Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

30/2002. (XII. 20.) IM rendelet

a büntetés-végrehajtási szervezet hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 14/1997. (IV. 22.) IM rendelet módosításáról

A fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) 342. §-a (2) bekezdésének b), c), f) és h) pontjaiban kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:

1. §

(1) A büntetés-végrehajtási szervezet hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 14/1997. (IV. 22.) IM rendelet (a továbbiakban: R.) 4. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A ht. állományba való felvétel során a jelentkezőnek nyilatkoznia kell arról, hogy a büntetés-végrehajtási szolgálattal járó kötelezettségeket vállalja. A nyilatkozathoz csatolni kell:

a) kézzel írt részletes önéletrajzot,

b) a legmagasabb iskolai végzettséget (végzettségeket) és szakmai végzettséget (szakképzettségeket) tanúsító okiratot vagy hiteles másolatát,

c) saját, a közeli hozzátartozóinak és a vele közös háztartásban élőknek írásbeli nyilatkozatát a Hszt. 37. §-ában és 302. §-ának (3)-(5) bekezdésében meghatározott ellenőrzésekhez és személyes adatai kezeléséhez,

d) vagyonnyilatkozat tételre kötelezett beosztásba tervezettek esetén a saját, valamint a vele közös háztartásban élő házastársára, illetve élettársára, gyermekeire vonatkozó személyes adatainak vagyonnyilatkozattal kapcsolatos kezeléséhez történő hozzájárulást,

e) férfiak esetén a sorkatonai szolgálat letöltését vagy a mentesítést igazoló okiratot,

f) a korábbi szolgálati és egyéb foglalkoztatási jogviszonyairól szóló igazolásokat,

g) állami nyelvvizsga bizonyítványt, illetve azzal egyenértékű okiratot."

(2) Az R. 4. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Állományba vétel kezdeményezése esetén a kinevezési javaslatot és a rendezett személyi anyagot a munkáltatói jogkört gyakorló elöljáróhoz kell előterjeszteni. A miniszter kinevezési jogkörébe tartozók esetében az esedékesség előtt 30 nappal kell a kinevezési anyagot az országos parancsnokság humánpolitikai vagy a személyügyi feladatokat ellátó szervezeti egysége (a továbbiakban: központi személyügyi szerv) útján előterjeszteni."

(3) Az R. 4. §-ának (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(10) A hivatásos állományba kinevezett személy esküt vagy fogadalmat tesz. Az eskü vagy fogadalom letételét igazoló okiratot a kinevezési okmány mellékleteként, a személyi anyag részeként kell kezelni."

2. §

Az R. a következő új 4/A. §-sal és az előtte lévő alcímmel egészül ki:

"A felvételi eljárás során végrehajtandó ellenőrzés rendje

4/A. § Az ellenőrzés során a személyügyi szerv:

a) a felvételi kérelem és a benyújtott okiratok, valamint az érintettel történő beszélgetés alapján előzetesen állást foglal a jelentkezőnek a tervezett beosztásra való alkalmasságáról,

b) intézkedik az egészségi és fizikai alkalmasság elbírálásához szükséges alkalmassági vizsgálatra történő előjegyzésről,

c) a Hszt. 37. §-ának (5) bekezdése szerinti előírás esetén intézkedik a külön jogszabályban meghatározott "biztonsági kérdőív" kitöltéséről,

d) a Hszt. 245/B. §-ának (1) bekezdése szerinti beosztásokba - amelyek konkrét körét a szerv Szervezeti és Működési Szabályzatának (ügyrendjének) melléklete tartalmazza - felvételre tervezettek esetében értesíti a felvételre tervezetteket a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségükről, annak határidejéről; a nyilatkozattételét követően intézkedik a vagyonnyilatkozat tételéhez szükséges megfelelő számú nyomtatvány és a hozzá kapcsolódó kitöltési tájékoztató átadásáról,

e) az alkalmassági ellenőrzés adatainak megismerése, illetve - a vagyonnyilatkozat tételére kötelezettek esetében - a vagyonnyilatkozatok megtétele után a leendő szolgálati elöljáróval együttműködve értékeli a jelentkező megfelelését, és alkalmazásra vonatkozó döntés esetén elkészíti a kinevezéshez szükséges okiratokat."

3. §

Az R. 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: "9. § (1) A bv. szerv vezetői álláshelyeinek betöltésére pályázatot lehet, az egészségügyi intézmények vezetői, valamint az oktatási intézmények vezetői és oktatói álláshelyeinek betöltésére pályázatot kell kiírni.

(2) A munkáltatói jogkört gyakorló elöljáró dönthet arról, hogy az (1) bekezdésben foglalt eseten kívül más szolgálati beosztás betöltésére pályázatot ír ki.

(3) A munkáltatói jogkört gyakorló dönt arról, hogy a pályázat kiírása belső vagy nyílt pályázati formában történik.

(4) Ha az adott beosztás ellátására a bv. állományába tartozó minden feltételnek megfelelő, alkalmas utánpótlás áll rendelkezésre, a munkáltatói jogkört gyakorló elöljáró az (1) bekezdés szerinti pályázat kiírását mellőzheti.

(5) A pályázati kiírásnak az alábbiakat kell tartalmaznia:

a) a kiíró szerv megnevezését, székhelyét,

b) a hivatásos szolgálati viszony létesítésének általános feltételeit,

c) betöltendő beosztásba a kinevezés határozott vagy határozatlan időre történik-e,

d) a betöltendő munkakör, beosztás megnevezését, az azzal járó díjazás mértékét,

e) a szolgálati hely címét,

f) a beosztással járó feladatok rövid leírását,

g) a beosztás, munkakör létesítéséhez meghatározott képesítési előírásokat (iskolai végzettség, szakképesítés, idegennyelv-ismeret, szakmai gyakorlat stb.),

h) az esetleges előnyt jelentő körülményeket,

i) a benyújtandó pályázat tartalmára és mellékleteire vonatkozó követelményeket,

j) a pályázat benyújtásának helyét, határidejét,

k) az elbírálás határidejét,

l) a pályázattal kapcsolatos felvilágosítás adására jogosult személy nevét, címét, telefonszámát,

m) a pályázat elbírálásának eredményéről történő tájékoztatás rendjét.

(6) A pályázatot oly módon kell nyilvánosan közzétenni, hogy a pályázat meghirdetése és a benyújtási határidő között legalább 15 nap álljon rendelkezésre.

(7) a pályázatnak tartalmaznia kell:

a) a pályázó személyi adatait,

b) az iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatait,

c) a részletes szakmai önéletrajzot,

d) a feladatok teljesítésére vonatkozó pályázói programot.

(8) A pályázat elbírálására a munkáltatói jogkör gyakorlója bíráló bizottságot jelöl ki, amelybe be kell vonni a munkáltatói jogkört gyakorló szerv képviselőjét és az illetékes személyügyi szerv képviselőjét. A bizottság a pályázatok értékelése és a pályázók személyes meghallgatása alapján javaslatot tesz a munkáltatói jogkör gyakorlójának a kinevezésre vonatkozóan.

(9) A munkáltatói jogkört gyakorló vezető minden pályázót köteles a pályázat elbírálásától számított 8 napon belül írásban értesíteni a pályázata értékeléséről. A pályázatot elnyert személy pályázatának kivételével a pályázatokat az értesítéssel egyidejűleg vissza kell küldeni.

(10) Sikertelen pályázat esetén - az (1) bekezdésben meghatározott álláshelyek kivételével - a szolgálati elöljáró kezdeményezheti a beosztás kiválasztás útján történő betöltését."

4. §

Az R. 11. §-a a következő (6) és (7) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A vezetői beosztásból történő felmentésről, valamint a Hszt. 245/D. §-ának (2) bekezdése szerinti beosztás felajánlásáról a személyügyi szerv képviselője feljegyzést készít. A feljegyzés átadását szóbeli megbeszéléshez kell kötni, amelyről jegyzőkönyvet kell készíteni. A vezetői beosztásból azonnali hatállyal történő felmentés és az új beosztás felajánlása közötti legfeljebb 30 napos időtartam alatt az állományilletékes parancsnok köteles gondoskodni az érintett ideiglenes szolgálati feladattal történő ellátásáról.

(7) A (6) bekezdés szerinti megbeszélésen részt kell vennie az érintettnek, az állományilletékes parancsnoknak vagy az általa felhatalmazott szolgálati elöljárónak, valamint a személyügyi szerv képviselőjének."

5. §

Az R. 12. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Ha a ht. állomány tagja a Hszt. 56. § (1) bekezdésének a) és b) pontjában, vagy a Hszt. 245/D. § (6) bekezdésében foglalt esetben a felajánlott alacsonyabb beosztást nem fogadja el, a Hszt. 56. §-ának (3) bekezdése vagy a Hszt. 182. §-ának (4) bekezdése szerint kell eljárni."

6. §

Az R. 15. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki, és e § eredeti szövege (1) bekezdésre változik:

"(2) Ha a vezetői beosztásról történt lemondást követően az érintett a részére felajánlott - a végzettségének, képzettségének és rendfokozatának megfelelő-beosztást nem fogadja el, ennek tényét írásban kell rögzíteni, és szolgálati viszonyát a Hszt. 245/D. §-ának (5) bekezdésében foglaltaknak megfelelően lemondással kell megszüntetni."

7. §

(1) Az R. 16. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Nemzetbiztonsági ellenőrzés során megállapított kockázati tényező felmerülése esetén az állományilletékes parancsnok köteles mérlegelni az érintettnek az adott beosztásban, illetve a hivatásos szolgálati viszonyban való tartását, azonban a biztonsági szakvélemény megállapításával szemben benyújtott panasz jogerős elbírálásáig a beosztás betöltéséről vagy a szolgálati viszony megszüntetéséről nem dönthet."

(2) Az R. 16. §-a a következő (5)-(8) bekezdéssel egészül ki:

"(5) Akivel szemben a nemzetbiztonsági ellenőrzés során kockázati tényező merült fel, illetve az az ellen benyújtott panasz jogerős elbírálása alapján az állományilletékes parancsnok a beosztás ellátására, vagy a hivatásos szolgálatra vonatkozó alkalmatlanságot állapít meg, soron kívül intézkedni kell más beosztásba helyezésre, illetve a szolgálati viszony megszüntetésére. A szolgálati viszony megszüntetése esetén az érintettet a felmentési idő teljes időtartamára mentesíteni kell szolgálatteljesítési kötelezettsége alól.

(6) Minősítés alapján beosztás ellátására való alkalmatlanság megállapítása csak a szolgálati kötelmekkel összefüggő tevékenységet érintő konkrét hibák, mulasztások megjelölésével történhet.

(7) Beosztás ellátására az alkalmatlanságot kimondó minősítés csak abban az esetben lehet a szolgálati viszony megszüntetésének jogalapja, ha a feltárt hibák ismétlődtek, az azok kijavítására adott határidő eredménytelenül telt el, illetve a mulasztások súlyossága miatt az érintett további hivatásos állományban tartása sértené a bv. szervezet érdekeit.

(8) A Hszt. 56. §-a (6) bekezdésének (a) és (b) pontjában meghatározott esetekben a hivatásos szolgálatra méltatlanná válás miatti felmentésre csak a büntetőeljárásban hozott jogerős - írásba foglalt vagy ítéleti értesítőben közölt - ítélet alapján kerülhet sor. Az ítélet (ítéleti értesítő) kézhezvételét követően az állományilletékes parancsnok haladéktalanul köteles intézkedni a szolgálati viszony megszüntetéséről, feltéve hogy a Hszt. 56. §-a (7) bekezdését nem alkalmazták."

8. §

Az R. 17. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Nem kerülhet sor áthelyezésre, ha a ht. állomány tagja nem felel meg az egészségi alkalmassági követelményeknek vagy nem rendelkezik a rendfokozati állománycsoportjához a Hszt.-ben és e rendeletben meghatározott szintű iskolai végzettséggel."

9. §

Az R. 18. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Hivatásos állományba történő visszavétel esetén a szolgálati idő számításánál a Hszt. 328. §-ának előírásait kell megfelelően alkalmazni azzal, hogy a korábbi szolgálati viszony során a Hszt. hatálybalépése előtt már beszámított szolgálati időt tényleges szolgálati viszonyban töltött időnek kell tekinteni."

10. §

Az R. 19. §-ának (1) bekezdése b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"b) az országos parancsnok helyettesei."

11. §

Az R. a következő 24/A. §-sal egészül ki:

"24/A. § A hivatásos állomány tagjának méltányolandó okból (közvetlen családtagok elhelyezkedési problémája, családi körülmények miatt nem vállalható utazás stb.) előterjesztett kérelme alapján az állományilletékes parancsnok javaslatára az igazságügy-miniszter engedélyezheti, hogy közeli hozzátartozójával alá-fölérendeltségi viszonyba kerüljön. A munkáltatói jogkört gyakorló elöljáró részére ilyen engedély nem adható."

12. §

Az R. a következő 34/A. §-sal és az előtte levő alcímmel egészül ki:

"Teljesítményértékelés

(A Hszt 245/F. és 245/O. §-aihoz)

34/A. § (1) A hivatásos állomány munkateljesítményének évenkénti értékelését az állományilletékes parancsnok által meghatározott célok és teljesítménykövetelmények figyelembevételével a tárgyév december 10-éig a szolgálati elöljáró két példányban írásban készíti el, és felterjeszti az állományilletékes parancsnokhoz, aki azt jóváhagyása esetén az erről szóló záradékkal látja el.

(2) A ht. állomány tagjáról készült teljesítményértékelés egy példányát az érintettnek át kell adni, másik példányát a személyi anyagba kell elhelyezni. A teljesítmény-értékelés megállapításait az állományilletékes parancsnok a soron következő minősítés vagy szolgálati jellemzés elkészítésekor köteles figyelembe venni.

(3) Az írásbeli értékelés átadására biztosított szóbeli megbeszélésen részt kell vennie a szolgálati elöljárónak és a személyügyi szerv képviselőjének.

(4) A végzett tevékenység értékelésének végkövetkeztetése a Hszt. 245/O. §-a szerinti illetményeltérés alapfeltétele, ugyanakkor az értékelés ténye nem jelenti alanyi jogon az illetmény kedvező irányú megváltoztatását, illetve a nem kielégítő színvonalú munkavégzés sem vonja maga után kötelezően az illetmény kedvezőtlen irányú megváltoztatását."

13. §

(1) Az R. 35. §-ának (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(2) A folyamatos, váltásos szolgálatteljesítési időrendben dolgozóknál a szolgálati feladat folyamatosságának fenntartása érdekében a napi szolgálatteljesítési időt 12 óra 30 percben, - a biztonsági tisztekét kivételesen 12 óra 45 percben - kell meghatározni.

(3) A hivatali munkarendtől eltérő szolgálatteljesítési időrendben dolgozóknál, ahol a szolgálatteljesítést naponta azonos helyen 2 fő egymás utáni beosztásával, legalább napi 16 órában rendelik el, az eligazításra, váltásra, illetve a szolgálati felszerelések felvételére, leadására legfeljebb 30 perc további szolgálatteljesítési idő ismerhető el."

(2) Az R. 35. §-a a következő (4)-(7) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A ht. állomány tagjának szolgálatteljesítési időrendjét az állományilletékes parancsnok határozza meg.

(5) A bv. intézeteknél a szolgálatteljesítési idő szempontjából őrszolgálat jellegű beosztásnak minősül a fogvatartás rendjének és biztonságának fenntartására rendszeresített szolgálati beosztás.

(6) A 6 órát meghaladó szolgálatteljesítési idő esetén 30 perc, a folyamatos, váltásos szolgálati időrendszerben dolgozó számára 60 perc munkaközi szünetet kell a munkaidőn belül biztosítani.

(7) Munkaszüneti napon teljesített szolgálatért a ht. állomány tagjának az aznapi illetményén felül távolléti díj is jár."

14. §

Az R. a következő 35/A. §-sal egészül ki:

"35/A. § (1) Ha a szolgálati feladatot az eredeti szolgálati beosztásba tartozó feladatként kell más szervezeti egységben vagy más helységben teljesíteni, akkor a ténylegesen szolgálatban töltött szolgálatteljesítési időt kell jóváírni. Az utazással indokoltan eltöltött időt a szolgálatteljesítési időbe be kell számítani.

(2) Ha a szolgálati feladatot határozatban, parancsban, berendelő (meghívó) levélben, kiküldetési utasításban elrendelve vagy az elöljáró utasítására kell más szervezeti egységnél vagy az állandó lakhelyen kívül teljesíteni, akkor:

a) egynapos távollétnél vagy naponkénti oda-vissza utazásnál az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kell eljárni,

b) kétnapos távollétnél legalább napi 8 óra szolgálatteljesítési időt kell jóváírni, ennél többet akkor, ha az első napon az indulás és a napi feladatteljesítés befejezési ideje közötti, a második napon a feladatteljesítés kezdési ideje és a visszautazással eltöltött idő közötti időtartam a 8 órát meghaladja,

c) három- vagy többnapos távollétnél az első és az utolsó napon a kétnapos távollétre vonatkozó szabályok szerint kell eljárni, a közte lévő egy vagy több napra pedig napi 8 óra szolgálatteljesítési idő ismerhető el, kivéve, ha 8 órát meghaladó szolgálatteljesítés történt,

d) többhetes távollétnél az utazással indokoltan eltöltött időt annyiszor kell figyelembe venni, ahányszor a ht. állomány tagja részére az utazást engedélyezték."

15. §

Az R. a következő 36/A. §-sal egészül ki:

"36/A. § (1) Túlszolgálatnak minősül a napi, a heti vagy a havi szolgálatteljesítési időn túl, valamint a munkaszüneti és pihenőnapon elrendelt és teljesített szolgálat

(2) A túlszolgálatért annak időtartamával megegyező, ha pedig azt a heti pihenőnapon vagy munkaszüneti napon teljesítették, a túlszolgálat kétszeresének megfelelő szabadidő, illetőleg díjazás jár.

(3) Az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően a a folyamatos, váltásos szolgálati időrendszerben dolgozónál a munkaszüneti napon teljesített szolgálat önmagában nem jelent túlszolgálatot. A túlszolgálat akkor keletkezik, ha a havi munkaidő keretet az e napon teljesített szolgálat részben vagy egészében túllépi, vagy ha soron kívüli szolgálatteljesítésre történt a berendelés."

16. §

Az R. 37. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Ügyeleti szolgálat a bv. intézetnél az állományilletékes parancsnok által elrendelt ügyelet."

17. §

Az R. 38. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az (1) bekezdés szerint pótszabadság szempontjából

a) osztályvezető-helyettesnek minősül: az ágazatvezető, a részlegvezető, az üzemvezető,

b) osztályvezetőnek minősül: az igazgató, a kerületvezető, a vezető állatorvos, a biztonsági vezető,

c) parancsnokhelyettesnek minősül: az ügyvezető igazgató helyettese,

d) parancsnoknak minősül: az ügyvezető igazgató."

18. §

Az R. 40. §-a (3) bekezdésének c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(3) Az országos parancsokság központi személyügyi szerve tartja nyilván és kezeli:]

"c) a bv. gazdálkodó szervezet vezetőjének, helyettesének és a"

(személyi anyagát.)

19. §

(1) Az R. 40. §-a (4) bekezdésének j) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A személyi anyagban kell elhelyezni)

"j) minősítés (szolgálati jellemzés) adatlapjai, a teljesítményértékelések,"

(2) Az R. 40. §-ának (4) bekezdése a következő m) ponttal egészül ki:

(A személyi anyagban kell elhelyezni)

"m) a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel kapcsolatban az eljárás érdekében tett intézkedések időrendi dokumentációja."

(3) Az R. 40. §-ának (4) bekezdése a következő n) ponttal egészül ki:

(A személyi anyagban kell elhelyezni)

"n) a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségről és annak határidejéről szóló írásos tájékoztató átvételéről készült igazolás."

20. §

Az R. 46. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) A központi személyügyi szerv a vagyonnyilatkozatra kötelezettekre vonatkozóan biztosítja a munkáltatói számnak (technikai azonosító) a vonatkozó kormányrendelet szerinti kezelését, nyilvántartását."

21. §

(1) Az R. 47. §-a (3) bekezdésének g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép: (Az állományilletékes parancsnok)

"g) gondoskodik a szolgálati jellemzések, minősítések, teljesítményértékelések elkészítéséről."

(2) Az R. 47. §-ának (3) bekezdése a következő i) ponttal egészül ki:

(Az állományilletékes parancsnok)

"i) írásban tájékoztatja a nyilatkozattételre kötelezetteket a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségről és annak határidejéről."

22. §

(1) Az R. 48. §-a (1) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"b) az országos parancsnok helyettesei."

(2) Az R. 48. §-ának (3) bekezdése a) pontjának ab) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"ab) az országos parancsnokhelyettes;"

23. §

Az R. 2. számú melléklete helyébe e rendelet 1. számú melléklete, az R. 3. számú melléklete helyébe e rendelet 2. számú melléklete lép.

24. §

Ez a rendelet 2003. január l-jén lép hatályba. Ezzel egyidejűleg az R. 6. §-ának (2) bekezdése, 28. §-a és 37. §-ának (3) bekezdése, a 19. §-a (1) bekezdésének c) pontja, valamint a 8/2000. (IV. 13.) IM rendelet hatályát veszti.

Dr. Bárándy Péter s. k.,

igazságügy-miniszter

1. számú melléklet a 30/2002. (XII. 20.) IM rendelethez[1]

2. számú melléklet a 30/2002. (XII. 20.) IM rendelethez

[3. számú melléklet a 14/1997. (IV. 22.) IM rendelethez]

Középiskolai végzettséghez nem kötött tiszthelyettesi beosztások

felügyelő

gépjárművezető

kazánkezelő

raktáros

szakmunkás

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte a 7/2004. (III. 30.) IM rendelet 3. § - a. Hatálytalan 2004.04.01.

Tartalomjegyzék