | - | - | - |
1. a menedékjogról szóló törvény és a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény hatálya alá tartozó személyek elhelyezésére, ellátására és fogvatartására szolgáló építmények építése, telepítése és üzemeltetése, 2. a menedékjogról szóló törvény és a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény hatálya alá tartozó személyek ellátását szolgáló közművek és csatlakozó elemeik kiépítése, és 3. a menekültügyi és idegenrendészeti feladatok ellátásával közvetlenül összefüggő, valamint, 4. egyéb kiadások finanszírozására. A támogatást a fejezetet irányító szerv, a belügyminiszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv az általa irányított, a tömeges bevándorlás kezelésében részt vevő költségvetési szervek részére továbbadhatja. | irányító szervek, a belügy- miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek, amelyek a) vállalják, hogy - ha a központi költség- vetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerven keresztül - a kérelem mellékleteként benyújtott tanúsítvány alapján határidőre elszámolnak a költség- vetési támogatás felhasználásáró l, b) vállalják, hogy a tanúsítvány valóságtartalmá ért, teljeskörűsé- géért, a tanúsít- ványhoz kapcsolódóbizo nylatok rendelke zésre állásáért, megőrzéséért és hitelességéért a fejezetet irányító szerv, a belügyminiszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv, valamint továbbadás esetén a fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv, valamint a | irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv - ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerv - által benyújtott kérelem és az annak mellékletét képező tanúsítvány alapján. | kifizetéssel történik, a fejezetet irányító szervekkel, a belügyminiszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szervekkel, ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szervvel kötött támogatási szerződés vagy a részükre kiállított támogatói okirat alapján. A Belügyminisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok esetében egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel történik, a megkötött közszolgáltatási szerződés /szolgáltatási szerződés/ egyéb polgári jogi szerződés alapján. |
belügyminiszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv és az általa irányított költségvetési szervek a Támogató felé egyetemlegesen felelnek, c) nyilatkoznak a tanúsítvány hitelességéről, d) vállalják, hogy együttműködne k az előirányzat céljával megegyező jogszerű felhasználás megvalósulásán ak, és az elszámolás szabályszerűség ének az ellenőrzése során az előirányzat kezelőjével, valamint e) vállalják, hogy az előirányzat felhasználását elkülönítetten és naprakészen tartják nyilván. A költségvetési támogatás továbbadása esetén a fejezetet irányító szerv és a belügyminiszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv abban az esetben részesülhet támogatásban, ha vállalja, hogy a továbbadott összeg |
kedvezményeze ttjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásokat ellenőrzi, azok valóságtartalmá t megvizsgálja, az elszámolásokat összesíti, és az ellenőrzésről és az elszámolás elfogadásáról nyilatkozatot állít ki, amelyben igazolja a továbbadott összeg kedvezményeze ttjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásokna k a keretmegállapo dásban foglaltaknak való megfelelősségét , és azt, hogy azok a fejezetet irányító szerv, a belügyminiszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv részéről ellenőrzésre és elfogadásra kerültek. | |||||||||||||
Azok a Belügyminiszté rium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok, amelyek vállalják, hogy az előirányzat kezelőjével közszolgáltatási szerződést vagy szolgáltatási |
szerződést vagy egyéb polgári jogi szerződést kötnek. | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||
43 | 352128 | Fejezeti stabilitási tartalék | A Magyarország 2016. évi központi költségvetéséről szóló 2015. évi C. törvény (a továbbiakban: Kvtv.) 19. § (7) bekezdése szerinti kormányhatározat által meghatározott cél. | A Kormány által hozott határozatban megjelölt kedvezményeze ttek. | Az előirányzat felhasználása a Kvtv., valamint a Kormány által hozott határozat alapján történik. | - | A Kormány által hozott határozat alapján előirányzat- átcsoportosítással. | - | - | - | - | - |
44 | 017408 | Vízkárelhárítási művek fenntartása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező maradványos előirányzat. Az előirányzat a vizek és a közcélú vízi létesítmények fenntartására vonatkozó feladatokról szóló kormányrendeletben meghatározott karbantartások végzését szolgálja. A költségvetési maradvány kifizetésére az elszámolások lezárását követően a visszafizetésre került, fel nem használt támogatásokra vonatkozó döntés függvényében kerül sor. | Központi költségvetési szervek | - | - | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel | - | - | - | - | |||
45 | 359639 | A terrorellenes intézkedések megvalósításához kapcsolódó kiadások | Az előirányzat a terrorizmus elleni fellépés hatékonyságának növelését, az ebben részt vevő szervek terrorellenes intézkedéseivel összefüggő költségek finanszírozását szolgálja. | Azok a fejezetet irányító szervek, a belügy- miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek, amelyek a) vállalják, hogy - ha a központi költség- vetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerven keresztül - a kérelem mellékleteként benyújtott tanúsítvány alapján határidőre elszámolnak a költségvetési támogatás felhasználásáról, b) vállalják, hogy a tanúsítvány valóságtartalmáért, teljeskörűségéért, a tanúsítványhoz kapcsolódó bizonylatok rendelkezésre állásáért, megőrzéséért és hitelességéért a fejezetet irányító szerv, a belügyminiszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv, valamint továbbadás esetén a fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv, valamint a belügyminiszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv és az általa irányított költségvetési szervek a Támogató felé egyetemlegesen felelnek, c) nyilatkoznak a tanúsítvány hitelességéről, d) vállalják, hogy együttműködnek az előirányzat céljával megegyező jogszerű felhasználás megvalósulásának, és az elszámolás szabályszerűségének az ellenőrzése során az előirányzat kezelőjével, valamint e) vállalják, hogy az előirányzat felhasználását elkülönítetten és naprakészen tartják nyilván. A költségvetési támogatás továbbadása esetén a fejezetet irányító szerv és a belügyminiszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv abban az esetben részesülhet támogatásban, ha vállalja, hogy a továbbadott összeg kedvezményezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásokat ellenőrzi, azok valóságtartalmát megvizsgálja, az elszámolásokat összesíti, és az ellenőrzésről és az elszámolás elfogadásáról nyilatkozatot állít ki, amelyben igazolja a továbbadott összeg kedvezményezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásoknak a keretmegállapodásban foglaltaknak való megfelelőségét és azt, hogy azok a fejezetet irányító szerv, a belügyminiszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv részéről ellenőrzésre és elfogadásra kerültek. Azok a Belügyminisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok, amelyek vállalják, hogy az előirányzat kezelőjével közszolgáltatási szerződést, vagy szolgáltatási szerződést, vagy egyéb polgári jogi szerződést kötnek. | A fejezetet irányító szerv, a belügyminiszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv - ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerv - által benyújtott kérelem és az annak mellékletét képező tanúsítvány alapján. | Igen | Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel történik, a fejezetet irányító szervekkel, a belügyminiszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szervekkel, ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szervvel kötött támogatási szerződés vagy a részükre kiállított támogatói okirat alapján. A Belügyminisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok és leányvállalatai esetében egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel történik, a megkötött közszolgáltatási szerződés /szolgáltatási szerződés/, egyéb polgári jogi szerződés alapján. |
Lábjegyzetek:
[1] Hatályon kívül helyezve a 2010. évi CXXX. törvény 12. §-a alapján.
[2] Módosította a 33/2016. (VIII. 2.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 1. pont). Hatályos 2016.08.03.
[3] Módosította a 33/2016. (VIII. 2.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 2. pont). Hatályos 2016.08.03.
[4] Beiktatta a 33/2016. (VIII. 2.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 3. pont). Hatályos 2016.08.03.