Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

5/1975. (XI. 29.) OT-PM együttes rendelet

a fejlesztési célú pénzeszközök tanácsok részért történő átadásának korlátozásáról

A Magyar Nemzeti Bank elnökével egyetértésben a következőket rendeljük:

1. §

(1) A rendelet hatálya kiterjed az állami vállalatokra, a trösztökre, az egyéb állami gazdálkodó szervekre, a szövetkezetekre, a szövetkezeti vállalatokra, továbbá mindezeknek egymással létrehozott társulásaira, a költségvetési szervekre és a vízgazdálkodási társulatokra. (Továbbiakban együtt: átadó szerv.)

(2) Az átadó szerv fejlesztési célú pénzeszközt a tanácsok részére - a fejlesztési cél megvalósításában való közvetlen és kölcsönös érdekeltségük mellett is - csak a következő célokra adhat át:

a) lakásépítési alapból tanácsi beruházásban épülő lakások céljára;

b) közműfejlesztésre;

c) gyermekjóléti intézmények (bölcsődék, óvodák és általános iskolai napközi otthonok) közös létesítésére;

d) komplex közművelődési intézmények és a munkástelepüléseken művelődési otthonok közös létesítésére, és a meglevők bővítésére;

e) a tanácsi koordinációs tevékenység keretében létesítendő közös beruházásokra.

(3) A gyermekjóléti intézmények létesítéséhez való hozzájárulás esetén, amennyiben a tanács és az átadó szerv ebben megállapodott, a fenntartási költség arányos részét a jóléti és kulturális alapból kell. fedezni. Ilyen megállapodás hiányában a fenntartási költségeket a tanácsnak kell biztosítania, ez azonban nem járhat a tanácsi költségvetés állami támogatásának növelésével, annak a középtávú tervidőszaknak a végéig, amelyben az intézmény megvalósul.

(4) A koordinációs tevékenység keretében a termelési . és szolgáltatási célt elősegítő beruházásokon kívüli átadás csak közös érdekeltségű és közösen fenntartott létesítményekre történhet. A fenntartási költség a jóléti és kulturális alap terhére számolható el.

(5) A rendelet alkalmazása szempontjából komplex közművelődési intézménynek minősül, ha könyvtár vagy művelődési otthon iskolával, illetőleg művelődési otthon filmszínházzal vagy sportlétesítménnyel együtt épül, továbbá minden olyan intézmény létrehozása, amely a hagyományos könyvtári, illetve művelődési otthoni feladatokon túlmenően, vonzás-körzetében szélesebb értelemben vett közművelődési szolgáltatásokat (pl. művelődési közösségek, audiovizuális stúdió létrehozása és működtetése, műsorszolgáltatás) is nyújt. Művelődési otthon létesítése szempontjából munkástelepülésnek minősül valamennyi város, továbbá az a község, ahol az ottlakó keresők többsége munkás.

2. §

(1) Az állami vállalatok és szövetkezetek - ha fejlesztési célú pénzeszközök átadása időszakában állami vagy állami támogatásban részesített vállalati beruházást valósítanak meg, illetve fejlesztési" kölcsönből vagy bankhitelből eredő tartozásuk áll fenn - az 1. § (2) bekezdés b)-d) pontjaiban felsorolt célokra, fejlesztési pénzeszközeiket csak abban az esetben adhatják át, ha az állammal, illetve a pénzintézettel szemben vállalt kötelezettségeik maradéktalan és határidőben történő teljesítését az átadás nem akadályozza.

(2) Mezőgazdasági szövetkezet fejlesztési célú pénzeszközt nem adhat át a tanács részére, ha a fejlesztési cél megvalósításában közvetlenül nem érdekelt, ha a tárgyévben hitelképességét elvesztette, az előző évben veszteséges vagy alaphiányos volt és ennek rendezésére támogatásban (hitelben) részesült. A tárgyévben csak az előző évi nyereségből képzett fejlesztési alap adható át.

3. §

(1) A fejlesztési célú pénzeszközök átadásáról az átadó szerveknek és a tanácsoknak a beruházások rendjéről szóló 34/1974. (VIII. 6.) MT rendelet végrehajtása tárgyában kiadott és a 2/1975. (XI. 22.) OT-PM együttes rendelettel módosított 3/1974. (VIII. 6.) OT-PM együttes rendelet 3. § (3) bekezdésében foglaltak szerint kell írásban megállapodni a közös beruházás megvalósításáról, a 27. § (2) bekezdésében foglaltak szerint pedig akkor, ha egyéb fejlesztés megvalósítására kerül sor.

(2) Ha az átadó szerv vállalat vagy szövetkezet, a megállapodásban köteles nyilatkozni arra is, hogy a fejlesztési pénzeszközök átadása nem gátolja a 2. § (1) bekezdésében említett kötelezettségek teljesítését, illetve nem esik a 2. § (2) bekezdésében említett korlátozás alá.

4. §

Ez a rendelet 1976. január hó 1. napján lép hatályba. Rendelkezéseit az 1976. január hó 1. napját követően megkötésre kerülő megállapodásoknál kell alkalmazni. Egyidejűleg a fejlesztési célú pénzeszközök tanácsok részére történő átadásának korlátozásáról szóló 2/1972. (I. 25.) OT-PM együttes rendelet és az ezt kiegészítő és módosító 5/1974. (XI. 12.) OT-PM együttes rendelet hatályát veszti.

Huszár István s. k.,

az Országos Tervhivatal elnöke

Faluvégi Lajos s. k.,

pénzügyminiszter