3/2021. (IV. 23.) MvM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatok és a központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 8/2016. (III. 25.) MvM rendeletnek a nemzeti tervvagyonnal, a kistelepülési üzletek támogatásával, valamint a Nemzeti Hauszmann Programmal kapcsolatos módosításáról
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. 10. pontjában és I. 41. pont d) alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 64. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:
1. § A fejezeti kezelésű előirányzatok és a központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 8/2016. (III. 25.) MvM rendelet (a továbbiakban: R.) 42. §-a a következő (21) bekezdéssel egészül ki:
"(21) E rendeletnek a fejezeti kezelésű előirányzatok és a központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 8/2016. (III. 25.) MvM rendeletnek a nemzeti tervvagyonnal, a kistelepülési üzletek támogatásával, valamint a Nemzeti Hauszmann Programmal kapcsolatos módosításáról szóló 3/2021. (IV. 23.) MvM rendelettel (a továbbiakban: Módr19.) megállapított rendelkezéseit a Módr19. hatálybalépése napján folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell."
2. § (1) Az R. 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) Az R. 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dr. Gulyás Gergely s. k.,
Miniszterelnökséget vezető miniszter
1. melléklet a 3/2021. (IV. 23.) MvM rendelethez
1. Az R. 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 3a. sorral egészül ki:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |||
1 | ÁHT azono- sító | Cím- név | Alcím- név | Jogcím- csoport név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) | ||
3a | 391417 | 30/1/3 Nemzeti tervvagyonhoz kapcsolódó feladatok ellátása | Az előirányzat célja a rendszerváltozást megelőző időszakban működő állami tervezőintézetek által létrehozott építészeti alkotások szerzői vagyoni jogának magyar állam általi kezelése mint közfeladat ellátásához szükséges forrás biztosítása. | Lechner Tudás- központ | jogszabály vagy pályázati rendszeren kívül, kérelemre hozott egyedi döntés alapján támogatási szerződéssel vagy támogatói okirattal | előleg biztosítható | egyösszegű kifizetéssel vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekben történő kifizetéssel | szerződés vagy okirat szerint | Az Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül. | - | - | - | |||||
2. Az R. 1. mellékletében foglalt táblázat F:7 mezője helyébe a következő mező lép:
(F) | |
(7) | a) Országos Építésügyi és Területrendezési e-Nyilvántartás működtetése Az előirányzat az egységes elektronikus közműnyilvántartásról szóló 324/2013. (VIII. 29.) Korm. rendeletben meghatározott feladatok megvalósításának finanszírozására, valamint az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központról, valamint az Országos Építésügyi Nyilvántartásról szóló 313/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 313/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet] 3. § (1) bekezdés d)-e) pontjával összefüggésben az Országos Építésügyi Nyilvántartás rendszerének fenntartásával és fejlesztésével kapcsolatban felmerült feladatokra, valamint a tulajdonosi joggyakorló által meghatározott egyéb feladatok megvalósításának finanszírozására szolgál. b) Építésügyi, építészeti és településügyi feladatok Az előirányzat az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 50. § (2) bekezdésében meghatározott építésügyi feladatok, a 313/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet], továbbá a kormányzati szintű beruházás-monitoring rendszer kialakításáról szóló 1060/2021. (II. 19.) Korm. határozat 5. pontja alapján ellátott feladatok támogatására szolgál. c) Dokumentációs Központ működtetése, fenntartása és fejlesztése Az előirányzat a 313/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet és a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggésben megőrzendő dokumentumok gyűjtéséről, megőrzéséről, nyilvántartásáról és hasznosításáról szóló 16/2010. (II. 5.) Korm. rendelet szabályozási tárgykörébe tartozó dokumentumgyűjtési, -nyilvántartási, -hasznosítási, -kezelési és -archiválási és az ezekkel kapcsolatos fejlesztési feladatok finanszírozására szolgál. d) Területrendezési feladatok Az előirányzat célja a területrendezési közfeladatok támogatása, valamint e szakmai feladatokhoz kapcsolódó egyéb projektek és feladatarányos működési költségek támogatása. e) Településképi és Okos Város feladatok Az előirányzat terhére a magyarországi települések jellegzetes és értékes arculatának megóvása, kialakítása, az épített és a természeti környezet egységes védelme, egyben az építési beruházások gyors és sikeres megvalósíthatósága érdekében a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvényben és a 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 43/A. §-ában meghatározott településképi arculati kézikönyv elkészítésének a Magyar Építész Kamara által történő szakmai véleményezésének finanszírozása támogatható. Az előirányzat a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 1/A. Országos településkép-védelem alcíméhez kapcsolódó tanulmány, rendezvény, projekt támogatására, továbbá a 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 2. § 5a. és 5b. pontja szerinti okos városhoz és okos város módszertanhoz, valamint 6. § (2b) bekezdése szerinti okos város stratégiájához kapcsolódó tanulmány, szakértés, oktatás és rendezvény, projekt támogatására szolgál. Az előirányzat továbbá a Lechner Tudásközpont által a 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet kijelölései alapján az okos városfejlesztések koordinálásával kapcsolatos fejlesztési módszertani, szemléletformáló és konzultációs feladatok ellátásával, a településértékelés és monitoringrendszer működtetésével kapcsolatos szakmai és koordinációs feladatok elvégzésének finanszírozásához biztosít forrást. a)-e): A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható. |
3. Az R. 1. mellékletében foglalt táblázat M:9 mezője helyébe a következő mező lép:
(M) | |
(9) | Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. |
4. Az R. 1. mellékletében foglalt táblázat F:25 mezője helyébe a következő mező lép:
(F) | |
(25) | a) Nemzetpolitikai tevékenység támogatása Az előirányzat terhére a következő nemzetpolitikai felhasználási célok bármelyikére nyújtható vissza nem térítendő költségvetési támogatás feladatfinanszírozás és az ahhoz kapcsolódó arányos működési költség támogatására: 1. a külhoni magyarok kiemelt jelentőségű programjainak, a külhoni magyarság támogatásához kapcsolódó tevékenységeknek, valamint a külhoni média vagy könyvkiadás támogatása céljából, 2. a nemzetpolitikai szempontból kiemelt jelentőségű tevékenységek, beruházások és fejlesztési célok támogatására, 3. a határon túli magyarsággal együttműködő, magyarországi székhelyű, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet határon túli, valamint külföldi szervezet megerősítését szolgáló tevékenységének támogatására, 4. a diaszpóra magyarsága vonatkozásában a Kőrösi Csoma Sándor Program, a szórványmagyarság vonatkozásában a Petőfi Sándor Program célkitűzéseivel összhangban lévő tevékenységek megvalósítására, 5. a diaszpórában élő magyar közösségek identitásának megerősítését szolgáló tevékenységek támogatására: a hétvégi magyar iskolák szakmai színvonalának emelése, a cserkészcsapatok munkájának segítése, a magyar néptánc és népzenei hagyományok ápolása, a magán- és közösségi gyűjtemények (könyvtárak, levéltárak, múzeumok) szakmai munkájának támogatása, az egyházi közösségek munkájának segítése, a diaszpóra történetét kutató munka végzése, a többedik generáció bátorítása magyar gyökereik megismerésére, 6. a Mikes Kelemen Program keretében a program célkitűzéseivel összhangban lévő tevékenységek megvalósítására, 7. határon túli szervezetek tevékenységeinek támogatására, amelyek elősegítik a magyar igazolvánnyal, magyar hozzátartozói igazolvánnyal rendelkező ukrán állampolgárok oktatási, kulturális, művészeti, közművelődési, tudományos, hitéleti, média, sport, civil társadalmi, helyi önkormányzati együttműködési, magyar-magyar együttműködési, valamint kegyeleti okokból Magyarországra történő utazásait, 8. a Magyarság Háza nemzeti identitás kiállítása, látogató- és oktatás-módszertani központja kialakítása, valamint a Magyarság Háza egyéb járulékos felújítása céljából. b) Magyarország Barátai Alapítvány támogatása Az előirányzat továbbá a Magyarország Barátai Alapítvány szakmai feladatainak és működésének nemzetpolitikai célú támogatására biztosít fedezetet. Az éves szakmai programban nem szereplő tevékenység a Civil törvényben foglaltak szerint támogatható. c) Szabolcs-Szatmár- Bereg megye és Kárpátalja fejlesztési feladatok Az előirányzat továbbá a Szabolcs-Szatmár-Bereg megye és Kárpátalja fejlesztési feladatok megvalósításának támogatására szolgál. d) Az előirányzat terhére a tevékenységhez kapcsolódó működési költségek támogatása érdekében vissza nem térítendő költségvetési támogatás nyújtható. a)-d): A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható. |
5. Az R. 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 31. és 32. sorral egészül ki:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |
1 | ÁHT azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jogcím- csoport név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
31 | 391428 | 32/8 A Lechner Tudásközpont NKft. tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos bevételek és kiadások | |||||||||||||
32 | 391439 | 32/8/1 Nemzeti tervvagyonhoz kapcsolódó kiadások | Az előirányzatról a Lechner Tudásközpont teljesíti a kiadott felhasználási engedélyek kapcsán fizetendő felhasználási díjak áfatartalmát. | - | - | - | - | - | - | Lechner Tudás- központ | - | - |
2. melléklet a 3/2021. (IV. 23.) MvM rendelethez
1. Az R. 2. mellékletében foglalt táblázat 4. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |
1 | ÁHT azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jogcím- csoport név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
4 | 376273 | 2/1/1 Magyar Falu Program | a) Falusi Útalap Az előirányzat nyújt fedezetet a Magyar Falu Program keretében megvalósuló alsóbbrendű utak felújítására. b) Magyar Falu Program alprogramjainak támogatása Az előirányzat a magyar kistelepülések népességmegtartó erejének növelése érdekében, a Magyar Falu Program keretében megvalósuló programelemek támogatására használható fel. c) Kistelepülési üzletek támogatása Az előirányzat nyújt fedezetet a Magyar Falu Program keretében a gazdasági tevékenységet végző vállalkozások támogatására a Gazdaság-újraindítási Akcióterv keretében a kistelepülési üzletek támogatásáról szóló 62/2021. (II. 12.) Korm. rendelet alapján. d) Falusi Civil Alap Az előirányzat célja a Magyar Falu Program keretében megvalósuló civil program elemeként a civil közösségi tevékenységek és azok végzése feltételeinek támogatása. a)-d): A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható. | helyi önkormányzat, költségvetési szerv, gazdasági társaság, továbbá egyéni vállalkozó, egyéni cég, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, helyi önkor- mányzatok társulásai, egyházi jogi személy, egyesület, alapítvány, nonprofit, valamint közhasznú jogállású szervezet | jogszabály vagy pályázati úton meghozott döntés vagy pályázati rendszeren kívül kérelemre hozott egyedi döntés alapján, támogatói okirattal vagy támogatási szerződéssel | előleg biztosítható | egyösszegű kifizetéssel vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekben történő kifizetéssel | a kötelezettség- vállalási dokumen- tumban meghatáro- zottak szerint | az Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül | - | igénybe vehető | - |
2. Az R. 2. mellékletében foglalt táblázat F:6 mezője helyébe a következő mező lép:
(F) | |
(6) | a) Lakitelek Népfőiskola beruházásával összefüggő feladatok A Lakitelek Népfőiskola fejlesztésének támogatása a fenntartó Népfőiskola Alapítványon keresztül. b) Európa Kulturális Fővárosa 2023 cím viselésével kapcsolatos feladatok támogatása Az előirányzat támogatást nyújt az Európa Kulturális Fővárosa 2023 cím viselésével kapcsolatos feladatok támogatására. c) Nemzeti Hauszmann Terv Az előirányzat célja a Nemzeti Hauszmann Terv, valamint a Nemzeti Hauszmann Program előkészítésével és végrehajtásával összefüggő feladatok, valamint a Budai Palotanegyed és a Polgárváros nagyszabású rekonstrukciója, továbbá Hauszmann Alajos építészeti és kulturális hagyatékához, annak fenntartásához kapcsolódó egyéb feladatok és beruházások támogatása. d) Népi Építészeti Program Az előirányzat célja a Népi Építészeti Program keretében műemléki értékkel rendelkező népi építészeti emlék támogatása. A Népi Építészeti Program támogatási kerete révén elősegíti a nemzet közös örökségéhez tartozó népi műemlékállomány és népi építészetünk egyéb hiteles emlékeinek fennmaradását. A támogatásnak nem feltétele a műemléki védettség fennállása. a)-d): A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható. |