Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

1/2021. (II. 2.) CSTNM rendelet

a család- és ifjúságügyi célú fejezeti kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 1/2020. (XII. 22.) CSTNM rendelet módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 10. alpont b) pontjában és I. pont 41. alpont f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 64. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § A család- és ifjúságügyi célú fejezeti kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 1/2020. (XII. 22.) CSTNM rendelet (a továbbiakban: CSTNM rendelet) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. § E rendelet hatálya a központi költségvetés XI. Miniszterelnökség fejezetébe, valamint a XLVII. Gazdaságvédelmi Alap fejezetébe sorolt azon fejezeti kezelésű előirányzatra (a továbbiakban: előirányzat) terjed ki, amely esetében az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 1. melléklet I. pont 10. alpont b) pontja és I. pont 41. alpont f) pontja alapján a fejezetet irányító szerv vezetője a Kormánynak a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 143/B. §-a szerinti tagja (a továbbiakban: miniszter)."

2. § A CSTNM rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A XI. Miniszterelnökség fejezetbe sorolt előirányzat felhasználásának részletes szabályait az 1. melléklet tartalmazza, a XLVII. Gazdaságvédelmi Alap fejezetbe sorolt előirányzat felhasználásának részletes szabályait a 2. melléklet tartalmazza. Az 1. mellékletben és a 2. mellékletben meghatározott felhasználási szabályokat az egyes előirányzatokhoz rendelt megfelelő államháztartási egyedi azonosító számmal azonosított előirányzatra kell alkalmazni, annak a fejezeten belüli címrendi besorolásától függetlenül."

3. § A CSTNM rendelet a következő 13/A. §-sal egészül ki:

"13/A. § E rendeletnek a család- és ifjúságügyi célú fejezeti kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 1/2020. (XII. 22.) CSTNM rendelet módosításáról szóló 1/2021. (II. 2.) CSTNM rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított rendelkezéseit a Módr. hatálybalépése napján folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell."

4. § A CSTNM rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

5. § A CSTNM rendelet a 2. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.

6. § A CSTNM rendelet

a) 3. § (2) bekezdésében az "a pénzforgalmi szolgáltatások nyújtásáért felszámított díj, a pénzügyi tranzakciós illeték, a postaköltség, a fordítási, tolmácsolási, szakértői költség" szövegrész helyébe az "a pénzforgalmi szolgáltatások nyújtásáért felszámított díj és a postaköltség" szöveg,

b) 4. § a) pontjában a "7., 11. és 14." szövegrész helyébe a "3. és 4." szöveg és

c) 4. § b) pontjában a "7." szövegrész helyébe a "3." szöveg

lép.

7. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Veresné Novák Katalin Éva s. k.,

családokért felelős tárca nélküli miniszter

1. melléklet az 1/2021. (II. 2.) CSTNM rendelethez

"1. melléklet az 1/2020. (XII. 22.) CSTNM rendelethez

XI. Miniszterelnökség fejezetbe sorolt család- és ifjúságügyi célú fejezeti kezelésű előirányzatok 2021. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve

ABCDEFGHIJKLMNO
1.ÁHT
azonosító
Cím- névAlcím-névJogcím- csoport névJogcím-névElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának módjaTámogatási előlegRendelkezésre bocsátás módjaVisszafizetés határidejeBiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő
szervezete
2.29663530 Fejezeti kezelésű előirányzatok
3.33470630/1 Célelőirányzatok
4.38892830/1/20 Család- és ifjúságügyi célú központi költségvetési hozzájárulások
5.28217830/1/20/1
Nemzeti Tehetség Program
Az előirányzat biztosítja a Nemzeti Tehetség Program finanszírozását, a tehetségek segítésére fordított támogatások hatékonyabb felhasználását. Az előirányzat felhasználásával biztosítható, hogy a tehetséges fiatalok tehetségük jellegének és szintjének megfelelő, folyamatos segítséget kapjanak tehetségük kibontakoztatásához, valamint a tehetség hasznosulásának támogatásához.
A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult
tevékenységre is nyújtható.
civil szervezet, közalapítvány, központi költségvetési szerv, köztestület, egyházi jogi személy, gazdasági társaság, egyesülés, helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, nemzetiségi önkormányzat, egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, határon túli természetes személy, határon túli szervezet, jogszabály alapján jogi személynek minősülő hazai és határon túli egyéb szervezet, köznevelési és felsőoktatási intézménypályázat útján, vagy
– pályázati rendszeren kívül – kérelemre hozott egyedi döntés alapján támogatási szerződéssel, támogatói okirat alapján vagy megállapodással
előleg biztosíthatóegyösszegű kifizetésselrészletekben
történő kifizetéssel,előirányzat-
átcsoportosítással
szerződés vagy okirat vagy megállapodásszerintaz Ávr. 84. §
(2) bekezdése alapján, a költségvetésitámogatás
összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül
igénybe vehető
6.34857330/1/20/2
Erzsébet gyermek- és ifjúsági táborok támogatása
Az Erzsébet-táborokról szóló 2020.évi LXIV. törvény alapján az előirányzat támogatja a gyermek- és ifjúsági táborok szervezésével összefüggő feladatokat, az ezekhez kapcsolódó szervezési, lebonyolítási, oktatási és képzésszervezési feladatokat, valamintagyermekprogramokalapjául szolgáló táborhelyek létrehozását, fejlesztését,működtetését.
Erzsébet táborokat az Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány (a továbbiakban: EKGYA) szervezhet.
Az EKGYA ellátja az ifjúsági- és gyermekprogramokban való részvétellel, gyermek- és ifjúsági táborok szervezésével összefüggő feladatokat, valamint az ezekhez kapcsolódó szervezési,lebonyolítási, oktatási és képzésszervezési feladatokat.
A fejezeti kezelésű előirányzat célja az EKGYA részére közvetlen támogatás nyújtása a fenti feladatok ellátásához. A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult
tevékenységre is nyújtható.
EKGYApályázati rendszeren kívül, kérelemre hozott egyedi döntés alapján támogatási szerződéssel vagy támogatói okirat alapjánelőleg biztosíthatóegyösszegű kifizetéssel, részletekben
történő kifizetéssel
szerződés vagy okirat szerintaz Ávr. 84. §
(2) bekezdése alapján, a költségvetésitámogatás
összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül
igénybe vehető
7.36823930/1/20/4
Wacław Felczak Alap
A Wacław Felczak magyar–lengyel szellemi együttműködést támogató Alap célja a közép-európai országok összefogásának és sikerességének előmozdítása, és ennek révén Magyarország európai, nemzetközi presztízsének növelése. Tartalma és rövid távú célja különösen ösztöndíjak, pályázatok, ifjúsági csereprogramok létrehozása az oktatás, tudomány, kutatás, kultúra, turisztika, továbbá vállalkozási ismeretek és szakmai gyakorlatok területén.
A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult
tevékenységre is nyújtható.
civil szervezet, helyi önkormányzati költségvetési szerv, nemzetiségi önkormányzat, társulás, közalapítvány, egyházi jogi személy, gazdasági társaság, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, határon túli szervezetpályázati rendszeren kívül, kérelemre hozott egyedi döntés alapján
támogatási szerződéssel, támogatói okirat alapján vagy megállapodással
előleg biztosíthatóegyösszegű kifizetéssel, részletekben
történő kifizetéssel
szerződés vagy okirat vagy megállapodás szerintaz Ávr. 84. §
(2) bekezdése alapján, a költségvetésitámogatás
összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül
igénybe vehető
8.38558430/1/20/5 Gyermek, ifjúsági és családpolitikai programoka)Gyermek és ifjúsági szakmafejlesztésicélok:
Az előirányzat hozzájárul különösen az ifjúságpolitika hosszú távú társadalmi céljait meghatározó
"Nemzeti Ifjúsági Stratégia 2009-2024" című stratégiai program (a továbbiakban: NIS) végrehajtásához. Az intézkedések végrehajtásának módját, sorrendjét, felelőseit a NIS- hez kapcsolódó, a Kormány által elfogadott mindenkori rövid távú cselekvési tervek határozzák meg.

b)Báthory IstvánMagyar–Litván EgyüttműködésiAlap:
A Magyarország Kormánya és a Litván Köztársaság Kormánya közötti, a Báthory István Magyar-Litván Együttműködési Alapról szóló megállapodás kihirdetéséről szóló 227/2013. (VI. 24.) Korm. rendelet alapján a magyar és litván, 13–30 év közötti fiatalok közötti baráti
együttműködés támogatása a fiatal
civil szervezet, gazdasági társaság, központi költségvetési szerv, helyi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, egyházi jogi személy, költségvetési szerv, közalapítvány, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet köztestület, egyesülés, egyéni vállalkozó, egyéni cég, egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, határon túli természetes személy, határon túli szervezet, társulás, külföldi személy, külföldi szervezet, szövetségpályázat útján, vagy pályázati rendszeren kívül, kérelemre hozott egyedi döntés alapján, támogatási szerződéssel, támogatói okirat alapján vagy megállapodással

Az F:8 mező e) pont eb) alpontja szerinti, az Idősbarát Önkormányzat Díj pályázat nyertes helyi önkormányzatai tekintetében
az Idősbarát Önkormányzat Díj alapításáról és adományozásáról szóló 58/2004. (VI. 18.) ESZCSM–BM
együttes rendeletben foglaltak szerint.
előleg biztosíthatóegyösszegű kifizetéssel, részletekben történő kifizetéssel,előirányzat- átcsoportosítássalszerződés vagy okirat vagy megállapodás szerintaz Ávr. 84. §
(2) bekezdése alapján, a költségvetésitámogatás
összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül
igénybe vehető
nemzedékek közötti kapcsolatok kialakítását és baráti viszony építését célzó ifjúsági együttműködési programok, a magyar és litván fiatalok közötti kulturális együttműködést, a toleranciát és egymás jobb megismerését elősegítő információs programok, valamint a demokráciához, a demokratikus elvek alkalmazásához és az állampolgári neveléshez kapcsolódó programok és kezdeményezések jobb megismerését előmozdító ifjúsági és módszertani találkozókáltal.

c)ÚjNemzedékKözpontNonprofit Közhasznú Kft.támogatása:
Az előirányzat célja az Új Nemzedék Központ Nonprofit Közhasznú Kft. jogutód cégei (az Erzsébet Ifjúsági Alap Nonprofit Közhasznú Kft. és a Nemzeti Tehetség Központ Nonprofit Kft.) szakmai feladata ellátásához kapcsolódó arányos működési költségének és az általuk uniós forrásból megvalósítandó projektek ("Tehetségek Magyarországa" - EFOP 3.2.1-15-2016-00001, "Komplex
ifjúsági fejlesztések - új nemzedék újratöltve" - EFOP-1.2.3-VEKOP-
15-2015-00001)uniósforrásterhéreel nem számolható költségeinek biztosítása, az "Ifjúság.hu a sikeres nemzedékért - Átfogó ifjúsági szolgáltatásfejlesztés a közoktatásban tanuló diákok esélyegyenlőségének növelése érdekében" című pályázat (TÁMOP-3.3.12-12-2013-0001
szerződés) keretében megvalósított feladatok vonatkozásában vállalt fenntartási kötelezettség teljesítése, valamint a Kormány ifjúságpolitikai keretprogramjában, az ÚjNemzedék Jövőjéért Program, a Kormány ifjúságpolitikai keretprogramjának elfogadásáról szóló1494/2011.
(XII. 27.) Korm. határozattal elfogadott Új Nemzedék Programban, továbbá a Nemzeti Ifjúsági Stratégiában foglalt feladatok végrehajtása, ifjúsági célúkampányok és rendezvények előkészítése és lebonyolítása; szakmai, módszertani anyagokelőkészítése.

d)Család-ésifjúságügyifejlesztések, szolgáltatások és programok támogatása:
Az előirányzat a család- és ifjúságügyi rendezvények, rádiós műsorszám, sajtótermékek, tájékoztatási tevékenységek, programok, szolgáltatások, korszerűfelszerelések, eszközök beszerzését is finanszírozza.

"CsaládpolitikaiProgramok:
ea) Forrás biztosítása a családügy, valamint a férfiak és nők egyenlősége területén megvalósuló, a családokat erősítő, a házasság és a család értékének bemutatását, a generációk közötti együttműködés ösztönzését támogató programokhoz, a nők helyzetének javítását, a család és munka összeegyeztetését szolgáló cselekvési, modellkísérleti, a családbarát közgondolkodást erősítő szakmai programok és akciók végrehajtásához, valamint a családok érdekképviseletét ellátó szervezetek, határon túli családszervezetek koordinálásával foglalkozó civil szervezetek támogatásához.
eb) Az előirányzat fedezetet biztosít különösen az Idősbarát Önkormányzat Díj és az idősügyi programok támogatására, az idősebb generációt célzó pályázatok nyerteseinek díjazására, nemzedékek közötti programok támogatására, idősügyi rendezvények lebonyolítására.
ec) Az előirányzat fedezetet biztosít különösen a gyermekek napközbeni ellátását érintő szakmafejlesztési célok és módszertani feladatok ellátásához a kijelölt szervezeteknek, valamint a férfiak és nők egyenlősége területén megvalósuló programokra,a családokaterősítő,anőkhelyzetének
javításátbiztosítóakcióprogramokra,a
család és munka összeegyeztethetőségének támogatására, valamint a bölcsődei ellátást nyújtó költségvetési szervek működésének támogatására.

f) Családpolitikai célú pályázatok: Az előirányzat pályázati úton támogatásban részesíti azokat a családok érdekében tevékenykedő, valamint a férfiak és nők egyenlőségével foglalkozó szervezeteket és munkáltatókat, amelyek a családok jólétét növelő, a nők helyzetén javító gyakorlati szolgáltatásaikkal és programjaikkal hozzájárulnak a családbarát foglalkoztatás és közgondolkodás népszerűsítéséhez, valamint a családbarát társadalom
megteremtéséhez és fenntartásához. Az előirányzat támogatja azokat a természetes személyeket, akik a családot népszerűsítő irodalmi művet vagy fotót küldenek a pályázat keretében.

a)–f) A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.
9.03183130/1/20/7
Gyermek és Ifjúsági Alapprogram támogatása
A Gyermek és Ifjúsági Alapprogram támogatási céljait a Gyermek és Ifjúsági Alapról, a Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Közalapítványról, valamint az ifjúsággal összefüggő egyes állami feladatok ellátásának szervezeti rendjéről szóló 1995. évi LXIV. törvény 4. § (1) bekezdése határozza meg.

Az előirányzat biztosítja a határon túli ifjúsági szervezetek működésének támogatását is.
A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult
tevékenységre is nyújtható.
civil szervezet, helyi önkormányzati költségvetési szerv, nemzetiségi önkormányzat, társulás, közalapítvány, egyházi jogi személy, gazdasági társaság, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, határon túli szervezetpályázat útján, vagy
– pályázati rendszeren kívül – kérelemre hozott egyedi döntés alapján, támogatási szerződéssel, támogatói okirat alapján vagy megállapodással
előleg biztosíthatóegyösszegű kifizetéssel, részletekben
történő kifizetéssel előirányzat-
átcsoportosítással
szerződés vagy okirat vagy megállapodás szerintaz Ávr. 84. §
(2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás
összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
10.36873930/1/20/9
Fiatalok első sikeres nyelvvizsgájának támogatása
Az előirányzat a 35 év alatti fiatalok, valamint a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló törvény szerinti csecsemőgondozási díjban, gyermekgondozási díjban vagy a családok támogatásáról szóló törvény szerinti gyermekgondozást segítő ellátásban részesülők első sikeres "B2" vagy "C1" szintű nyelvvizsgájának, vagy az ezzel egyenértékű első emelt szintű idegen nyelvből tett érettségi vizsgájának támogatásához a minimálbér
25%-ának erejéig biztosít fedezetet.

A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.
természetes személy, központi költségvetési szerv, gazdasági társaságközigazgatási hatósági határozat alapján, pályázati rendszeren kívül, kérelemre hozott egyedi döntés alapján, támogatási szerződéssel, támogatói okirat alapján vagy megállapodássalelőleg biztosíthatóegyösszegű kifizetéssel, részletekben
történő kifizetéssel, előirányzat-
átcsoportosítással
szerződés vagy okirat vagy megállapodás szerintaz Ávr. 84. §
(2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás
összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül
Magyar Államkincstár
11.36878430/1/20/10
Fiatalok vezetői engedélyének megszerzésével összefüggő hozzájárulás
Az előirányzat a 20 év alatti fiatalok, valamint a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló törvény szerinti csecsemőgondozási díjban, gyermekgondozási díjban vagy a családok támogatásáról szóló törvény szerinti gyermekgondozást segítő ellátásban részesülők vezetői engedélyének megszerzéséhez nyújt támogatást. Az előirányzat célja, hogy elősegítse a fiatalok számára
a B kategóriás vezetői engedély megszerzését azzal, hogy a sikeres vizsgát követően, a jogosultság fennállása esetén biztosítsa az intézkedést megalapozó jogszabályban rögzített értékhatárig a vizsgázó felmerülő költségei visszatérítésének fedezetét, valamint a hatósági feladatok ellátásához szükséges forrást.
A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult
tevékenységre is nyújtható.
természetes személy, központi költségvetési szerv, gazdasági társaságközigazgatási hatósági határozat alapján, pályázati rendszeren kívül, kérelemre hozott egyedi döntés alapján, támogatási szerződéssel, támogatói okirat alapján vagy megállapodássalelőleg biztosíthatóegyösszegű kifizetéssel, részletekben
történő kifizetéssel, előirányzat-
átcsoportosítással
szerződés vagy okirat vagy megállapodás szerintaz Ávr. 84. §
(2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás
összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül
Magyar Államkincstár
12.37929530/1/20/14
Nagycsaládosokszemélygépkocsi-szerzésitámogatása
Az előirányzat biztosítja a három- vagy többgyermekes családok megfelelő befogadóképességű személygépkocsihoz jutásának elősegítése érdekében nyújtandó, vissza nem térítendő személygépkocsi-szerzési
támogatáshoz szükséges forrást,
személygépkocsi- forgalmazási tevékenységet folytató gazdasági társaság,
egyéni vállalkozó vagy egyéni cég, Magyar Államkincstár
közigazgatási hatósági határozat alapján, pályázati rendszeren kívül, kérelemre hozott egyedi döntés alapjánelőleg biztosíthatóegyösszegű kifizetésselhatósági határozat szerintpénzügyi lízingszerződés esetén zálogjogMagyar Államkincstár
továbbá a támogatással összefüggő hatósági feladatok ellátásához szükséges forrást.
13.24315630/1/20/16
GYES-en és GYED-en lévők hallgatói hitelének célzott támogatása
Az előirányzattartalmazza
aGYES-en,GYED-enlévőkhallgatói hitele esetében a törlesztési kötelezettség szünetelése időszakában nyújtott célzott és teljes kamattámogatásösszegét.
A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult
tevékenységre is nyújtható.
egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, gazdasági társaságnormatív módon a hallgatói hitelrendszerről szóló 1/2012. (I. 20.)
Korm. rendelet 18. §
(2) bekezdésében foglaltak alapján a Diákhitel szervezettel kötött
megállapodásban foglalt részletszabályok szerint
előleg nem biztosíthatórészletekben történő kifizetésselszerződés vagy okirat szerintaz Ávr. 84. §
(2) bekezdése alapján, a költségvetésitámogatás
összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül
igénybe vehető
14.38787330/1/20/17 Esélyteremtési, önkéntes és kríziskezelő programok, valamint feladatok támogatása)Család,esélyteremtésiésönkéntes házak, továbbá egyéb esélyteremtési programoktámogatása:
aa) A Család, Esélyteremtésiés Önkéntes HázakHálózat
(a továbbiakban: CSEÖH) szakmai koordinálásával, a hálózat fejlesztésével kapcsolatos feladatok ellátása, a CSEÖH működtetése
az ország 19 megyéjében és a fővárosban.
ab) A kapcsolati erőszak áldozatait segítő krízisellátó rendszer hatékony működésével kapcsolatos koordinációs és fejlesztési feladatok ellátása. A kapcsolati erőszak visszaszorítását célzó egyéb feladatok ellátása.
ac) Esélyteremtési feladatokat ellátó szervezetek támogatása kiemelt tekintettel helyi esélyteremtési jó gyakorlatok elterjesztésére, modellprogramok megvalósításának támogatására.
ad) A Nemzeti Önkéntes Stratégiában foglalt célkitűzések végrehajtása megvalósulását szolgáló szakmai programok támogatása.

b)Az Országos Kríziskezelő ésInformációs Telefonközpont működésénektámogatása:
Az előirányzat célja különösen az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonközpont működésének támogatása.
a)–b) A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult
tevékenységre is nyújtható.
a)civil szervezet,közalapítvány, központi költségvetési szerv, gazdasági társaság, helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, egyházi jogiszemély
b)Családbarát Ország Nonprofit Kft.
pályázat útján, vagy
– pályázati rendszeren kívül – kérelemre hozott egyedi döntés alapján, támogatási szerződéssel, támogatói okirat alapján vagy megállapodással
előleg biztosíthatóegyösszegű kifizetéssel, részletekben történő kifizetéssel,előirányzat- átcsoportosítássalszerződés vagy okirat vagy megállapodás szerintaz Ávr. 84. §
(2) bekezdése alapján, a költségvetésitámogatás
összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül
igénybe vehető
15.35173930/1/20/19 Család- és ifjúságügyi társadalmi, civil és egyéb szervezetek továbbá közösségi és tehetségsegítő programok, feladatok támogatásaa)Camp Europe FelsőörsKözhasznú Kft. működésénektámogatása:
Az előirányzat célja különösen
a Camp Europe Felsőörs Közhasznú Kft. jogutódja, a Nemzeti Tehetség Központ Nonprofit Kft. működésének támogatása.

b)Esélyteremtési és önkéntes programok, feladatok támogatása: ba) Esélyegyenlőségi,esélyteremtési területeket érintő támogatást nyert Európai Uniós (REC) pályázatok megvalósításához a tagállami önrész biztosítása.
bb) Az emberkereskedelem áldozatai számára biztonságos elhelyezést és komplex szolgáltatásokat nyújtó Védett Szállások működtetése.
bc) Szemléletformálást célzó helyi és országos kampányok és programok megvalósítása, esélyegyenlőségi, esélyteremtési területen tevékenykedő helyi szervezetek együttműködésének fejlesztése.
bd) Az önkéntes tevékenységet népszerűsítő, az állampolgárokat önkéntes tevékenységre aktivizáló programok támogatása.
c)CsaládbarátOrszágNonprofitKft. szakmai feladata ellátásához kapcsolódó arányos működési költségénektámogatása:
Az előirányzat biztosít forrást különösen a Családbarát Ország Nonprofit Kft. működéséhez, amely működés megalapozza a szervezet komplex családpolitikai, nőpolitikai, idősügyi és gyermekjóléti szakmai feladatainak tervezését és megvalósítását; családpolitikai célú kampányok és rendezvények előkészítését és lebonyolítását, valamint szakmai, módszertani anyagok előkészítését.
a)Nemzeti TehetségKözpont NonprofitKft.







b)központi költségvetési szerv, civil szervezet, közalapítvány, gazdasági társaság, helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, egyházi jogi személy, határon túliszervezet















c)Családbarát Ország NonprofitKft.
pályázat útján vagy pályázati rendszeren kívül, kérelemre hozott egyedi döntés alapján, támogatási szerződéssel, támogatói okirat alapján vagy megállapodássalelőleg biztosíthatóegyösszegű kifizetéssel, részletekben történő kifizetéssel, előirányzat- átcsoportosítássalszerződés vagy okirat vagy megállapodás szerintaz Ávr. 84. §
(2) bekezdése alapján, a költségvetésitámogatás
összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül
igénybe vehető
d) Nagycsaládosok Országos Egyesülete működésének támogatása:
Az előirányzat forrást biztosít különösen a Nagycsaládosok Országos Egyesülete működéséhez, mely működés megalapozza a szervezet közhasznú tevékenysége körében ellátandó alábbi feladatokat: az anyaság tiszteletére nevelés, a házasságért és a jövő generációért érzett felelősség erősítése, a nagycsaládok sajátos érdekeinek képviselete és szolgálata, a nagycsaládok egymást ismerő és segítő közösségekké szervezése. a)–d) A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.
d) Nagycsaládosok Országos Egyesülete

"

2. melléklet az 1/2021. (II. 2.) CSTNM rendelethez

"2. melléklet az 1/2020. (XII. 22.) CSTNM rendelethez

XLVII. Gazdaságvédelmi Alap fejezetbe sorolt család- és ifjúságügyi célú fejezeti kezelésű előirányzatok 2021. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve

ABCDEFGHIJKLMNO
1.ÁHT
azonosító
Cím- névAlcím-névJogcím- csoport névJogcím-névElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának módjaTámogatási előlegRendelkezésre bocsátás módjaVisszafizetés határidejeBiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete
2.3870512 Fejezeti kezelésű előirányzatok
3.3876622/1 Gazdaságvédelmet szolgáló miniszterelnökségi fejezeti kezelésű előirányzatok
4.3796732/1/8 Hazai bölcsőde-, családi bölcsődefejlesztési program nem állami fenntartók részéreAz előirányzat pályázat keretében fedezetet biztosít az egyházi, civil és más nem állami fenntartók számára, bölcsődei, mini bölcsődei, családi bölcsődei, munkahelyi bölcsődei férőhelyek létrehozására.

A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is
nyújtható.
civil szervezet, közalapítvány, egyházi jogi személy, gazdasági társaság, egyesülés, nemzetiségi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzati költségvetési szerv, társulás, egyéni vállalkozó, egyéni cég, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezetpályázat útján, támogatási szerződéssel, támogatói okirat alapján vagy megállapodássalelőleg biztosíthatóegyösszegű kifizetéssel előirányzat- átcsoportosítássalszerződés vagy okirat vagy megállapodás szerintaz Ávr. 84. §
(2) bekezdése alapján,
a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül
igénybe vehető

"

Tartalomjegyzék