Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

31/1976. (VIII. 25.) MT rendelet

a Magyar Népköztársaság Kormánya és a Norvég Királyság Kormánya között a nemzetközi közúti fuvarozás tárgyában Oslóban, az 1975. évi október hó 6. napján aláírt egyezmény kihirdetéséről

(A jóváhagyásról szóló jegyzékváltás Budapesten, az 1976. évi március hó 16. napján megtörtént.)

1. §

A Minisztertanács a Magyar Népköztársaság Kormánya és a Norvég Királyság Kormánya között a nemzetközi közúti fuvarozás tárgyában Oslóban, az 1975. évi október hó 6. napján aláírt egyezményt e rendelettel kihirdeti.

2. §

Az egyezmény hivatalos magyar fordítása a következő:

"EGYEZMÉNY

a Magyar Népköztársaság Kormánya és a Norvég Királyság Kormánya között a nemzetközi közúti fuvarozás tárgyában

A Magyar Népköztársaság Kormánya és a Norvég Királyság Kormánya attól a szándéktól vezetve, hogy a két ország között, a két országba és azokból, valamint a két országon át gépjárművel végzett személy- és árufuvarozást elősegítse, a következőkben állapodott meg:

I. SZEMÉLYFUVAROZÁS

1. Cikk

(1) Minden, a két ország között, a két országba és azokból, valamint a két országon át fuvardíj vagy más ellenszolgáltatás fejében végzett személyfuvarozás, amelyet olyan gépjárművel bonyolítanak le, amelyben a vezetőülésen kívül több mint 8 ülés van, - a 4. cikkben felsoroltak kivételével - engedélyezési kötelezettség alá esik.

(2) A fuvarozóknak nemzetközi fuvarozás végzéséhez nemzeti engedéllyel kell rendelkezniük.

2. cikk

(1) A két ország között, a két országba és azokból, valamint azok területén áthaladó menetrendszerű vonalakat a Szerződő Felek illetékes hatóságai közös megegyezéssel engedélyezik.

(2) Az engedélyt mindegyik illetékes hatóság a saját területén fekvő útvonalrészre adja ki.

(3) Az illetékes hatóságok közös megegyezéssel határozzák meg az engedélyezés feltételeit, nevezetesen az engedély érvényességének időtartamát, a járatok sűrűségét, a menetrendet és az alkalmazandó díjszabásokat.

3. cikk

(1) Az engedély iránti kérelmet a járművet nyilvántartó ország illetékes hatóságához kell intézni, amely azt - ha nincs ellenvetése - átadja a másik Szerződő Fél illetékes hatóságának.

(2) A kérelemhez csatolni kell a szükséges adatokat (javasolt menetrend, díjszabás és útvonaltervezet, az üzemeltetés időtartama az év folyamán és a forgalom megkezdésének tervbe vett időpontja) tartalmazó okmányokat. Az illetékes hatóságok egyéb - általuk szükségesnek vélt -adatok közlését is kérhetik.

4. cikk

Az esetenkénti turista fuvarozások nem esnek engedélyezési kötelezettség alá. Ilyen esetenkénti fuvarozásnak minősül, ha ugyanazokat a személyeket ugyanazzal a járművel fuvarozzák:

a) olyan körutazás keretében, amely a járművet nyilvántartó országban kezdődik és amelyet ugyanott szándékoznak befejezni,

vagy

b) olyan utazás keretében, amely a járművet nyilvántartó ország területén kezdődik és a másik Szerződő Fél területén levő rendeltetési- helyen fejeződik be, azzal a feltétellel, hogy a jármű - kivéve, ha eltérő engedélyt adnak - üresen tér vissza a nyilvántartó országba.

5. cikk

Más - a 4. cikkben nem említett - nem menetrendszerű személyfuvarozásokra irányuló kérelmeket azon Szerződő Fél illetékes hatóságához kell benyújtani, amelynek területén a fuvarozó be van jegyezve. Az illetékes hatóság a kérelmeket - elfogadás esetén - átadja a másik Szerződő Fél illetékes hatóságának.

II. ÁRUFUVAROZÁS

6. cikk

(1) Minden, a két ország között, a két országba és azokból, valamint azok területén át fuvardíj vagy más ellenszolgáltatás fejében, valamint saját számlára végzett árufuvarozás - a 7. cikkben felsoroltak kivételével - engedélyezési kötelezettség alá esik.

(2) A fuvarozóknak nemzetközi fuvarozás végzésére nemzeti engedéllyel kell rendelkezniük.

7. cikk

Nem szükséges engedély a következő fuvarozásokra:

a) vásári és kiállítási áruk, valamint felszerelések fuvarozása;

b) színházi díszletek és kellékek fuvarozása;

c) hangszerek, valamint rádió, televízió adások és filmfelvételek céljára szolgáló felszerelések fuvarozása;

d) versenylovak, versenyjárművek és sportrendezvények céljait szolgáló egyéb sportfelszerelési cikkek fuvarozása;

e) meghibásodott járművek fuvarozása;

f) átköltözködési ingóságok fuvarozása;

g) hullafuvarozás.

8. cikk

(1) Minden útra és minden járműre (járműszerelvényre) külön engedélyt kell kiadni. Ez az engedély a visszaútra is érvényes.

(2) Az engedélyt csak az a fuvarozó használhatja, akinek a részére azt kiadták, és az nem ruházható át.

9. cikk

(1) Az engedélyeket a gépjárművet nyilvántartó ország illetékes hatósága adja ki a másik Szerződő Fél nevében azoknak a kontingenseknek a keretén belül, amelyeket a Szerződő Felek illetékes hatóságai évenként közösen állapítanak meg.

(2) A két ország illetékes hatóságai a jelen Egyezmény alapján végzett fuvarozások céljára megfelelő mennyiségű engedélyűrlapot adnak át egymásnak.

(3) Az engedély mintáját a Szerződő Felek illetékes hatóságai közösen állapítják meg.

III. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

10. cikk

(1) Az a fuvarozó, akinek székhelye az egyik Szerződő Fél területén van, nem végezhet személy- vagy árufuvarozást a másik Szerződő Fél területén levő két pont között, kivéve, ha ezt a másik Szerződő Féltől beszerzett külön engedély lehetővé teszi.

(2) A két ország közül bármelyikben bejegyzett fuvarozó nem végezhet személy- és árufuvarozást a másik ország és harmadik ország között, kivéve, ha ezt a másik Szerződő Féltől beszerzett külön engedély lehetővé teszi.

11. cikk

Az ebben az Egyezményben említett megfelelő engedélyeket a másik Szerződő Fél területén végzett minden fuvarozás során a járművön kell tartani és azokat az ellenőrzésre jogosult közegek felszólítására fel kell mutatni.

12. cikk

(1) A Szerződő Felek fuvarozói kötelesek annak az államnak a közlekedési szabályait és egyéb jogszabályait megtartani, amelynek területén a jármű közlekedik.

(2) Abban az esetben, ha a fuvarozásra használt jármű súlya és vagy mérete meghaladja az annak a Szerződő Félnek a területén engedélyezett súlyokat és vagy méreteket, amelynek területén a fuvarozást végzik, e Szerződő Fél illetékes hatóságának külön engedélyét is meg kell szerezni.

13. cikk

(1) Mindazok a Magyar Népköztársaság vagy a Norvég Királyság területén nyilvántartásba vett, a jelen Egyezmény 1. cikkének (1) bekezdésében említett gépjárművek, amelyek nemzetközi személyfuvarozás során a másik állam területére ideiglenesen belépnek, ennek az államnak a területén kölcsönösen mentesülnek a vonatkozó fuvarozási tevékenység után vagy a gépjármű birtoklásának vagy forgalomba helyezésének jogáért, valamint a fuvarozási engedély kiadásáért fizetendő adók, pótadók, illetékek és díjak alól.

(2) Azok a Magyar Népköztársaság vagy a Norvég Királyság területén nyilvántartásba vett gépjárművek és mindenfajta pótkocsijaik, amelyek nemzetközi árufuvarozás során a másik állam területére ideiglenesen belépnek, ennek az államnak a területén a jelen Egyezmény 9. cikke szerint meghatározott kontingenseken belül mentesülnek a vonatkozó fuvarozási tevékenység után vagy a gépjármű birtoklásának vagy forgalomba helyezésének jogáért, valamint a fuvarozási engedély kiadásáért fizetendő adók, pótadók, illetékek és díjak alól.

(3) Az e cikk (1) és (2) bekezdésében foglalt mentesség nem terjed ki a speciális úthasználati díjakra, a gépjárművek üzemanyagfogyasztásával kapcsolatos vámokra és forgalmi adókra, kivéve a gépjárművek rendes üzemanyagtartályaiban belépéskor levő üzemanyagot, valamint a 12. cikk (2) bekezdésében említett külön engedélyért fizetendő díjra.

14. cikk

(1) Ha az egyik Szerződő Félnek a másik Szerződő Fél területén tartózkodó fuvarozója jelen Egyezmény valamely rendelkezését megsérti, e Szerződő Fél illetékes hatósága erről a másik Szerződő Fél illetékes hatóságát (anélkül, hogy ez az annak területén érvényesíthető bármilyen jogkövetkezmény tekintetében előzetes állásfoglalást jelentene) tájékoztathatja.

(2) Az e cikk (1) bekezdésében említett egyezménysértés esetén annak a Szerződő Félnek az illetékes hatósága, amelynek területén az egyezménysértést elkövették, kérheti a másik Szerződő Fél illetékes hatóságát:

a) figyelmeztesse a fuvarozót, hogy bármilyen további egyezménysértés az engedélyek meghatározott időtartamra vonatkozó vagy végleges visszautasítását eredményezheti;

b) értesítse a fuvarozót a visszautasításról vagy megtagadásról.

(3) Az az illetékes hatóság, amelyhez ilyen kérést intéznek, köteles annak eleget tenni és a másik Szerződő Fél illetékes hatóságát a megtett intézkedésekről - amint az ésszerűen lehetséges -értesíteni.

15. cikk

(1) A Szerződő Felek illetékes hatóságai a jelen Egyezmény végrehajtásával összefüggő kérdésekben állandó, közvetlen kapcsolatot tartanak fenn egymással.

(2) Mindegyik Szerződő Fél közli a másik Szerződő Féllel a jelen Egyezmény végrehajtásával kapcsolatos kérdésekben intézkedésre jogosult illetékes hatóságokat.

(3) Az illetékes hatóságok képviselői szükség esetén Vegyesbizottság keretében találkoznak, hogy megállapítsák a 9. cikk szerinti kontingenseket, szabályozzák a fuvarozási tevékenységet és megoldjanak olyan problémákat, amelyek jelen Egyezmény végrehajtásából adódhatnak.

16. cikk

Ez az Egyezmény az azt a napot követő 30. napon lép hatályba, amikor a Szerződő Felek kormányai értesítették egymást, hogy a megkívánt alkotmányjogi követelményeknek eleget tettek.

17. cikk

Az Egyezmény a hatálybalépéstől számított egy évig marad hatályban és azután hatálya évről évre hallgatólagosan meghosszabbodik, kivéve, ha azt valamelyik Szerződő Fél legalább három hónappal a naptári év vége előtt felmondja.

Készült Oslóban, az 1975. évi október hó 6. napján, két példányban, angol nyelven, mindkét példány egyaránt hiteles.

A Magyar Népköztársaság Kormánya nevében:

Dr. Tőzsér István s. k.,

A Norvég Királyság Kormánya nevében:

Per Danjord s. k."

3. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban az 1976. évi április hó 15. napjától kell alkalmazni.

(2)[1] E rendelet végrehajtásáról - az államháztartásért felelős miniszterrel és a közlekedésrendészetért felelős miniszterrel egyetértésben - a közlekedésért felelős miniszter gondoskodik.

Huszár István s. k.,

a Minisztertanács elnökhelyettese

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 221/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet 16. §-a. Hatályos 2014.09.05.