9/1972. (IX. 26.) KPM rendelet

a közületi szervek gépjárműveinek selejtezési irányelveiről

1. §

A közületi szervek gépjárműveiről szóló, a 14/1972. (IV. 22.) Korm. rendelettel módosított 17/1969. (IV. 24.) Korm. rendelet 17. §-ának c) pontjában foglalt felhatalmazás alapján - az Országos Tervhivatal elnökével, valamint az érdekelt miniszterekkel egyetértésben - a közületi szervek gépjárműveinek a IV. ötéves tervidőszakra vonatkozó selejtezési irányelveit megállapítom és a rendelet mellékleteként kiadom.

2. §

Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

Dr. Csanádi György s. k.,

közlekedés- és postaügyi miniszter

Melléklet a 9/1972. (IX. 26.) KPM rendelethez

A közületi szervek gépjárműveinek a IV. ötéves tervidőszakra vonatkozó selejtezési irányelvei

1. A közületi szervek tehergépjárműve népgazdasági szempontból gazdaságtalan üzemű (selejtezésre érett), ha

a) olyan járműtípushoz tartozik, amelynek gyártását a gyártó mű már legalább 8 éve megszüntette;

b) olyan járműtípushoz tartozik, amelynek alkatrészgyártása már legalább egy éve megszűnt;

c) a járművet már többször - 3 tonnánál nem nagyobb raksúlyú járművet legalább háromszor - felújították, illetőleg

d) a jármű felújításra szorul, de a felújítás során szükséges fődarabcsere költsége az új gépjármű beszerzési árának

- 0-3 tonna raksúlyú gépjármű esetében a 75%-át,

- 3,1-5 tonna raksúlyú gépjármű esetében, ha a típus helyettesíthető az 55%-át, ha nem helyettesíthető, a 65%-át,

- 5,1 tonna feletti raksúlyú gépjármű esetében a 80%-át

meghaladná.

A fentiek alapján az irányelvek kiadásakor általában selejtezésre érettnek minősülnek a következő járműtípusokba tartozó tehergépjárművek:

2. A közületi szervek személygépkocsija népgazdasági szempontból gazdaságtalan üzemű (selejtezésre érett), ha

a) olyan járműtípushoz tartozik, amelynek gyártását a gyártó mű már legalább 8 éve megszüntette, illetőleg

b) olyan járműtípushoz tartozik, amelynek alkatrészgyártása már legalább egy éve megszűnt,

és a jármű műszaki állapota a 30%-ot nem éri el.

A fentiek alapján az irányelvek kiadásakor általában selejtezésre érettnek minősülnek a következő járműtípusokba tartozó személygépkocsik:

A rendelet, illetőleg az irányelvek kiadása önmagában nem szolgálhat alapul arra, hogy az illetékes vállalatok és egyéb szervek az irányelvek értelmében selejtezésre érett tehergépjárművek és személygépkocsik vonatkozásában az alkatrészellátást, illetőleg a javító-szolgáltatást megszűntessék.

Tartalomjegyzék