13/1980. (VIII. 15.) MüM rendelet
az egységes munkaügyi alapnyilvántartásról
A munkaügyi nyilvántartások egyszerűsítése és ellenőrizhetősége érdekében - az érdekelt miniszterekkel, a Szakszervezetek Országos Tanácsával, a Fogyasztási Szövetkezetek Országos Tanácsával, az Ipari Szövetkezetek Országos Tanácsával és a Termelőszövetkezetek Országos Tanácsával egyetértésben - a következőket rendelem:
1. §
E rendelet hatálya kiterjed - a fegyveres erők, a fegyveres testületek és rendészeti szervek, valamint a magánmunkáltatók kivételével - minden munkáltatóra [Mt. V. 99. § (2) bekezdés c) pont], ideértve a dolgozókat tagsági viszony keretében foglalkoztató szövetkezeteket is (a továbbiakban együtt: munkáltató).
2. §
(1) A munkáltató a vele munkaviszonyban, tagsági viszonyban, illetve kizárólag bedolgozói munkaviszonyban álló dolgozóról - a (2)-(3) bekezdésben foglalt kivétellel - "Munkaügyi Nyilvántartólap"-ot* (a továbbiakban: Nyilvántartólap) köteles vezetni.
(2) A másodállásban, mellékfoglalkozásban foglalkoztatott és a munkakönyv nélkül alkalmazható dolgozóról, valamint a nem dolgozó nyugdíjas szövetkezeti tagról nem kell Nyilvántartólapot vezetni.
(3) A számítógépes munkaügyi nyilvántartással rendelkező munkáltató nem köteles a Nyilvántartólap vezetésére, de az abban külön megjelölt adatokat - azonos tartalommal - nyilván kell tartania.
3. §
(1) Ez a rendelet 1981. január 1. napján lép hatályba. Ettől kezdődően - illetve a (2) bekezdés esetén a Nyilvántartólap kiállításának időpontjától - más munkaügyi nyilvántartás azonos tartalommal nem vezethető.
(2) A rendelet hatálybalépésekor munkaviszonyban, tagsági viszonyban, illetve bedolgozói munkaviszonyban álló dolgozókról a jogviszony megszűnéséig, legkésőbb azonban 1981. szeptember 30. napjáig kell a Nyilvántartólapot - a január 1-i állapotnak megfelelően - kiállítani és azon az időközbeni változásokat átvezetni. Ez a rendelkezés vonatkozik a számítógépes nyilvántartás módosítására is.
Dr. Trethon Ferenc s. k.,
munkaügyi miniszter