Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

...Tovább...

AI Szinonimák

Kereséskor az "AI szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

...Tovább...

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

...Tovább...

157/2024. (VI. 28.) Korm. rendelet

az MDDÜ Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság divat- és kreatíviparral kapcsolatos egyes feladatainak meghatározásáról

A Kormány az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az MDDÜ Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MDDÜ Nonprofit Zrt.) a divat- és kreatíviparral kapcsolatos - e rendeletben meghatározott - állami feladatokat közfeladatként látja el.

2. § (1) Az iparügyekért felelős miniszter az MDDÜ Nonprofit Zrt.-n keresztül összehangolja Magyarország divat- és kreatívipari tevékenységének körében a Kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó szervek munkáját, meghatározza a divat- és kreatívipari fejlesztésre vonatkozó feladatok ellátásának módját.

(2) Az MDDÜ Nonprofit Zrt. (1) bekezdés szerinti hatásköre nem terjed ki az irányító hatósági feladatokat ellátó minisztériumi szervezeti egységek feladat- és hatáskörébe tartozó kérdésekre.

3. § Az MDDÜ Nonprofit Zrt.

a) kidolgozza és fejleszti a magyar divatipari és kreatívipari stratégiát,

b) szakmai koordinációt végez és javaslatokat fogalmaz meg a divat- és kreatívipar fejlesztését támogató beavatkozási program, márkaépítést támogató marketingtevékenység, szervezetfejlesztés megvalósítása érdekében,

c) koordinálja és összehangolja a belföldi és a külföldi regionális divatipari és kreatívipari megjelenéseket,

d) szakmai koordinációt végez és javaslatokat fogalmaz meg a divatipar és kreatívipar területén működő hazai szervezetek között az egységes szakmai módszertanok érvényesítése érdekében,

e) közreműködik a Nemzeti Divatipari Stratégia 2030 stratégiai célok megvalósításában, amelynek keretében koordinációs feladatokat lát el a következő területeken:

ea) gyártási technológia, márka és termékfejlesztés erősítése,

eb) hazai szakemberek foglalkoztatása a tervezésben, gyártási folyamatokban,

ec) iparági fenntarthatóság fejlesztése,

ed) kereskedelmi kapcsolatok erősítése, export bővítése,

ee) nemzetközi marketing fejlesztése,

ef) iparági együttműködések fejlesztése,

eg) az iparág finanszírozási lehetőségeinek bővítése,

f) koordinálja a kreatívipari ágazati és vállalkozásfejlesztési programok megtervezését és végrehajtását,

g) ellátja a nemzetközi kreatívipari márkák magyarországi piacra lépésének ösztönzését,

h) elősegíti a hazai kreatívipari vállalkozások külpiacra lépését,

i) együttműködik a hazai kreatívipar versenyképességének növeléséhez szükséges szakmák és szakképesítések társadalmi presztízsének növelése érdekében, valamint közreműködik a kreatívipar-specifikus szakképzési és felnőttképzési programok célirányos fejlesztésének előmozdításában a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény és végrehajtási rendelete szerinti Kreatív Ágazati Készségtanács feladatellátásához kapcsolódóan,

j) ellátja a hazai kreatívipari ökoszisztéma érintettjeivel való strukturált kapcsolattartást, szakmai párbeszéd előmozdítását és az ágazati kommunikáció megszervezését,

k) közreműködik a kreatívipari programok megvalósítása érdekében szükséges kormányzati feladatok összehangolása érdekében, valamint a szakmai párbeszéd eredményeként javaslatokat dolgoz ki a jogszabályi környezetben szükséges változtatások előmozdítása érdekében,

l)[1] figyelemmel kíséri az Európai Unió divat- és kreatívipari tárgyú jogalkotását és kezdeményezéseit,

m)[2] saját szervezeti egységként kreatívipari központot irányít az induló vállalkozások inkubációja, a gyártók és tervezők együttműködésének ösztönzése, valamint exportképes vállalatok segítése céljából.

n)[3] gondoskodik a Budapest Design Hét rendezvény évente történő megszervezéséről,

o)[4] ösztönzi a hazai kreatívipar fejlesztését és javítását és az iparági szereplők, alkotók és tervezők helyzetének javítását, valamint elláthatja egyes általa létrehozott szakmai díjak adományozásával kapcsolatos feladatokat, melyek lehetnek pénzösszeg juttatással járó vagy szakmai elismerések,

p)[5] ellátja a tudományos kutatásról, fejlesztésről és innovációról szóló 2014. évi LXXVI. törvény 6. §-ában foglaltak alapján a Magyar Kreatívipari Tanáccsal (a továbbiakban: MKT) kapcsolatos feladatokat.

3/A. §[6] (1)[7] Az MKT a hazai kreatívipar fejlesztésére irányuló, a kormányzat stratégiájának végrehajtásában közreműködő tanácsadó testület.

(2)[8] Az MKT legfeljebb 9 tagú - a kreatíviparhoz kötődő szakértelemmel rendelkező személyekből álló - testület.

(3)[9] Az MKT tagjait az MDDÜ Nonprofit Zrt. vezérigazgatója kéri fel és nevezi ki kétéves időtartamra. A kinevezés meghosszabbítható.

(4) A tagság megszűnik:

a) a határozott idő elteltével,

b) lemondással,

c) felmentéssel,

d) a képviselet ellátására jogosító tisztség megszűnésével,

e) a tag halálával.

(5)[10] Az MKT elnöke az MDDÜ Nonprofit Zrt. vezérigazgatója. Az MKT-t az elnök képviseli.

(6)[11] Az MKT tagjai közül egy vagy több elnökhelyettest választhat.

(7)[12] Az MKT a feladatai ellátása érdekében - szükség szerint - szakbizottságokat alakíthat. A szakbizottságok munkájában való részvételre - tagjain kívül - felkérhet a kreatívipar területén működő vállalkozókat, oktatókat és más szakembereket.

3/B. §[13] (1) Az MKT a következő feladatokat látja el:[14]

a) figyelemmel kíséri és értékeli a hazai kreatívipar helyzetének, illetve gazdasági jelentőségének alakulását, az iparággal kapcsolatos fogyasztói és vállalkozói ismeretekben, illetve elvárásokban és követelményekben bekövetkezett változásokat, valamint a kreatívipar nemzetközi fejlődési irányait;

b)[15] javaslatot tehet a Kormány középtávú, átfogó kreatívipart érintő politikájára, figyelemmel a gazdaságstratégiai, kutatás-fejlesztési, innovációs, tudomány- és technológiapolitikai, környezetpolitikai, illetve oktatási és kulturális politikai célkitűzésekre;

c)[16] hozzájárul a kreatíviparági szakpolitika kormányzati összehangolásához, ennek érdekében intézkedéseket kezdeményezhet az érintett kormányzati szerveknél vagy e szervek útján a Kormánynál;

d) közreműködik a kreatívipar hazai intézményrendszerének fejlesztésében, elősegíti a tervezők és alkotók, valamint a vállalkozások - különösen a kis- és középvállalkozások - fejlődését, kölcsönös tájékozódását és együttműködését, megfelelő intézkedéseket kezdeményez a vállalkozások, illetve a fogyasztók igényeinek és a kreatívipar választékának, illetve fejlődési irányainak hatékonyabb összeegyeztetése érdekében;

e) kreatíviparági tevékenységet előmozdító programokat, pályázatokat, kiállításokat és más rendezvényeket kezdeményezhet, szervezhet, támogathat;

f)[17] elősegíti a kreatíviparral kapcsolatos ismeretek összehangolt terjesztését, a hazai iparági kultúra fejlesztését, valamint az iparági szereplők iparjogvédelmi és szerzői jogi ismereteinek gyarapítását;

g) elősegíti - különösen az adó- és pénzügyi szabályozás területén - olyan feltételek kialakítását, amelyek a vállalkozásokat arra ösztönzik, hogy az innovációs folyamatokban, a termékfejlesztésben, a gyártásban és a kereskedelemben nagyobb mértékben, hatékonyabban vegyék igénybe a kreatívipar eszközeit;

h)[18] állást foglalhat, javaslatot tehet és intézkedéseket kezdeményezhet az érintett kormányzati szerveknél és felsőoktatási intézményeknél a kreatívipar szereplői képzésének kérdéseiben, elősegíti a kreatívipar és az ergonómia szakmakultúrájának fejlődését;

i) előmozdítja a magyar kreatívipar nemzetközi ismertségének és elismertségének javítását, valamint a hazai kreatívipar nemzetközi együttműködésbe való bekapcsolódását;

j)[19] kialakíthatja a szakmai díjakra, díjazásra vonatkozó adományozások rendszerét, javaslatot tehet az erkölcsi és anyagi elismerés más formáira.

(2)[20] Az MKT az (1) bekezdésben meghatározott feladatának teljesítése érdekében elemzéseket készíttethet; az (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatának teljesítése érdekében intézményalapítást vagy -átalakítást kezdeményezhet.

(3)[21] Az MKT véleményezi a kreatívipart érintő jogszabály, illetve kormány-előterjesztés tervezetét.

3/C. §[22] (1)[23] Az MKT a saját maga által megállapított és az MDDÜ Nonprofit Zrt. által jóváhagyott ügyrend szerint működik.

(2)[24]

(3)[25] Az MKT működésével kapcsolatos költségeket az MDDÜ Nonprofit Zrt. finanszírozza.

(4)[26] Az MKT javaslatára a szakmai díjak adományozásának rendjére vonatkozó szabályzatot az MDDÜ Nonprofit Zrt. vezérigazgatója hagyja jóvá.

(5)[27] Az MKT működéséhez szükséges tárgyi feltételeket az MDDÜ Nonprofit Zrt. biztosítja.

4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 248/2024. (VIII. 15.) Korm. rendelet 3. §-a. Hatályos 2024.08.18.

[2] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[3] Beiktatta a 248/2024. (VIII. 15.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 2024.08.18.

[4] Megállapította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 2025.05.31.

[5] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[6] Beiktatta a 248/2024. (VIII. 15.) Korm. rendelet 2. §-a. Hatályos 2024.08.18.

[7] Megállapította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 2. §-a. Hatályos 2025.05.31.

[8] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[9] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[10] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (3)-(4) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[11] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[12] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[13] Beiktatta a 248/2024. (VIII. 15.) Korm. rendelet 2. §-a. Hatályos 2024.08.18.

[14] A nyitó szövegrészt módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[15] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (5) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[16] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (6) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[17] Megállapította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 3. §-a. Hatályos 2025.05.31.

[18] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (7) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[19] Megállapította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 4. §-a. Hatályos 2025.05.31.

[20] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[21] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[22] Beiktatta a 248/2024. (VIII. 15.) Korm. rendelet 2. §-a. Hatályos 2024.08.18.

[23] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[24] Hatályon kívül helyezte a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 6. §-a. Hatálytalan 2025.05.31.

[25] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[26] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (8) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.

[27] Módosította a 122/2025. (V. 30.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.31.