Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

4/1996. (II. 16.) NM-PM-BM-IKM együttes rendelet

a lakossági tüzelőolaj-felhasználás kiadásaihoz kapcsolódó hozzájárulásnak a települési önkormányzatok közötti elosztásáról és a támogatás lakossági igénybevételének jogosultsági feltételeiről

A Magyar Köztársaság 1996. évi költségvetéséről szóló 1995. évi CXXI. törvény 5. számú mellékletének 16. pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeljük el:

1. § (1) A települési önkormányzatot a központi költségvetésből állami támogatásként az 1996. évre lakossági tüzelőolaj-felhasználás kiadásaihoz kapcsolódóan hozzájárulás illeti meg.

(2) A hozzájárulásnak a települési önkormányzatok közötti elosztása a háztartási tüzelőolajat az 1995/96-os fűtési szezonban fűtési célra használó háztartások számát, nagyságát és e háztartások által lakott lakás nagyságát tartalmazó települési önkormányzati adatszolgáltatás alapján történik. A hozzájárulás számítási módját, valamint a felhasznált alapadatok körét az 1. számú melléklet tartalmazza.

(3) A hozzájárulás a háztartási tüzelőolajat fűtési célra használó háztartások folyamatos fűtési költségeinek a csökkentésére (a továbbiakban: HTO-kiegészítés), illetve a tüzelőolajról más fűtési módra áttérő háztartások egyszeri támogatására (a továbbiakban: fűtés-átalakítási támogatás) használható fel (a továbbiakban együtt: támogatás).

2. § (1) A támogatásra jogosult az a háztartás, amelynél a lakóhelyként vagy tartózkodási helyként bejelentett lakásban, családi házban, épületben (a továbbiakban: lakás)

a) az egyedileg biztosított alapvető fűtési mód a háztartási tüzelőolaj,

b) a fűtést tüzelőolajat használó központi hőellátás, vagy távhőszolgáltató cég biztosítja (a továbbiakban az a) és b) pont együtt: alapvető fűtési mód),

c) vegyes fűtési mód esetén legalább egy lakószobát kizárólag háztartási tüzelőolajjal fűtenek.

(2) A lakóhelyként vagy tartózkodási helyként bejelentett lakásra tekintettel csak akkor állapítható meg a támogatás, ha a háztartás tagjai életvitelszerűen ott tartózkodnak.

(3) A támogatásra való jogosultság elbírálásakor egy háztartásnak kell tekinteni azon együttélő személyeket, akik az alapterület szempontjából egy lakásként figyelembe vett lakásban laknak, függetlenül attól, hogy külön háztartást vezetnek-e vagy sem. Egy háztartás csak egy jogcímen jogosult támogatásra, függetlenül attól, hogy a támogatást melyik családtag igényli.

(4) A támogatásra jogosító lakás alapterületének meghatározásakor

a) alapvető fűtési mód esetén a háztartás által rendeltetésszerűen lakás célját szolgáló helyiségek,

b) vegyes fűtési mód esetén a háztartási tüzelőolajjal fűtött és a háztartás által rendeltetésszerűen lakás célját szolgáló helyiségek

alapterülete vehető figyelembe.

(5) Nem tekinthető a háztartás által rendeltetésszerűen lakás célját szolgáló helyiségeknek a lakáshoz kapcsolódó, nem lakás célját szolgáló melléképület, helyiség, vállalkozási célt szolgáló épületrész.

3. § (1) A támogatás iránti kérelmet a támogatásra jogosító lakás fekvése szerint illetékes önkormányzat bírálja el.

(2) E rendelet alapján a támogatás 1996. december 31-ig állapítható meg, és fizethető ki. A támogatás összegét az e rendelet 1. számú mellékletében szereplő, a központi hozzájárulás települési önkormányzatok közötti elosztásánál alkalmazott szempontok figyelembevételével indokolt meghatározni.

(3) A HTO-kiegészítés adható alkalmanként és havi rendszerességgel.

(4) A megállapított fűtésátalakítási támogatást az időarányosan felmerülő kiadások üteme szerint indokolt folyósítani.

4. § A központi hozzájárulás települési önkormányzatonkénti összegét a 2. számú melléklet tartalmazza.

5. § (1) A Népjóléti Minisztérium a központi hozzájárulásnak a települési önkormányzatonkénti listáját - KSH kódszámmal ellátva mágneses adathordozón a (3) bekezdésben foglalt ütemezés szerinti bontásban - a Belügyminisztérium részére e rendelet kihirdetését követően soron kívül megküldi.

(2) A Belügyminisztérium az összesített adatokat településsoros bontásban, mágneses adathordozón az átutalások teljesítése céljából megküldi a Magyar Államkincstárnak.

(3) A Magyar Államkincstár az 1996. évi központi hozzájárulás összegének települési önkormányzatok részére történő átutalásáról a következő ütemezésben és arányok szerint gondoskodik

a) az 1995/96-os fűtési szezon II. feléhez kapcsolódóan

aa) 30%-át február hónapban,

ab) 30%-át március 10-ig,

b) az 1996/97-es fűtési szezon I. feléhez kapcsolódóan

ba) 30%-át szeptember 10-ig,

bb) 10%-át november 10-ig.

(4)[1] A (3) bekezdés bb) pontjában szereplő átutalási keretből 213 547 ezer forint központi tartalékként elkülönítésre kerül.

6. § (1) A központi tartalékként elkülönített keret elosztása a települési önkormányzatok pótigénye alapján történik.

(2) Pótigényt nyújthatnak be a 3. számú melléklet szerinti adatlapon azon települési önkormányzatok, amelyeknél 1996. január 1. és 1996. április 30. között a támogatásban részesített háztartások száma meghaladja a háztartási tüzelőolajat az 1995/96-os fűtési szezonban fűtési célra használható háztartások adatairól készített adatszolgáltatásban szereplő háztartások számát.

(3) A pótigényt a területileg illetékes Területi Államháztartási és Közigazgatási Információs Szolgálatnak (a továbbiakban: TÁKISZ) 1996. június 15-ig kell megküldeni. A TÁKISZ a benyújtott pótigényeket összesíti és a Belügyminisztériumon keresztül 1996. június 30-ig a Népjóléti Minisztériumnak megküldi.

(4) A települési önkormányzatokat a pótigény alapján megillető hozzájárulás összegét 1996. szeptember 10-ig a szabályozásban érintett miniszterek együttes rendeletben teszik közzé.

(5) A pótigény alapján megállapított hozzájárulás az 5. § (3) bekezdésének bb) pontjában meghatározott időpontig és keretösszeggel együtt kerül átutalásra. Ha a pótigények nagyságrendje meghaladja az e rendeletben szereplő központi hozzájárulás számítási módja szerinti összeget, a tartalékként elkülönített keretet az igényekkel arányosan kell elosztani a pótigényre jogosult települési önkormányzatok között. Ha a benyújtott pótigények alapján megállapított hozzájárulás együttes összege kevesebb, mint a tartalékként elkülönített keret, a fel nem használt különbözetet arányosan kell e rendelet alapján hozzájárulásra jogosult települési önkormányzatok között szétosztani és az 5. § (3) bekezdésének bb) pontjában meghatározott időpontig átutalni.

7. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.

1. számú melléklet a 4/1996. (II. 16.) NM-PM-BM-IKM együttes rendelethez

A lakossági tüzelőolaj-felhasználás kiadásaihoz kapcsolódó hozzájárulásnak a települési önkormányzatok közötti elosztásánál felhasznált adatok és az alkalmazott számítási módszer leírása

A lakossági tüzelőolaj-felhasználás kiadásaihoz kapcsolódó központi hozzájárulás települési önkormányzatok közötti elosztása a háztartási tüzelőolajat az 1995/96-os fűtési szezonban fűtési célra használó háztartások adatairól készített önkormányzati adatszolgáltatásban szereplő adatok alapján történik. A települési önkormányzatok által kitöltött adatlap tartalmazza a háztartások számát a háztartások taglétszáma és az általuk lakott lakások alapterülete szerint.

A lakossági tüzelőolaj-felhasználás kiadásaihoz kapcsolódó központi hozzájárulás a háztartási tüzelőolajjal fűtő háztartások száma alapján illeti meg a települési önkormányzatokat. A központi hozzájárulás két részből tevődik össze:

- a háztartás nagyságának és a lakás alapterületének figyelembevételével számított támogatás,

- a fűtés átalakításához kapcsolódó támogatás.

1. A háztartás nagyságának és a lakás alapterületének figyelembevételével számított támogatás

A háztartás nagysága és a lakás alapterületének figyelembevételével számított támogatás a háztartás tagjainak számához arányosított alapterülethez rendelt hozzájárulási összeg alapján került meghatározásra.

Egy háztartásra vetített havi hozzájárulási összeg a háztartás tagjainak számához arányosított alapterület szerint

Háztartási taglétszáma (fő)Lakás alapterülete (m2)Hozzájárulás havi összege (Ft)
1 fő40 m2 alatt5000
2 fő41-60 m2 között6000
3 fő61-80 m2 között7000
4 fő81-100 m2 között8000
5 fő101-120 m2 között9000
6 és több fő121 m2 felett10000

A települési önkormányzatot az adatszolgáltatásban szereplő, az illetékességi területén háztartási tüzelőolajjal fűtő háztartások száma alapján az alábbi módon illeti meg az egy háztartásra jutó hozzájárulás:

- ha a háztartás tagjai a háztartás nagyságához arányosított alapterületnél kisebb lakásban laknak, akkor a ténylegesen lakott lakás alapterületéhez tartozó hozzájárulás vehető igénybe,

- ha a háztartás tagjai a lakásnagysághoz arányosított alapterületnél nagyobb lakásban laknak, akkor a háztartás létszámához arányosított alapterülethez rendelt hozzájárulás vehető igénybe.

Háztartásonként egy fűtési szezonra az alábbi hozzájárulás vehető figyelembe

A települési önkormányzat a háztartás nagyságának és a lakás alapterületének figyelembevételével számított támogatásként a háztartás taglétszáma szerint figyelembe vehető hozzájárulás összegének és az adott kategóriába tartozó háztartások számának szorzataként adódó összegre jogosult.

2. A fűtés átalakításához kapcsolódó támogatás

A fűtésátalakításhoz kapcsolódó támogatás összege 14 ezer Ft/háztartás. Ezen támogatást a települési önkormányzat a tüzelőolajjal fűtő háztartások 15%-ára vetítve veheti igénybe, függetlenül a háztartás és a lakott lakás nagyságától.

A fűtés-átalakításhoz kapcsolódó támogatási összeg kiszámításának módja: H×0,15×14 000 Ft, ahol "H" az adott településen a tüzelőolajjal fűtő háztartások számát jelenti. (A háztartások 15%-a az egyes helyi értékig került figyelembevételre a kerekítési szabályoknak megfelelően.)

A települési önkormányzatot megillető központi hozzájárulás a háztartás nagyságának és a lakás alapterületének figyelembevételével számított támogatás és a fűtésátalakításhoz kapcsolódó támogatás összege.

2. számú melléklet a 4/1996. (II. 16.) NM-PM-BM-IKM együttes rendelethez[2]

A lakossági tüzelőolaj-felhasználás kiadásaihoz kapcsolódó hozzájárulás települési önkormányzatonkénti összege

"

Lábjegyzetek:

[1] A 4/1996. (II. 16.) NM-PM-BM-IKM együttes rendelet 5. § 4. bekezdése a 12/1996. (IV. 26.) NM-PM-BM-IKM együttes rendelet 1. §-ának megfelelően módosított szöveg

[2] A 4/1996. (II. 16.) NM-PM-BM-IKM együttes rendelet 2. számú melléklete a 12/1996. (IV. 26.) NM-PM-BM-IKM együttes rendelet mellékletének megfelelően módosított szöveg

Tartalomjegyzék