Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

13/2002. (IX. 5.) GKM rendelet

az EUROCONTROL útvonalhasználati díjak tárgyában hozott határozatának alkalmazásáról

A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 9. §-ának (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás és a Magyar Köztársaságnak a 19/1993. (I. 29.) Korm. rendelettel kihirdetett EUROCONTROL tagsága alapján az EUROCONTROL Kibővített Bizottságának az útvonalhasználati díjak alkalmazása tárgyában hozott - az e rendelet mellékletét képező - határozatának (a továbbiakban: Határozat) végrehajtásáról - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. §

A Határozat 8. Cikkelyének 2. pontja alapján a Magyar Köztársaság az útvonalhasználati díj megfizetése alól a következő mentességeket állapítja meg:

a) az EUROCONTROL tagállamok katonai légijárműveivel végrehajtott repülések;

b) azoknak az államoknak a katonai légijárműveivel végrehajtott repülések, amelyeknek a Magyar Köztársaság két- vagy többoldalú nemzetközi szerződésben díjmentességet biztosított;

c) földi léginavigációs berendezésként használt vagy használni tervezett berendezések ellenőrzése, vagy kipróbálásának kizárólagos céljával végrehajtott repülések, kivéve az adott légijármű kereskedelmi áttelepüléseit;

d) repülések, amelyek ugyanazon a repülőtéren fejeződnek be, amelyről a légijármű felszállt, és a repülés folyamán közbeeső leszállás nem történt (körrepülés).

2. §

A légtér magyar felhasználóinak az EUROCONTROL számláiban szereplő összeget - a Határozat 9. Cikkelyében foglaltaktól eltérően, a Határozat 2. számú függeléke 2. záradékának 2. pontja alapján - nemzeti valutában (HUF-ban) kell befizetniük az EUROCONTROL Magyarországon megnyitott számlájára.

3. §

A Határozat 10. Cikkelyében említett egység díjszabásokat a Közlekedési Értesítő közli.

4. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2002. január 1-jétől kell alkalmazni.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az EUROCONTROL útvonalhasználati díjak tárgyában hozott határozatának alkalmazásáról szóló 5/1993. (II. 23.) KHVM rendelet, továbbá a módosításáról intézkedő 6/1994. (II. 9.) KHVM, 6/1995. (V. 30.) KHVM és 17/1998. (VII. 3.) KHVM rendelet.

Dr. Csillag István s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter

Melléklet a 13/2002. (IX. 5.) GKM rendelethez

Az útvonalhasználati díjrendszer alkalmazási feltételei

1. Cikkely

1. Díjat kell beszedni minden egyes, a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet szabványai és ajánlott eljárásai szerinti műszerrepülési szabályoknak (IFR) megfelelően - a Szerződő Államok illetékességébe tartozó, az 1. számú függelékben felsorolt Repüléstájékoztató Körzetek légterében - végrehajtott repülésért. Továbbá egy Szerződő Állam dönthet úgy, hogy díjat szed az illetékességébe tartozó Repüléstájékoztató Körzet(ek) ben látvarepülési szabályok (VFR) szerint végrehajtott repülések után. Egy adott Szerződő Állam illetékességébe tartozó Repüléstájékoztató Körzetekben részben látvarepülési, részben műszerrepülési szabályok szerint végrehajtott repülések (vegyes VFR/IFR repülés), a szóban forgó Repüléstájékoztató Körzetekben a repülés teljes távolsága után az IFR repülésekre kivetett díjat fizetik.[1]

2. A díj a Szerződő Államoknál az útvonalat kijelölő léginavigációs berendezések és szolgálatok kapcsán felmerülő, valamint az Útvonalhasználati Díjrendszer működtetésének, illetve az EUROCONTROL-nak e rendszer működtetése kapcsán felmerülő költségeinek fedezésére hivatott.

3. Egyes Szerződő Államok illetékességébe tartozó Repüléstájékoztató Körzetek használata után járó díj az általános forgalmi adóra (áfa) vonatkozó előírások hatálya alá eshet. Ilyen esetekben az EUROCONTROL az adott Szerződő Állam által szabott feltételeknek és az elfogadott szabályoknak megfelelően hajtja be az adót.

4. A díj megfizetésének felelőssége azt terheli, aki a repülés végrehajtásának idején a légijármű üzemben tartója volt. Ha az üzemben tartó azonossága ismeretlen, a légijármű üzemben tartójának a légijármű tulajdonosát kell tekintetni, kivéve, ha bizonyítja az üzemben tartó kilétét.

2.Cikkely

Több Szerződő Állam illetékességébe tartozó Repüléstájékoztató Körzetek légterébe belépő légijármű esetén egyetlen díjat (R) kell beszedni, amely egyenlő azoknak a díjaknak az összegével, amely díjak az egyes államok illetékességébe tartozó Repüléstájékoztató Körzetek légterének használatával kapcsolatban merülnek fel.

R=Σn ri

Valamely Szerződő Állam illetékességébe tartozó légtérben végrehajtott repülésekre az egyedi díjakat (ri) a 3. Cikkelyben foglaltak szerint kell kiszámítani.

3. Cikkely

Egy adott Szerződő Állam (i) illetékességébe tartozó Repüléstájékoztató Körzet légterében végrehajtott repülés díját a következő képlet alapján kell kiszámítani:

ri= ti × Ni

ahol is ri a díj, ti az egység díjszabás és Ni az ezen repülésekhez tartozó szolgálati egységek száma. Ha ez megfelelő a VFR és IFR repülésekre eltérő egység díjszabás állapítható meg.

4. Cikkely

Egy adott repülésre az előző cikkelyben említett és Ni-vel jelölt szolgálati egységek számát a következő képlet alkalmazásával kell meghatározni:

Ni= di × pi

ahol is di a Szerződő Állam illetékességébe tartozó Repüléstájékoztató Körzet légtere vonatkozásában a távolságtényező és p az érintett légijármű súlytényezője.

5. Cikkely

1. A (di) távolságtényezőt az alábbi pontok között kilométerekben, a nagy kör mentén mért távolság 100-zal történő osztásával kell meghatározni:

- a Szerződő Állam illetékességébe tartozó Repüléstájékoztató Körzetben lévő indulási repülőtér, vagy a belépés pontja ezen légtérbe, és

- az első rendeltetési repülőtér ezen körzetben, vagy ezen légtérből való kilépés pontja.

A fent említett belépési és kilépési pont azon pont, ahol a repülési tervben leírt útvonal keresztezi a szóban forgó légtér oldalhatárait. Ez a repülési terv magába foglalja mindazon módosításokat, amit a járató benyújtott repülési tervében eszközölt, valamint azokat a módosításokat is, amit a járató áramlásszervezési intézkedések eredményeként elfogadott.

2. Azon repülés esetében azonban, amely ugyanazon a repülőtéren fejeződik be, amelyről a légijármű felszállt, és a repülés folyamán közbeeső leszállás nem történt (körrepülés), valamint amely esetében a repülőtértől mért legtávolabbi pont a Szerződő Állam Repüléstájékoztató Körzetében van (i), a (di) távolságtényező úgy halározható meg, hogy a nagy kör mentén mért kilométerek számát elosztják százzal (100):

- a Szerződő Állam illetékességébe tartozó Repüléstájékoztató Körzetben lévő repülőtér, vagy a belépés pontja ezen légtérbe, és

- a repülőtértől mért legtávolabbi pont között, hozzáadva a nagykör mentén mért távolság kilométereinek számát:

- a repülőtértől mért legtávolabbi pont, és

- a szóban forgó légtéren belül lévő repülőtér, vagy az ebből a légtérből való kilépés pontja között.

3. A Szerződő Állam tekintetében számításba veendő távolságot 20 km-rel csökkenteni kell, annak területén történő felszállás vagy leszállás esetén.

6. Cikkely

1. A súlytényező a légijármű légialkalmassági bizonyítványában, légi üzemeltetési utasításban vagy ezekkel egyenértékű bármiféle egyéb hivatalos dokumentumban feltüntetett, engedélyezett legnagyobb, tonnában kifejezett felszállósúlya 50-nel történő osztással nyert hányadosának négyzetgyöke, az alábbiak szerint:

Ha az útvonaldíj beszedéséért felelős szervezet a légijármű engedélyezett legnagyobb felszállósúlyát nem ismeri, akkor az adott típus tudomás szerint létező legnehezebb légijárművének súlyával kell a súlytényezőt kiszámítani.

2. Ha egy légijárműnek több igazolt legnagyobb, tonnában kifejezett felszállósúlya van, a súlytényezőt az adott típusnak azon létező legnehezebb légi járművének súlyával kell kiszámítani, amelyet a bejegyző Szerződő Állam a légijármű számára engedélyezett.

3. Ha azonban az üzemben tartó a díj beszedéséért felelős szervezet számára jelezte, hogy ugyanazon légijárműtípus kettő vagy több különböző változatával rendelkezik, akkor a súlytényező kiszámításához az illető üzemben tartó azonos típushoz tartozó összes légijárműve engedélyezett legnagyobb felszállósúlyainak átlagát kell alkalmazni. E tényező légijárműtípusonkénti és üzemben tartónkénti kiszámítását legalább évente egyszer el kell végezni.

4. A díj kiszámítása során a súlytényezőt két tizedes jegy értékig kell figyelembe venni.

7. Cikkely

1. A díjegységet euróban fogják kiszámítani.

2. Amennyiben az illetékes Állam másképpen nem határoz, egy olyan Szerződő Állam számára, amelynek nemzeti pénzneme nem az euró, a díjegységet havonta számítják ki, úgy hogy az átlagos havi devizaárfolyamot alkalmazzák az euró és a nemzeti pénznem között, abban a hónapban, amely megelőzte azt a hónapot, amely folyamán a repülést végrehajtották. Az alkalmazott átváltási árfolyam megfelel a Reuter által kiszámított "Záró Kereszt Árfolyamok" havi átlagának, amely a napi BID árfolyamokon alapul.

8. Cikkely

1. A következő repülések mentesülnek az útvonalhasználati díj fizetése alól:

a) a vegyes VFR/IFR repülések csak akkor, ha valamely Szerződő Állam vagy Államok illetékességébe tartozó Repüléstájékoztató Körzet légterében teljes egészében VFR szerint működnek, és ahol díjat a VFR repülésekre nem állapítottak meg;

b) olyan légijárművel végrehajtott repülések, amelyek engedélyezett legnagyobb felszállósúlya kettő (2) tonnánál kevesebb;

c) hivatalos küldetésben lévő uralkodó és közvetlen családja, állam-, kormányfő és miniszterek kizárólagos szállítására végrehajtott repülések. Ezt valamennyi esetben a repülési tervben a megfelelő státusz indikátor jelzésével alá kell támasztani;

d) illetékes kutató-mentő testület által engedélyezett kutató-mentő repülések.

2. Ezeken felül, saját illetékességi körébe tartozó Repüléstájékoztató Körzeten belül egy Szerződő Állam a következőket mentesítheti az útvonalhasználati díj megfizetése alól:

a) bármely Állam katonai légijárművei által végrehajtott katonai repülések;[2]

b) kizárólag a pilótakabin hajózó személyzete szakszolgálati engedélye vagy jogosítása megszerzését, megújítását vagy megtartását célzó gyakorló repülések, amikor ezt a repülési terv megjegyzés rovatában megfelelően feltüntették. Ezek a repülések nem szolgálhatnak utas- és/vagy áruszállításra, a légijármű kereskedelmi áttelepítésére vagy átrepülésére, és kizárólag az érintett állam légterén belül hajthatók végre;

c) földi léginavigációs berendezésként használt vagy használni tervezett berendezések ellenőrzése, vagy kipróbálásának kizárólagos céljával végrehajtott repülések, kivéve az adott légijármű kereskedelmi áttelepüléseit;

d) repülések, melyek ugyanazon a repülőtéren fejeződnek be, amelyről a légijármű felszállt, és a repülés folyamán közbeeső leszállás nem történt (körrepülés).

9. Cikkely

A díjat az EUROCONTROL brüsszeli központjához kell befizetni, a 2. számú függelékben leírt fizetési feltételeknek megfelelően. A számlázásra alkalmazott valutanem az euró.

10. Cikkely

Az Útvonalhasználati Díjrendszer alkalmazási feltételeit, az egység díjszabásokat a Szerződő Államoknak közzé kell tenniük.

1. számú függelék[3]

REPÜLÉSTÁJÉKOZTATÓ KÖRZETEK

Albán Köztársaság

Tirana Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Tirana Repüléstájékoztató Körzet

Német Szövetségi Köztársaság Berlin Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Hannover Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Rhein Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Bremen Repüléstájékoztató Körzet

Düsseldorf Repüléstájékoztató Körzet

Frankfurt Repüléstájékoztató Körzet

München Repüléstájékoztató Körzet

Berlin Repüléstájékoztató Körzet

Osztrák Köztársaság

Wien Repüléstájékoztató Körzet

Belga Királyság - Luxemburgi Nagyhercegség Bruxelles Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Bruxelles Repüléstájékoztató Körzet

Bosznia-Hercegovina

Sarajevo Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Sarajevo Repüléstájékoztató Körzet

Bolgár Köztársaság

Sofia Repüléstájékoztató Körzet

Varna Repüléstájékoztató Körzet

Cyprusi Köztársaság

Nicosia Repüléstájékoztató Körzet

Horvát Köztársaság

Zagreb Repüléstájékoztató Körzet

Zagreb Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Dán Királyság

Kobenhavn Repüléstájékoztató Körzet

Spanyol Királyság

Madrid Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Madrid Repüléstájékoztató Körzet

Barcelona Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Barcelona Repüléstájékoztató Körzet

Islas Canarias Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Islas Canarias Repüléstájékoztató Körzet

Finn Köztársaság

Tampere Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Tampere Repüléstájékoztató Körzet

Rovaniemi Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Rovaniemi Repüléstájékoztató Körzet

Francia Köztársaság

France Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Paris Repüléstájékoztató Körzet

Brest Repüléstájékoztató Körzet

Bordeaux Repüléstájékoztató Körzet

Marseille Repüléstájékoztató Körzet

Reims Repüléstájékoztató Körzet

Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királysága Scottish Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Scottish Repüléstájékoztató Körzet

London Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

London Repüléstájékoztató Körzet

Görög Köztársaság

Athinai Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Athinai Repüléstájékoztató Körzet

Magyar Köztársaság

Budapest Repüléstájékoztató Körzet

Írország

Shannon Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Shannon Repüléstájékoztató Körzet

Shannon Óceáni Átváltási Körzet, amely a következő koordináták által határolt: 51°N 15°W, 51°N 08°W, 48°30"N 08°W, 49°N 15°W, 51°N 15°W FL55-ön és felette

Olasz Köztársaság

Milano Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Roma Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Brindisi Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Milano Repüléstájékoztató Körzet

Roma Repüléstájékoztató Körzet

Brindisi Repüléstájékoztató Körzet

Volt Jugoszláv Köztársaság, Makedónia Skopje Repüléstájékoztató Körzet

Máltai Köztársaság

Malta Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Malta Repüléstájékoztató Körzet

Moldovai Köztársaság

Kishinau Repüléstájékoztató Körzet

Monacoi Hercegség

(Marseille Repüléstájékoztató Körzet)

Norvég Királyság

Oslo Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Stavanger Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Trodheim Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Bodo Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Oslo Repüléstájékoztató Körzet

Stavanger Repüléstájékoztató Körzet

Trodheim Repüléstájékoztató Körzet

Bodo Repüléstájékoztató Körzet

Bodo Óceáni Repüléstájékoztató Körzet

Holland Királyság

Amsterdam Repüléstájékoztató Körzet

Portugál Köztársaság

Lisboa Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Lisboa Repüléstájékoztató Körzet

Santa Maria Repüléstájékoztató Körzet

Románia

Bucuresti Repüléstájékoztató Körzet

Szlovák Köztársaság

Bratislava Repüléstájékoztató Körzet

Szlovén Köztársaság

Ljubljana Repüléstájékoztató Körzet

Svéd Királyság

Svéd Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Svéd Repüléstájékoztató Körzet

Svájci Államszövetség

Switzerland Magaslégtéri Repüléstájékoztató Körzet

Switzerland Repüléstájékoztató Körzet

Cseh Köztársaság

Praha Repüléstájékoztató Körzet

Török Köztársaság

Ankara Repüléstájékoztató Körzet

Istanbul Repüléstájékoztató Körzet

2. számú függelék

FIZETÉSI FELTÉTELEK

1. Záradék

1. Az EUROCONTROL által kiállított számlákat az EUROCONTROL brüsszeli központjához kell befizetni.

2. Az EUROCONTROL ezenkívül a befizető kötelezettségének teljesítéseként fogadja el az Útvonalhasználati Díjrendszer illetékes testületei által kijelölt, a Szerződő Államokban vagy más államokban lévő bankszervezeteknél a nevében megnyitott bankszámlákra történő befizetéseket is.

3. A díj összege a repülés végrehajtásának napján válik esedékessé. A fizetésnek az EUROCONTROL-hoz való beérkezési határidejét a számlán fel kell tüntetni, ami a számla kiállításától számított 30 nap.

2. Záradék

1. E záradék 2. pontjában foglaltak kivételével, a díj összegét euróban kell megfizetni.

2. Valamely Szerződő Állam állampolgára, ha saját befizetését azon államban kijelölt bankszervezetnél teljesíti, amelynek állampolgára, adósságát az adott állam konvertibilis valutájában törlesztheti.

3. Ha a felhasználó az előző pontban említett lehetőséget veszi igénybe, az euróösszegnek nemzeti valutára történő átszámítását a befizetés napján és helyén érvényes, a kereskedelmi tranzakciókhoz kihirdetett, napi árfolyamon kell elvégezni.

3. Záradék

A befizetést azzal az értékrendezési nappal kell az EUROCONTROL által átvettnek tekinteni, amikor az esedékes összeget jóváírták az EUROCONTROL kijelölt bankszámlájára. Az értékrendezési nap az a nap, amelytől kezdve az EUROCONTROL felhasználhatja a pénzkészletet.

4. Záradék

1. A befizetésekhez nyilatkozatot kell csatolni, megadva a kifizetett számlák és leszámított hitellevelek hivatkozási számait, dátumait és euróösszegeit. A számlák euróösszegeit ugyancsak fel kell tüntetni azokon a számlákon is, ahol a felhasználók a nemzeti valutában történő befizetés lehetőségét veszik igénybe.

2. Ha egy befizetéshez nem csatolják a fenti 1. pontban meghatározott részletes adatokat, ami lehetővé teszi a befizetés adott számlára vagy számlákra való vonatkoztatását, akkor az EUROCONTROL a befizetést az alábbiak szerint használja fel:

- először kamattörlesztésre, majd

- a legrégebbi kifizetetlen számla kiegyenlítésére.

5. Záradék

1. A számlákkal kapcsolatos reklamációkat írásban vagy az EUROCONTROL által előzetesen elfogadott elektronikus adathordozón kell az EUROCONTROL-hoz benyújtani. A számlán feltüntetésre kerül az a legkésőbbi időpont, ami a számla keltétől számított 60 nap, ameddig a reklamációknak az EUROCONTROL-hoz meg kell érkeznie.

2. A reklamáció benyújtásának időpontja az az időpont, amikor a reklamációt az EUROCONTROL kézhez veszi.

3. A reklamációt részletezni kell, és csatolni kell hozzá minden vonatkozó bizonyítékot.

4. A felhasználót az általa benyújtott reklamáció nem jogosítja fel arra, hogy a vonatkozó számlákból leszámítson, hacsak az EUROCONTROL erre fel nem jogosítja.

5. Ha az EUROCONTROL és a felhasználó kölcsönösen adósai és hitelezői egymásnak, számlatartozást kiegyenlítő befizetést nem szabad kezdeményezni az EUROCONTROL előzetes beleegyezése nélkül.

6. Záradék

1. A számla fizetési határidejéig ki nem fizetett bármely összegű díj - az Alkalmazási Feltételek 10. Cikkelyével összhangban - egy illetékes testület döntése alapján megállapított és a Szerződő Állam által közzétett kamat mértékével növelendő. A kamat mint késedelmi kamat, egyszeri kamat, amelyet a kifizetetlen összeg alapján, napi kamatszámítással állapítanak meg.

2. A kamatot euróban számítják ki és számlázzák.

7. Záradék

Ha az adós az esedékes összeget nem fizeti meg, annak behajtására intézkedések tehetők.

2005-től alkalmazott egység díjszabás[4]

Egység díjszabás
Belgium/Luxemburg*83,83 EURO
Német Szövetségi Köztársaság*71,49 EURO
Franciaország*60,58 EURO
Egyesült Királyság82,76 EURO
Hollandia*53,69 EURO
Írország*31,09 EURO
Svájc86,48 EURO
Portugália - Lisboa*49,02 EURO
Ausztria*68,65 EURO
Spanyolország
- szárazföldi terület*
- Kanári-szigetek*
71,95 EURO
66,05 EURO
Portugália - Santa Maria*14,98 EURO
Görögország*36,84 EURO
Törökország** ,28,50 EURO
Málta - Malta32,03 EURO
Olaszország*69,57 EURO
Ciprus34,74 EURO
Magyarország34,80 EURO
Norvégia59,54 EURO
Dánia56,96 EURO
Szlovénia69,96 EURO
Románia**40,97 EURO
Cseh Köztársaság26,63 EURO
Svédország50,79 EURO
Szlovákia39,52 EURO
Horvátország50,19 EURO
Bulgária**52,83 EURO
Volt Jugoszláv Köztársaság, Macedónia63,96 EURO
Moldovai Köztársaság40,07 EURO
Finnország*38,25 EURO
Albánia47,23 EURO
Bosznia-Hercegovina46,71 EURO

* Az Európai Pénzügyi Unióhoz (EMU) csatlakozott állam.[5]

** Költségalapjukat euróban kifejező államok.

2005-től a késedelmes útvonaldíj fizetés esetén alkalmazott késedelmi kamat mértéke: 7,13%/év.

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 10/2005. (II. 14.) GKM rendelet 1. §-a. Hatályos 2005.02.17.

[2] Megállapította a 10/2005. (II. 14.) GKM rendelet 1. §-a. Hatályos 2005.02.17.

[3] Megállapította a 10/2005. (II. 14.) GKM rendelet 1. §-a. Hatályos 2005.02.17.

[4] Megállapította a 10/2005. (II. 14.) GKM rendelet 1. §-a. Hatályos 2005.02.17.

[5] Megállapította a 10/2005. (II. 14.) GKM rendelet 1. §-a. Hatályos 2005.02.17.

Tartalomjegyzék