Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

17/2016. (V. 13.) BM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 13. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 90. § 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § A központi költségvetésről szóló törvénynek a Belügyminisztérium fejezetében eredeti előirányzatként megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok, a költségvetési évet megelőző évek központi költségvetéséről szóló törvényeiben Belügyminisztérium fejezetet irányító szerv vezetője által vezetett minisztérium és annak jogelődjei költségvetési fejezetében megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési maradványai, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet alapján a költségvetési év során megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatok - az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdése szerinti - felhasználási szabályait az 1. melléklet tartalmazza.

2. § (1) Az 1. melléklet 34. sora alapján az Európai Bizottság SA.34770 (2012/N-2). számú határozata hatálya alá tartozó kulturális célú támogatás (a továbbiakban: kulturális célú támogatás) nyújtható.

(2) Kulturális célú támogatás az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 27. §-ában meghatározottak szerint nyújtható.

(3) Kulturális célú támogatás esetén támogatási döntést 2018. szeptember 1-ig lehet hozni.

3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

4. § Ez a rendelet az Európai Bizottság SA.34770 (2012/N-2). számú határozata hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

5. §[1]

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 17/2016. (V. 13.) BM rendelethez

A XIV. Belügyminisztérium fejezet 2016. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve

ABCDEFGHIJKLMNO
1Aht.
azono-
sító
Cím
név
Alcím
név
Jog-
cím-
csop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetés-
ben
részesülök köre
Támogatás biztosításának
módja
Támo-
gatási
előleg
Rendelkezésre bocsátás
módja
Visszafizeté
s határideje
Bizto-
síték
Kezelő
szerv
Lebo-
nyo-
lító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszí-
rozott
költség-
vetési tá-
mogatás
közre-
működő szerve-
zete
2Fejezeti kezelésű előirányzatok
3Ágazati célfeladatok
4237778Energia-racionalizálásAz előirányzat a miniszter irányítása alá
tartozó költségvetési szervek energia-
racionalizálási rendszerének támogatására,
valamint európai uniós forrásból megvalósuló
épületenergetikai fejlesztéseinek
előkészítéséhez szükséges kiadások
finanszírozására szolgál.
a miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szervek
Az előirányzatból
pályázat útján
költségvetési támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
közvetlen kifizetéssel
A
támogatási
szerződés
hatálybalépé
sétől
számított
legfeljebb
hat év.
----
5229825Közrendvédelmi bírságAz előirányzaton a - központi költségvetést
megillető - közrendvédelmi bírság címen
befolyt bevételnek a Magyar Államkincstár
felé történő továbbutalása történik.
Magyar
Állam-
kincstár
--Egy összegben, illetve
részletekben, közvetlen
kifizetéssel.
-----
6284756Európai Uniós és
nemzetközi
projektek/programok
megvalósításához
kapcsolódó kiadások
Az előirányzat felhasználható
1.a miniszter által vezetett minisztérium (a
továbbiakban: minisztérium), a miniszterrel
partnerségi megállapodást kötött szervezet
vagy a miniszter irányítása alá tartozó
költségvetési szerv, nemzetközi szervezet
által megvalósított, az Európai Unió által az
Új Széchenyi Terv operatív programjai
keretében támogatott projektek, az Európai
Gazdasági Térség és a Norvég Finanszírozási
Mechanizmus, a Svájci-
Magyar Együttműködési Program és egyéb
európai uniós forrásból támogatott projektek
lebonyolításához - beleértve az Európai Unió
által közvetlenül társfinanszírozott projektek
pályázatához - szükséges kiadások
megelőlegezésére, a szükséges önrész
finanszírozására, valamint az európai uniós
forrás terhére el nem számolható tételek
finanszírozására,
a) BM
Igazgatás
b) a
miniszterrel
partnerségi
meg-
állapodást
kötött
szervezet,
c) a miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szervek,
Az előirányzatból
kérelem alapján
költségvetési támogatás
nyújtható.
IgenA költségvetési
támogatás rendelkezésre
bocsátása közvetlen
kifizetéssel egy
összegben, illetve
részletekben,
vagy előirányzat-
átcsoportosítással
történik.
A
Kedvezmé-
nyezett a
projektet
kiíró
támogató fél
által jóvá-
hagyott záró
kifizetési
kérelem
alapján
átutalt
egyenleg
kifizetésétől
számított
legfeljebb
30 napon
belül
köteles az
Európai
Unió által
közvet-
lenül
társfinan-
szírozott
projektek
pályázatáho
z szükséges
kiadások
A b)
pont
szerinti
esetben
a támo-
gatási
szerző
désben
az az
államház
tartásról
szóló
törvény
végrehaj
tásáról
szóló
368/201
1. (XII.
31.)
Korm.
rendelet
(a
továbbia
kban:
Ávr.) 84.
§ (2)
bekezdé-
se
szerinti
---
2. a miniszter szakmai felelősségi körébe
tartozó támogatási konstrukciók vagy
projektek előkészítéséhez szükséges kiadások
fedezetére,
3. az Európai Migrációs Hálózat önrésze és
az el nem
számolható tételek finanszírozására.
meg-
előlegezésér
e kapott
támogatást
visszafizetni
a Támogató
részére.
biztosíté
k
köthető
ki.
7229814Tűzvédelmi bírság és a
biztosítók tűzvédelmi
hozzájárulása
Az előirányzat célja a kötelezettek által a tűz
elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a
tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény
alapján tévesen befizetett tűzvédelmi bírság és
a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulásának
pénzügytechnikai rendezése. Az
előirányzaton a tűzvédelmi bírsághoz és a
tűzvédelmi hozzájárulásokhoz kapcsolódó
befizetések pénzügytechnikai kezelése
történik.
Nemzeti Adó-
és Vámhivatal
vagy az egyes
biztosító
társaságok
--Egy összegben,
illetve részletekben,
közvetlen kifizetéssel
-----
8232698Katasztrófa-elhárítási
célelőirányzatok
Az előirányzat fedezetet biztosít a 2010.
október 4-én
történt vörösiszap-kiömlés védekezési és
helyreállítási költségeire. Az előirányzat
fedezetet nyújt továbbá a katasztrófa-elhárítás
során felmerülő költségekre és károkra,
valamint a peres ügyek során felmerült
kifizetésekre. A költségvetési maradvány
felhasználása a kötelezettségvállalások
jogosultjai részére történő kifizetéssel valósul
meg.
Központi
költségve-
tési szervek,
illetve a peres
eljárásban részt
vevő
közreműködő
szervezetek
--Egy összegben, illetve
részletekben, közvetlen
kifizetéssel
-----
9256467Vízkár elhárítási művek
fejlesztési feladatai
Az előirányzat a nem kielégítő védképességű
elsőrendű árvízvédelmi művek
védbiztonságának fejlesztését, térségükben az
elvárható árvízvédelmi biztonság
megteremtését, az árvizek kártételei elleni
megelőző tevékenység biztosítását szolgálja.
Az előirányzat terhére az árvízvédelem
infrastrukturális fejlesztései, továbbá a projekt
típusú beruházásokon túli egyedi
töltéserősítési és védelmi képesség fokozási
munkák valósíthatók meg. A költségvetési
maradvány kifizetésére az elszámolások
lezárását követően a visszafizetésre került, fel
nem használt támogatásokra vonatkozó
döntés függvényében kerül sor.
Központi
költségvetési
szervek
--Egy összegben, illetve
részletekben, közvetlen
kifizetéssel
-----
10256501Víz, környezeti és
természeti katasztrófa
kárelhárítás
Az előirányzat felhasználható
1. a központi költségvetési szervek, a
hivatásos katasztrófavédelmi szervek
kirendelése alapján az önkéntes tűzoltó
egyesületek és önkéntes mentőszervezetek,
valamint a védelmi feladatokat ellátó
vízitársulatok által víz-, környezeti és
természeti katasztrófa kárelhárítás esetén
végzett védekezési, helyreállítási feladatokkal
összefüggő többletkiadásokra, a
központi
költségvetési
szervek, vízi-
társulatok,
önkéntes
tűzoltó
egyesületek
és önkéntes
mentő-
szervezetek
Az előirányzat
terhére kérelem útján
egyedi döntéssel -
támogatási szerződés vagy
támogatói
okirat keretében
költségvetési támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben,
illetve részletekben,
közvetlen kifizetéssel
-A támo-
gatási
szerző
désben
az Ávr.
84. § (2)
bekez-
dése
szerinti
biztosíté
---
jégvédekezéssel összefüggő feladatokra,
ideértve a védekezési időszak elrendelésétől
annak megszűnéséig a jégtörő hajók
üzemeltetése során jelentkező költségeket,
külön kormánydöntés alapján preventív
feladatok elvégzésére,
k
köthető
ki, a
miniszte
r
irányítás
a alatt
álló
központi
költségv
etési
szerv
kivételé-
vel.
2. az állam kártalanítási kötelezettsége
költségeinek biztosítására,
3. az 1. és 2. ponttal összefüggő, így
különösen a személyi juttatásokkal, a
munkaadókat terhelő járulékokkal, a dologi
kiadásokkal, a veszélyhelyzet
felszámolásához szükséges eszközök
beszerzésével, valamint a károsodott
eszközök visszapótlásával kapcsolatos egyéb
felhalmozási kiadásokra, tevékenységekre,
4. a vízkárelhárítást ellátó állami vízügyi
szerveknél és vízitársulatoknál történő
közfoglalkoztatási programok saját erő
költségeire, az előirányzatból nyújtott
támogatást az irányító/középirányító szerv a
védekezésben részt vevő irányított
költségvetési szervek, továbbá a BM OKF az
önkéntes tűzoltó és mentőszervezetek részére
a támogatást továbbadhatja.
11221467Vízügyi feladatok
támogatása
Az előirányzat célja a forgalomképes állami
tulajdonú vízügyi létesítményekkel
kapcsolatos állagmegóvási, fenntartási
feladatok, szivattyútelepek üzemeltetési és
karbantartási költségeinek finanszírozása,
rendkívüli időjárás miatt szükséges
kármegelőzési, védekezési, helyreállítási
munkák elvégzése. Az előirányzat
felhasználható a vízgazdálkodási társulatok
európai uniós pályázatainak önerő részének
finanszírozására is. A költségvetési
maradvány kifizetésére a maradvány-
elszámolás és az arra vonatkozó döntés
függvényében kerül sor.
Központi
költségvetési
szervek
--Egy összegben,
illetve részletekben,
közvetlen kifizetéssel
-----
12279289Orbottyán és térsége
csatorna-
és szennyvízelvezetési
rendszer kiépítése
Az előirányzat célja az Őrbottyán és térsége
csatorna- és szennyvíz-
elvezetési rendszer kiépítésének támogatása.
A költségvetési maradvány felhasználása a
kötelezettségvállalás jogosultja részére
történő kifizetéssel valósul meg.
Beruházási,
Műszaki
Fejlesztési,
Sportüze-
meltetési és
Közbeszer-
zési Zrt.
--Közvetlen
kifizetéssel számla
ellenében
-----
13333240Technikai azonosító
maradvány rendezéséhez
Az előirányzat célja a maradvány
rendezésének
technikai lebonyolítása.
--------
14347762Kormányzati
infokommunikációs
Az előirányzat felhasználási célja:
1. az általános nyomtatványkitöltő űrlap
az 1-22.
pontok te-
Az előirányzat
terhére támogatási
IgenAz 1 -22. pontok
esetében a rendelkezésre
-----
szolgáltatásokbenyújtás támogatási szolgáltatás és a
kapcsolódó szolgáltatásokat biztosító
szabályozott elektronikus ügyintézési
szolgáltatás működtetését biztosító rendszer
üzemeltetése, az ezzel közvetlenül összefüggő
feladatok ellátása, az EU elektronikus
ügyintézési folyamataiba való bekapcsolódás,
valamint a Kormányzati Portál, az
Ügyfélkapu (1-2), az Elektronikus adó- és
járulékbevallás, a Kormányzati
Ügyféltájékoztató Központ, az eLevéltár,
illetve az Informatikai Biztonsági Központ és
a Központi azonosító, hitelesítő rendszer
működtetésének biztosítása,
2. a Védelemszervezési rendszer fenntartási
kötelezettségeinek biztosítása, valamint a
Védelem és biztonságfejlesztési hírközlési
céltartalék-képzési program finanszírozása,
3. a kormányzati célú hálózatokról szóló
346/2010. (XII. 28.) Korm. rendelet (a
továbbiakban: Korm. rendelet) 1.
mellékletében meghatározott Nemzetközi
Távközlési Gerinchálózat (a továbbiakban:
NTG), Zártcélú Rendészeti Hálózat, Köznet,
hálózatok működtetése,
4. a készenléti szervek biztonságos, gyors,
elektronikus kommunikációját biztosító
rendszer (EDR rendszer) üzemeltetésének
biztosítása,
5. a központosított informatikai és
elektronikus hírközlési szolgáltatások
nyújtásának, az igénybevevők informatikai és
telekommunikációs eszközökkel történő
ellátásának, valamint az ilyen eszközök
működtetésének biztosítása a központosított
informatikai és elektronikus hírközlési
szolgáltatásokról szóló 309/2011. (XII. 23.)
Korm. rendelet alapján,
6. a Korm. rendeletben foglaltak értelmében
indított Nemzeti Közigazgatási
Kommunikációs Infrastruktúra projekt I.
szakaszának megvalósításával az EKG (NTG)
gerinchálózat felhordó hálózatainak
biztosítása és ennek finanszírozása,
7. az Elektronikus fizetési és elszámolási
rendszer
(EFER) működtetésének biztosítása,
8. az elektronikus kormányzással és a
közigazgatási informatikával kapcsolatos
kormányzati feladatok ellátásában történő
közreműködés biztosítása,
9. a közigazgatási informatikai biztonsági
politika, az ellenőrzési rendszer és a
megvalósításához szükséges alapfeltételek,
valamint szabályozás kidolgozásában történő
kintetében a
Kormány által
kijelölt
kormányzati
célú
hírközlési
szolgáltató,
illetve a 2., 7.,
8., 9., 10., 12.,
15., 17., 21.,
22. pontoknál,
egyes feladatok
tekintetében a
Közigazgatási
és Elektronikus
Közszolgáltatás
ok Központi
Hivatala is; a 4.
pont esetében a
Pro-M
Professzionális
Mobilrádió Zrt.
kérelem alapján
költségvetési támogatás
nyújtható.
bocsátás teljesítés
arányosan, köz-
vetlen kifizetéssel
költségvetési támogatás
esetén egy összegben,
illetve részletekben
történik;
közszolgáltatási
szerződés, szolgáltatási
szerződés, támogatási
szerződés vagy egyéb
polgári jogi szerződés
keretében.
A 2., 7., 8., 9., 10., 12.,
15., 17., 21. és 22.
pontja szerinti feladattal
összefüggésben a
Közigazgatási és
Elektronikus
Közszolgáltatások
Központi Hivatala
jogszabály szerint
végzett feladatai
finanszírozására az
előirányzat terhére
előirányzat-
átcsoportosítás hajtható
végre.
részvétel biztosítása,
10. a központi költségvetési szervek
informatikai rendszerei szolgáltatásainak és
biztonságos üzemel-
tetésének fejlesztése, és az ehhez kapcsolódó
információs társadalmi szolgáltatások
technikai támogatása,
11. a technikai védelmi, megelőző és
felvilágosító tevékenység finanszírozása,
12. az informatikai és a hálózatbiztonságra,
valamint a kritikus információs
infrastruktúrák védelmére vonatkozó
stratégiák és szabályozások előkészítésében
való részvétel biztosítása,
13. a hálózatbiztonsági feladatok ellátásának
finanszírozása,
14. a kormányzati információtechnológiai és
hálózatbiztonsági információmegosztási,
incidenskezelési együttműködési
munkacsoport tevékenységének támogatása,
15. a miniszter információs rendszerek
biztonságával összefüggő tevékenységének,
feladatának ellátásához támogatás nyújtása,
16. azoknak a szabályozott elektronikus
ügyintézési szolgáltatásoknak a biztosítása,
amelyek szolgáltatója a NISZ Nemzeti
Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (a
továbbiakban: NISZ Zrt.),
17. a "Kormányzati Felhő" infrastruktúra
rendszer,
beleértve az infrastruktúra szolgáltatás
biztosítása,
18. a Fejlesztéspolitikai Adatbázis és
Információs
Rendszer (FAIR) üzemeltetése,
19. az Egységes Központi Elektronikus Irat-
és
Dokumentumkezelési Rendszer üzemeltetése,
20. az európai uniós projektek önrész
támogatása,
21. az elektronikus központi érkeztető
rendszer (EKÉR)
működtetésének biztosítása,
22. egyéb, a kormányzati központosított
informatikával és telekommunikációval
kapcsolatos feladatok megvalósítása.
---------
15281912Regionális víziközmű
rendszerek állami
kötelezettségei és a
pályázati fejlesztéséhez
szükséges önerő
Az előirányzatból jogszabály alapján az
államra, mint tulajdonosra háruló
kötelezettségek teljesítésének pénzügyi
fedezetére nyújtható támogatás, amely a
többségi állami tulajdonú regionális
rendszereken helyi önkormányzatokkal közös
vagy önálló pályázatként az Új Széchenyi
Terv keretében történő fejlesztéseknek az
állami részre jutó arány önerő-fizetési
kötelezettség finanszírozására használható.
Országos
Vízügyi
Főigazgatóság
Az előirányzat terhére
kérelem alapján
meghozott egyedi
döntéssel költségvetési
támogatás nyújtható.
IgenEgy összegben és/ vagy
részletekben,
előirányzat-
átcsoportosítással
-----
16031721Balatoni regionális
víziközmű-hálózat
fejlesztése
Az előirányzat a Balatoni Vízgazdálkodási
Fejlesztési Programra alapozott, 2005. évben
átdolgozott Balaton térség regionális
szennyvízelvezetése és tisztítása fejlesztési
Országos
Vízügyi
Főigazgatóság
Az előirányzat
terhére kérelem alapján
meghozott egyedi
döntéssel költségvetési
IgenEgy összegben, illetve
részletekben,
előirányzat-
átcsoportosítással
-----
[2]
koncepcióban prognosztizált beruházások támogatására használható fel.támogatás nyújtható.
17256478Ivóvízbázis-védelmi Program végrehajtásaAz előirányzat az 1996-ban megkezdett vízbázisvédelmi célprogram végrehajtására vonatkozó jogszabályokban és az Európai Unió Víz Keretirányelvében meghatározott célokra használható fel.Országos Vízügyi Főigazgatóság és a vízügyi igazgatóságokAz előirányzat terhére kérelem alapján meg­hozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható.IgenEgy összegben, illetve részletekben, előirányzat­átcsoportosítással-----
18256489Ivóvíz-minőség javító programAz előirányzat az
ivóvízellátás
biztonságát növelő
fejlesztések és az
ivóvízminőség-javító
beruházások
megvalósítására
használható fel.
Országos
Vízügyi
Főigazgatóság
Az előirányzat
terhére kérelem
alapján meghozott
egyedi döntéssel
költségvetési
támogatás nyújtható.
IgenEgy összegben, illetve részletekben, előirányzat­átcsoportosítással-----
19352228Integrációs támogatás elismert menekültek, oltalmazottak részéreAz előirányzat felhasználható a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal által elismert menekültek és oltalmazottak részére folyósított integrációs támogatások kifizetéséhez. A támogatást a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal továbbadhatja az elismert menekültek és oltalmazottak részére.Bevándorlási és Állampolgárági HivatalAz előirányzat terhére kérelem alapján egyedi döntéssel támogatási szerződés vagy támogatói okirat keretében költségvetési támogatás nyújtható.IgenEgy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel.-----
20Alapítványok és társadalmi önszerveződések támogatása---------
21----------
22251212Országos Polgárőr
Szövetség
Az előirányzat az Országos Polgárőr Szövetség
alapszabályában meghatározott feladatához kapcsolódó arányos működési költségeire használható fel, amely támogatást az Országos Polgárőr Szövetség a támogatást nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja.
Országos Polgárőr
Szövetség
Az előirányzat terhére kérelem alapján
meg­hozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. Az előirányzat felhasználása a polgárőrségről és a polgárőri tevékenység szabályairól szóló törvény felhatalmazása alapján kiadott, a költségvetési támogatás elosztásának részletes szabályaira vonatkozó miniszteri rendelet alapján történik.
IgenRészletekben, közvetlen kifizetéssel-A támo­gatási szerző désben az Ávr. 84. § (2) bekezdé se
szerinti biztosíté
k
köthető
ki.
---
23029054Önkéntes tűzoltó egyesületek és mentőszervezetek támogatásaAz előirányzat felhasználása költségvetési támogatás
nyújtása útján történik. Az előirányzat
1. az önkéntes tűzoltó egyesületek és mentőszervezetek feladataihoz kapcsolódó működési és felhalmozási költségek finanszírozására,
2. műszaki-technikai és informatikai fejlesztésre, valamint
3. az önkéntes tűzoltók és mentőszervezetek tagjainak oktatására használható fel.
BM Országos Katasztrófavéd elmi
Főigazgatóság és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek
A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek részére átcsoportosított előirányzatból a költségvetési támogatás pályázat útján, támogatási szerződés vagy támogatói okirat keretében kerül rendelkezésre bocsátásra a végső kifizetésben részesülők részére.IgenElőirányzat átcsoportosítással-----
[3]
24302980Társadalmi szervezetek,
alapítványok
támogatása
1. Az előirányzat a Nemzedékek Biztonságáért
Alapítvány támogatására 29,0 millió forint
összegig használható fel. A költségvetési
támogatás célja a belügyi és rendvédelmi
szervek dolgozói és azok családtagjai,
valamint a belügyi nyugdíjasok részére
szervezett, az alapítói okirat céljaihoz igazodó
különböző szakmai, egészségmegőrző, sport-
és kulturális programok, rendezvények
táborok támogatása.
2. Az előirányzat a Magyar Polgári Védelmi
Szövetség támogatására 10,0 millió forint
összegig használható fel, amely támogatást a
Magyar Polgári Védelmi Szövetség
nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A
költségvetési támogatás a lakosság, az ifjúság,
a polgári védelmi szervezetek, valamint a
polgármestert segítők és közbiztonsági
referensek folyamatos felkészítésére, a
"Polgári védelmi mozgalom dinamizálása"
projekt időarányos végrehajtására, továbbá a
szervezet BM Országos Katasztrófavédelmi
Főigazgatóság (a továbbiakban: BM OKF)
főigazgatója által jóváhagyott éves
munkatervében meghatározott feladatokhoz,
az állampolgárok élet- és
vagyonbiztonságának védelméhez való
hozzájárulás céljára használható fel.
3. Az előirányzat a Magyar Tűzoltó
Szövetség és megyei szervezetei támogatására
50 millió forint összegig használható fel,
amely támogatást a Magyar Tűzoltó
Szövetség nyilvántartott tagjai részére
továbbadhatja. A költségvetési támogatás, a
Magyar Tűzoltó Szövetség és megyei
szervezetei alapító okiratában, a BM OKF
főigazgatója által jóváhagyott éves
munkatervében meghatározott feladataira, és
az általuk szervezett rendezvények
megvalósítására fordítható.
4. Az előirányzat az Önkéntes Tűzoltóságok
Országos Szövetségének és a Létesítményi
Tűzoltóságok
Országos Szövetségének támogatására 10,0
millió forint összegig használható fel, amelyet
az Önkéntes Tűzoltóságok Országos
Szövetség és a Létesítményi Tűzoltóságok
Országos Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési
támogatás célja a két szövetségnek a BM
OKF főigazgatója által jóváhagyott éves
munkatervében meghatározott feladatok, és az
általuk szervezett rendezvények
megvalósításának támogatása, továbbá az
egyéb feladataik végrehajtásának elősegítése.
5. Az előirányzat a Települési
Önkormányzatok Országos Szövetsége, a
Magyar Önkormányzatok Szövetsége, a
Megyei Önkormányzatok Országos
Szövetsége, a Kisvárosi Önkormányzatok
Országos Érdekszövetsége, a Magyar
Faluszövetség, a Községek, Kistelepülések és
Kistérségek Országos Önkormányzati
Szövetsége és a Megyei Jogú Városok
Szövetsége együttes támogatására 9,0 millió
forint összegig használható fel.
A költségvetési támogatás célja más nemzetek kedvező tapasztalatainak megismerése, átvétele, a nemzetközi kapcsolatok elmélyítése, továbbá a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége tevékenységével összefüggő díjak támogatása.
6. Az előirányzat a Rádiós Segélyhívó és
Infokommunikációs Országos Egyesület
támogatására
35,0 millió forint összegig használható fel. A
költségvetési támogatás célja a Rádiós
Segélyhívó és Infokommunikációs Országos
Egyesület alapszabályában meg-
határozott közfeladatok ellátása, különös
tekintettel a dunai, tiszai és balatoni
információs és segélyhívó rendszerek állami
feladatként jelentkező működtetésére,
karbantartására és korszerűsítésére, továbbá új
rendszerek kialakítása, üzemeltetési
költségeinek finanszírozása.
7. Az előirányzat a Magyar Rendészeti
Sportszövetség támogatására 24,0 millió
forint összegig használható fel, amelyet a
Magyar Rendészeti Sportszövetség
nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A
költségvetési támogatás a Magyar Rendészeti
Sportszövetség alapító okiratában
meghatározott feladatok megvalósulásának
elősegítésére, ezen belül a nemzetközi és
hazai versenyek szervezésére, a
sporteseményeken történő részvétellel
kapcsolatos kiadásokra, továbbá az európai és
nemzetközi rendőr sportszövetségben való
tagság tagdíjfizetésére biztosít fedezetet.
8. Az előirányzat a Szertelen-kék Alapítvány
támogatására 5,0 millió forint összegig
használható fel. A költségvetési támogatás
célja a Szertelen-kék Alapítvány alapító
okiratában meghatározott feladatok
megvalósulásának elősegítése.
a) Nemzedékek Biztonságáért
Alapítvány;
b) Magyar
Polgári
Védelmi
Szövetség;
c) Magyar
Tűzoltó
Szövetség;
d) Önkéntes
Tűzoltóságok
Országos
Szövetsége;

e)Létesítményi
Tűzoltóságok
Országos
Szövetsége;

f) Települési
Önkormányzat
ok Országos
Szövetsége;
fa) Magyar
Önkormányzatok Szövetsége;
fb) Megyei
Önkormányzat
ok Országos
Szövetsége;
fc) Kisvárosi
Önkormányzat
ok Országos
Érdekszövetsége;
fd) Magyar
Faluszövetség;
fe) Községek, Kistelepülések
és Kistérségek
Országos
Önkormányzati
Szövetsége;
ff) Megyei Jogú
Városok
Szövetsége
g) Rádiós
Segélyhívó és
Infokommunikációs Országos
Egyesület;
h) Magyar
Rendészeti
Sportszövetség;
i) Szertelen-kék
Alapítvány
Kérelem alapján meghozott egyedi
döntéssel költségvetési
támogatás nyújtható.
Igen, kivéve
a g)
pont
esetében
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen
kifizetéssel
A támogatási
szerződésben az Ávr. 84. § (2)
bekezdése
szerinti
biztosíték köthető ki.
25271678Közösségi
programok
Az előirányzat célja a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési
szerv vagy nemzetközi szervezet által
önállóan vagy együttesen megvalósított és az Európai Unió által társfinanszírozott projekt
(EK-tematikus és egyéb uniós programok)
uniós forrásból nem finanszírozható tételek
fedezetének, saját forrásának biztosítása.
BM Igazgatás--Egy összegben, illetve
részletekben, közvetlen
kifizetéssel
-----
26Szolidaritási programok----------
27277389Európai Menekültügyi
Alap
Az Európai Menekültügyi Alap a Szolidaritás
és a migrációs áramlások igazgatása általános
program keretében a 2008-2013-as időszakra
az Európai Menekültügyi Alap létrehozásáról
és a
2004/904/EK tanácsi határozat hatályon kívül
helyezéséről szóló, 2007. május 23-i
2007/573/EK európai parlamenti és a tanácsi
határozatban foglaltak szerint használható fel.
a) egyesület a
párt
kivételével,
b) köztestület,
c) egyházi
jogi személy,
d) alapítvány,
e)
közalapítvány
f) szövetkezet,
g)jogi
személyiséggel
rendelkező
egyéb
szervezet,
h) helyi önkor-
mányzat
i) nemzetiségi
önkormányzat
j)
önkormányzati
társulás,
k) költségvetési
szerv,
l) nemzetközi
szervezet,
m)
kormányközi
szervezet és
n) gazdasági
társaság abban
az esetben, ha
az általa
végrehajtott
projektet
nonprofit
módon hajtja
végre.
Az előirányzat
felhasználása pályázati
formában,
a 2007-2013 közötti
programozási időszakban
a Szolidaritási
programokból származó
támogatások
felhasználásának alapvető
szabályairól, intézmény-
rendszeréről, a pénzügyi
irányítási és kontroll-
rendszerekről szóló
23/2012. (IV. 26.) BM
rendeletben (a
továbbiakban:
Szolidaritási programok
BM rendelet)
szabályozott eljárásrend
alapján történik.
IgenEgy összegben, illetve
részletekben, közvetlen
kifizetéssel
-A támo-
gatási
szerző-
désben
az Ávr.
84. § (2)
bekezdé
se
szerinti
biztosíté
k
köthető
ki.
---
28277390Integrációs AlapA "Szolidaritás és a migrációs áramlások
igazgatása" általános program keretében a
2007-2013-as időszakra a harmadik országok
állampolgárainak beilleszkedését segítő
európai alap létrehozásáról szóló 2007. június
25-i 2007/435/EK tanácsi határozat által
létrehozott, a harmadik országok
állampolgárainak beilleszkedését segítő
Integrációs Alap a különböző gazdasági,
társadalmi, kulturális, vallási, nyelvi és
etnikai hátterű harmadik országbeli
állampolgárok tartózkodási feltételeinek
teljesítéséhez, és az európai társadalmakba
való beilleszkedésük megkönnyítését szolgáló
tevékenységhez használható fel.
a) egyesület a
párt
kivételével,
b) köztestület,
c) egyházi
jogi személy,
d) alapítvány,
e)
közalapítvány,
f) szövetkezet,
g) jogi
személyiséggel
rendelkező
egyéb
szervezet,
h) helyi
Az előirányzat
felhasználása pályázati
formában,
Szolidaritási programok
BM rendelet alapján
történik.
IgenEgy összegben , illetve
részletekben közvetlen
kifizetés
-A támo
gatási
szerző-
désben
az Ávr.
84. § (2)
bekezdé-
se
szerinti
biztosíté
k
köthető
ki.
---
önkormányzat,
i) nemzetiségi
önkormányzat,
j)
önkormányzati
társulás,
k) költségvetési
szerv,
l) nemzetközi
szervezet,
m)
kormányközi
szervezet és
n) gazdasági
társaság abban
az esetben, ha
az általa
végrehajtott
projektet
nonprofit
módon hajtja
végre.
29277401Visszatérési AlapA "Szolidaritás és a migrációs áramlások
igazgatása" általános program keretében a
2008-2013-as időszakra az Európai
Visszatérési Alap létrehozásáról szóló 2007.
május 23-i 2007/575/EK európai parlamenti
és tanácsi határozattal 2008. január 1. és
2013. december 31. közötti időbeli hatállyal
létrehozott Visszatérési Alap felhasználási
célja, hogy támogassa a tagállamoknak a
visszatérés igazgatásának javítására tett
erőfeszítéseit azok minden dimenziójában, az
integrált igazgatás elvének alkalmazásával és
a tagállamok által végrehajtandó közös
intézkedések vagy a szolidaritás elve alapján
a közösségi céloknak megfelelő nemzeti
intézkedések előírásával, figyelembe véve az
e területet érintő közösségi jogszabályokat, és
teljes összhangban az alapvető jogokkal.
a) egyesület a
párt
kivételével,
b) köztestület,
c) egyházi
jogi személy,
d) alapítvány,
e)
közalapítvány
f) szövetkezet,
g) jogi
személyiséggel
rendelkező
egyéb
szervezet,
h) helyi
önkormányzat
i) nemzetiségi
önkormányzat
j)
önkormányzati
társulás,
k) költségvetési
szerv,
l) nemzetközi
szervezet,
m)
kormányközi
szervezet és
n) gazdasági
társaság abban
az
esetben, ha az
általa
végrehajtott
projektet
nonprofit
módon hajtja
Az előirányzat
felhasználása pályázati
formában,
Szolidaritási programok
BM rendelet alapján
történik.
IgenEgy összegben, illetve
részletekben, közvetlen
kifizetéssel
-A támo
gatási
szerződé
sben az
Ávr. 84.
§ (2)
bekezdé
se
szerinti
biztosíté
k
köthető
ki.
---
végre.
30277412Külső Határok AlapA "Szolidaritás és a migrációs áramlások
igazgatása" általános program keretében
a 2007-2013-as időszakra a Külső Határok
Alap létrehozásáról szóló
2007. május 23-i 2007/574/EK európai
parlamenti és tanácsi határozat által
létrehozott Alap
1. a külső határok ellenőrzése
hatékonyságának j avítása,
2. a külső határok egységes határellenőrzési
rendszerének kialakítása,
3. a határforgalmi ellenőrzés hatékony
menedzsmentje kialakítása,
4. a releváns közösségi jogi aktusok egységes
alkalmazására irányuló tevékenység,
5. a konzuli szolgálatok menedzsmentje
fejlesztésére irányuló tevékenységek
6. finanszírozására használható fel.
költségvetési
szervek
Az előirányzat
felhasználása pályázati
formában,
Szolidaritási programok
BM rendeletben
szabályozott eljárásrend
alapján történik.
IgenEgy összegben, illetve
részletekben, közvetlen
kifizetéssel
-----
31283601Szolidaritási programokhoz
kapcsolódó technikai
költségek
Az előirányzat a 27-29. alcímben
meghatározott
pénzügyi alapokkal kapcsolatos előkészítési,
igazgatási, felügyeleti, értékelési,
tájékoztatási és ellenőrző intézkedések és az
azok lebonyolításához szükséges igazgatási
kapacitást erősítő tevékenységek
finanszírozására használható fel.
a) Belügy-
minisztérium
Igazgatása
b) Ellenőrzési
Hatóság
jogszabály alapján
vagy kérelemre
IgenEgy összegben, illetve
részletekben, közvetlen
kifizetéssel.
a G:31
mező b)
pontja
szerinti
esetben
fizetési
felszólítás
alapján
----
32302946Szolidaritási programokhoz
kapcsolódó céltartalék
Az előirányzat terhére finanszírozhatóak a
27-29.
alcímben meghatározott pénzügyi alapokhoz
kapcsolódó visszafizetési kötelezettségek és
az árfolyam-ingadozásból adódó veszteségek.
a) Európai
Bizottság
b) 27-29.
fejezeti
kezelésű
előirányzatok
részére
Az előirányzat
felhasználása közvetlenül
történik, az Európai
Bizottság fizetési
felszólításának
teljesítésével.
IgenEgy összegben, illetve
részletekben, közvetlen
kifizetéssel vagy a G:32
mező b) pontja esetében
előirányzat-
átcsoportosítással
-----
33232061Önkormányzati tűzoltóságok
normatív
támogatása
Az előirányzat célja az önkormányzati
tűzoltóságok
fenntartásával, működésével és fejlesztésével
kapcsolatos költségek fedezetének biztosítása
az átvállalt feladattal arányban.
önkormányzati
tűzoltóságok
A támogatás
felhasználása a központi
költségvetésről szóló
törvény és az
önkormányzati és
létesítményi
tűzoltóságokra, valamint a
hivatásos tűzoltóság,
önkormányzati tűzoltóság
és önkéntes tűzoltó
egyesület fenntartásához
való hozzájárulásra
vonatkozó szabályokról
szóló kormányrendelet
alapján történik.
Az előirányzat
beruházási, felújítási
célokra kizárólag abban az
esetben fordítható, ha a
fenntartáshoz és
működéshez kapcsolódó
kiadások fedezete a
normatív támogatás
-Az előirányzat
felhasználása a BM
Országos
Katasztrófavédelmi
Főigazgatóság
kezdeményezése alapján
történik, részletekben,
időarányosan közvetlen
kifizetéssel.
Az előirányzatból
támogatott
önkormányzati
tűzoltóság az éves
támogatás összegéből
legalább 6,0 millió
forintot az átvállalt
feladathoz
kapcsolódó
működési, üzemeltetési,
fenntartási fejlesztési
feltételek biztosítására
köteles fordítani.
-----
terhére teljes mértékben
biztosított.
34270756Duna Művész Együttesek
támogatása
Az előirányzat fedezetet nyújt a minisztérium
és a Duna Palota Kulturális Kiemelkedően
KözhasznúNonprofit Korlátolt Felelősségű
Társaság között létrejövő támogatási
szerződés keretében ellátandó kulturális
közhasznú feladatok finanszírozására.
A kedvezményezett a költségvetési
támogatást a kulturális közhasznú
feladatokkal összefüggő, valamint ennek
végrehajtása érdekében felmerült közvetlen és
közvetett költségek, ráfordítások
finanszírozására használhatja fel.
Duna Palota
Kulturális
Kiemelkedően
Közhasznú
Nonprofit
Korlátolt
Felelősségű
Társaság
Az előirányzat
terhére kérelem alapján
meghozott egyedi
döntéssel, költségvetési
támogatás nyújtható
IgenRészletekben
közvetlen kifizetéssel
-A támo
gatási
szerző
désben
az Ávr.
84. § (2)
bekezdé
se
szerinti
biztosíté
k
köthető
ki.
---
35358484Hivatásos életpályával összefüggő
kiadások
Az előirányzat célja, hogy a rendvédelmi
feladatokat ellátó szervek hivatásos
állományának szolgálati jogviszonyáról szóló
2015. évi XLII. törvény 158. § (1) bekezdése
alapján a hivatásos állomány tagja az előző
évi egyéni teljesítményértékelésének
eredményétől függően, a szervezeti egység
számára, a szervezeti teljesítményértékelés
eredménye alapján a személyi juttatás
előirányzaton belül biztosított költségvetési
keret terhére évente két alkalommal, április és
szeptember hónapban egyenlő mértékű
teljesítményjuttatásban részesíthető legyen.
rendvédelmi
feladatokat
ellátó
költségvetési
szervek
Az előirányzat
felhasználása egyedi
döntés alapján történik.
IgenEgy összegben, illetve
részletekben,
előirányzat-
átcsoportosítással
-----
36342684Magyar Rendvédelmi KarAz előirányzat célja a Magyar Rendvédelmi
Kar működésének és szakmai köztestületi
tevékenységének biztosítása, valamint
alapszabályban foglalt egyéb feladatai
ellátásának támogatása.
a) Magyar
Rendvédelmi
Kar
b) a miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szerv
Az előirányzat
terhére kérelem alapján
meghozott egyedi
döntéssel költségvetési
támogatás nyújtható
IgenA G:36 mező a) pontja
szerinti esetben
részletekben közvetlen
kifizetéssel,
a G:36 mező b) pontja
szerinti esetben, ha a
költségvetési támogatás
hatékony felhasználása
céljából szükséges, a
költségvetési támogatás
a miniszter vezetése
vagy irányítása alá
tartozó költségvetési
szerv részére történő
előirányzat-
átcsoportosítással
történik
-G:36
mező a)
pontja
szerinti
eset-
ben a
támoga
tási
szerző-
désben
az Ávr.
84. § (2)
bekezdé
se
szerinti
biztosíté
k
köthető
ki.
---
37342695A Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégia
feladatrendszerének támogatása
Az előirányzat célja a Nemzeti
Bűnmegelőzési
Stratégiában rögzített feladatrendszer
megvalósítási folyamatának beindítása és
támogatása, valamint a Nemzeti
Bűnmegelőzési Tanács személyi és tárgyi
feltételeinek biztosítása. Az előirányzat a
bűnmegelőzési, büntetőpolitikai hatékony-
ságvizsgálatok készíttetésével, a
bűnmegelőzés hazai és nemzetközi
gyakorlatainak megismerésével és
terjesztésével - így különösen hazai és
nemzetközi rendezvények, képzések,
a)
költségvetési
szerv
b) társadalmi
szervezetek
c) gazdasági
társaságok
d) alapítvány
e) köztestület
f polgári jogi
társaság
Az előirányzat
terhére, kérelemre, illetve
pályázatra költségvetési
támogatás nyújtható
IgenA G:37 mező a) pontja
szerinti esetben
előirányzat terhére a BM
Igazgatása és a feladat-
megvalósításban
közreműködő központi
költségvetési szerv
javára előirányzat
átcsoportosítás;
A G:37 mező b)-f)
pontja szerinti esetekben
egy összegben, illetve
-A G:37
mező b)-
pontja
szerinti
esetben
a támo
gatási
szerző
désben
az Ávr.
84. § (2)
bekezdé-
---
továbbképzések szervezése belföldön és
külföldön, publikációk, kiadványok
elkészíttetése, honlap üzemeltetése -,
lakossági felmérések, lakossági fórumok,
pályázatok, kutatások, tanulmányok, képzési
és oktatási anyagok megrendelésével, pilot-
projektek kifejlesztésével,
megvalósíttatásával, már bevált
bűnmegelőzési gyakorlatok utánkövetésével,
továbbfejlesztésével, terjesztésével
kapcsolatos kiadásokra, valamint
bűnmegelőzéssel kapcsolatos pályázati vagy
egyedi támogatások nyújtására kerül
felhasználásra.
részletekben történő
közvetlen kifizetés.
Az előirányzat
felhasználása visszterhes
polgári jogi szerződés
megkötésével is
történhet
se
szerinti
biztosíté
k
köthető
ki.
38Belügyi Alapok----------
39342651Belső Biztonsági AlapAz előirányzat a Belügyi Alapok keretében a
2014- 2020-as időszakra a külső határok
igazgatását, a közös uniós vízumpolitikát, a
rendőri együttműködést, a szervezett bűnözés
megelőzését és az ellene folyatott küzdelmet,
valamint válságkezelést szolgáló tevékenység
támogatására az Európai Parlament és a
Tanács 513/2014/EU rendeletében és
515/2014/EU rendeletében meghatározottak
szerint használható fel.
a) egyesület a
párt
kivételével,
b) köztestület,
c) egyházi
jogi személy,
d) alapítvány,
e)
közalapítvány,
f) szövetkezet,
g) jogi
személyiséggel
rendelkező
egyéb
szervezet,
h) helyi ön-
kormányzat,
i) nemzetiségi
önkormányzat,
j)
önkormányzati
társulás,
k) költségvetési
szerv,
l) nemzetközi
szervezet,
m)
kormányközi
szervezet és
n) gazda-
sági társaság
I. A támogatás
támogatási kérelem vagy
egyedi kérelem alapján
nyújtható.
1) Közvetlen kijelöléssel
kell kiválasztani azt a
támogatási kérelmet,
amelynek esetében az
adott tevékenység jellege
vagy a támogatás
igénylőj ének j ogállása
nem teszi lehetővé a nyílt
eljárással történő
kiválasztást, a tervezett
tevékenységet a
kedvezményezett
jogszabályi felhatalmazás
alapján, kizárólagos
hatáskörrel látja el.
2) Korlátozott eljárással
kell kiválasztani azt a
támogatási kérelmet,
amelynek esetében az
adott tevékenység vagy a
megvalósító
szervezet típusa annak
szakmai vagy egyéb
sajátossága miatt nem
teszi lehetővé a nyílt
eljárással vagy a közvetlen
kije-
löléssel történő
kiválasztást.
3) A Felelős Hatóság a
kedvezményezett egyedi
kérelmére a tervezés,
kiválasztási eljárás, vagy a
támogatási szerződés
megkötésének
időpontjában előre nem
látható ok miatt a
támogatási szerződésben
IgenEgy összegben
vagy részletekben
-A támo-
gatási
szerződés
ben az
Ávr. 84.
§ (2)
bekezdé-
se
szerinti
biztosíték
köthető
ki.
---
rögzített uniós és hazai
költségvetési tá-
mogatás összegét
megemelheti
(többlettámogatás) az
esélyegyenlőség
biztosítása mellett.
Többlettámogatás
nyújtásáról, valamint
annak összegéről a
Felelős Hatóság
ellenőrzését követően a
Felelős Személy dönt; az
így meg-
ítélt többlettámogatás nem
haladhatja meg a projekt
teljes támogatási
összegének 25%-át.
4) Az 1)-3) pontban meg
határozott kivétellel a
támogatás biztosítására
nyílt projektkiválasztási
eljárással kerülhet sor.
5) Egyszerűsített nyílt
eljárással kell kiválasztani
a támogatási kérelmet, ha
kizárólag a támogatást
igénylő jogosultsága és a
felhívásban előírt,
mérlegelést nem igénylő
értékelési szempontok
vizsgálatára kerül sor, és
nem állnak fenn a
közvetlen kijelölés
feltételei.
II.
Beruházási célú projektek
esetében a felhívásban
meghatározottakat
figyelembe véve
költségvetési
támogatásban az
részesülhet, aki vállalja,
hogy a beruházás teljes
értéken történő
elszámolása esetén a
számviteli törvény szerinti
aktiválástól számítva
a) informatikai célú
beruházás esetén 3 évig,
b) eszközbe-
szerzés esetén 5 évig,
c) infrastrukturális
beruházás, valamint az
elszámolhatósági
útmutatóban
meghatározott eszközök
esetén
10 évig
a megvalósított beruházást
a projekt céljaival
összhangban működteti.
40342662Menekültügyi, Migrációs
és Integrációs Alap
Az előirányzat a Belügyi Alapok keretében a
2014-2020-as időszakra a migrációs
áramlások hatékony menedzselése érdekében
a Közös Európai Menekültügyi Rendszer
fejlesztését, a legális migrációnak és a
harmadik országbeli migránsok hatékony
integrációjának támogatását, a hatékony
visszatérési stratégiák erősítését szolgáló
tevékenységhez használható fel az Európai
Parlament és a Tanács 516/2014/EU
rendeletében meghatározottak szerint
a) egyesület a
párt
kivételével,
b) köztestület,
c) egyházi jogi
személy,
d) alapítvány,
e)
közalapítvány,
f) szövetkezet,
g) jogi
személyiséggel
rendelkező
egyéb
szervezet,
h) helyi ön-
kormányzat,
i) nemzetiségi
önkormányzat,
j)
önkormányzati
társulás,
k) költségvetési
szerv,
l) nemzetközi
szervezet,
m)
kormányközi
szervezet és
n) gazdasági
társaság
I. A támogatás
támogatási kérelem vagy
egyedi kérelem alapján
nyújtható.
1) Közvetlen kijelöléssel
kell kiválasztani azt a
támogatási kérelmet,
amelynek esetében az
adott tevékenység jellege
vagy a támogatás
igénylőjének jogállása
nem teszi lehetővé a nyílt
eljárással történő
kiválasztást, a
tervezett tevékenységet a
kedvezményezett
jogszabályi
felhatalmazás alapján,
kizárólagos hatáskörrel
látja el.
2) Korlátozott eljárás-
sal kell kiválasztani azt a
támogatási kérelmet,
amelynek esetében az
adott tevékenység vagy a
megvalósító
szervezet típusa annak
szakmai vagy egyéb
sajátossága miatt nem
teszi lehetővé a nyílt
eljárással vagy a közvetlen
kijelöléssel történő ki-
választást.
3) A Felelős Hatóság a
kedvezményezett egyedi
kérelmére a tervezés,
kiválasztási eljárás, vagy a
támogatási szerződés
megkötésének
időpontjában előre
nem látható ok miatt a
támogatási szerződés-
ben rögzített uniós és
hazai költségvetési
támogatás összegét
megemelheti
(többlettámogatás) az
esélyegyenlőség
biztosítása mellett.
Többlettámogatás
nyújtásáról, valamint
annak összegéről a Felelős
Hatóság ellenőrzését
követően a Felelős
Személy dönt; az így
megítélt többlettámogatás
IgenEgy összegben
vagy részletekben
-A támo-
gatási
szerző-
désben
az Ávr.
84. § (2)
bekezdé
se
szerinti
biztosíté
k
köthető
ki.
---
nem haladhatja meg a
projekt teljes támoga-
tási összegének
25%-át.
4) Az 1)-3) pontban
meghatározott kivétellel a
támogatás biztosítására
nyílt projektkiválasztási
eljárással kerülhet sor.
5) Egyszerűsített nyílt
eljárással kell kiválasztani
a támogatási kérelmet, ha
kizárólag a támogatást
igénylő jogosultsága és a
felhívásban elő-
írt, mérlegelést nem
igénylő értékelési
szempontok vizsgálatára
kerül sor, és nem állnak
fenn a közvetlen kijelölés
feltételei.
II. Beruházási célú
projektek esetében a
felhívásban
meghatározottakat
figyelembe véve
költségvetési
támogatásban az
részesülhet, aki vállalja,
hogy a beruházás teljes
értéken történő
elszámolása esetén a
számviteli törvény szerinti
aktiválástól számítva
a) informatikai célú
beruházás esetén
3 évig,
b) eszközbeszerzés esetén
5 évig,
c) infrastrukturális
beruházás, valamint az
elszámolhatósági
útmutatóban
meghatározott eszközök
esetén 10 évig a
megvalósított beruházást a
projekt céljaival
összhangban működteti.
41342673Belügyi Alapok technikai
költségkerete
Az előirányzat a 31 -32. alcímben
meghatározott
pénzügyi alapokkal kapcsolatos előkészítési,
igazgatási, felügyeleti, értékelési,
tájékoztatási és ellenőrző intézkedések és az
azok lebonyolításához szükséges igazgatási
kapacitást erősítő tevékenységek
finanszírozására használható fel az Európai
Parlament és a Tanács 514/2014/EU rendelete
alapján.
a) BM
Igazgatás,
b) audit hatóság
a) kormány-
rendelet alapján,
b) kérelemre
IgenEgy összegben
vagy részletekben.
-----
42355939Tömeges bevándorlás
kezeléséhez kapcsolódó kiadások
Az előirányzat felhasználható a tömeges
bevándorlás kezeléséhez kapcsolódó:
Azok a
fejezetet
A fejezetet irányító szerv,
a belügyminiszter
IgenEgy összegben, illetve
részletekben, közvetlen
----
1. a menedékjogról szóló törvény és a
harmadik országbeli állampolgárok
beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény
hatálya alá tartozó személyek elhelyezésére,
ellátására és fogvatartására szolgáló
építmények építése, telepítése és
üzemeltetése,
2. a menedékjogról szóló törvény és a
harmadik országbeli állampolgárok
beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény
hatálya alá tartozó személyek ellátását
szolgáló közművek és csatlakozó elemeik
kiépítése, és
3. a menekültügyi és idegenrendészeti
feladatok ellátásával közvetlenül összefüggő,
valamint,
4. egyéb kiadások finanszírozására.
A támogatást a fejezetet irányító szerv, a
belügyminiszter irányítása alá tartozó
költségvetési szerv az általa irányított, a
tömeges bevándorlás kezelésében részt vevő
költségvetési szervek részére továbbadhatja.
irányító
szervek, a
belügy-
miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szervek,
amelyek
a) vállalják,
hogy - ha a
központi
költség-
vetési szerv
rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
a középirányító
szerven
keresztül - a
kérelem
mellékleteként
benyújtott
tanúsítvány
alapján
határidőre
elszámolnak a
költség-
vetési
támogatás
felhasználásáró
l,
b) vállalják,
hogy a
tanúsítvány
valóságtartalmá
ért, teljeskörűsé-
géért, a tanúsít-
ványhoz
kapcsolódóbizo
nylatok rendelke
zésre állásáért,
megőrzéséért és
hitelességéért a
fejezetet
irányító szerv, a
belügyminiszter
irányítása alá
tartozó központi
költségvetési
szerv, valamint
továbbadás
esetén a
fejezetet
irányító szerv és
az általa
irányított
költségvetési
szerv, valamint
a
irányítása alá tartozó
központi költségvetési
szerv - ha a központi
költségvetési szerv
rendelkezik középirányító
szervvel, akkor a
középirányító szerv - által
benyújtott kérelem és az
annak mellékletét képező
tanúsítvány alapján.
kifizetéssel történik, a
fejezetet irányító
szervekkel, a
belügyminiszter
irányítása alá tartozó
központi költségvetési
szervekkel, ha a
központi költségvetési
szerv rendelkezik
középirányító szervvel,
akkor a középirányító
szervvel kötött
támogatási szerződés
vagy a részükre kiállított
támogatói okirat alapján.
A Belügyminisztérium
tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok esetében egy
összegben, illetve
részletekben, közvetlen
kifizetéssel
történik, a megkötött
közszolgáltatási
szerződés
/szolgáltatási szerződés/
egyéb polgári jogi
szerződés alapján.
belügyminiszter
irányítása alá
tartozó
középirányító
költségvetési
szerv és az
általa irányított
költségvetési
szervek a
Támogató felé
egyetemlegesen
felelnek,
c) nyilatkoznak
a tanúsítvány
hitelességéről,
d) vállalják,
hogy
együttműködne
k az előirányzat
céljával
megegyező
jogszerű
felhasználás
megvalósulásán
ak, és az
elszámolás
szabályszerűség
ének az
ellenőrzése
során az
előirányzat
kezelőjével,
valamint
e) vállalják,
hogy az
előirányzat
felhasználását
elkülönítetten
és naprakészen
tartják nyilván.
A költségvetési
támogatás
továbbadása
esetén a
fejezetet
irányító szerv
és a
belügyminiszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szerv abban az
esetben
részesülhet
támogatásban,
ha vállalja,
hogy a
továbbadott
összeg
kedvezményeze
ttjei által
benyújtott
szakmai és
pénzügyi
elszámolásokat
ellenőrzi, azok
valóságtartalmá
t megvizsgálja,
az
elszámolásokat
összesíti, és az
ellenőrzésről és
az elszámolás
elfogadásáról
nyilatkozatot
állít ki,
amelyben
igazolja a
továbbadott
összeg
kedvezményeze
ttjei által
benyújtott
szakmai és
pénzügyi
elszámolásokna
k a
keretmegállapo
dásban
foglaltaknak
való
megfelelősségét
, és azt, hogy
azok a fejezetet
irányító szerv, a
belügyminiszter
irányítása alá
tartozó
középirányító
költségvetési
szerv részéről
ellenőrzésre és
elfogadásra
kerültek.
Azok a
Belügyminiszté
rium
tulajdonosi
joggyakorlása
alá tartozó
gazdasági
társaságok,
amelyek
vállalják, hogy
az előirányzat
kezelőjével
közszolgáltatási
szerződést vagy
szolgáltatási
szerződést vagy
egyéb polgári
jogi szerződést
kötnek.
--------
43352128Fejezeti stabilitási tartalékA Magyarország 2016. évi központi
költségvetéséről szóló 2015. évi C. törvény (a
továbbiakban: Kvtv.) 19. § (7) bekezdése
szerinti kormányhatározat által meghatározott
cél.
A Kormány
által hozott
határozatban
megjelölt
kedvezményeze
ttek.
Az előirányzat
felhasználása a Kvtv.,
valamint a Kormány által
hozott határozat alapján
történik.
-A Kormány által hozott
határozat alapján
előirányzat-
átcsoportosítással.
-----
[4]
44017408Vízkárelhárítási
művek fenntartása
Az előirányzat eredeti
előirányzattal nem
rendelkező
maradványos
előirányzat. Az
előirányzat a vizek és a
közcélú vízi
létesítmények
fenntartására
vonatkozó feladatokról
szóló
kormányrendeletben meghatározott
karbantartások
végzését szolgálja. A
költségvetési
maradvány kifizetésére
az elszámolások
lezárását követően a
visszafizetésre került,
fel nem használt
támogatásokra
vonatkozó döntés
függvényében kerül
sor.
Központi
költségvetési
szervek
--Egy összegben,
illetve részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
----
45359639A terrorellenes
intézkedések
megvalósításához
kapcsolódó kiadások
Az előirányzat a
terrorizmus elleni
fellépés
hatékonyságának
növelését, az ebben
részt vevő szervek
terrorellenes
intézkedéseivel
összefüggő költségek
finanszírozását
szolgálja.
Azok a
fejezetet
irányító
szervek, a
belügy-
miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szervek,
amelyek
a) vállalják,
hogy - ha a
központi
költség-
vetési szerv
rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
a középirányító
szerven
keresztül - a
kérelem
mellékleteként
benyújtott
tanúsítvány
alapján
határidőre
elszámolnak a
költségvetési
támogatás
felhasználásáról,
b) vállalják,
hogy a
tanúsítvány
valóságtartalmáért,
teljeskörűségéért, a tanúsítványhoz
kapcsolódó
bizonylatok
rendelkezésre
állásáért,
megőrzéséért és
hitelességéért a
fejezetet
irányító szerv, a
belügyminiszter irányítása
alá tartozó
központi
költségvetési
szerv, valamint
továbbadás
esetén a
fejezetet
irányító szerv
és az általa
irányított
költségvetési
szerv, valamint
a belügyminiszter irányítása
alá tartozó
középirányító
költségvetési
szerv és az
általa irányított
költségvetési
szervek a
Támogató felé
egyetemlegesen felelnek,
c) nyilatkoznak
a tanúsítvány
hitelességéről,
d) vállalják,
hogy
együttműködnek az
előirányzat
céljával
megegyező
jogszerű
felhasználás
megvalósulásának, és az
elszámolás
szabályszerűségének az
ellenőrzése
során az
előirányzat
kezelőjével,
valamint
e) vállalják,
hogy az
előirányzat
felhasználását
elkülönítetten
és naprakészen
tartják nyilván.

A költségvetési
támogatás
továbbadása
esetén a
fejezetet
irányító szerv
és a
belügyminiszter irányítása
alá tartozó
költségvetési
szerv abban az
esetben
részesülhet
támogatásban,
ha vállalja,
hogy a
továbbadott
összeg
kedvezményezettjei által
benyújtott
szakmai és
pénzügyi
elszámolásokat
ellenőrzi, azok
valóságtartalmát
megvizsgálja,
az
elszámolásokat
összesíti, és az
ellenőrzésről és
az elszámolás
elfogadásáról
nyilatkozatot
állít ki,
amelyben
igazolja a
továbbadott
összeg
kedvezményezettjei által
benyújtott
szakmai és
pénzügyi
elszámolásoknak a
keretmegállapodásban
foglaltaknak
való
megfelelőségét
és azt, hogy
azok a fejezetet
irányító szerv, a
belügyminiszter irányítása
alá tartozó
középirányító
költségvetési
szerv részéről
ellenőrzésre és
elfogadásra
kerültek.

Azok a
Belügyminisztérium
tulajdonosi
joggyakorlása
alá tartozó
gazdasági
társaságok,
amelyek
vállalják, hogy
az előirányzat
kezelőjével
közszolgáltatási szerződést,
vagy
szolgáltatási
szerződést,
vagy egyéb
polgári jogi
szerződést
kötnek.
A fejezetet irányító
szerv, a
belügyminiszter
irányítása alá
tartozó központi
költségvetési szerv -
ha a központi
költségvetési szerv
rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor a
középirányító szerv
- által benyújtott
kérelem és az annak
mellékletét képező
tanúsítvány alapján.
IgenEgy összegben,
illetve részletekben,
közvetlen
kifizetéssel történik,
a fejezetet irányító
szervekkel, a
belügyminiszter
irányítása alá
tartozó központi
költségvetési
szervekkel, ha a
központi
költségvetési szerv
rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor a
középirányító
szervvel kötött
támogatási
szerződés vagy a
részükre kiállított
támogatói okirat
alapján.

A
Belügyminisztérium tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok és
leányvállalatai
esetében egy
összegben, illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
történik, a
megkötött
közszolgáltatási
szerződés
/szolgáltatási
szerződés/, egyéb
polgári jogi
szerződés alapján.

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezve a 2010. évi CXXX. törvény 12. §-a alapján.

[2] Módosította a 33/2016. (VIII. 2.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 1. pont). Hatályos 2016.08.03.

[3] Módosította a 33/2016. (VIII. 2.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 2. pont). Hatályos 2016.08.03.

[4] Beiktatta a 33/2016. (VIII. 2.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 3. pont). Hatályos 2016.08.03.

Tartalomjegyzék