Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

35/2016. (XI. 30.) EMMI rendelet

a Nemzeti Együttműködési Alappal kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 5/2012. (II. 16.) KIM rendelet módosításáról

Az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 73. § (2) bekezdés a), c) pontjában kapott felhatalmazás alapján a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 48. § 14. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 90. § 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § (1) A Nemzeti Együttműködési Alappal kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 5/2012. (II. 16.) KIM rendelet (a továbbiakban: NEAr.) 2. § 16. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"16. működési támogatás: a Civil tv. 56. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás;"

(2) A NEAr. 2. §-a a következő 16a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"16a. normatív támogatás: a Civil tv. 56. § (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatás;"

(3) A NEAr. 2. §-a a következő 17b. ponttal egészül ki: (E rendelet alkalmazásában)

"17b. egyéb forrás: az önrész azon része, amely

a) az államháztartás központi alrendszeréből igényelt, kapott egyéb költségvetési támogatásból, valamint külföldi forrásokból származó összeg, valamint

b) az államháztartáson belüli szervezettől, kormányzati szektorba sorolt egyéb szervezettől, és ezen szervezetek tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdálkodó szervezettől vagy alapítói joggyakorlása alá tartozó alapítványtól, közalapítványtól igényelt és kapott egyéb támogatás összege;"

(4) A NEAr. 2. §-a a következő 17c. ponttal egészül ki:

"17c. saját forrás: az önrész azon része, melyet a pályázó térítésmentes hozzájárulás, illetve pénz, pénzeszköz, pénzforrás formájában biztosít a támogatási igényéhez, ide nem értve - az EU Önerő Alapból és a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény alapján ajánlatkérőnek minősülő szervezetnek a részben európai uniós forrásból finanszírozott projektek megvalósításához európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályokkal összhangban nyújtott önerő támogatás kivételével - az államháztartás központi alrendszeréből kapott más költségvetési támogatást;"

2. § A NEAr. 3. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Együttesen benyújtott támogatási igény esetén, a főpályázó civil szervezet a határon túli társpályázóval közösen benyújtott pályázat mellett, jogosult önállóan is támogatási igényt benyújtani."

3. § (1) A NEAr. 4. § (2) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A támogatási igényt, annak beérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb a támogatási igény benyújtására rendelkezésre álló határidő lejártát követő húsz napon belül az Alapkezelő formai szempontból megvizsgálja (a továbbiakban: formai vizsgálat) és elutasítja, ha]

"g) a támogatási igény benyújtója adott költségvetési év forrása vonatkozásában már rendelkezik benyújtott pályázattal és az újabb támogatási igényt a korábbitól eltérő kollégiumhoz nyújtotta be."

(2) A NEAr. 4. § (14) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:

(Alapkezelő az internetes támogatáskezelő rendszeren keresztül a jogszabályokban meghatározott dokumentumok rendelkezésre állását követően haladéktalanul tájékoztatja a támogatási igény benyújtóját a támogatási döntésről, továbbá)

"d) a döntési lista és a Civil tv. 53. § (5) bekezdés szerinti jóváhagyás meglétét követő tíz napon belül kiadja a támogatói okiratot."

4. § (1) A NEAr. 6. § (8)-(10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(8) Ha a (6) bekezdés b) pontja szerint megállapított hiba vagy hiányosság a pénzügyi beszámolóban került megállapításra és a hiánypótlásra rendelkezésre álló határidő eredménytelenül telt el, az Alapkezelő a hiba vagy hiányosság megállapításáról értesíti a döntéshozót, továbbá a megállapított hibáról vagy hiányosságról tizenöt napon belül értesíti, és egy alkalommal tizenöt napos határidő tűzésével hiánypótlásra szólítja fel a támogatott civil szervezetet.

(9) Ha a (6) bekezdés b) pontja szerint megállapított hiba vagy hiányosság a szakmai beszámolóban került megállapításra és a hiánypótlásra rendelkezésre álló határidő eredménytelenül telt el, az Alapkezelő a hiánypótlás kézhezvételét vagy a határidő eredménytelen elteltét követő hónap ötödik napjáig a döntéshozó elé terjeszti a szakmai beszámolót. A döntéshozó az előterjesztés kézhezvételétől számított tizenöt napon belül dönt a szakmai beszámoló

a) elfogadásáról, vagy

b) hiba vagy hiányosság megállapításáról,

és erről haladéktalanul értesíti az Alapkezelőt.

(10) Az Alapkezelő a (9) bekezdés szerinti döntés kézhezvételét követő tizenöt napon belül értesíti a támogatott civil szervezetet a szakmai beszámolóval kapcsolatos döntésről, továbbá megállapított hiba vagy hiányosság esetén egy alkalommal tizenöt napos határidő tűzésével hiánypótlásra felszólítja a támogatott civil szervezetet."

(2) A NEAr. 6. §-a a következő (11) bekezdéssel egészül ki:

"(11) Ha a (8) vagy (9) bekezdés szerinti megállapított hiba vagy hiányosság pótlására rendelkezésre álló határidő eredménytelen elteltét követően továbbra is fennáll, az Alapkezelő a hiánypótlás kézhezvételét vagy a határidő eredménytelen elteltét követő hónap ötödik napjáig a döntéshozó elé terjeszti a rész- vagy teljes összeg visszavonására irányuló javaslatot. A döntéshozó az előterjesztés kézhezvételétől számított tizenöt napon belül dönt az elszámolás részletes indokolással ellátott, egészben vagy részben történő elutasításáról."

5. § A NEAr. 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az Ávr. 102/D. §-a alapján - az informatikai rendszeren keresztül az e célra rendszeresített formában - benyújtott kifogást az Alapkezelő

a) megvizsgálja és az Ávr. 102/D. § (5) bekezdés a)-g) pontja alapján érdemi vizsgálat nélkül elutasítja; a hatáskörébe tartozó kérelmek esetében megteszi a sérelmezett helyzet megszüntetéséhez szükséges intézkedéseket és erről értesíti a szervezetet, vagy

b) továbbítja a miniszter részére, aki az Ávr. 102/D. § (6) bekezdése szerint azt elbírálja, és döntéséről értesíti a kifogást benyújtó civil szervezetet."

6. § A NEAr. 13. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Az Alapkezelő a (3) bekezdés a) pontja szerinti értesítés kézhezvételét követő tizenöt napon belül intézkedik a támogatási szerződés megkötéséhez, vagy a támogatói okirat kiadásához e rendelet szerint szükséges azon további adatok és dokumentumok beszerzéséről, amelyeket az Alapkezelő formai szempontból megvizsgál."

7. § A NEAr. III. fejezete a következő 12/A. alcímmel egészül ki:

"12/A. A normatív támogatásokra vonatkozó különös szabályok

14/A. § (1) Normatív támogatásra - beérkezési sorrendben, az erre vonatkozó keret kimerüléséig - jogosult az a civil szervezet, amelynek az általa gyűjtött és a számviteli beszámolójában feltüntetett adományok értékének öt százaléka eléri a tízezer forintot. Normatív támogatást önrész nélkül, támogatási előlegként kell biztosítani.

(2) A normatív támogatás keretében legfeljebb ötszázezer forint támogatás nyújtható, és azt a civil szervezet kizárólag a működési költségeinek fedezésére fordíthatja.

(3) A normatív támogatás biztosítására irányuló kérelmet az Alapkezelőhöz kell elektronikusan, az e célra rendszeresített elektronikus pályáztatási rendszeren keresztül benyújtani.

(4) A normatív támogatási igény formai ellenőrzésére és annak eredményéről szóló tájékoztatásra a 4. § (2)-(3) bekezdésekben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni.

(5) A formailag érvényes támogatási igényekre vonatkozóan az Alapkezelő - beérkezési sorrendben, az erre vonatkozó keret kimerüléséig - támogatói okiratot bocsát ki, vagy támogatási szerződést köt. A támogatói okirat kibocsátására, a támogatási szerződés megkötésére és a folyósításra az 5. §-ban foglaltakat kell megfelelően alkalmazni."

8. § A NEAr. 21. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az elektori választást lebonyolító szerv a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Nyilvántartási tv.) 84. §-a szerinti országos névjegyzék alapján, annak benyújtásától számított öt napon belül megvizsgálja a 20. § (2) bekezdése szerinti bejelentkezések a Civil tv.-nek és e rendeletnek való megfelelőségét. Ezen eljárás keretében vizsgálni kell a bejelentkezés és a hatályos adatokat tartalmazó országos névjegyzék adatainak egyezőségét is."

9. § A NEAr. 22. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az elektori gyűlés helyszínei a Kormányablakok. Az elektor a Kormányablakban adhatja le a szavazatát."

10. § A NEAr. 29. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) A miniszter és az Alapkezelő évente megállapodást köt (a továbbiakban: kezelői megállapodás), melyben rögzíteni kell - a 28. § (1) bekezdés a)-o) pontjában foglaltakra figyelemmel - az átvett pénzeszközök felhasználásáról szóló elszámolás elfogadásának módjára vonatkozó rendelkezéseket is. A fel nem használt, kötelezettségvállalással nem terhelt maradványt - az Ávr. 152. § (5) bekezdés szerinti kormánydöntést követően, a maradvány változatlan soron történő visszahagyása esetén - az (1) bekezdés szerinti számlára vissza kell utalni és a civil szervezetek támogatására kell fordítani az 1. melléklet szerinti megosztásban, illetve egyedi támogatási kérelem esetén a Civil tv. 56. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározottak szerint."

11. § A NEAr. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

12. § A NEAr.

a) 2. § 17a. pontjában a "83. §-ában" szövegrész helyébe a "75. § (4a) bekezdésében",

b) 2. § 22. pontjában az "estén" szövegrész helyébe az "esetén",

c) 3. § (1) bekezdés h) pontjában az "az önrész" szövegrész helyébe az "a saját forrás"

d) 4. § (14) bekezdés nyitó szövegrészében az "Alapkezelő" szövegrész helyébe az "Az Alapkezelő"

e) 11. § (3) bekezdésében az "Az önrész" szövegrész helyébe az "A saját forrás", az "önrész" szövegrészek helyébe a "saját forrás",

f) 11. § (4) bekezdésében az "ötven százalékánál" szövegrész helyébe az "egyharmadánál"

g) 12. § (4) bekezdés b) pontjában a "meghaladja a kettőszázötvenezer forintot" szövegrész helyébe az "eléri a százezer forintot",

h) 14. § (2) bekezdésében a "működési" szövegrész helyébe a "költségvetési"

szöveg lép.

13. § Hatályát veszti a NEAr.

a) 4. § (6) bekezdés b) pontja,

b) 4. § (14) bekezdés a) pontjában a "kiadja a támogatói okiratot, vagy" szövegrész,

c) 4. § (18) bekezdés b) pontjában az "és az Ávr. 87. § (3) bekezdésében" szövegrész,

d) az 5. § (6) bekezdésében az "Ávr. 87. § (3) bekezdése szerinti támogatás kivételével az" szövegrész,

e) 11. § (4) bekezdésében a "részletes" szövegrész,

f) 10. alcím címében a "célú" szövegrész,

g) 12. § (3) bekezdése,

h) 12. § (4) bekezdés a) pontja,

i) 15. § (6) bekezdésében a "naprakészségét, valamint azok" szövegrész,

j) 18. § (1) bekezdés a) pontja,

k) 20. § (1) bekezdésében az "A felhívás lényeges adatait két országos napilapban is meg kell jelentetni." szövegrész,

l) 21. § (3) bekezdésében az "A hiányosság pótlására a bejelentkezésre vonatkozó szabályokat megfelelően kell alkalmazni azzal, hogy a hiányosság pótlása nem történhet a bejelentkezésre rendelkezésre álló időszakon kívül." szövegrész,

m) 29. § (5) bekezdésében a "kötelezettségvállalással nem terhelt" szövegrész,

n) 30. § (7) bekezdésében a " , valamint mobiltelefonos elérhetőség rendelkezésre állása esetén a megküldésre vonatkozó lényeges adatot tartalmazó SMS üzenetet is továbbítani kell" szövegrész.

14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Balog Zoltán s. k.,

emberi erőforrások minisztere

1. melléklet a 35/2016. (XI. 30.) EMMI rendelethez

"1. melléklet az 5/2012. (II. 16.) KIM rendelethez

Nemzeti Együttműködési Alap elektori és támogatási szerkezete

ABCDEFGHIJ
1Kollégium/elektori
gyűlés elnevezése
Támogatható/választásra
jogosult civil szervezetek
tevékenységi köre (NSZOR
alapján)
Civil tv. 61. §
(2) bekezdés b) pont
szerint tagokat
delegáló miniszter
A működést
célzó támogatási
forrás aránya
a teljes
támogatási
forráshoz képest
A kollégium
által nyújtható
szakmai
támogatás
Civil tv. 56. §
(1) bekezdés
szerinti célja
A kollégium által
nyújtható szakmai
támogatási forrás
aránya a teljes
támogatási
forráshoz képest
ÖsszesenEbből
visszatérítendő
támogatásra
biztosítani
szükséges a teljes
támogatási
forráshoz képest
Támogatás
formája
Támogatási
időszak
legkésőbbi
záró dátuma
(támogatás
forrása szerinti
költségvetési
évet követő
évben)
2Közösségi
környezet
A közművelődés, tudomány és
kutatás, audio- és
telekommunikáció, informatika, elektronikus
hírközlés, szak- és
felnőttképzés, ismeretterjesztés, fogyasztóvédelem, a település- és
közösségfejlesztés
területén működő civil
szervezetek, társadalmi
párbeszéd területén
működő civil szervezetek
emberi
erőforrások
minisztere,nemzeti
fejlesztési
miniszter,nemzetgazdasági
miniszter
12,00%c)-i)6,00%18,00%2,00%pályázat05.20.
3Mobilitás és
alkalmazkodás
Az élet és
vagyonbiztonság, a közbiztonság, önkéntes tűzoltás, mentés és katasztrófa
elhárítás, közrend és
közlekedésbiztonság
védelme, szabadidő, hobbi és sport, a nők és férfiak
esélyegyenlőségének
védelme területén
működő civil szervezetek
honvédelmi
miniszter,belügyminiszter,emberi
erőforrások
minisztere
12,00%c)-i)6,00%18,00%2,00%pályázat05.10.
4Nemzeti
összetartozás
A kárpát-medencei
együttműködés, mint a határon túli
magyarsággal kapcsolatos
nemzetközi tevékenység, az európai integráció
és a vallási tevékenység
elősegítése, továbbá
a Magyarországon élő
nemzetiségek, valamint
az emberi és állampolgári
jogok védelme, kulturális tevékenység, hagyományápolás
belügyminiszter, igazságügyi
miniszter, emberi
erőforrások
minisztere
12,00%c)-i)6,00%18,00%2,00%pályázat04.20.
5Társadalmi
felelősségvállalás
Nonprofit szervezeteknek, ernyőszervezeteknek
nyújtott szolgáltatások, szakmai és
érdekképviselet, adományosztás, szociális tevékenység, családsegítés, időskorúak
gondozása, rehabilitációs
foglalkoztatás, hátrányos
helyzetű rétegek
segítése, egyéb nonprofit
tevékenységek területén
működő civil szervezetek, polgári védelem
belügyminiszter,emberi
erőforrások
minisztere,külügyminiszter
12,00%c)-j)6,00%18,00%2,00%pályázat05.30.
6Új nemzedékek
jövőjéért
A nevelés és oktatás, képességfejlesztés, gyermek- és ifjúsági
érdekképviselet, gyermek-
és ifjúságvédelem, egészségmegőrzés, betegségmegelőzés, gyógyító, egészségügyi
rehabilitációs
tevékenység, kábítószer-
megelőzés, természet-
és környezetvédelem
területén működő civil
szervezetek
emberi
erőforrások
minisztere, nemzet-
gazdasági
miniszter, földművelésügyi
miniszter
12,00%c)-i)6,00%18,00%2,00%pályázat04.30.
7MINDÖSSZESEN60,00%30,00%90,00%10,00%

"

Tartalomjegyzék