8/2020. (I. 31.) Korm. rendelet

a 2022. évi magyar-szlovák közös rendezésű férfi kézilabda Európa-bajnokság megrendezéséhez szükséges egyes sportcélú beruházásokkal összefüggő kormányrendeletek módosításáról

A Kormány

a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény 12. § (4) bekezdés b), c) és e) pontjában, valamint 12. § (5) bekezdés a) és f) pontjában, továbbá az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 62. § (1) bekezdés 5. és 6. pontjában, valamint 16. pont 16.2. alpontjában, 17. pontjában kapott felhatalmazás alapján,

az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva

a következőket rendeli el:

1. § A tatabányai multifunkcionális sportcsarnok beruházás megvalósításával összefüggő közigazgatási hatósági ügyek kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 49/2015. (III. 12.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R1.) 3. §-a a következő d)-f) ponttal egészül ki:

[Az 1. § (1) bekezdése szerinti beruházással összefüggésben]

"d) egy személygépkocsi elhelyezését kell biztosítani minden megkezdett 15 állandó férőhely után, az autóbuszvárakozóhelyek száma, valamint a kerékpárok elhelyezése tekintetében az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 42. §-a előírásait nem kell figyelembe venni,

e) a Beruházásban érintett közmű- és energiaszolgáltató, közútkezelő az építtető által benyújtott tervek jóváhagyása tekintetében a tervek benyújtásától számított 5 napon belül köteles nyilatkozni, azzal, hogy ha az eljáró közmű- és energiaszolgáltató, közútkezelő öt napon belül nem nyilatkozik, a jóváhagyásra benyújtott terv szerinti tartalommal hozzájárulását megadottnak kell tekinteni,

f) a Beruházásban közvetlenül érintett közműszakasz bontási, kiváltási vagy fejlesztési munkáit a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény 11/F. § (2)-(7) bekezdésében foglaltak alapján kell elvégezni és elszámolni."

2. § Az R1. a következő 8. §-sal egészül ki:

"8. § E rendeletnek a 2022. évi magyar-szlovák közös rendezésű férfi kézilabda Európa-bajnokság megrendezéséhez szükséges egyes sportcélú beruházásokkal összefüggő kormányrendeletek módosításáról szóló 8/2020. (I. 31.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr2.) megállapított 3. § d)-f) pontját a Módr2. hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben, eljárásokban is alkalmazni kell."

3. § A Modern Városok Program keretében egyes sportcélú beruházásokkal összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról szóló 203/2017. (VII. 10.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R2.) a következő 3. §-sal egészül ki:

"3. § (1) Az 1. mellékletben foglalt táblázat 24. sora szerinti beruházással összefüggésben az 1. § (1) bekezdése szerinti közigazgatási hatósági ügyekben a beruházással érintett ingatlanok telkét rendezettnek kell tekinteni abban az esetben is, ha a telek helyi építési szabályzat szerinti kialakítása még nem történt meg. A beruházás keretében megvalósuló felépítmények használatbavételi engedélye kiadásának feltétele az ingatlanok tekintetében a helyi építési szabályzatban előírt telekhatár-rendezés végrehajtása, valamint annak ingatlan-nyilvántartásba történő bejegyzése.

(2) Az (1) bekezdés szerinti beruházás keretében megvalósítandó felépítményekre vonatkozóan az építési engedély akkor is megadható, ha a létesítendő épület helyszínéül szolgáló terület több telekből áll, valamint az épületek építési teleknek nem minősülő területen is elhelyezhetők.

(3) Az (1) bekezdés szerinti közigazgatási hatósági ügyekben az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény szerinti helyi településrendezési eszközben előírt infrastruktúra-fejlesztések elmaradása a használatbavételi engedély kiadásának nem lehet akadálya.

(4) Az (1) bekezdés szerinti beruházással összefüggésben a környezetvédelmi előzetes hatásvizsgálat lefolytatása, valamint az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló miniszteri rendelet előírásaitól való eltérés engedélyezése az építési engedélyezési eljárással párhuzamosan történhet.

(5) Az (1) bekezdés szerinti közigazgatási hatósági ügyekre vonatkozó ügyintézési határidő - az előzetes vizsgálati eljárás és a környezeti hatásvizsgálati eljárás, valamint a természetvédelmi hatósági eljárás kivételével, vagy ha jogszabály rövidebb határidőt nem állapít meg - 10 nap.

(6) Az (1) bekezdés szerinti közigazgatási hatósági ügyekben a szakhatósági eljárásra vonatkozó ügyintézési határidő a tűzvédelmi hatósági eljárások általános és különös szabályairól szóló 489/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet 4. §-a foglaltak alapján - a környezetvédelmi és természetvédelmi szakhatóság eljárása kivételével, illetve ha jogszabály rövidebb határidőt nem állapít meg - 5 nap.

(7) Az (1) bekezdés szerinti beruházásban érintett közmű- és energiaszolgáltató, közútkezelő az építtető által benyújtott tervek jóváhagyása tekintetében a tervek benyújtásától számított 5 napon belül köteles nyilatkozni. Ha az eljáró közmű- és energiaszolgáltató, közútkezelő öt napon belül nem nyilatkozik, a jóváhagyásra benyújtott terv szerinti tartalommal hozzájárulását megadottnak kell tekinteni.

(8) Az (1) bekezdés szerinti beruházásban közvetlenül érintett közműszakasz bontási, kiváltási vagy fejlesztési munkát a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény 11/F. § (2)-(7) bekezdésében foglaltak alapján kell elvégezni és elszámolni."

4. § Az R2. 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"5. § (1) Az 1. mellékletben foglalt táblázat 9. sora szerinti Egri Nemzeti Vízilabda és Úszóközpont beruházás és 23. sora szerinti Dunaújvárosi Radari Sporttelep fejlesztése tekintetében az építmények, önálló rendeltetési egységek rendeltetésszerű használatához szükséges, az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet (a továbbiakban: OTÉK) szerint elhelyezendő személygépkocsik számát az egymástól 50 méter távolságon belül elhelyezkedő, jellemzően azonos használók által igénybe vett építmények esetében - az érintett építményekre együttesen vonatkozóan - csak a legmagasabb értéket eredményező hasznosítási módú építmény szerinti mennyiség figyelembevételével kell megállapítani.

(2) Az 1. mellékletben foglalt táblázat 24. sora szerinti beruházás keretében megvalósuló építmények, önálló rendeltetési egységek rendeltetésszerű használatához szükséges, az OTÉK 42. §-a szerint elhelyezendő személygépkocsik, kialakítandó kerékpártárolók, létesítendő autóbusz-várakozóhelyek számát az alábbi eltérésekkel kell meghatározni:

a) egy személygépkocsi elhelyezését kell biztosítani minden megkezdett 15 állandó férőhely után,

b) az autóbusz-várakozóhelyek száma, valamint a kerékpárok elhelyezése tekintetében az OTÉK előírásait nem kell figyelembe venni."

5. § Az R2. a következő 15. §-sal egészül ki:

"15. § E rendeletnek a 2022. évi magyar-szlovák közös rendezésű férfi kézilabda Európa-bajnokság megrendezéséhez szükséges egyes sportcélú beruházásokkal összefüggő kormányrendeletek módosításáról szóló 8/2020. (I. 31.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr8.) megállapított 3. §-át és 5. §-át a Módr8. hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben, eljárásokban is alkalmazni kell."

6. § Hatályát veszti a 2019. évben Budapesten zajló World Urban Games sportesemény és a 2022. évi magyar-szlovák közös rendezésű férfi kézilabda Európa-bajnokság megrendezéséhez szükséges egyes létesítmények megvalósítását szolgáló kiemelten közérdekű beruházások helyszínének meghatározásáról szóló 63/2019. (III. 27.) Korm. rendelet 2. melléklet II. pontjában foglalt táblázat 4. sora.

7. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök