562/2023. (XII. 14.) Korm. rendelet
az építési és közlekedési miniszter tulajdonosi joggyakorlása alatt álló gazdasági társaságokhoz kapcsolódó szolgáltatási feladatok ellátásáról
A Kormány az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) Az építési és közlekedési miniszter állami feladatellátás keretében, a MÁV Szolgáltató Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság útján biztosítja a (2) bekezdésben meghatározott, az egyes állami tulajdonban álló gazdasági társaságok felett az államot megillető tulajdonosi jogok és kötelezettségek összességét gyakorló személyek kijelöléséről szóló miniszteri rendelet szerint tulajdonosi joggyakorlása alatt álló gazdasági társaságok, valamint azok egyes többségi befolyása alatt álló gazdasági társaságok részére a (3) bekezdés szerinti szolgáltatásokat.
(2) A (3) bekezdés szerinti szolgáltatásokat
a) a Magyar Közút Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság,
b) a KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság,
c) a KAV Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság,
d) a MAHART Magyar Hajózási Zártkörűen Működő Részvénytársaság,
e) a MAHART-Szabadkikötő Zrt.,
f) a NÖF Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság és
g) az Eszterháza Kulturális, Kutató- és Fesztiválközpont Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
az (1) bekezdés szerint köteles igénybe venni.
(3) Az építési és közlekedési miniszter az (1) bekezdés szerinti feladatellátás keretében a következő szolgáltatásokat biztosítja:
a) informatikai rendszerek működtetése, felügyelete, új informatikai rendszerek kialakításának koordinálása, felügyelete, valamint az alkalmazott informatikai rendszerek integrációjának megteremtése;
b) számviteli rendszerek kialakítása és működtetése; teljes körű számviteli, könyvelési, adózási, beszámolási, adószakértői, valamint egyes pénzügyi tevékenységek, továbbá az ezen tevékenységekhez kapcsolódó szabályozási, tanácsadási feladatok ellátása;
c) humán adminisztrációs szolgáltatás (különösen: bérszámfejtés, társadalombiztosítási ügyintézés, ügyfélszolgálati hálózat biztosítása, munkavállalói dokumentum-kezelés);
d) munkabiztonsági és tűzvédelmi szolgáltatások biztosítása, valamint a kapcsolódó oktatási, képzési tevékenység biztosítása;
e) beszerzés, közbeszerzés lebonyolítása; eszközgazdálkodás; cikkszám- és szerződés-, valamint törzsadatmenedzsment; leltározás, selejtezés lebonyolítása; felesleges anyag-eszköz értékesítése, állami tulajdonú anyag és hulladék értékesítése; veszélyes áru szállításával kapcsolatos biztonsági tanácsadás; közúti gépjárművek flottakezelése; energiagazdálkodás; környezet- és természetvédelmi tevékenységek teljes körű ellátása; környezetvédelmi rendszerek kialakítása és működtetése; hulladékértékesítés és -újrahasznosítás;
f) általános és szakanyagellátáshoz szükséges raktárak működtetése és az optimális készletek biztosításához szükséges készletgazdálkodási tevékenység ellátása; idegen tulajdonú készletek kezelése és
g) ügykezelési és dokumentációs szolgáltatások nyújtása; különösen a bejövő küldemények kezelése, átvétele, érkeztetése, szkennelése, a kimenő küldemények kezelése, átvétele, egyetemes postai szolgáltatón keresztüli feladása, a cégkapun beérkező küldemények továbbítása; iratanyagok irattározása; közreműködés az iratanyagokkal kapcsolatos selejtezési eljárásban; dokumentum-menedzsment rendszerek szakmai felügyelete.
2. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - 2024. január 1-jén lép hatályba.
(2) Az 1. § (2) bekezdés f) és g) pontja 2024. április 1-jén lép hatályba.
Orbán Viktor s. k.,
miniszterelnök