Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

40/1999. (IV. 23.) FVM rendelet

a területrendezési, a településrendezési és az építészeti-műszaki tervtanácsokról

A területfejlesztésről és területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 27. §-a (2) bekezdésének d) pontjában és az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Étv.) 62. §-a (2) bekezdésének m) pontjában kapott felhatalmazás alapján - az érdekelt miniszterekkel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § (1) Az országos és térségi területrendezési tervek szakszerűségének és magas színvonalának elősegítése érdekében:[1]

a)[2] a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter (a továbbiakban: miniszter) az ország egész területére vonatkozó illetékességgel központi területrendezési tervtanácsot (a továbbiakban: központi tervtanács), valamint a területi főépítész útján regionális illetékességgel területrendezési, településrendezési és építészeti-műszaki tervtanácsot (a továbbiakban: területi tervtanács) működtet;

b)[3]

(2) A tervtanácsok szakmai véleményező testületek. Az (1) bekezdésben említett tervek készítői (a továbbiakban: tervező) az e rendeletben szabályozottak szerint kötelesek kikérni a tervtanács szakmai véleményét.

(3) A tervtanácsok elnökei az általuk vezetett tervtanácsok közös működtetése, illetve egyes tervek közös bírálata érdekében egymással megállapodhatnak.

2. § (1) A tervtanács elnökből, szakmai titkárból, állandó és esetileg meghívott tagokból (a továbbiakban együtt: tagok), szükség szerint felkért szakbírálókból (opponens) áll. Szavazati joga az elnöknek, a szakmai titkárnak és a tagoknak van. Az elnököt és a szakmai titkárt akadályoztatásuk esetén helyettesítési feladatokkal megbízott állandó tagok képviselhetik.

(2) A tervtanács munkáját az elnök irányítja. A tervtanács elnöke:

a)[4] a központi tervtanács esetében - a tervezési feladattól függően - a területrendezés szakterületéért felelős miniszter által kijelölt személy,

b) a területi tervtanács esetében a területi főépítész,

c)[5]

(3) A tervtanács munkájának előkészítése és szervezése, a tervtanács szakmai véleményének, állásfoglalásának rögzítése a szakmai titkár feladata. A szakmai titkári feladatokat a tervtanács működtetéséért felelős szervezet köztisztviselője, illetve alkalmazottja láthatja el.

(4) A tervtanács tagjait a szakterületileg illetékes szakmai kamarák, a szakmai-társadalmi szervezetek, a Magyar Tudományos Akadémia szakmai bizottságai és regionális központjai, valamint a felsőoktatási intézmények vezetői által javasolt - szakmailag elismert és nagy tapasztalattal rendelkező - szakemberek közül

a)[6] a miniszter által kijelölt személy,

b)[7]

(5) A tárgyalandó tervezési munkában érdekelt és érintett szakágazatok esetileg meghívandó képviselőinek (meghívott tag) meghívásáról és a szakbírálók felkéréséről az illetékes tervtanács elnökének előzetes egyetértésével a szakmai titkár gondoskodik.

(6) A tervtanács a tárgyalandó tervezési munkától függően változó összetételben ülésezik. A szavazati joggal rendelkező meghívottak (elnök, szakmai titkár, tagok) száma öt főnél kevesebb nem lehet. A szavazati joggal rendelkező tag különvéleménye jegyzőkönyvbe foglalható. Nem rendelhető el a terv ismételt megtárgyalása határozatképtelen tervtanácsi ülésre hivatkozással. Ilyen esetben a tervező bemutatási kötelezettségét teljesítettnek kell tekinteni.

(7) A tervtanácsok ülésére - amennyiben annak hivatalból nem résztvevője - meg kell hívni a területi főépítészt, az érintett helyi önkormányzat képviselőjét és főépítészét, védett terület vagy tárgy (objektum) esetében a szakterületileg illetékes szervezet képviselőjét. Több érintett önkormányzat, önkormányzati főépítész esetében a képviseletet megbízott személy részvételével is lehet biztosítani.

(8)[8]

3. § (1) A tervezőnek, illetve a tervezéssel megbízott szervezet vezetőjének a tervdokumentáció véglegesítése előtt a terv jellegétől függő - a tervtanács titkárával előzetesen egyeztetett - tartalommal és példányszámban:

a) a központi tervtanácshoz kell véleményezésre benyújtani

aa) az országra és a kiemelt térségekre készülő területrendezési terveket,

ab)[9]

ac)[10]

ad)[11]

ae)[12] mindazon területrendezési terveket, amelyeket a központi tervtanács elnöke a szakterületileg illetékes szakmai kamarák és szakmai társadalmi szervezetek javaslata alapján szakmai véleményezésre esetenként kijelöl;

b) a területi tervtanácshoz kell véleményezésre benyújtani

ba) a megye vagy a megye egy térségére készülő területrendezési terveket,

bb)[13]

bc)[14]

bd)[15]

be)[16]

bf)[17]

bg)[18] mindazon területrendezési terveket, amelyeket a területi tervtanács elnöke a szakterületileg illetékes szakmai kamarák és szakmai társadalmi szervezetek javaslata alapján szakmai véleményezésre esetenként kijelöl;

c)[19]

d)[20]

(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően a kezdeményezéssel érintett tervtanács elnökének előzetes egyetértése mellett:

a) a területi tervtanács elnöke kezdeményezheti, hogy az általa szakmapolitikai vagy módszertani szempontból országos jelentőségűnek minősített területrendezési tervet vagy építmény építészeti-műszaki tervét a központi tervtanács tárgyalja meg;

b)[21]

(3)[22] A tervező kérésére - a kezdeményezéssel érintett tervtanács elnökének előzetes egyetértése mellett - területrendezési tervek, vagy azok munkafázisai konzultációs jelleggel is megtárgyalhatók, ami nem mentesít a végleges bemutatás kötelezettségétől.

(4)[23]

4. § A tervtanácsok a bemutatott tervek szakmai véleményezése során vizsgálják, hogy a tárgyalandó

a)[24] területrendezési terv

aa) figyelembe veszi-e a területrendezésre, a környezetvédelemre, a természetvédelemre, valamint kulturális örökség alakítására és védelmére vonatkozó szakmai követelményeket és a Magyarország által elfogadott szakmai, nemzetközi irányelveket és egyezményeket,

ab) összhangban van-e az országos és térségi szintű területi tervekkel, valamint az ágazatok fejlesztési koncepcióival,

ac) megfelel-e a rájuk vonatkozó szakmai-jogszabályi feltételeknek;

b)[25]

5. § (1)[26] A tervtanács az állásfoglalásra vagy konzultációra benyújtott tervet a benyújtástól, illetve hiánypótlás esetén annak teljesítésétől számított harminc napon belül megtárgyalja. A határidő indokolt esetben egy alkalommal harminc nappal meghosszabbítható.

(2) A tervtanács által tárgyalandó tervek bírálatára a benyújtást követő 10 napon belül szakbírálókat lehet felkérni. A szakbírálók szakmai véleményeiket a tervtanács ülése előtt legalább 5 munkanappal írásban juttatják el a tervtanács szakmai titkárához. A benyújtott tervet, valamint a bírálatokat a tervtanácsra meghívottak számára legkésőbb ettől az időponttól kezdve tanulmányozásra hozzáférhetővé kell tenni.

(3)[27] A tervtanács a bemutatott tervvel kapcsolatos szakmai véleményét és javaslatait (együtt: állásfoglalását) írásban rögzíti. A tervtanács állásfoglalása nem érinti a terv elfogadására, illetve jóváhagyására jogosult szerv hatáskörét, illetve döntési jogkörét.

(4) A tervtanács a tervezőnek és a tervtanács meghívott résztvevőinek küldi meg állásfoglalását a tervtanács ülését követő 10 munkanapon belül.

(5) A tárgyalt terv munkarészeinek tartalomjegyzékét, a szakbírálatokat, a jelenléti ívet és a tervtanács állásfoglalását a tervtanácsot működtető szerv iratkezelési szabályai szerint meg kell őrizni.

(6)[28] A tervező köteles a területrendezési terv megrendelőnek való átadásakor csatolni a tervtanács állásfoglalását, és nyilatkozni arról, hogy az abban foglaltaknak milyen módon tett eleget, illetve megindokolni eltérő álláspontját.

(7)[29] Amennyiben a tervtanácshoz benyújtott kérelem és dokumentáció szakbírálata, illetőleg a tervtanács állásfoglalása az (1) bekezdésben meghatározott határidőn belül nem történik meg, a tervező mentesül az e rendeletben meghatározott tervbírálati kötelezettség alól.

6. § (1) A tervtanács részletes működési rendjét e rendelet keretei között a tervtanács elnöke saját hatáskörében maga állapítja meg.

(2)[30] A tervtanács eljárása eljárási díj- és illetékmentes, működési költségeit a működtető minisztérium biztosítja.

(3) A tervtanács tagjait és szakbírálóit - a tervtanács részletes működési rendjében meghatározott mértékű - tiszteletdíj, illetve szakértői díj illeti meg, amelynek fedezetét a tervtanácsot működtető szervezetnek kell fedeznie.

(4)[31]

7. § (1) Ez a rendelet 1999. augusztus 31-én lép hatályba.

Dr. Torgyán József s. k.,

földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése b) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[2] Módosította a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése b) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[3] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[4] Módosította a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése b) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[5] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[6] Módosította a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése b) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[7] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[8] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[9] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[10] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[11] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[12] Módosította a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése b) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[13] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[14] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[15] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[16] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[17] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[18] Módosította a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése b) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[19] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[20] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[21] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[22] Módosította a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése b) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[23] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[24] Módosította a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése b) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[25] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.

[26] Megállapította a 42/2004. (VII. 7.) BM rendelet 1. §-a. Hatályos 2004.08.06.

[27] Módosította a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése b) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[28] Módosította a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése b) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[29] Beiktatta a 42/2004. (VII. 7.) BM rendelet 2. §-a. Hatályos 2004.08.06.

[30] Módosította a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése b) pontja. Hatályos 2007.01.01.

[31] Hatályon kívül helyezte a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2007.01.01.