Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

14/1996. (III. 5.) IKM rendelet

a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény végrehajtásáról

A lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Lt.) 87. §-ában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:

ELSŐ RÉSZ

A LAKÁS- ÉS HELYISÉGBÉRLET SZABÁLYAI

A rendelet hatálya

1. § E rendelet rendelkezéseit

a) az állam tulajdonában álló és az 1. számú mellékletben felsorolt költségvetési szervek (a továbbiakban: költségvetési szerv) kezelésében levő, és

b) a költségvetési szerveket megillető bérlőkijelölési, bérlőkiválasztási jog körébe tartozó (önkormányzati tulajdonú)

lakás (a továbbiakban együtt: szolgálati lakás) és nem lakás céljára szolgáló helyiség (a továbbiakban: helyiség) használatára, hasznosítására és elidegenítésére kell alkalmazni.

SZOLGÁLATI LAKÁSRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK

Bérleti jogviszony létesítése, a felek jogai és kötelezettségei

2. § (1) Szolgálati lakás a költségvetési szervvel szolgálati jogviszonyban álló személynek adható bérbe (a továbbiakban ideértve a más jogcímen történő lakáshasználatot is). Ha az ilyen személynek a munkahelyével azonos településen (városban) más lakása van, részére szolgálati lakás csak akkor adható bérbe, ha a szolgálati kötelezettségeit nem láthatja el szolgálati lakás nélkül.

(2) A szolgálati lakás bérbeadása iránti kérelmet a munkáltatói jogkör gyakorlója útján a költségvetési szerv vezetőjéhez kell írásban benyújtani.

(3) A költségvetési szervvel szolgálati jogviszonyban álló házastársak részére csak egy szolgálati lakás adható bérbe.

(4) A költségvetési szerv az átmenetileg üresen álló szolgálati lakást határozott időre - legfeljebb öt évre - más személy részére is bérbe adhatja.

3. § (1) A bérleti szerződés határozott időtartamra, illetőleg a szolgálati jogviszony fennállásáig vagy más feltétel bekövetkezéséig (a továbbiakban együtt: határozott idő) köthető.

(2) A bérleti szerződésnek tartalmaznia kell:

a) a szerződő felek nevét, címét,

b) a lakás címét és műszaki jellemzőit,

c) a lakbér mértékét,

d) a bérbeadó által nyújtott külön szolgáltatások ellenértékét és megfizetésének módját,

e) azt a kikötést, hogy a bérlő a szolgálati lakásba más személyt - a házastársa és kiskorú gyermeke (az örökbefogadott, a mostoha- és nevelt gyermeke), valamint a befogadott gyermekétől a befogadás ideje alatt született unokája kivételével - csak a bérbeadó írásbeli hozzájárulásával fogadhat be,

f) arra vonatkozó megállapodást, hogy a bérlő a bérleti jogviszony megszűnése után elhelyezésre tarthat-e igényt és milyen feltételekkel,

g) azt a feltételt, hogy a bérleti jogviszony megszűnése után a bérlő a szolgálati lakást milyen állapotban köteles a bérbeadónak visszaadni.

(3) A (2) bekezdés d) pontja szerinti külön szolgáltatások körét a 2. számú melléklet tartalmazza.

(4) A (2) bekezdés e) pontja szerinti engedély csak határozott időre, legfeljebb a bérleti jogviszony időtartamáig adható. Az engedélyezett idő lejártakor a bérlő köteles gondoskodni arról, hogy a befogadott személy a szolgálati lakásból kijelentkezzen, és azt a megadott határidőre elhagyja.

(5) A bérlő a bérleti szerződés megszűnése után csak akkor tarthat igényt elhelyezésre, ha a szolgálati lakásba költözés előtt határozatlan időre bérbe adott lakást bocsátott a költségvetési szerv rendelkezésére. A szolgálati lakás bérlőjének házastársa a házasság jogerős felbontása után a költségvetési szervvel szemben elhelyezésre, térítésre nem tarthat igényt, elhelyezéséről saját maga vagy a bérlő köteles gondoskodni.

(6) A szolgálati lakás (lakrész) albérletbe vagy más használatába nem adható, arra bérlőtársi jogviszony nem létesíthető, illetőleg tartási és életjáradéki szerződés nem köthető. A szolgálati lakás csak a 7. §-ban foglaltak szerint cserélhető el.

4. § (1) A bérleti jogviszony megszűnésekor a bérlő a szolgálati lakás átadásáért térítésre nem tarthat igényt és - a 7. § (1) bekezdés szerinti esetet kivéve - elhelyezéséről maga köteles gondoskodni.

(2) A bérlő özvegye és kiskorú gyermeke a bérlő halála után - a lakás szolgálati jellegének megtartása mellett - legfeljebb két évig használhatja a szolgálati lakást a bérleti szerződésben foglalt feltételekkel, feltéve, hogy a bérlő halálának időpontjában abban életvitelszerűen lakott.

(3) A bérlő özvegye és kiskorú gyermeke a (2) bekezdés szerinti időtartam lejártával elhelyezési igény nélkül köteles a szolgálati lakást elhagyni.

A szolgálati lakás bére

5. § (1) A lakbér mértékét és megállapításának feltételeit a 2. számú melléklet tartalmazza.

(2) A lakbért a bérbeadó a KSH által évente hivatalosan közzétett fogyasztói árindex figyelembevételével módosíthatja.

(3) A lakbért módosítani kell, ha a bérbeadó a bérlő hozzájárulásával a szolgálati lakás alapterületét, komfortfokozatát vagy a lakbér megállapításának feltételeit érintő változást hajt végre.

(4) Ha a bérlő a szolgálati lakást saját költségére a bérbeadó hozzájárulásával úgy alakítja át vagy korszerűsíti, hogy azzal a lakás alapterülete nagyobb, vagy komfortfokozata magasabb értékű lesz, a lakbér a bérleti jogviszony megszűnéséig e jogcímen nem növelhető.

(5) A bérbeadót a bérlő részére nyújtott szolgáltatásokért jogszabályban, illetőleg a bérleti szerződésben meghatározott díj illeti meg.

Lakáshasználati díj

6. § (1) A szolgálati lakást jogcím nélkül használó lakáshasználati díjat köteles fizetni.

(2) A lakáshasználati díj mértéke a szolgálati lakásra megállapított lakbérrel azonos összeg.

(3) A jogcím nélküli használat kezdetétől számított hat hónap elteltével a lakáshasználati díj a lakbér összegének kétszeresére, újabb három hónap elteltével háromszorosára növekszik.

Lakáscsere

7. § (1) Ha a bérlő a szolgálati lakásba költözésekor lakást bocsátott a költségvetési szerv rendelkezésére, a bérleti jogviszonya megszűnésekor a korábbi lakásnak megfelelő komfortfokozatú és szobaszámú lakás ugyanolyan jogcímen történő használatára tarthat igényt, mint amilyen jogcímen a költségvetési szerv rendelkezésére bocsátott lakást használta. A bérlő halála esetén a bérlővel házastársi életközösségben együttlakó házastárs és gyermek jogosult a cserelakásra.

(2) A szolgálati jogviszonyban állók a szolgálati lakást a szerv vezetőjének hozzájárulásával elcserélhetik.

A lakás szolgálati jellegének megszüntetése

8. § A költségvetési szerv kezelésében levő szolgálati lakás szolgálati jellege - az elidegenítés kivételével - nem szüntethető meg.

A helyiségekre vonatkozó szabályok

9. § A helyiség bérletének létrejöttére, a felek jogaira és kötelezettségeire, valamint a bérlet megszűnésére a lakásbérlet szabályait a 10. §-ban foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

10. § (1) A helyiség átadásával, rendeltetésszerű használatával, rendszeres karbantartásával, felújításával, valamint a bérleti szerződés megszűnésekor a helyiség visszaadásával kapcsolatban a bérbeadó és a bérlő jogaira és kötelezettségeire a felek írásbeli megállapodása az irányadó; e feltételekről a szerződésben rendelkezni kell.

(2) A szerződő felek a helyiségbér összegében szabadon állapodnak meg.

(3) A bérbeadó a bérlő házastársával nem köteles bérlőtársi szerződést kötni.

(4) A bérlő a helyiségbe más személyt csak a bérbeadó írásos hozzájárulásával fogadhat be.

(5) Az életvédelem céljára épített, vagy ilyen célra kijelölt helyiségekre a polgári védelmi parancsnokság hozzájárulásával és csak határozott idejű szerződés köthető.

(6) A bérlő a helyiség bérleti jogát csak a bérbeadó írásbeli hozzájárulásával ruházhatja át, vagy cserélheti el.

(7) A bérleti szerződés akkor is megszűnik, ha

a) a bérlő jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező társaság, és e szervezet jogutód nélkül megszűnik,

b) a helyiségben végzett tevékenységhez szükséges egyéni vállalkozói igazolványt a bérlőtől visszavonták, vagy ő visszaadta.

MÁSODIK RÉSZ

LAKÁSOK ÉS HELYISÉGEK ELIDEGENÍTÉSE

A szolgálati lakás elidegenítésének feltételei

11. § (1) A szolgálati lakás a következő feltételek együttes fennállása esetén idegeníthető el:

a) a lakás a költségvetési szervnél elhelyezés céljára feleslegessé vált, és

b) a költségvetési szerv vezetője a lakás szolgálati jellegét megszüntette.

(2) Nem idegeníthető el a szolgálati lakás, ha

a) a költségvetési szerv vagy területi szervének székhelyéül (irodájául) szolgáló épületben van,

b) műemlék épületben van és a műemléki hatóság az elidegenítéshez nem járult hozzá,

c) a költségvetési szerv vezetője azt el nem idegeníthetővé nyilvánította,

d) elidegenítési és terhelési tilalommal terhelt.

(3) Az átalakítás, felújítás vagy korszerűsítés alatt álló szolgálati lakás csak a munkálatok befejezése után idegeníthető el.

12. § (1) Az elidegenítésre kijelölt szolgálati lakásra a bentlakó bérlőt, a bérlő hozzájárulásával vele együttélő házastársát és gyermekét, egyenesági rokonát, valamint örökbefogadott és nevelt gyermekét elővásárlási jog illeti meg. Ha a bérlő elővásárlási jogával nem kíván élni, a költségvetési szerv a bérlő írásbeli kérelmére legfeljebb a meglevő szolgálati lakásával azonos komfortfokozatú és szobaszámú másik lakást adhat bérbe a bérleti jogviszonyból még fennmaradó időre.

(2) Ha a bérlő az elidegenítésre kijelölt szolgálati lakásra nem él elővásárlási jogával és az (1) bekezdés szerinti másik lakásra sem tart igényt, az általa lakott szolgálati lakást a szolgálati jogviszony fennállása alatt, de legfeljebb a vételi ajánlati kötöttség lejártától számított öt év elteltéig harmadik személynek csak a bérlő írásbeli hozzájárulásával szabad elidegeníteni.

A vételár megállapítása és megfizetése

13. § (1) A lakás vételárát a hasonló adottságú lakások helyi forgalmi értéke alapján, különösen

a) az épület településen belüli fekvése,

b) az épületben levő lakások száma,

c) az épület felszereltsége, állapota,

d) a felújítás óta eltelt idő és

e) a lakottság ténye

figyelembevételével kell megállapítani.

(2) Ha a lakást a 12. § (1) bekezdés szerinti jogosult vásárolja meg, a vételár az üres, beköltözhető lakás (a továbbiakban együtt: üres lakás) forgalmi értékének 50%-a. A vételár megállapításakor az üres lakás forgalmi értékéből le kell vonni a bérlő által a lakásra fordított és meg nem térített értéknövelő beruházásainak összegét.

(3) Az üresen, illetőleg harmadik személy részére lakottan értékesíthető lakást pályázat útján kell értékesíteni. Ebben az esetben a lakást annak a javára kell eladni, aki (amely) a helyi forgalmi értékhez viszonyítva a legmagasabb összegű vételi ajánlatot teszi.

14. § (1) Ha a lakást a 12. § (1) bekezdése szerinti jogosult vásárolja meg, a szerződés megkötésekor a vételár legfeljebb 10%-át egy összegben köteles megfizetni. A fennmaradó vételárhátralékra havi egyenlő összegű, legalább 25 évi részletfizetési kedvezmény illeti meg.

(2) Az adásvételi szerződés megkötésekor a vételár egy összegben történő megfizetése esetén a vevőt a vételár teljes összege után 40% árengedmény illeti meg.

(3) A szerződés megkötésétől számított öt év eltelte után a vételárhátralék egy összegben történő megfizetése esetén a vevőt a fennálló tartozásából 20% engedmény illeti meg.

(4) A 12. § (1) bekezdésében meghatározott jogosulttal kötött adásvételi szerződésnél a vevőt a megállapodás megkötésétől számított hatodik év utolsó napjáig kamatfizetési kötelezettség nem terheli. E határidőt követő időszakra a vevő - eltérő rendelkezés hiányában - a fennmaradó vételár után 8% kamatot köteles fizetni.

(5) Az üres, illetőleg harmadik személy részére lakottan értékesített lakás vevőjét az (1)-(4) bekezdésben meghatározott kedvezmények nem illetik meg.

15. § (1) Ha a lakás vásárlása részletfizetési kedvezménnyel történik, a vételárhátralék és járulékai erejéig a költségvetési szerv javára jelzálogjogot, valamint elidegenítési és terhelési tilalmat kell az ingatlan-nyilvántartásba bejegyeztetni. E jogok fennállása alatt a lakás tulajdonjoga csak a vételárhátralék és járulékainak kiegyenlítése után ruházható át.

(2) A vételárhátralék és járulékainak kiegyenlítése esetén a jelzálogjogot, illetőleg az elidegenítési és terhelési tilalmat az ingatlan-nyilvántartásból töröltetni kell.

16. § (1) A vevőt a törlesztési határidő elmulasztása esetén legfeljebb 30 napos teljesítési határidő kitűzésével írásban fel kell szólítani kötelezettsége teljesítésére.

A felszólítás eredménytelensége esetén a részletfizetési kedvezményt meg kell vonni, és a vételárhátralék megfizetése egy összegben esedékessé válik.

(2) A vevőnek - késedelme esetén - a tartozás teljes összege után a Polgári Törvénykönyvben meghatározott törvényes kamatot kell megfizetnie.

A lakás birtokbaadása

17. § (1) A költségvetési szerv az adásvételi szerződés megkötését követő 15 napon belül a lakást a vevő birtokába köteles adni. Az átadásra kerülő berendezések leltárát, valamint a lakás fenntartásával, használatával kapcsolatos költségelszámolást a birtokbaadásról szóló jegyzőkönyvbe kell foglalni.

(2) Ha a társasház alakuló közgyűlésének időpontja eltér a birtokbaadás időpontjától, a költségvetési szerv kezelői kötelezettsége a társasház megalakulását követő hónap első napjával szűnik meg.

(3) A költségvetési szerv a kezelői kötelezettsége megszűnését követő 60 napon belül a (2) bekezdés szerinti időtartamra eső kezelői bevételekkel és kiadásokkal köteles írásban elszámolni a társasházközösséggel.

A helyiségek elidegenítése

18. § A helyiségek elidegenítésére e rendeletnek a lakások elidegenítésére vonatkozó szabályait a következő eltérésekkel kell alkalmazni:

a) a helyiségnek vételára - a bérlő által történő megvásárlása esetén - az üres helyiség forgalmi értékénél nem lehet magasabb;

b) az üres állapotban, pályázat útján értékesített helyiség vételára - a benyújtott legkedvezőbb ajánlat esetében - a forgalmi értéket meghaladó mértékű is lehet;

c) ha a gépkocsitárolás céljára szolgáló helyiséget a költségvetési szervvel szolgálati jogviszonyban álló személy vásárolja meg, az adásvételi szerződés megkötésekor a vételár legalább 50%-át köteles egy összegben megfizetni; a fennmaradó vételárhátralék megfizetésére legfeljebb ötévi részletfizetési kedvezmény adható 10%-os kamat mellett;

d) ha a c) pont szerinti vevő az adásvételi szerződés megkötésekor a vételárat egy összegben megfizeti, vagy 50%-ot meghaladó fizetést teljesít, a vételár, illetőleg az 50%-ot meghaladó többletfizetés után a vevőt 20% vételárengedmény illeti meg:

e) a költségvetési szervvel szolgálati jogviszonyban nem álló vevő a helyiséget - elidegenítése esetén - üres, beköltözhető forgalmi értéken vásárolhatja meg.

Az elidegenítéssel összefüggő egyéb rendelkezések

19. § (1) Az elidegenítésből származó bevételeket a költségvetési szervnek a kezelésében maradó lakások, helyiségek építésére, felújítására, korszerűsítésére, átalakítására, illetőleg lakáscélú támogatásra kell felhasználnia.

(2) A lakás és helyiség e rendelet szerinti elidegenítéséből származó bevételeiből kell fedezni

a) az épület elidegenítésre való előkészítésének,

b) a földrészlet megosztásának,

c) a forgalmi érték megállapításának,

d) a társasházzá történő alakításnak és

e) az elidegenítés lebonyolításának

költségeit.

Átmeneti rendelkezések

20. § (1) E rendelet hatálybalépésekor fennálló határozatlan idejű lakásbérleti jogviszonyra a 3. § (1) bekezdésében foglalt rendelkezés nem alkalmazható.

(2) Az (1) bekezdés szerinti jogviszonyt a bérlő folytathatja, ha szolgálati jogviszonya nem neki felróható okból szűnik meg.

(3) Az (1) bekezdés szerinti lakásbérleti jogviszony közös megegyezéssel történő megszüntetése esetén a bérlő térítésre jogosult, ha a bérleti jogviszony megkezdésekor használatbavételi díjat fizetett. A térítés mértéke - ha a felek másként nem állapodnak meg - a fizetett használatbavételi díjnak a Polgári Törvénykönyvben meghatározott kamatokkal növelt összege, legfeljebb azonban a lakás beköltözhető forgalmi értékének 20%-a lehet.

(4) A (1) bekezdés szerinti bérleti jogviszony esetén a lakás e rendelet szerinti elidegenítéséhez a lakás szolgálati jellege csak abban az esetben szüntethető meg, ha

a) a bérlő a költségvetési szervvel legalább 10 éve szolgálati jogviszonyban áll, vagy

b) a lakásbérleti jogviszony folytatására jogosult legalább 5 éves lakáshasználattal rendelkezik.

21. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 30. napon lép hatályba.

1. számú melléklet a 14/1996. (III. 5.) IKM rendelethez

A rendelet hatálya alá tartozó szervek[1]

Ipari és Kereskedelmi Minisztérium

IKM Gazdasági Igazgatósága

IKM Jóléti Intézmények Igazgatósága

-[2]

Kisvállalkozás-fejlesztési Intézet

Műszaki Biztonsági Főfelügyelet

Dunakanyar Intézőbizottság Titkársága

Közép-Tiszavidéki Intézőbizottság Titkársága

Balatoni Intézőbizottság Titkársága

Mátra-Bükki Intézőbizottság Titkársága

Sopron-Kőszeghegyaljai Intézőbizottság Titkársága

Velence-tavi térségi Tanács Titkársága

Bányászati Utókezelő és Éjjeli Szanatórium

Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum

-[3]

Magyar Elektrotechnikai Ellenőrző Intézet

Fa-, Papír- és Nyomdaipari Minőségellenőrző Intézet

-[4]

Magyar Állami Földtani Intézet[5]

Magyar Állami Eötvös Loránd Geofizikai Intézet[6]

Magyar Bányászati és Földtani Hivatal[7]

Magyar Energia Hivatal

Magyar Kézilőfegyver-vizsgáló Hivatal

Magyar Szabadalmi Hivatal

MTK-VM Sportlétesítményeket Ellátó Intézmény

Országos Műszaki Fejlesztési Bizottság Hivatala

Országos Mérésügyi Hivatal

Országos Műszaki Információs Központ és Könyvtár

Országos Atomenergia Hivatal

2. számú melléklet a 14/1996. (III. 5.) IKM rendelethez

I. A havi lakbér mértéke és megállapításának feltételei

1. A havi lakbér mértéke a lakás alapterülete és komfortfokozata után:

a) összkomfortos lakás esetén: ......50......Ft/m2

b) komfortos lakás esetén: ......45......Ft/m2

c) félkomfortos lakás esetén: ......25......Ft/m2

d) komfort nélküli lakás esetén: ......15......Ft/m2

2. A bérbeadó a havi lakbér mértékét a lakások településen belüli fekvése és műszaki állapota alapján 25%-kal növelheti, vagy csökkentheti.

3. A lakbér mértékét növelő tényezők:

a) zöldövezet,

b) a lakás olyan 1-6 lakásos lakóépületben van, melyhez legalább 200 m2 nagyságú udvar vagy kert tartozik.

4. A lakbér mértékét csökkentő tényezők:

a) a lakás alagsorban van,

b) a lakás településen és épületen belüli kedvezőtlen fekvése.

5. Több növelő, illetve csökkentő tényező figyelembevétele esetén sem haladhatja meg az emelés vagy csökkentés együttes mértéke a 25%-ot.

II. A bérbeadó által a bérleti szerződés keretében nyújtott külön szolgáltatás lehet:

a) beépített bútorhasználat,

b) a vízellátás és csatornahasználat, illetve szennyvízszállítás biztosítása,

c) a felvonó használatának biztosítása,

d) a kapunyitás,

e) a központi fűtés és melegvízellátás,

f) a közös használatra szolgáló helyiségekben lévő olyan berendezések használata, amelyek egyedi fogyasztása mérhető,

g) a rádió és televíziók vételének biztosítása,

h) szemétszállítás,

i) a bérbeadó és bérlő megállapodása alapján nyújtott egyéb szolgáltatás.

Lábjegyzetek:

[1] A 14/1996. (III. 5.) IKM rendelet melléklete a 22/1996. (III. 29.) IKM rendelet 1. §-ának megfelelően módosított szöveg

[2] A korábbi "Szénbányászati Szerkezetátalakítási Központ" szövegrészt hatályon kívül helyezte a 86/2006. (XII. 26.) GKM rendelet 25. § a) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[3] Hatályon kívül helyezte a 73/2016. (XII. 29.) NFM rendelet 1. §-a. Hatálytalan 2017.01.01.

[4] A korábbi "Magyar Geológiai Szolgálat" szövegrészt hatályon kívül helyezte a 86/2006. (XII. 26.) GKM rendelet 25. § a) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[5] Megállapította a 86/2006. (XII. 26.) GKM rendelet 4. §-a. Hatályos 2007.01.01.

[6] Megállapította a 86/2006. (XII. 26.) GKM rendelet 4. §-a. Hatályos 2007.01.01.

[7] Megállapította a 86/2006. (XII. 26.) GKM rendelet 4. §-a. Hatályos 2007.01.01.

Tartalomjegyzék