Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

23/2002. (II. 27.) Korm. rendelet

a területi kiegyenlítést szolgáló fejlesztési célú támogatások felhasználásának részletes szabályairól szóló 32/1998. (II. 25.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány a területfejlesztésről és területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 7. §-ának e) pontjában kapott felhatalmazás alapján, továbbá a területfejlesztési támogatások és a decentralizáció elveiről, a kedvezményezett térségek besorolásának feltételrendszeréről szóló 24/2001. (IV. 20.) OGY határozatban elfogadott területfejlesztési támogatási elvekre figyelemmel a következőket rendeli el:

1. §

A területi kiegyenlítést szolgáló fejlesztési célú támogatások felhasználásának részletes szabályairól szóló 32/1998. (II. 25.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 2. §-ának a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A tanács a területi kiegyenlítést szolgáló fejlesztési célú támogatási keretek terhére a helyi önkormányzatoknak az alábbi célok megvalósításához pályázati úton támogatást adhat)

"a) a településeken vagy azok egyes területein - beleértve a kedvezőtlen telepszerű lakókörzeteket is - termelő-infrastruktúra kiépítéséhez;"

2. §

Az R. 5. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

"(5) A kedvezőtlen telepszerű lakókörzetek termelő-infrastruktúra kiépítéséhez 90%-os támogatásban részesülhet."

3. §

(1) Az R. 11. §-ának (3) és (4) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(3) A pályázatokat a Területi Államháztartási Hivatalokhoz (a továbbiakban: TÁH) kell benyújtani a pályázati felhívásban meghatározott példányszámban. A TÁH megvizsgálja a pályázat szabályszerűségét és - hiányosság észlelése esetén - az Áht. 64/B. § (3) bekezdése alapján az önkormányzatot hiánypótlásra szólítja fel. Az önkormányzat a hiánypótlásról 8 munkanapon belül gondoskodik a benyújtás szerinti példányszámban.

(4) A pályázat benyújtása időpontjának a pályázati felhívásnak hiánytalanul megfelelő pályázat beérkezése időpontját kell tekinteni. A pályázati felhívásnak nem megfelelő, hiányos pályázat esetén a beérkezés időpontjának a hiánypótlás teljesítését kell tekinteni. Hiánypótlásra csak egyszer, a felszólítás kézhezvételétől számított tizenöt munkanapon belül van lehetőség. A TÁH a pályázatokat véleményével ellátva tíz munkanapon belül megküldi - 1 példány visszatartásával - a megyei területfejlesztési tanácsnak."

(2) Az R. 11. §-ának (8)-(10) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(8) Két vagy több megyét érintő beruházás esetében a pályázó - gesztor - önkormányzat a pályázatot a saját megyéjében működő TÁH-hoz nyújtja be. A gesztor által benyújtott pályázatot a TÁH minden érintett megyei TÁH részére megküldi. Az érintett megyei területfejlesztési tanácsok az alábbiak szerint hozzák meg a döntéseiket:

a) az átadó tanács döntéséről határozatot hoz, döntési adatlapot nem tölt ki, hanem keretátadási megállapodást köt az átvevő tanáccsal. A megállapodás kötelezően tartalmazza a megállapodó felek nevét, címét, a beruházás megnevezését, helyét, a gesztor önkormányzat nevét, az átadó tanács nyilatkozatát arról, hogy mely - a 3. § alapján támogatásban részesíthető - önkormányzatot, milyen nagyságú beruházási költség alapján, milyen összeggel, milyen évenkénti ütemezésben támogat, azt a kikötést, hogy az átadásra kerülő támogatás összege kizárólag a fent megjelölt beruházás megvalósításához használható fel, valamint a lemondás esetén követendő eljárást;

b) az átvevő tanács határozatot hoz, és döntési adatlapot tölt ki a támogatás teljes összegére.

(9) A keretátadási megállapodás egy-egy eredeti vagy hitelesített példányát, valamint a tanácsok határozatait az átvevő tanács megküldi a TÁH-on keresztül a Belügyminisztériumnak, közvetlenül a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumnak és a Magyar Államháztartási Hivatalnak (a továbbiakban: ÁHH). Az ÁHH ezen dokumentumok alapján jogosult a megyei keretek módosítására.

(10) Meghiúsulás/lemondás esetén az átvevő tanács határozatot hoz az átadó tanácsot megillető lemondott összeg visszaadásáról, melyet megküld a TÁH-on keresztül a Belügyminisztériumnak, közvetlenül a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumnak és az ÁHH-nak. Így az átadott támogatás arányos része visszakerül az átadó tanácshoz."

4. §

Az R. 14. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A pályázatok nyilvántartását, a támogatási szerződések előkészítését, a szerződésben foglaltak végrehajtásának ellenőrzését a tanács vagy az általa megbízott szervezetek, illetve a külön jogszabályban előírt felülvizsgálattal összefüggő feladatokat a TÁH-ok végzik. A TÁH a saját hatáskörében végzett felülvizsgálati megállapításairól tájékoztatja a területfejlesztési tanácsot."

5. §

(1) Az R. 14. §-a (3) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatási előirányzatok nyilvántartása, a támogatási összegfolyósítása és elszámolása forintban az alábbirendben történik:)

"a) a tanács tájékoztatja a támogatás odaítéléséről szóló döntésről - a döntéstől számított tíz munkanapon belül - az 1. számú mellékletben szereplő adatlap kitöltésével a TÁH-on keresztül a Belügyminisztériumot, közvetlenül a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumot és a Magyar Államkincstár Rt. (a továbbiakban: Kincstár Rt.) megyei fiókját. A fenti adatszolgáltatási kötelezettségen felül a tanács közvetlenül megküldi a ÁHH-nak az R. 8. számú mellékletében szereplő adatlapot;"

(2) Az R. 14. §-a (3) bekezdésének d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatási előirányzatok nyilvántartása, a támogatási összeg folyósítása és elszámolás a forintban az alábbi rendben történik:)

"d) a Kincstár Rt. a támogatási szerződésnek megfelelően az önkormányzatokkal finanszírozási szerződést köt, melyben szereplő összegeket forintban határozza meg. A finanszírozási szerződésnek tartalmaznia kell a döntés azonosító számát. A Kincstár Rt. a finanszírozási szerződés 1. számú melléklet szerinti adatait - forintban - nyomtatott formában és mágneses adathordozón megküldi a Belügyminisztériumnak."

(3) Az R. 14. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A támogatást igénybe vevő önkormányzat a költségvetési beszámolóval egyidejűleg, illetve a támogatási szerződés szerint tervezett befejezési határidőt követő 90 napon belül - a 2. számú melléklet szerint - elszámol az előirányzat felhasználásáról a tanácsnak. Az elszámolással egyidejűleg a fel nem használt előirányzatról le kell mondani a 3. számú melléklet szerint. Amennyiben az önkormányzat az elszámolással egyidejűleg nem mond le a fel nem használt előirányzatról, úgy a tanács intézkedik a fel nem használt támogatás visszavonásáról. A tanács az ellenőrzött adatlapok (2. és 3. számú melléklet) megküldésével az elszámolás átvételétől számított 15 napon belül a TÁH-on keresztül tájékoztatja a Belügyminisztériumot, az ÁHH-t és a Kincstár Rt.-t."

(4) Az R. 14. §-ának (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) A területi kiegyenlítést szolgáló fejlesztési célú támogatásnak - az adott megye részére - külön kormányrendeletben biztosított tárgyévi keretéből, illetve az előző év előirányzat-maradványából az (5) vagy (6) bekezdés szerinti lemondásból, a visszavonásból eredő összegek a támogatási és finanszírozási szerződés módosítását követően a tanácsok számára ismételten felhasználhatók a tárgyévben ki nem elégített, de a feltételeknek megfelelő önkormányzati pályázatokra."

6. §

(1) Az R. 17. §-ának b) pontja hatályát veszti.

(2) Az R. 17. §-a a következő e) ponttal egészül ki:

"e) telepszerű lakókörzet: a legalább négy lakásból álló lakókörzet, amelynek lakásai alacsonyabb komfortfokozattal, alacsonyabb minőséggel, magasabb laksűrűséggel, egészségtelen elhelyezkedéssel, hátrányosan különböznek a település jellegzetes lakókörnyezetétől."

7. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök