Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

5/1975. (XI. 29.) OT-PM együttes rendelet

a fejlesztési célú pénzeszközök tanácsok részért történő átadásának korlátozásáról

A Magyar Nemzeti Bank elnökével egyetértésben a következőket rendeljük:

1. §

(1) A rendelet hatálya kiterjed az állami vállalatokra, a trösztökre, az egyéb állami gazdálkodó szervekre, a szövetkezetekre, a szövetkezeti vállalatokra, továbbá mindezeknek egymással létrehozott társulásaira, a költségvetési szervekre és a vízgazdálkodási társulatokra. (Továbbiakban együtt: átadó szerv.)

(2) Az átadó szerv fejlesztési célú pénzeszközt a tanácsok részére - a fejlesztési cél megvalósításában való közvetlen és kölcsönös érdekeltségük mellett is - csak a következő célokra adhat át:

a) lakásépítési alapból tanácsi beruházásban épülő lakások céljára;

b) közműfejlesztésre;

c) gyermekjóléti intézmények (bölcsődék, óvodák és általános iskolai napközi otthonok) közös létesítésére;

d) komplex közművelődési intézmények és a munkástelepüléseken művelődési otthonok közös létesítésére, és a meglevők bővítésére;

e) a tanácsi koordinációs tevékenység keretében létesítendő közös beruházásokra.

(3) A gyermekjóléti intézmények létesítéséhez való hozzájárulás esetén, amennyiben a tanács és az átadó szerv ebben megállapodott, a fenntartási költség arányos részét a jóléti és kulturális alapból kell. fedezni. Ilyen megállapodás hiányában a fenntartási költségeket a tanácsnak kell biztosítania, ez azonban nem járhat a tanácsi költségvetés állami támogatásának növelésével, annak a középtávú tervidőszaknak a végéig, amelyben az intézmény megvalósul.

(4) A koordinációs tevékenység keretében a termelési . és szolgáltatási célt elősegítő beruházásokon kívüli átadás csak közös érdekeltségű és közösen fenntartott létesítményekre történhet. A fenntartási költség a jóléti és kulturális alap terhére számolható el.

(5) A rendelet alkalmazása szempontjából komplex közművelődési intézménynek minősül, ha könyvtár vagy művelődési otthon iskolával, illetőleg művelődési otthon filmszínházzal vagy sportlétesítménnyel együtt épül, továbbá minden olyan intézmény létrehozása, amely a hagyományos könyvtári, illetve művelődési otthoni feladatokon túlmenően, vonzás-körzetében szélesebb értelemben vett közművelődési szolgáltatásokat (pl. művelődési közösségek, audiovizuális stúdió létrehozása és működtetése, műsorszolgáltatás) is nyújt. Művelődési otthon létesítése szempontjából munkástelepülésnek minősül valamennyi város, továbbá az a község, ahol az ottlakó keresők többsége munkás.

2. §

(1) Az állami vállalatok és szövetkezetek - ha fejlesztési célú pénzeszközök átadása időszakában állami vagy állami támogatásban részesített vállalati beruházást valósítanak meg, illetve fejlesztési" kölcsönből vagy bankhitelből eredő tartozásuk áll fenn - az 1. § (2) bekezdés b)-d) pontjaiban felsorolt célokra, fejlesztési pénzeszközeiket csak abban az esetben adhatják át, ha az állammal, illetve a pénzintézettel szemben vállalt kötelezettségeik maradéktalan és határidőben történő teljesítését az átadás nem akadályozza.

(2) Mezőgazdasági szövetkezet fejlesztési célú pénzeszközt nem adhat át a tanács részére, ha a fejlesztési cél megvalósításában közvetlenül nem érdekelt, ha a tárgyévben hitelképességét elvesztette, az előző évben veszteséges vagy alaphiányos volt és ennek rendezésére támogatásban (hitelben) részesült. A tárgyévben csak az előző évi nyereségből képzett fejlesztési alap adható át.

3. §

(1) A fejlesztési célú pénzeszközök átadásáról az átadó szerveknek és a tanácsoknak a beruházások rendjéről szóló 34/1974. (VIII. 6.) MT rendelet végrehajtása tárgyában kiadott és a 2/1975. (XI. 22.) OT-PM együttes rendelettel módosított 3/1974. (VIII. 6.) OT-PM együttes rendelet 3. § (3) bekezdésében foglaltak szerint kell írásban megállapodni a közös beruházás megvalósításáról, a 27. § (2) bekezdésében foglaltak szerint pedig akkor, ha egyéb fejlesztés megvalósítására kerül sor.

(2) Ha az átadó szerv vállalat vagy szövetkezet, a megállapodásban köteles nyilatkozni arra is, hogy a fejlesztési pénzeszközök átadása nem gátolja a 2. § (1) bekezdésében említett kötelezettségek teljesítését, illetve nem esik a 2. § (2) bekezdésében említett korlátozás alá.

4. §

Ez a rendelet 1976. január hó 1. napján lép hatályba. Rendelkezéseit az 1976. január hó 1. napját követően megkötésre kerülő megállapodásoknál kell alkalmazni. Egyidejűleg a fejlesztési célú pénzeszközök tanácsok részére történő átadásának korlátozásáról szóló 2/1972. (I. 25.) OT-PM együttes rendelet és az ezt kiegészítő és módosító 5/1974. (XI. 12.) OT-PM együttes rendelet hatályát veszti.

Huszár István s. k.,

az Országos Tervhivatal elnöke

Faluvégi Lajos s. k.,

pénzügyminiszter