250/2025. (VIII. 7.) Korm. rendelet
az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet módosításáról
[1] A Kormány eltökélt szándéka a közlekedési infrastruktúra fejlesztése Magyarországon. Ennek érdekében szükséges az érintett, közérdekű beruházások kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánítása, hogy azok akadálytalanul, a fejlesztések megvalósítására kitűzött ütemezés szerinti módon megvalósulhassanak. Ez indokolja az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet módosítását.
[2] A Kormány a magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény 225. § (2) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
2. § A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont
a) 1.1. alpont 1.1.64. pontjában a "megvalósítása" szövegrész helyébe a "megvalósítása kapcsolódó mérnökségi teleppel" szöveg,
b) 1.1. alpont 1.1.77. pontjában a "megvalósítása" szövegrész helyébe a "megvalósítása kapcsolódó mérnökségi teleppel" szöveg,
c) 1.1. alpont 1.1.84. pontjában a "megvalósítása" szövegrész helyébe a "megvalósítása kapcsolódó mérnökségi telepekkel" szöveg,
d) 1.1. alpont 1.1.85. pontjában az "összeköttetése" szövegrész helyébe az "összeköttetése kapcsolódó mérnökségi teleppel" szöveg,
e) 1.1. alpont 1.1.87. pontjában a "megvalósítása" szövegrész helyébe a "megvalósítása kapcsolódó mérnökségi teleppel" szöveg,
f) 1.2. alpont 1.2.36. pontjában a "fejlesztése" szövegrész helyébe a "fejlesztése kapcsolódó mérnökségi teleppel" szöveg,
g) 1.2. alpont 1.2.99. pontjában a "fejlesztéssel" szövegrész helyébe a "fejlesztéssel és kapcsolódó mérnökségi teleppel" szöveg,
h) 1.2. alpont 1.2.100. pontjában a "négynyomúsítása" szövegrész helyébe a "négynyomúsítása kapcsolódó mérnökségi teleppel" szöveg,
i) 1.2. alpont 1.2.127. pontjában a "fejlesztéssel" szövegrész helyébe a "fejlesztéssel Veszprém-Csopak és Nemesvámos-Veszprémfajsz-Csopak között, visszakötéssel a Balatoni Bringakörbe" szöveg,
j) 1.2. alpont 1.2.128. pontjában a "főút, Veszprém és Lesencetomaj közötti szakasz fejlesztése, párhuzamos" szövegrész helyébe a "főút Veszprém-Monostorapáti közötti szakaszon kapacitásbővítéssel és Nagyvázsony, Pula, Kapolcs, valamint Monostorapáti települést elkerülő szakaszokkal, párhuzamos" szöveg,
k) 1.2. alpont 1.2.148. pontjában a "megvalósítása" szövegrész helyébe a "megvalósítása kapcsolódó mérnökségi teleppel" szöveg,
l) 1.2. alpont 1.2.154. pontjában a "fejlesztése" szövegrész helyébe a "fejlesztése kapcsolódó mérnökségi teleppel" szöveg
lép.
3. § Hatályát veszti a Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.2. alpont 1.2.123. pontjában a " , Rétság és Balassagyarmat közötti szakasz" szövegrész.
4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Orbán Viktor s. k.,
miniszterelnök
1. melléklet a 250/2025. (VIII. 7.) Korm. rendelethez
1. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.2. alpont 1.2.160. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Országos közúti közlekedési projektek
Főutak)
"1.2.160. Komárom város (Komárom keleti elkerülő) - Tata - M1 térség gazdaságfejlesztéséhez kapcsolódó közúti infrastruktúra fejlesztések megvalósítása."
2. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.2. alpontja a következő 1.2.171-1.2.175. ponttal egészül ki:
(Országos közúti közlekedési projektek Főutak)
"1.2.171. 77. sz. főút Monostorapáti-Lesencetomaj (84. sz. főút) közötti szakasz fejlesztése, párhuzamos kerékpárúttal.
1.2.172. 442. sz. főút fejlesztése.
1.2.173. 4. sz. főút Debrecen, Kassai főút fejlesztése.
1.2.174. 47. sz. főút Debrecen, Homokkerti felüljáró és kapcsolódó úthálózat kapacitásbővítése.
1.2.175. Adony déli elkerülő út."
3. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.3. alpontja a következő 1.3.142. és 1.3.143. ponttal egészül ki:
(Országos közúti közlekedési projektek Mellékutak)
"1.3.142. Szekszárd elkerülő út II. ütem (5126 jelű - 5114 jelű út közötti új útszakasz).
1.3.143. Szekszárd elkerülő út III. ütem (5126 jelű út - 56. számú főút közötti új útszakasz)."
4. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.4. alpont 1.4.14. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Országos közúti közlekedési projektek
Csomóponti és közlekedésbiztonsági beavatkozások)
"1.4.14. A 4. számú főút és a 42. számú főút keresztezésében lévő csomópont fejlesztése."
5. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.4. alpontja a következő 1.4.107-1.4.119. ponttal egészül ki:
(Országos közúti közlekedési projektek
Csomóponti és közlekedésbiztonsági beavatkozások)
"1.4.107. 4. sz. főút - 4206 j. összekötő út (Bucsai út) csomópont fejlesztése.
1.4.108. M0 autóút - Halásztelek jobb pálya alcsomópont átépítése turbó körforgalommá, a lehajtó ág áthelyezésével.
1.4.109. M0 autóút Dunakeszi Auchan csomópont keleti körforgalmának fejlesztése.
1.4.110. 68. sz. - 61. sz. főúti csomópont körforgalmú csomóponttá történő fejlesztése (Böhönye dél).
1.4.111. 71. sz. - 73. sz. főúti csomópont átépítése körforgalmú csomóponttá.
1.4.112. Tápiószele, 311. sz. főút 17+685 km szelvényben lévő csomópont körforgalmú csomóponttá történő átépítése.
1.4.113. 82. sz. főút - 83133 j. úti csomópont körforgalmú csomóponttá történő fejlesztése.
1.4.114. Zalaegerszeg belterületén a 74-76 sz. főutak keresztezésében lévő körforgalom kapacitásbővítése.
1.4.115. Tolcsva, 37. sz. főút - 3716 j. úti csomópont fejlesztése.
1.4.116. Polgár, 35. sz. főút és a 3324. j. összekötő út csomópontjának átépítése.
1.4.117. Ajak, 4. sz. főút és a 4145. j. összekötő út csomópontjának átépítése.
1.4.118. M0 autóút - 31. sz. főúti csomópont fejlesztése.
1.4.119. Mezőtúr, 46. sz. főút 120. sz. vasútvonal külön szintű átvezetése."
6. A Korm. rendelet 1. melléklet 1. pont 1.8. alpontja a következő 1.8.276. ponttal egészül ki:
(Országos közúti közlekedési projektek
Kerékpárutak)
"1.8.276. Ács-Bábolna közötti kerékpárút fejlesztése."
7. A Korm. rendelet 1. melléklet 2. pont 2.1. alpontja a következő 2.1.142-2.1.145. ponttal egészül ki:
(Vasúti projektek
Országos vasúti közlekedési projektek)
"2.1.142. Útátjárók fejlesztése a MÁV és a GySEV hálózatán.
2.1.143. 106. számú Debrecen-Nagykereki vasútvonal fejlesztése.
2.1.144. 107. számú Sáránd-Létavértes vasútvonal fejlesztése.
2.1.145. 113. számú Nyíregyháza-Nyírbátor vasútvonal fejlesztése."
8. A Korm. rendelet 1. melléklet 3. pont 3.3. pontja a következő 3.3.10. alponttal egészül ki:
(Városi közlekedési projektek
Egyéb létesítmények)
"3.3.10. Kiskundorozsma vasútállomás fejlesztéséhez kapcsolódó infrastruktúra elemek megvalósítása."