11/1964. (XII. 24.) MüM rendelet

a munkavállalói igazolási lapról

A Magyar Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány 33/1964. (XII. 18.) számú rendelete 16. §-ának (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a pénzügyminiszterrel és a Szakszervezetek Országos Tanácsával egyetértésben az alábbi rendeletet adom ki.

1. §

(1) A munkaviszonynak az 1965. évi január hó 1. napját követő megszűnése esetén a vállalat a jelen rendelet mellékleteként közölt és a postahivatalokban beszerezhető "munkavállalói igazolási lap" elnevezésű űrlapot köteles kiállítani és a dolgozónak a munkakönyvvel együtt kiadni.

(2) Igazolási lapot kell kiállítani olyan dolgozó esetében is, akit a Mt. V. 215. §-ának rendelkezése folytán munkakönyv nélkül alkalmaztak.

(3) Az igazolási lapot másolattal kell készíteni. A másolatot a vállalatnak öt évig meg kell őriznie s szükség esetén annak alapján a dolgozó részére később másodlatot kell kiadnia.

2. §

(1) Az alkalmazó vállalat a dolgozót csak akkor állíthatja munkába, ha az a munkakönyvvel együtt az igazolást is átadja, kivéve, ha elsőízben lép munkaviszonyba.

(2) Az alkalmazó vállalat köteles az igazolási lapot abban az esetben is megkövetelni, ha a dolgozót a Mt. V. 215. §-ának rendelkezése folytán munkakönyv nélkül alkalmazza vagy a dolgozónak új, bejegyzés nélküli munkakönyve van, de a személyi igazolványa 23-27. oldalán levő bejegyzések szerint előzőleg másutt munkaviszonyban volt.

3. §

Az igazolási lap szerint a ki nem egyenlített tartozást (előleget, kártérítést stb.) az új vállalat köteles a dolgozó munkabéréből levonni és a korábbi vállalatnak átutalni. Ha a volt vállalat időközben megszűnt, az új vállalat köteles a levont tartozás átutalása végett a korábbi vállalat felügyeleti szervének rendelkezését kérni és annak megfelelően eljárni.

4. §

(1) Az a vállalat, amely igazolást egyáltalában nem, vagy helytelenül állít ki, valamint az a vállalat, amely a dolgozót az igazolás átadása nélkül alkalmazza, vagy amely az igazolásban foglaltakat figyelmen kívül hagyja, az előző vállalattal, illetőleg a hitelezővel szemben készfizetői kezesként felel a dolgozót terhelő tartozásoknak azokért a részleteiért, amelyeket ennek folytán nem vontak le.

(2) A vállalatnak az (1) bekezdés szerint eljáró ügyintézői az eljárásukkal okozott kárért fegyelmi és anyagi felelősséggel tartoznak.

5. §

(1) E rendelet az 1965. évi január hó 1. napján lép hatályba.

(2) E rendelet nem érinti a 6/1955. (XII. 31.) SZOT számú szabályzat 112. §-a alapján rendszeresített "igazolvány a társadalombiztosítási szolgáltatásokról" című nyomtatványt.

(3) A fegyveres erők, fegyveres testületek és rendészeti szervek, valamint a vasutak és a posta körén belül történt áthelyezések alkalmával szükséges igazolás rendszerét az érdekelt miniszterek e rendelettől eltérően szabályozhatják. Az említett szervektől kilépők részére azonban az 1. § (1) bekezdésében meghatározott igazolást kell kiállítani és az oda belépő új dolgozóktól szintén ilyen igazolást kell megkövetelni.

(4) Az eddig használatos nyomtatványok átmenetileg továbbra is felhasználhatók azzal az eltéréssel, hogy pótív hozzáfűzésével kell az újonnan rendszeresített igazolási lap 1-4. rovatában megjelölt kérdésekre választ adni.

Veres József s. k.,

munkaügyi miniszter

Melléklet a 11/1964. (XII. 24.) MüM számú rendelethez

Tartalomjegyzék