11/1999. (II. 1.) Korm. rendelet

az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalról szóló 55/1991. (IV. 11.) Korm. rendelet módosításáról

Az állami pénzügyekről szóló 1979. évi II. törvény 66. §-ának (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a Kormány az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalról szóló 55/1991. (IV. 11.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) módosítására a következőket rendeli el:

1. § (1) Az R. 1. §-ának (2) bekezdése a következő mondattal egészül ki:

"A Hivatal elnöke az államtitkári juttatások teljes körére jogosult."

(2) Az R. 1. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A Hivatal területi szerveivel és a Számítástechnikai és Adóelszámolási Intézettel együtt a Pénzügyminisztérium költségvetési fejezetén belül önálló címként szerepel."

2. § Az R. 2. §-a (1) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Hivatal feladata az adóztatás. Adóztatás e rendelet alkalmazásában az adózás rendjéről szóló törvényben meghatározott)

"a) a részben vagy egészben a központi költségvetés, a Nyugdíjbiztosítási Alap, az Egészségbiztosítási Alap vagy az elkülönített állami pénzalap javára teljesítendő kötelező befizetés,"

3. § Az R. 3. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, a § kiegészül egy új (2) bekezdéssel, egyidejűleg a jelenlegi (2)-(6) bekezdés számozása (3)-(7) bekezdésre változik, és az így átszámozott 3. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Hivatal területi szervei adóügyben:

a) a fővárosban

1. a Hivatal Észak-budapesti Igazgatósága,

2. a Hivatal Kelet-budapesti Igazgatósága,

3. a Hivatal Dél-budapesti Igazgatósága;

b) a megyékben a Hivatal megyei igazgatóságai;

c) a Hivatal Pest Megyei és Fővárosi Kiemelt Adózóinak Igazgatósága (kiemelt adózók igazgatósága).

(2) A Hivatal területi szervei járulékügyben:

a) a Hivatal megyei járulékigazgatóságai,

b) a Hivatal Fővárosi és Pest Megyei Járulékigazgatósága."

"(5) A területi szerveket - a megyei járulékigazgatóságok kivételével és az APEH-SZTADI-t az APEH elnöke által kinevezett igazgató vezeti. A kinevezéshez a területi szervek esetén a megyei, fővárosi közigazgatási hivatal vezetőjének és a Pénzügyminisztérium illetékes helyettes államtitkárának, az APEH-SZTADI esetén a Pénzügyminisztérium illetékes helyettes államtitkárának véleménye szükséges. A megyei járulékigazgatóságot a területi szerv igazgatójának helyettese vezeti."

4. § Az R. a következő 4. §-sal egészül ki:

"4. § A járulékfizetési kötelezettséggel, a biztosítottak bejelentésével, a járulék bevallásával, megfizetésével, nyilvántartásával, a járulékkötelezettség megsértésével kapcsolatos jogkövetkezmények megállapításával, a járuléktartozás beszedésével, behajtásával kapcsolatos hatósági ügyekben, továbbá a járulékkötelezettség bevallásának ellenőrzésével, valamint az ezzel összefüggő hatósági ügyekben a Hivatal Fővárosi és Pest Megyei Járulékigazgatósága, valamint a Hivatal megyei járulékigazgatóságai a társadalombiztosítási igazgatási szervek jogutódai."

5. § Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.