434/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet
az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet módosításáról
A Kormány a magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény 225. § (2) bekezdés a) és d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) a következő 5/E. §-sal egészül ki:
"5/E. § (1) Az 1. melléklet 2.1.140. pontjában meghatározott beruházás ingatlanjaira vonatkozó beépítés egyedi szabályait a (2) bekezdés állapítja meg azzal, hogy
a) a hatályos településrendezési terv és az OTÉK előírásait a (2) bekezdésben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni, és
b) ha a hatályos településrendezési terv vagy az OTÉK a beépítés (2) bekezdésben meghatározott sajátos szabályaival ellentétes vagy azzal nem összeegyeztethető előírást tartalmaz, akkor a településrendezési tervet és az OTÉK-ot nem lehet alkalmazni.
(2) Az 1. melléklet 2.1.140. pontjában meghatározott beruházással összefüggésben az ingatlan-nyilvántartás szerinti Eperjeske, külterület 070/15, 070/16, 070/17, 070/18 és Tuzsér, külterület 073/1 helyrajzi számú ingatlanokra vonatkozó sajátos beépítési szabályok és egyedi építési követelmények a következők:
a) a beépítettség megengedett legnagyobb mértéke 70%,
b) a telek beépítési módja nem korlátozott,
c) a telken bármely, a vasútüzemhez, a határforgalomhoz és a határvédelemhez szükséges épület vagy építmény és annak kiszolgáló vagy kapcsolódó infrastruktúrája elhelyezhető."
2. § A Korm. rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
3. § Hatályát veszti a Korm. rendelet
a) 1. melléklet 1. pont 1.1. alpont 1.1.59. pontja, valamint
b) 1. melléklet 1. pont 1.1. alpont 1.7.4. pontja.
4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Orbán Viktor s. k.,
miniszterelnök
1. melléklet a 434/2024. (XII. 23.) Korm. rendelethez
1. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.1 alpont 1.1.27. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Országos közúti közlekedési projektek
Gyorsforgalmi utak)
"1.1.27. Az M4 gyorsforgalmi út, Törökszentmiklós (nyugat) és Kisújszállás közötti szakasz megvalósítása."
2. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.1. alpont 1.1.54. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Országos közúti közlekedési projektek
Gyorsforgalmi utak)
"1.1.54. Az M49 gyorsforgalmi út, M3 autópálya (Vaja) és Ököritófülpös (Porcsalma) közötti szakasz megvalósítása."
3. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.1. alpont 1.1.58. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Országos közúti közlekedési projektek
Gyorsforgalmi utak)
"1.1.58. Az M7 autópálya (Holládi csomópont) és Keszthely közötti 2x2 sávos útkapcsolat kialakítása."
4. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.1. alpontja a következő 1.1.87-1.1.89. ponttal egészül ki:
(Országos közúti közlekedési projektek
Gyorsforgalmi utak)
"1.1.87. Az M4 gyorsforgalmi út, Kisújszállás és Püspökladány közötti szakasz megvalósítása.
1.1.88. Az M49 gyorsforgalmi út, Ököritófülpös (Porcsalma) és Csenger, országhatár közötti szakasz megvalósítása.
1.1.89. Az M3 autópálya 230+488 km szelvényben új különszintű csomópont megvalósítása."
5. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.2. alpontja a következő 1.2.169. és 1.2.170. ponttal egészül ki:
(Országos közúti közlekedési projektek
Főutak)
"1.2.169. Miskolc, 306. számú főút 2x2 sávra bővítése.
1.2.170. A 33. számú főút, Debrecen, Nyíl utca fejlesztése"
6. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.3. alpontja a következő 1.3.140. és 1.3.141. ponttal egészül ki:
(Országos közúti közlekedési projektek
Mellékutak)
"1.3.140. Zákány és Gotalovo (Gotála) közötti közúti kapcsolat megvalósítása.
1.3.141. 4. számú főút és a 49101. jelű út közötti közúti kapcsolat fejlesztése."
7. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.4. alpontja a következő 1.4.106. ponttal egészül ki:
(Országos közúti közlekedési projektek
Csomóponti és közlekedésbiztonsági beavatkozások)
"1.4.106. Jászladány, 3226-3227 jelű úti csomópont átépítés."
8. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.8. alpont 1.8.17. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Országos közúti közlekedési projektek
Kerékpárutak)
"1.8.17. EuroVelo 14, Tiszafüred - Hortobágy-Halastó - Balmazújváros - Debrecen közötti kerékpárút fejlesztése."
9. A Korm. rendelet 1. melléklet 2. pont 2.1. alpontja a következő 2.1.134-2.1.141. ponttal egészül ki:
(Vasúti projektek
Országos vasúti közlekedési projektek)
"2.1.134. Központi forgalomirányítás fejlesztése a 80. (Füzesabony (kiz.) - Mezőzombor (bez.), 100a (KőbányaKispest (kiz.) - Szolnok (kiz.), 140. Cegléd (kiz.) - Kecskemét (kiz.) - Városföld-Elágazás (bez.) számú vasútvonalakon.
2.1.135. 100a (Budapest-Cegléd-Szolnok) vasútvonal fejlesztése.
2.1.136. 20. számú vasútvonal Boba-Porpác szakaszán távközlési, erősáram és biztosítóberendezés korszerűsítése.
2.1.137. 30. számú vasútvonal Székesfehérvár-Siófok szakaszán ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése.
2.1.138. Nyugat-magyarországi TEN-T vasútállomások alkalmassá tétele polgári és katonai kettős felhasználásra.
2.1.139. Kis-Gellért hegyi vasúti alagút rekonstrukciója és a Déli pályaudvar korszerűsítése.
2.1.140. Kapacitásnövelés a magyar-ukrán vasúti határforgalomban.
2.1.141. Szeged-Temesvár vasúti kapcsolat helyreállítása."