59/2025. (III. 31.) Korm. rendelet
a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény végrehajtásáról szóló 168/1997. (X. 6.) Korm. rendelet módosításáról
[1] Az öregségi nyugdíj alapját képező havi átlagkereset kiszámításához a Kormánynak minden év márciusában, rendeletben kell meghatároznia a valorizációs szorzószámokat a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett nettó átlagkereset-növekedési adatok alapján. A valorizáció célja, hogy a nyugdíjazást megelőző második és a korábbi évek kereseteit a nyugdíjazást megelőző év kereseti szintjéhez igazítsa.
[2] A kormányrendelet a 2025. évi kezdő időponttól megállapításra kerülő nyugellátások esetén alkalmazandó valorizációs szorzószámokat állapítja meg.
[3] A Kormány a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 101. § (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény végrehajtásáról szóló 168/1997. (X. 6.) Korm. rendelet 2. számú melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.
Orbán Viktor s. k.,
miniszterelnök
1. melléklet az 59/2025. (III. 31.) Korm. rendelethez
"2. számú melléklet a 168/1997. (X. 6.) Korm. rendelethez
A keresetek, jövedelmek beszámítása során alkalmazandó valorizációs szorzószámok 2025. január 1-je és december 31-e közötti kezdő időponttól megállapításra kerülő nyugellátások esetén
| A | B | |
| 1. | Év | Szorzószám |
| 2. | 1950. | 679,815 |
| 3. | 1951. | 636,620 |
| 4. | 1952. | 500,992 |
| 5. | 1953. | 471,765 |
| 6. | 1954. | 430,761 |
| 7. | 1955. | 409,701 |
| 8. | 1956. | 378,731 |
| 9. | 1957. | 325,273 |
| 10. | 1958. | 318,092 |
| 11. | 1959. | 305,039 |
| 12. | 1960. | 297,940 |
| 13. | 1961. | 293,949 |
| 14. | 1962. | 286,816 |
| 15. | 1963. | 275,995 |
| 16. | 1964. | 267,199 |
| 17. | 1965. | 266,270 |
| 18. | 1966. | 253,666 |
| 19. | 1967. | 245,820 |
| 20. | 1968. | 240,687 |
| 21. | 1969. | 230,688 |
| 22. | 1970. | 216,495 |
| 23. | 1971. | 206,971 |
| 24. | 1972. | 196,370 |
| 25. | 1973. | 183,006 |
| 26. | 1974. | 169,925 |
| 27. | 1975. | 159,405 |
| 28. | 1976. | 152,103 |
| 29. | 1977. | 141,492 |
| 30. | 1978. | 131,010 |
| 31. | 1979. | 124,535 |
| 32. | 1980. | 117,820 |
| 33. | 1981. | 110,628 |
| 34. | 1982. | 103,877 |
| 35. | 1983. | 99,403 |
| 36. | 1984. | 88,675 |
| 37. | 1985. | 81,131 |
| 38. | 1986. | 75,257 |
| 39. | 1987. | 69,299 |
| 40. | 1988. | 63,115 |
| 41. | 1989. | 53,990 |
| 42. | 1990. | 44,400 |
| 43. | 1991. | 35,378 |
| 44. | 1992. | 29,163 |
| 45. | 1993. | 24,782 |
| 46. | 1994. | 19,468 |
| 47. | 1995. | 17,287 |
| 48. | 1996. | 14,724 |
| 49. | 1997. | 11,867 |
| 50. | 1998. | 10,023 |
| 51. | 1999. | 8,893 |
| 52. | 2000. | 7,982 |
| 53. | 2001. | 6,871 |
| 54. | 2002. | 5,742 |
| 55. | 2003. | 5,028 |
| 56. | 2004. | 4,753 |
| 57. | 2005. | 4,318 |
| 58. | 2006. | 4,013 |
| 59. | 2007. | 3,894 |
| 60. | 2008. | 3,643 |
| 61. | 2009. | 3,576 |
| 62. | 2010. | 3,347 |
| 63. | 2011. | 3,146 |
| 64. | 2012. | 3,083 |
| 65. | 2013. | 2,938 |
| 66. | 2014. | 2,852 |
| 67. | 2015. | 2,735 |
| 68. | 2016. | 2,539 |
| 69. | 2017. | 2,248 |
| 70. | 2018. | 2,019 |
| 71. | 2019. | 1,813 |
| 72. | 2020. | 1,652 |
| 73. | 2021. | 1,520 |
| 74. | 2022. | 1,294 |
| 75. | 2023. | 1,133 |
"