Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

154/2023. (IV. 27.) Korm. rendelet

a Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Terve végrehajtásának alapvető szabályairól és felelős intézményeiről szóló 373/2022. (IX. 30.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (1) bekezdés 15a-15c. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Terve végrehajtásának alapvető szabályairól és felelős intézményeiről szóló 373/2022. (IX. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 2. §-a a következő 10a. és 10b. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"10a. lebonyolító szerv: az e rendelet által kijelölt szerv vagy annak szervezeti egysége,

10b. lebonyolítói megállapodás: a lebonyolító szervvel vagy a lebonyolító szerv szervezeti egységével kötött feladatellátási megállapodás,"

2. § Az R. 5. alcíme a következő 6/A. §-sal egészül ki:

"6/A. § Az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter

a) felméri a szabályos forrásfelhasználást veszélyeztető kockázatokat,

b) ellenőrzi, hogy az európai uniós források kezelése és felhasználása szabályszerűen, célszerűen és eredményesen történik-e,

c) biztosítja a b) pontban meghatározott feladatokat ellátó ellenőrök funkcionális függetlenségét,

d) ellátja a HET végrehajtására vonatkozó ellenőrzések koordinációs feladatait, részt vesz az ellenőrzéseken, koordinálja az adatszolgáltatást és a HEE források felhasználásával összefüggésben a kérdésekre vonatkozó válaszadást a HET végrehajtásának intézményrendszere más szereplőinek bevonásával, gondoskodik az ellenőrzések által előírt intézkedések egységes végrehajtásáról."

3. § Az R. 70. §-a a következő (7)-(9) bekezdéssel egészül ki:

"(7) Ha az értékelés során felmerül, hogy a támogatási kérelemben található információk nem egyértelműek, ellentmondásokat tartalmaznak, ezek tisztázására a nemzeti hatóság egyszeri alkalommal a támogatást igénylőtől tisztázó kérdés formájában információkat kérhet legalább öt-, de legfeljebb tíznapos határidő biztosításával.

(8) Ha az értékelő a (7) bekezdés szerint tisztázó kérdés feltevésére tesz javaslatot, a nemzeti hatóság a javaslat beérkezését követő legfeljebb öt napon belül megküldi a tisztázó kérdést a támogatást igénylő részére. Ha több értékelő tesz javaslatot tisztázó kérdés feltevésére, akkor a nemzeti hatóság a javaslatokat együttesen, az utolsó javaslat beérkezését követő öt napon belül küldi meg a támogatást igénylő részére.

(9) Az értékelő a támogatási kérelmet a benyújtott tartalom alapján értékeli, ha a tisztázó kérdésre határidőben nem érkezik válasz."

4. § Az R. 24. alcíme a következő 70/A. §-sal egészül ki:

"70/A. § (1) A nemzeti hatóság az értékelés esetén az értékelés lezárását követő öt napon belül elvégzi az értékelés minőségellenőrzését.

(2) Ha az értékelőlap hiányos vagy hibás, a nemzeti hatóság az értékelőt - határidő tűzésével - egy alkalommal hiánypótlásra, valamint a hiba javítására hívja fel.

(3) Ha az értékelő határidőn belül a hibát nem javítja, vagy a hiányosságot nem pótolja, a nemzeti hatóság az érintett értékelési szempont vonatkozásában javasolt pontszámot határozhat meg.

(4) A nemzeti hatóság - az (5) bekezdés szerinti kivétellel - a támogatási kérelem újraértékelését rendeli el, ha az értékelők által elkészített értékelések eredménye vagy a (3) bekezdés szerinti esetben a javasolt pontszám közötti különbség meghaladja a magasabb pontszám 30%-át.

(5) A nemzeti hatóság nem rendeli el az újraértékelést, ha az értékelők által adott pontszámok nem érik el a támogathatósághoz a felhívásban meghatározott minimális pontszámot."

5. § Az R. 90. §-a a következő (6)-(10) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A záró kifizetési kérelemhez a biztosítéki értéket csak akkor kell kiegészíteni, ha az addig nyújtott biztosítéki érték nem éri el a végső kedvezményezett által a fenntartási időszakban nyújtandó biztosítéki értéket. Biztosíték legfeljebb a támogatás összegét elérő biztosítéki értékig kérhető.

(7) A biztosítéknak a fenntartási kötelezettség megszűnéséig rendelkezésre kell állnia.

(8) A biztosíték a biztosítéknyújtási kötelezettséggel érintett időszaknál rövidebb lejárattal is rendelkezésre bocsátható, azzal, hogy a végső kedvezményezettnek legalább negyvenöt nappal a biztosíték érvényességének lejárata előtt igazolnia kell a biztosíték meghosszabbítását vagy cseréjét.

(9) Ha a biztosíték mérsékelhető vagy megszüntethető, a nemzeti hatóság haladéktalanul kiadja az erre vonatkozó nyilatkozatot.

(10) A biztosítéknyújtási kötelezettség megszűnése esetén a biztosíték megszüntetésének költsége a végső kedvezményezettet terheli."

6. § Az R. 27. alcíme a következő 90/A. §-sal egészül ki:

"90/A. § (1) Nem kell biztosítékot nyújtani a húszmillió forintot meghaladó, de az ötvenmillió forintot meg nem haladó támogatással megvalósuló projekt esetén a fenntartási időszakra.

(2) Az ötvenmillió forintot meghaladó támogatással megvalósuló projekt esetén a fenntartási időszakra a kifizetett támogatás 50%-ának megfelelő értékű biztosítékot kell nyújtani.

(3) Közszolgáltatási tevékenységre irányuló támogatási szerződéssel, valamint közszolgáltatás nyújtásáról szóló, legalább a fenntartási időszak végéig hatályos szerződéssel rendelkező, közvetlen vagy közvetett többségi állami, helyi önkormányzati vagy nemzetiségi önkormányzati tulajdonban álló gazdasági társaságnak nem kell biztosítékot nyújtania a fenntartási időszakra.

(4) A kifizetett támogatás 10%-ának megfelelő mértékű biztosítékot kell nyújtania a fenntartási időszakban annak a fenntartási időszakban egyébként biztosíték nyújtására köteles végső kedvezményezettnek, aki a megvalósítási időszakra vállalt műszaki-szakmai vállalásokat határidőben teljesítette, és a projekt megvalósítása során a nemzeti hatóság nem állapított meg szabálytalanságot."

7. § Az R. 144. §-a a következő (6a) bekezdéssel egészül ki:

"(6a) A nemzeti hatóság a végső kedvezményezett kérelmére indokolt esetben engedélyezheti, hogy meghatározott kiadások kifizetése ne a HEE lebonyolítási számláról történjen. A számlák közötti utólagos átvezetést a végső kedvezményezettnek legkésőbb a támogatási összeg folyósítását követő 60 napon belül el kell végeznie."

8. § Az R. 147. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Az előleg igénylésére irányuló kérelem elbírálása vonatkozásában tisztázó kérdés nem tehető fel."

9. § Az R. 166. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"166. § (1) A végső kedvezményezett a támogatási szerződésben foglalt ütemezés szerinti projekt mérföldkövek elérését követő tizenöt napon belül kifizetési igényléssel egybekötött szakmai beszámolót nyújt be a projekt műszaki-szakmai előrehaladásának bemutatásával a projekt eredményességéről, valamint hatékonyságáról. A projekt mérföldkőben vállalt eredmények alátámasztását szolgáló dokumentumokat a szakmai beszámolóhoz kell csatolni.

(2) A nemzeti hatóság a szakmai beszámoló ellenőrzése során az általa lefolytatott helyszíni ellenőrzés jegyzőkönyvének megállapításait, tényadatait is figyelembe veszi. A helyszíni ellenőrzési jegyzőkönyv - a helyszíni ellenőrzés során vizsgált dokumentumok tényleges csatolása nélkül is - alátámasztó dokumentumnak minősül, ha a helyszíni ellenőrzés során vizsgált dokumentumok körét és azok elfogadhatóságát tételesen tartalmazza.

(3) Szakmai beszámolóhoz nem kötött időközi kifizetési igénylést a projekt keretében felmerült költségek elszámolása érdekében projekt mérföldkövek között kizárólag

a) fordított áfaelőleg elszámolása céljából,

b) szállítói finanszírozási módban a szállítói előleg utalását követően az előlegszámla benyújtása céljából,

c) a végső kedvezményezett személyében bekövetkező változások miatt a projektből kiváló végső kedvezményezett (jogelőd) elszámolása céljából,

d) ha adott felhíváshoz tartozó végső kedvezményezettek száma eléri az ezer darabot, és erről a felhívás kifejezetten így rendelkezik, vagy

e) az építési beruházások, valamint az építési beruházásokhoz kapcsolódó tervezői és mérnöki szolgáltatások közbeszerzésének részletes szabályairól szóló 322/2015. (X. 30.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 322/2015. (X. 30.) Korm. rendelet] 32/A. §-a rendelkezései szerinti alvállalkozói teljesítés ellenértékének elszámolása céljából lehet benyújtani.

(4) A (3) bekezdés e) pontja szerinti elszámolás során a 322/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 32/A. §-a szerint kell eljárni, azzal az eltéréssel, hogy a nemzeti hatóság számára az irányadó fizetési határidő a bizonylat beérkezésétől számított harminc nap. Utófinanszírozás alkalmazásakor alvállalkozói teljesítést is tartalmazó bizonylat esetén az irányító hatóság számára irányadó fizetési határidő a bizonylat beérkezésétől számított negyvenöt nap.

(5) Szakmai beszámolóhoz kötött kifizetési igénylés esetén a támogatás folyósításának feltétele a szakmai beszámoló elfogadása, azzal, hogy a nemzeti hatóság a kifizetési igénylést elutasítja, ha a szakmai beszámoló benyújtása határidőben nem történt meg."

10. § Az R. 169. §-a a következő (4) és (5) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Ha felhívás vagy támogatási szerződés nem zárja ki, szóbeli megállapodás alapján költségelszámolásra legfeljebb bruttó százezer forintot meg nem haladó összegű megrendelések esetén kerülhet sor.

(5) A végső kedvezményezett a kifizetési igénylés keretében nem nyújthat be olyan, készpénzben kiegyenlített elszámoló bizonylatot - ide nem értve a bérjellegű költségek elszámolására szolgáló összesítőt -, amelynek az - általános forgalmi adó felszámítása esetén az általános forgalmi adóval növelt - ellenértéke meghaladja a másfél millió forintot."

11. § (1) Az R. 172. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) A záró kifizetési igénylés elfogadásának feltétele a végső kedvezményezett záró szakmai beszámolójának elfogadása."

(2) Az R. 172. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Szállítói finanszírozású elszámoló bizonylat nem nyújtható be záró kifizetési igénylés keretében, kivéve, ha a projekt teljes egészében szállítói finanszírozással valósul meg, valamint ha erről a felhívás kifejezetten így rendelkezik."

(3) Az R. 172. §-a a következő (8) bekezdéssel egészül ki:

"(8) A záró kifizetési kérelemben a végső kedvezményezett nyilatkozik arról, hogy a záró kifizetési kérelem benyújtását követően a fel nem használt támogatásról lemond."

12. § Az R. 179. §-a a következő (4)-(7) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A nemzeti hatóság a köztartozás-mentességet a pénzügyi lebonyolítás során egyszer, a támogatásnak az előirányzat-felhasználási keretszámláról történő kifizetése előtt vizsgálja.

(5) Ha a végső kedvezményezettnek köztartozása van, a nemzeti hatóság legfeljebb kilencvennapos határidő kitűzésével felhívja a köztartozás rendezésére.

(6) Ha a végső kedvezményezett az (5) bekezdés szerinti határidőben a köztartozását nem szünteti meg, a nemzeti hatóság a kifizetési kérelem alapján jóváhagyott támogatást nem fizeti ki.

(7) Szállítói finanszírozás, valamint engedményezés esetén a nemzeti hatóság az (1)-(6) bekezdés szerint vizsgálja a szállító, valamint az engedményes köztartozás-mentességét."

13. § Az R. V. Fejezete a következő 51/A. alcímmel egészül ki:

"51/A. Fenntartási kötelezettség és pénzügyi zárás

188/A. § (1) A projektmegvalósítás akkor tekinthető befejezettnek, ha a projekt pénzügyi befejezését követően a projekt keretében támogatott tevékenységek végrehajtását igazoló záró kifizetési igénylést és beszámolót a nemzeti hatóság jóváhagyta és a támogatást kifizette.

(2) Infrastrukturális beruházást is tartalmazó projekt esetén a fenntartási kötelezettség 2026. december 31-ig tart.

(3) Infrastrukturális beruházást nem tartalmazó projekt esetén a fenntartási kötelezettség a felhívás előírása szerint, de legfeljebb 2026. december 31-ig tart.

(4) Ha a projekt állami támogatást tartalmaz, és az állami támogatási szabályok a (2) és (3) bekezdésben foglaltaknál szigorúbb előírást kötnek ki, a fenntartási kötelezettséget az állami támogatási szabályok szerint kell figyelembe venni.

(5) Nem minősül a fenntartási kötelezettség megsértésének

a) a technológiai változás vagy modernizáció miatti csere, fejlesztés,

b) ha a tulajdonosi szerkezetben bekövetkezett változás a felhívásban leírtaknak megfelelően, a nemzeti hatóság előzetes hozzájárulásával vagy jogszabály rendelkezése alapján történik.

(6) Az (5) bekezdés b) pontját kell alkalmazni, ha az üzemeltetőt vagy a vagyonkezelőt jogszabály jelöli ki, és a végső kedvezményezett a projekt megvalósítását követően a létrehozott vagyont e vagyonkezelőnek, üzemeltetőnek átadja, ha e vagyonkezelő, üzemeltető a vagyon nyilvántartásba vételéről, működtetéséről és fenntartásáról gondoskodik.

(7) A fenntartási kötelezettség megsértése esetén a nemzeti hatóság megvizsgálja a szerződésszerű állapot helyreállításának lehetőségét.

(8) Ha a szerződésszerű állapot helyreállítható, a nemzeti hatóság erre kötelezi a végső kedvezményezettet. Ha a szerződésszerű állapot

a) nem,

b) részben vagy

c) aránytalan nehézség árán

állítható helyre, a nemzeti hatóság a támogatási szerződés szerinti jogkövetkezményt alkalmazza.

188/B. § (1) A projektben létrehozott vagyon a záró projektfenntartási jelentés elfogadásáig kizárólag a nemzeti hatóság előzetes jóváhagyásával és a támogatási jogviszony szempontjából releváns kötelezettségek átvállalásával, átruházásával idegeníthető el, adható bérbe, valamint terhelhető meg.

(2) Ha a végső kedvezményezett a jelentéstételi kötelezettségét nem teljesíti, a nemzeti hatóság a támogatási szerződés szerinti jogkövetkezményt alkalmazza.

(3) A projekttel kapcsolatos dokumentumokat a projekt helyszínén kell megőrizni.

(4) Ha a projekt helyszíne nem alkalmas a dokumentumok megőrzésére, vagy több megvalósítási helyszín van, a dokumentumokat a végső kedvezményezett telephelyén vagy székhelyén kell megőrizni.

188/C. § (1) A pénzügyi zárás a záró kifizetést, a fenntartási idővel rendelkező projektek esetén a záró projektfenntartási jelentésről hozott döntést követő dokumentumalapú ellenőrzés, amelynek során a nemzeti hatóság ellenőrzi a projekt megvalósításához kapcsolódó dokumentumok rendelkezésre állását, valamint e dokumentumok adatainak a monitoring és információs rendszerben való rögzítettségét.

(2) A nemzeti hatóság a pénzügyi zárást a monitoring és információs rendszerbe feltöltött ellenőrzési lista alapján végzi.

(3) A nemzeti hatóság a projekteket az általa meghatározott értékhatár alatt mintavétel alapján, az értékhatár felett teljeskörűen ellenőrzi.

(4) A nemzeti hatóság csoportos pénzügyi zárást végezhet azon projektek esetén, amelyek

a) nem érik el a (3) bekezdés szerinti értékhatárt,

b) mintavétel alapján nem kerültek kiválasztásra, és

c) megfelelnek a csoportos zárás feltételeinek.

(5) A mintavétel módszertanát, az értékhatárt és a csoportos zárás feltételeit a nemzeti hatóság határozza meg.

188/D. § (1) A pénzügyi zárást a záró kifizetésről vagy a fenntartási idővel rendelkező projektek esetén záró projektfenntartási jelentésről hozott döntéssel kapcsolatban a kifogás benyújtására rendelkezésre álló határidő elteltét követő hatvan napon belül kell elvégezni.

(2) A nemzeti hatóság a záró kifizetési kérelem elutasítása esetén a pénzügyi zárást a szabálytalansági döntés véglegessé válása után végzi el.

188/E. § (1) Pénzügyi zárás akkor végezhető, ha

a) a projekttel összefüggésben nincs folyamatban

aa) kifogás elbírálása,

ab) szabálytalansági eljárás vagy jogorvoslati eljárás,

ac) szerződésmódosítás,

ad) a záró kifizetési kérelem javítása vagy

ae) hazai vagy külső ellenőrzés,

b) a projekttel összefüggésben nincs kifizetetlen vagy el nem számolt előleg, és

c) a végső kedvezményezettet nem terheli visszafizetési kötelezettség.

(2) A pénzügyi zárást megelőzően a fel nem használt támogatást fel kell szabadítani a kötelezettségvállalás alól a végső kedvezményezett záró kifizetési igénylésben tett nyilatkozata alapján."

14. § Az R. 201. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

"(7) Ha a szabálytalansági eljárás során a szabálytalansági gyanú megítéléséhez szükséges, műszaki szempontú vizsgálatot igénylő kérdés merül fel, a szabálytalansági eljárás vezetője kezdeményezi a nemzeti hatóság 110. § (2) bekezdése szerinti eljárását."

15. § Az R. 211. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben a jogorvoslati kérelem nem utasítható el, ha a végső kedvezményezett a jogorvoslati kérelem benyújtására nyitva álló határidőben a jogorvoslati kérelmet a miniszternél nyújtotta be. A miniszter a jogorvoslati kérelmet a nemzeti hatóság szakmai álláspontjának mérlegelését követően érdemi vizsgálat nélkül elutasítja, ha az (1) bekezdés szerinti esetek fennállnak."

16. § Az R. 225. § d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Nem kell kamatot fizetni)

"d) az Uniós fejlesztések fejezetbe tartozó fejezeti és központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 8. §-a szerinti esetben."

17. § Az R. 233. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény 1. melléklet XIX. Uniós fejlesztések fejezet, 3. Központi kezelésű előirányzatok cím, 10. Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (RRF) alcím [a továbbiakban: Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (RRF) előirányzat] terhére projektindító támogatás nyújtható a HET intézkedési listában szereplő kiemelt felhívások végső kedvezményezettjei részére az elszámolhatósági útmutatóban részletezett szabályok figyelembevételével."

18. § Az R. XII. Fejezete helyébe a következő fejezet lép:

"XII. FEJEZET

A HELYREÁLLÍTÁSI ÉS ELLENÁLLÓKÉPESSÉGI ESZKÖZ (RRF) HATÁSKÖRI SZABÁLYAI

63. Hatásköri szabályok

234. § A Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (RRF) előirányzat vonatkozásában a gazdasági események végrehajtása során az Ávr. rendelkezései irányadók, azzal az eltéréssel, hogy

a) az Ávr. 50. § (1) bekezdés c) pontja szerint több év előirányzatai terhére vállalt kötelezettség esetén évenkénti ütemezés előírása nem alkalmazandó,

b) a támogatási kérelemről a nemzeti hatóság az összesített értékelő táblázat vagy - döntés-előkészítő bizottság összehívása esetén - a döntési javaslat alapján dönt. A pénzügyi ellenjegyzés tényét és a pénzügyi ellenjegyző keltezéssel ellátott aláírását tartalmazó támogatási döntés kötelezettségvállalásnak minősül. A támogatói okiratok kiadása vagy a támogatási szerződések megkötése esetén a pénzügyi ellenjegyzés tényét és a pénzügyi ellenjegyző keltezéssel ellátott aláírását nem kell feltüntetni.

234/A. § E fejezet alkalmazásában gazdasági esemény a kötelezettségvállalás, a pénzügyi ellenjegyzés, a teljesítésigazolás, az érvényesítés és az utalványozás."

19. § Az R. a 235. §-t követően a következő XIII/A. Fejezettel egészül ki:

"XIII/A. FEJEZET

A KKV-K KÖZBESZERZÉSI RÉSZVÉTELÉT ÖSZTÖNZŐ TÁMOGATÁS C. FELHÍVÁS FELHASZNÁLÁSÁNAK RENDJE

64/A. Alkalmazási kör

235/A. § (1) A KKV-k közbeszerzési részvételét ösztönző támogatás c. felhívás vonatkozásában az I-XIII. Fejezet rendelkezéseit az e fejezetben meghatározott eltérésekkel kell alkalmazni.

(2) A KKV-k közbeszerzési részvételét ösztönző támogatás c. felhívás vonatkozásában a 70. § (5) és (6) bekezdését és a 188/A-188/E. §-t nem kell alkalmazni."

20. § (1) Az R.

a) 9. § (2) bekezdés f) pontjában a "lebonyolítási szerződés" szövegrész helyébe a "lebonyolítói megállapodás" szöveg,

b) 9. § (2) bekezdés l) pontjában az "eredményes és eredményes" szövegrész helyébe a "hatékony és eredményes" szöveg,

c) 34. § (6) bekezdésében az "A kedvezményezettek, a szállítók" szövegrész helyébe az "A végső kedvezményezettek, a szállítók" szöveg,

d) 85. § f) pontjában a "kedvezményezettnek" szövegrész helyébe a "végső kedvezményezettnek" szöveg,

e) 155. § (2) bekezdésében a "teljes elszámolást" szövegrész helyébe a "részleges vagy teljes elszámolást" szöveg,

f) 176. § (3) bekezdésében az "annakegy" szövegrész helyébe az "annak egy" szöveg,

g) 181. §-ában a "felhívásban egyszerűsített" szövegrész helyébe a "felhívásban előírt egyszerűsített" szöveg,

h) 191. §-ában a "követően dönthet a kifogás érdemi vizsgálat nélküli elutasításáról" szövegrész helyébe a "követően a kifogás érdemi vizsgálat nélküli elutasításáról dönt" szöveg,

i) 201. § (6) bekezdésében az "értesíti a kedvezményezettet" szövegrész helyébe az "értesíti a végső kedvezményezettet" szöveg,

j) 231. § (6) bekezdésében a "Ha a "Horizontális intézkedések" " szövegrész helyébe a "Ha az "Állam és közigazgatás" " szöveg

lép.

(2) Az R.

a) 11. § (1), (4) és (7) bekezdésében a "lebonyolítási szerződésben" szövegrészek helyébe a "lebonyolítói megállapodásban" szöveg,

b) 11. § (8)-(10) bekezdésében a "lebonyolítási szerződés" szövegrészek helyébe a "lebonyolítói megállapodás" szöveg,

c) 84. § (3) bekezdésében és (11) bekezdés d) pontjában a "kedvezményezett" szövegrész helyébe a "végső kedvezményezett" szöveg,

d) 128. § (4), (6) és (7) bekezdésében a "kedvezményezett" szövegrész helyébe a "végső kedvezményezett" szöveg

lép.

(3) Az R. 1 mellékletében foglalt táblázat

a) E:2 mezőjében a "Magyar Államkincstár" szövegrész helyébe a "Magyar Államkincstár, Miniszterelnöki Kabinetiroda, Miniszterelnökség" szöveg,

b) E:3 mezőjében a "Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal" szövegrész helyébe a "Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, Miniszterelnöki Kabinetiroda, Miniszterelnökség" szöveg,

c) E:4 és E:8 mezőjében a "Nincs" szövegrész helyébe a "Miniszterelnökség" szöveg,

d) E:5, E:6 és E:9 mezőjében a "Nincs" szövegrész helyébe a "Miniszterelnöki Kabinetiroda, Miniszterelnökség," szöveg,

e) E:7 mezőjében az "ÉMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, Széchenyi Programiroda Tanácsadó és Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő" szövegrész helyébe az "ÉMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, Széchenyi Programiroda Tanácsadó és Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, Miniszterelnökség, Miniszterelnöki Kabinetiroda" szöveg,

f) E:10 mezőjében az "A KKV-k közbeszerzési részvételét ösztönző támogatása c. felhívás tekintetében az Új Világ Nonprofit Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság" szövegrész helyébe a "Miniszterelnöki Kabinetiroda, a KKV-k közbeszerzési részvételét ösztönző támogatás c. felhívás tekintetében az Új Világ Nonprofit Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság" szöveg

lép.

21. § Hatályát veszti az R.

a) 6. §-a,

b) 237. § (1) bekezdése.

22. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök