Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

12/1967. (XI. 24.) PM rendelet

a termelési adóról

A nyereségadózás és a vállalati érdekeltségi alapok képzésének rendszeréről szóló 42/1967. (X. 22.) Korm. rendelet 6. §-ában kapott felhatalmazás alapján - az Országos Tervhivatal és az Országos Anyag- és Árhivatal elnökével, valamint az érdekelt miniszterekkel (országos hatáskörű szervek vezetőivel) egyetértésben - a következőket rendelem.

1. § Az állami vállalatok és trösztök, az egyéb állami gazdálkodó szervek, a társadalmi szervezetek vállalatai, a kisipari és háziipari szövetkezetek, az általános fogyasztási és értékesítő szövetkezetek, valamint a szövetkezeti vállalatok (a továbbiakban, együtt: vállalatok) az árbevételükben realizálódó külön jövedelmük meghatározott részét termelési adó (a kereskedelemben kereskedelmi adó, a mezőgazdaságban mezőgazdasági adó stb., a továbbiakban együtt: termelési adó) címén kötelesek befizetni.

2. § A termelési adó alkalmazása szempontjából külön jövedelemnek kell tekinteni:

a) az eltérő természeti feltételekből (pl geológiai adottságokból) származó járadék jellegű jövedelmeket;

b) az árak képzésénél a hazai ráfordításoktól eltérő számítási alap alkalmazása következtében keletkező - az ágazat belföldi jövedelmezőségi színvonalát számottevően meghaladó mértékű -magas vállalati nyereséget;

c) az árakban központi elvonási céllal számításba vett jövedelmeket;

d) kivételes esetekben egyes vállalatoknál az ágazati (illetve a termékcsoportra jellemző) átlagos termelési, értékesítési és egyéb feltételeknél lényegesen kedvezőbb feltételekből származó - az ágazat, illetve termékcsoport jövedelmezőségi színvonalán felüli - azon nyereségrészt, amely a nyereségadózás rendszerében célszerűen nem vonható el.

3. § A termelési adót a vállalatok eredményük terhére kötelesek elszámolni.

4. § (1) A termelési adó mértékét általában százalékos kulccsal, kivételesen adótételekben kell meghatározni.

(2) A százalékos kulccsal megállapított mértékű termelési adó alapja:

a) a vállalati teljes (esetleg csak meghatározott értékesítési irányban elért) árbevétel, vagy

b) meghatározott termékek (termékcsoportok) árbevétele, vagy

c) meghatározott termékek (termékcsoportok) egyes költségtényezői, vagy

d) a nyereségadózás számítási alapjául figyelembe vett lekötött eszközérték.

(3) A termelési adó mértékének meghatározásánál figyelemmel kell lenni arra, hogy a vállalatok a kedvező termelési, értékesítési és egyéb feltételek minél teljesebb kihasználásában és a külön jövedelmük elérésében továbbra is érdekeltek legyenek.

5. § (1) A termelési adót (az adózás körét, az adó alapját és mértékét) a pénzügyminiszter - az érdekelt miniszterekkel, export tekintetében a külkereskedelmi miniszterrel egyetértésben - állapítja meg, azt közli a fizetésre kötelezett vállalatokkal és az illetékes adóhatósággal.

(2) A termelési adó fizetési kötelezettséget általában több évre - első ízben az 1968-1970. évekre - változatlanul kell fenntartani.

(3) Az 1968. január 1-vel életbelépő termelési adó kötelezettség - az érdekelt miniszterekkel egyetértésben - csak abban az esetben változtatható meg, ha a termelési, értékesítési és egyéb feltételek alapvetően megváltoznak. A módosítás nem lehet visszamenőleges hatályú.

(4) . Az 1968. január 1-től érvényes termelési adó tételeken (adókulcsokon) túlmenően új termelési adó kötelezettség megállapítását, vagy az adó emelését legalább 6 hónappal előre kell közölni az érdekelt vállalatokkal.

6. § A termelési adóval kapcsolatos eljárásnál, kezelésnél, ellenőrzésnél és a szabálytalanságoknál a gazdasági és pénzügyi ellenőrzés rendjéről, továbbá a vállalatok és szövetkezetek adóigazgatására, költségvetési kapcsolatainak lebonyolítására és pénzügyi revíziójára vonatkozó eljárás szabályairól szóló jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

7. § Ez a rendelet 1968. január 1. napján lép hatályba.

Vályi Péter s. k.,

pénzügyminiszter