311/2002. (XII. 29.) Korm. rendelet
a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmény és a falugondnoki szolgálat működésének engedélyezéséről, továbbá a szociális vállalkozás engedélyezéséről szóló 188/1999. (XII. 16.) Korm. rendelet módosításáról
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. §-a (1) bekezdésének f) pontjában, a 18-21. §-ok vonatkozásában pedig az egyéni vállalkozásról szóló 1990. évi V. törvény 2. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Kormány a következőket rendeli el:
1. §
Az R. 1. §-ának a) és d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép, és egyidejűleg a bekezdés a következő i)-l) ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"a) szociális intézmény: a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 57/A. §-ában, 62-80. §-ában, 82-85/A. §-ában, valamint 85/B. §-ának (3) bekezdésében meghatározott feltételek szerint személyes gondoskodást nyújtó intézmény,"
"d) alapellátást nyújtó szociális intézmény: az Szt. 62-65/E. §-ában, valamint 85/B. §-ának (3) bekezdésében meghatározott feltételek szerint személyes gondoskodást nyújtó intézmény,"
"i) székhely: az intézmény központi ügyintézésének helye, függetlenül attól, hogy a székhelyen szociális szolgáltatást nyújtanak-e,
j) telephely: az intézmény legalább tíz, de legfeljebb százötven fő személyes gondoskodást nyújtó intézményi ellátásának az ingatlan-nyilvántartásban a székhelytől, valamint az intézmény másik telephelyétől különböző helyrajzi számon feltüntetett helye,
k) időszakos férőhely: az éjjeli menedékhely és a hajléktalan személyek átmeneti szállása számára a november 1-je és április 30-a közötti időszakra vagy annak egy részére a külön jogszabályban meghatározott feltételek szerint engedélyezhető férőhely,
l) emelt szintű férőhely: az a férőhely, amelyen a tartós bentlakásos intézmény az ellátott számára a külön jogszabályban meghatározott feltételeknek megfelelő, az átlagot jóval meghaladó minőségű elhelyezési körülményeket és szolgáltatásokat biztosít."
2. §
(1) Az R. 2. §-ának (4)-(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) Ha a fenntartó a szociális intézmény székhelyén kívül a telephelyén is személyes gondoskodást nyújtó intézményi tevékenységet kíván folytatni, a telephely működéséhez - a (2) bekezdés szerint - külön működési engedélyt kell kérni.
(5) A (2) bekezdés a) pontjában megjelölt engedélyezési ügyekben a kijelölt városi, fővárosi kerületi önkormányzat jegyzőjének illetékességi területét a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX. 10.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Gyer.) 1. számú melléklete tartalmazza."
(2) Az R. 2. §-a a következő új (6) bekezdéssel egészül ki, egyidejűleg a jelenlegi (6) bekezdés jelölése (7) bekezdésre változik:
"(6) A különböző típusú és formájú szociális szolgáltatásokat integrált szervezeti formában biztosító szociális intézmény engedélyezése esetén a jogszabályi feltételek teljesítését az egyes szolgáltatások esetében külön kell vizsgálni."
(3) Az R. 2. §-a a következő (8) bekezdéssel egészül ki:
"(8) A (7) bekezdés szerinti engedélyezési eljárás egy szakaszban történik. Az új működési engedélyt a működést engedélyező szerv a kérelem előterjesztésétől számított hatvan napon belül adja ki. Az engedélyezési eljárásra egyebekben a 3-6. §-okban foglaltakat kell megfelelően alkalmazni."
3. §
Az R. 3. §-a (3) bekezdésének g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az elvi működési engedély kiadása iránti kérelemhez csatolni kell)
"g) nem állami, illetve egyházi fenntartású tartós bentlakásos szociális intézmény esetén
ga) az Szt. 92/C. § (2)-(4) bekezdésében meghatározott pénzösszeg elkülönítésére vonatkozó kötelezettség teljesítésének pénzintézeti igazolását (bankszámlaszerződést), vagy
gb) az intézményfenntartó 6. számú melléklet szerinti nyilatkozatát a központi költségvetési támogatásról."
4. §
Az R. 4. §-a (3) bekezdésének ad) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A szociális intézmény elvi működési engedélye tartalmazza az intézmény)
"ad) engedélyezett férőhelyeinek, - tartós bentlakást nyújtó intézmények esetében - emelt szintű férőhelyeinek számát,"
5. §
Az R. 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"5. § (1) A szociális intézmény működési engedélye iránti kérelemben meg kell jelölni az elvi működési engedély ügyszámát és a kérelemhez csatolni kell
a) a szociális intézmény vezetőjének szakképesítését bizonyító irat közjegyző által hitelesített másolatát,
b) a szociális intézmény fenntartójának és vezetőjének együttes nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az intézmény alkalmazottai a jogszabályban meghatározott arányban rendelkeznek a szükséges szakképesítéssel, illetőleg
c) a b) pont szerinti, a (2) bekezdésben nem említett alkalmazottak közalkalmazotti jogviszonyát, munkaviszonyát, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyát igazoló kinevezési okirat, illetőleg szerződés másolatát, valamint annak igazolását, hogy az alkalmazottakat a társadalombiztosítási igazgatási szerveknél bejelentették, továbbá
d) nem állami szociális intézmény esetén az intézmény fenntartója által kötött, a szakmai szolgáltatás körében okozott kár megtérítésére vonatkozó felelősségbiztosítási szerződés másolatát.
(2) Egyházi intézmény engedélyezése esetén, ha az (1) bekezdés b) pontja szerinti alkalmazott a munkakörét egyházi személyként, szerzetesrend tagjaként látja el, csatolni kell az illetékes egyházi szerv erre vonatkozó nyilatkozatát."
6. §
(1) Az R. 8. §-a (1) bekezdésének c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép, és egyidejűleg a bekezdés a következő d) ponttal egészül ki:
(A működést engedélyező szerv a szociális intézmény működési engedélyét módosítja, ha a szociális intézmény)
"c) férőhelyeinek, időszakos férőhelyeinek a száma csökken, illetve egy éven belül öt százalékot meg nem haladó mértékben emelkedik,
d) az emelt szintű férőhelyek száma csökken."
(2) Az R. 8. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) Az intézmény működésének engedélyezését ismételten kérelmezni kell, ha a szociális intézmény
a) fenntartója megváltozik,
b) személyes gondoskodást nyújtó székhelye, telephelye megváltozik,
c) férőhelyeinek, időszakos férőhelyeinek száma egy éven belül öt százalékot meghaladó mértékben emelkedik,
d) emelt szintű férőhelyeinek száma emelkedik,
e) más szociális szolgáltatást kíván nyújtani, mint amit a működési engedélyében szereplő Szt. szerinti besorolása ellátási forma és típus szerint lehetővé tenne,
f) épületén építési engedély-köteles bővítést végeztek,
g) által biztosított ellátásba a fenntartó az intézmény elhelyezésére korábban nem szolgáló épületet (épületrészt) kíván bevonni."
(3) Az R. 8. §-a (3) bekezdésének harmadik mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
"Az intézmény működésének ismételt engedélyezése a 3-6. §-okban foglaltak megfelelő alkalmazásával történik, azzal az eltéréssel, hogy
a) a működési engedély iránti kérelemhez csak a megváltozott körülményekkel kapcsolatos, a 3. §-ban, illetve az 5. §-ban meghatározott mellékleteket kell csatolni,
b) a működést engedélyező szervnek be kell szereznie
ba) a 3. § (4) bekezdésében meghatározott szakhatóságok előzetes hozzájárulását, ha az intézmény székhelye, illetőleg telephelye megváltozik,
bb) a 3. § (4) bekezdés a) pontjában meghatározott szakhatóság előzetes hozzájárulását, ha a férőhelyek (időszakos férőhelyek, emelt szintű férőhelyek) száma emelkedik."
7. §
Az R. a következő 8/A. §-sal egészül ki:
"8/A. § (1) A működési engedéllyel rendelkező éjjeli menedékhely és hajléktalan személyek átmeneti szállásának fenntartója időszakos férőhelyek engedélyezése érdekében kérheti az intézmény működési engedélyének a november 1-je és április 30-a közötti időszakra vagy annak egy részére történő módosítását. Az időszakos férőhelyek engedélyezése iránt benyújtott kérelmet a Hivatal egy szakaszban, tizenöt napon belül bírálja el.
(2) Az időszakos férőhely engedélyezése iránti kérelemben a fenntartónak meg kell jelölni az intézmény működési engedélyének ügyszámát, valamint csatolnia kell
a) az intézmény külön jogszabályban meghatározottak szerint elkészített szakmai programját,
b) az intézmény fenntartójának és vezetőjének együttes nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az intézmény alkalmazottai a jogszabályban meghatározott arányban rendelkeznek a szükséges szakképesítéssel,
c) a települési jegyző, a fővárosban a főjegyző igazolását arra vonatkozóan, hogy az időszakos működési engedély kiadása ellátási érdekből indokolt.
(3) A Hivatal az időszakos férőhely engedélyezéséhez beszerzi a 3. § (4) bekezdésében meghatározott szakhatóságok előzetes hozzájárulását. A szakhatóság a megkeresést nyolc napon belül köteles teljesíteni.
(4) Az időszakos férőhelyek kialakítását a Hivatal akkor engedélyezi, ha
a) a fenntartó csatolja a (2) bekezdésben meghatározott dokumentumokat,
b) az intézmény szakmai programja megfelel a külön jogszabályban meghatározott követelményeknek,
c) az intézmény rendelkezik a külön jogszabályban meghatározott személyi és tárgyi feltételekkel,
d) az időszakos férőhely engedélyezése ellátási érdekből indokolt.
(5) Az időszakos működési engedély kiadása előtt a Hivatal az intézményben helyszíni szemlét tart és megállapításait jegyzőkönyvben rögzíti.
(6) Az időszakos férőhelyek kialakítását engedélyező, a működési engedélyt módosító határozatban fel kell tüntetni különösen
a) az időszakos férőhelyek számát, és
b) azt az - (1) bekezdés alapján meghatározott - időtartamot, amelyre az időszakos férőhelyek létesítését engedélyezték.
(7) A (6) bekezdés b) pontjában meghatározott időtartam letelte után az időszakos férőhelyekre ellátott nem fogadható, az időszakos férőhelyek engedélyezését ismételten kérelmezni kell.
(8) Az időszakos férőhelyen ellátottak után normatív állami hozzájárulás a 21-22/A.. §-ok szerint igényelhető."
8. §
Az R. 9/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: "9/A. § A nem állami és egyházi fenntartású intézmény működését engedélyező szerv a működési engedély kiadásáról, módosításáról, visszavonásáról - az arról hozott jogerős, illetőleg a működését engedélyező szerv döntése alapján azonnal végrehajtható határozat egyidejű megküldésével - értesíti a normatív állami hozzájárulást folyósító területi államháztartási hivatalt (a továbbiakban: TÁH)."
9. §
Az R. a következő 9/B-9/G. §-sal és az azt megelőző alcímmel egészül ki:
"A támogató szolgálat működésének engedélyezése, valamint ellenőrzése
9/B. § (1) A támogató szolgálat működési engedély alapján működtethető.
(2) A fenntartó kérelme alapján a működési engedély kiadásáról a - működtető székhelye szerint illetékes - kijelölt városi vagy fővárosi kerületi önkormányzat jegyzője dönt. A kérelemben meg kell jelölni a szolgáltatás ellátási területét.
(3) A (2) bekezdésben megjelölt engedélyezési ügyben a kijelölt városi önkormányzat jegyzőjének illetékességi területét a Gyer. 1. számú melléklete tartalmazza.
9/C. § A támogató szolgálat engedélyezése iránti kérelemhez csatolni kell
a) a támogató szolgálatra vonatkozó, külön jogszabályban meghatározott szempontok alapulvételével készített szakmai programot,
b) annak igazolását, hogy a támogató szolgálat rendelkezik a feladatainak ellátására szolgáló megfelelő gépjárművel, továbbá a gépjármű hat hónapot meghaladó érvényességi idejű forgalmi engedélyének hiteles másolatát, a gépjárműre kötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási, valamint teljes körű CASCO biztosítási szerződés másolatát,
c) annak igazolását, hogy a támogató szolgálat alkalmazottai a jogszabályban meghatározott arányban rendelkeznek a szükséges szakképesítéssel, illetve, hogy a támogató szolgálat foglalkoztat a b) pont szerinti gépjármű típusának megfelelő kategóriájú gépjárművezetői engedéllyel rendelkező személyt,
d) a fenntartó adószámát,
e) ha a támogató szolgálatot helyi önkormányzat tartja fenn, a támogató szolgálatról rendelkező önkormányzati rendeletet,
f) ha a támogató szolgálat egyházi, nem állami fenntartásban működik a 3. § (3) bekezdésének d)-e) pontjában meghatározott mellékleteket, és ha a helyi önkormányzattal az Szt. 120. §-a szerinti ellátási szerződést kötött, az ellátási szerződés másolatát.
9/D. § (1) A támogató szolgálat működése akkor engedélyezhető
a) ha a szolgálat működtetése megfelel a jogszabályi követelményeknek, továbbá
b) a kérelemhez az előírt mellékleteket csatolták, és
c) szakmai programja megfelel a külön jogszabályban meghatározott követelményeknek.
(2) A működési engedély tartalmazza a támogató szolgálat fenntartójának nevét, székhelyét és ellátási területét.
(3) A működést engedélyező szerv a támogató szolgálat működési engedélyét módosítja, ha a fenntartó neve vagy az ellátási terület megváltozik.
9/E. § (1) A működést engedélyező szerv a támogató szolgálat működési engedélyét visszavonja, ha
a) a fenntartó szervezet jogutód nélkül megszűnik,
b) a fenntartó természetes személy meghal vagy cselekvőképességét egészben vagy részben elveszti, illetőleg a szociális vállalkozói engedélyt a jegyző visszavonja,
c) a szolgáltatást ellátónak a támogató szolgálattal, illetőleg fenntartójával fennálló munkaviszonya, illetve közalkalmazotti jogviszonya megszűnik és helyette más alkalmas személyt nem alkalmaznak,
d) ha a 9/F. § (3) bekezdésében megjelölt eset áll fenn. (2) A fenntartó tizenöt napon belül köteles bejelenteni az engedélyező szervnek, ha az engedélyezés alapjául szolgáló körülményekben változás következett be.
9/F. § (1) Az engedélyező szerv legalább évenként ellenőrzi, hogy a támogató szolgálat tevékenysége megfelel-e a jogszabályoknak és a támogató szolgálat szakmai programjának.
(2) Amennyiben a működést engedélyező szerv az ellenőrzése során hiányosságokat észlel, legfeljebb harminc nap időtartamú határidő megjelölésével felszólítja a támogató szolgálat fenntartóját a hiányosság megszüntetésére.
(3) Ha a támogató szolgálat fenntartója a megjelölt határidőben nem intézkedik a szabályszerű működés megteremtése érdekében, úgy a működést engedélyező szerv az intézmény működési engedélyét visszavonja, és működését betiltja.
9/G. § (1) A nem állami és egyházi fenntartású támogató szolgálat működését engedélyező szerv
a) a működési engedély kiadásáról, módosításáról, visszavonásáról az arról hozott határozatának egyidejű megküldésével,
b) az a) pont szerinti határozatok jogerőre emelkedéséről
értesíti a normatív állami hozzájárulást folyósító TÁH-ot.
(2) A normatív állami hozzájárulás igénylésére, folyósítására, elszámolására, visszafizetésére, valamint a kamatok megállapítására - a21. § (11) bekezdésének kivételével - a 21-22/A. §-okat kell megfelelően alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy
a) a normatív állami hozzájárulásra tett igénybejelentés az 1. számú melléklet alapján történik,
b) a működést engedélyező szerv a támogató szolgálat működéséről szóló igazolást a 2. számú melléklet alapján állítja ki."
10. §
(1) Az R. 10. §-át megelőző alcím helyébe a következő alcím lép:
"A falugondnoki és a tanyagondnoki szolgálat működésének engedélyezése, valamint ellenőrzése"
(2) Az R. 10. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A falugondnok és a tanyagondnok (a továbbiakban együtt: falugondnok) által nyújtott szolgáltatás működési engedélyhez kötött tevékenység."
(3) Az R. 10. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) A (2) bekezdésben megjelölt engedélyezési ügyben a kijelölt városi önkormányzat jegyzőjének illetékességi területét a Gyer. 1. számú melléklete tartalmazza."
11. §
(1) Az R. 14. §-a (1) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Normatív állami hozzájárulásban részesülő nem állami, egyházi fenntartású szociális intézmény esetében a működést engedélyező szerv - a megyei, fővárosi, valamint egyházi módszertani intézménynek, mint szakértőnek a bevonásával - évente legalább egy alkalommal ellenőrzi, hogy a fenntartó a szociális intézményt)
"b) az e rendeletben, valamint a külön jogszabályban foglaltaknak megfelelően működteti-e, így különösen azt, hogy
ba) az egyszeri hozzájárulásnak az Szt. 117/B. §-ában meghatározott mértékű elkülönítésére, felhasználására, valamint a térítési díjakra vonatkozó kötelezettségét teljesíti-e,
bb) a belső szabályzatokat szakszerűen elkészítették-e,
bc) a szolgáltatás szakmai követelményei érvényesülnek-e,
bd) a bentlakásos intézmények esetében a tartós elhelyezést megelőző előgondozási feladatoknak eleget tettek-e, továbbá
be) az egyházi, nem állami fenntartó a szakmai szolgáltatás körében okozott kár megtérítésére vonatkozó felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik-e, illetőleg a 15/A. §-ban meghatározott pénzösszeget elkülönítette-e, és az e rendeletben meghatározottak szerint kezelte-e."
(2) Az R. 14. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) A módszertani intézmény
a) módszertani feladatainak ellátását az Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium (a továbbiakban: ESZCSM),
b) ápoló-gondozó, rehabilitációs feladatainak ellátását a működést engedélyező szerv az ESZCSM által kijelölt módszertani intézmény bevonásával
ellenőrzi."
(3) Az R. 14. §-a a következő (4)-(5) bekezdéssel egészül ki:
"(4) A módszertani intézmény a szakvéleményét köteles harminc napon belül elkészíteni és megküldeni a működést engedélyező szervnek.
(5) Ha a Hivatal az éjjeli menedékhely és a hajléktalan személyek átmeneti szállása számára az időszakos férőhelyek kialakítását engedélyezte, az intézmény működését - a működési engedélyt módosító határozatban, a 8/A. § (6) bekezdésének b) pontja alapján megjelölt időszakban - legalább egyszer ellenőrzi."
12. §
Az R. 15/A-15/E. §-a és az azt megelőző alcím helyébe a következő rendelkezés és alcím lép:
"Az Szt. 92/C. §-a alapján elkülönített pénzösszeg kezelésének szabályai
15/A. § (1) Az Szt. 92/C. §-ának (2)-(3) bekezdésében meghatározott egyházi és nem állami fenntartó köteles
a) az intézmény elvi működésének engedélyezésekor a 4. § (3) bekezdésének ad) pontjában meghatározott férőhelyszám után a tárgyév egészére kiszámított normatív állami hozzájárulás és-egyházi intézményesetében -a kiegészítő támogatás tíz százalékának megfelelő pénzösszeget egy általa e célra elkülönített bankszámlán elhelyezni,
b) minden év június 30-áig az a) pont szerint elkülönített pénzösszeget kiegészíteni az intézmény működési engedélyében megjelölt férőhelyszám után a tárgyév egészére kiszámított tárgyévi normatív hozzájárulás és - egyházi intézmény esetében - a kiegészítő támogatás tíz százalékának mértékéig.
(2) A már működési, illetőleg ideiglenes működési engedéllyel rendelkező intézmény fenntartója az (1) bekezdésben meghatározott pénzösszeget az őt megillető normatív állami hozzájárulásból, egyházi kiegészítő támogatásból vagy egyéb forrásból is elkülönítheti, amennyiben erről az állami hozzájárulás igénylésével egyidejűleg nyilatkozik, és csatolja az elkülönített bankszámlának a tárgyévet megelőző év november 15-i egyenlegét.
15/B. § Az elkülönített bankszámla fölött a fenntartó csak a Hivatal jogerős engedélyező határozata alapján rendelkezhet. E körülményt az intézményfenntartónak a pénzintézettel az elkülönített bankszámla vezetésére kötött szerződése tartalmazza.
15/C. § (1) A Hivatal az elkülönített pénzösszeg meghatározott célra történő felhasználását akkor engedélyezi, ha az intézmény fenntartója
a) igazolja, hogy az intézmény biztonságos működtetése kizárólag az elkülönített pénzösszeg részbeni vagy teljes felhasználásával biztosítható, így különösen, ha a fenntartónak az intézmény működtetésével összefüggésben harminc napon túli köztartozása, közüzemi (víz, gáz, villany, telefon stb.) díjtartozása áll fenn, vagy olyan számlája, fizetési felszólítása vagy elismert tartozása van, amelyet az esedékességet követő hatvan napon belül nem tudott kiegyenlíteni, és
b) a vele szemben támasztott, az ellátott intézményi jogviszonyának megszüntetéséből fakadó követeléseit, kárigényét más forrásból nem tudja kielégíteni.
(2) Nem engedélyezhető az elkülönített pénzösszeg felhasználása, ha a működési nehézség a Hivatal normatív állami hozzájárulás visszatartásáról rendelkező határozatának következménye.
(3) Az elkülönített pénzösszeg felhasználását engedélyező határozat tartalmazza
a) az intézmény fenntartójának nevét és székhelyét,
b) az intézmény nevét és székhelyét
c) a számlavezető pénzintézet megnevezését,
d) a bankszámlaszámot,
e) a fenntartónak az elkülönített pénzösszeg teljes vagy meghatározott összegére vonatkozó rendelkezési jogát,
f) azt a célt, amelyre a pénzösszeg felhasználható,
g) a fenntartó kötelezését a felhasznált összeg ismételt elkülönítésére, továbbá az ennek elmaradásából fakadó jogkövetkezményeket.
(4) A Hivatal az elkülönített pénzösszeg felhasználását engedélyező jogerős határozatát megküldi a bankszámlát vezető pénzintézetnek.
15/D. § (1) Az intézményfenntartó az elkülönített pénzösszegből felhasznált összeget ismételten köteles elkülöníteni. Az elkülönítésre a 15/C. § (3) bekezdése szerinti határozat jogerőre emelkedése napjától számított három hónap áll rendelkezésére.
(2) Ha az (l) bekezdés szerinti időtartam alatt az intézményfenntartó nem tesz eleget elkülönítési kötelezettségének, úgy a Hivatal határozattal dönt a határidő lejártát követő hónapban utalásra kerülő normatív állami hozzájárulásból történő elkülönítésről. A Hivatal jogerős határozatának egyidejű megküldésével értesíti erről a TÁH-ot.
(3) Amennyiben a fenntartó egy naptári évben három vagy annál több esetben kényszerül az elkülönített pénzösszeg felhasználására, az intézmény működésének javítása érdekében a Hivatal intézkedési terv készítésére kötelezi.
15/E. § Amennyiben az intézmény megszűnése miatt a működési, illetve ideiglenes működési engedély visszavonásra kerül, a Hivatal az elkülönített pénzösszeg fölött szabad rendelkezést engedélyez, feltéve, hogy
a) az ellátottaknak az intézmény fenntartójával szemben nem áll fenn követelése, kárigénye,
b) a munkavállalóknak nincs a munkabér, illetőleg azzal egy tekintet alá eső bérjellegű juttatás vonatkozásában követelése,
c) az intézményfenntartó az igénybe vett normatív állami hozzájárulással elszámolt, és a jogtalanul igénybe vett normatív állami hozzájárulás után visszafizetési kötelezettségének eleget tett."
13. §
Az R. 16. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) A nem állami, valamint egyházi fenntartású szociális intézmény fenntartója az intézmény működtetésével akkor hagyhat fel, ha ezt a szándékát közli az ellátottakkal, illetve azok törvényes képviselőivel, a TÁH-hal és a működést engedélyező szervvel, valamint az Szt. 92/B. § (1) bekezdésének h) pontja értelmében az illetékes érdekképviseleti szervvel. A működést
a) az alapellátást és nappali ellátást nyújtó szociális intézmény esetén a közlés időpontjától számított legalább három hónap,
b) a bentlakásos szociális intézmény esetén a közlés időpontjától számított legalább hat hónap
elteltével lehet megszüntetni, kivéve, ha a fenntartó gondoskodik az Szt. értelmében szociálisan rászorult és ellátatlan személyek ellátásáról."
14. §
Az R. 17. §-ának (1) bekezdése a következő, negyedik mondattal egészül ki:
"A főjegyző a megtett intézkedésekről értesíti a Hivatalt."
15. §
(1) Az R. 18. §-a (2) bekezdésének második mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
"A kijelölt városi önkormányzat jegyzőjének illetékességi területét a Gyer. 1. számú melléklete tartalmazza."
(2) Az R. 18. §-a (3) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Vállalkozói engedélyt az a természetes személy kaphat, aki)
"b) szociális vagy egészségügyi területen megszerzett, legalább hároméves szakmai gyakorlattal rendelkezik."
16. §
(1) Az R. 21. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) Ha a szociális intézmény működését a tárgyévet megelőző év január 1-je előtt engedélyezték, az (1) bekezdésben foglalt támogatási igényhez csatolni kell a működést engedélyező szervnek a 4. számú mellékletben foglalt, a tárgyévet megelőző évben tartott ellenőrzés alapján kiadott igazolását arról, hogy a szociális intézmény működése
a) megfelel a jogszabályi követelményeknek;
b) csak részben felel meg a jogszabályi követelményeknek, de ideiglenes működési engedéllyel rendelkezik."
(2) Az R. 21. §-a (4) bekezdésének második mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
"A támogatási igény esetleges változását pótigény benyújtásával kell érvényesíteni, ezzel egyidejűleg a (6) bekezdés szerinti szerződéseket is módosítani kell."
(3) Az R. 21. §-ának (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(6) A normatív állami hozzájárulás folyósítására a TÁH és az intézmény fenntartója a tárgyév január 31. napjáig - új intézmény esetében a támogatási igény benyújtását követő 30 napon belül - szerződést köt, amely tartalmazza különösen
a) a szociális intézmény nevét, székhelyét,
b) a normatív állami hozzájárulás jogcímét,
c) a jogosultság alapját,
d) a normatív állami hozzájárulás összegét, a folyósítás ütemét,
e) a normatív állami hozzájárulás elszámolásának határidejét, módját,
f) a normatív állami hozzájárulás felhasználásáról való elszámolás rendjét,
g) a fel nem használt normatív állami hozzájárulás visszafizetésének rendjét, továbbá a jogtalanul felvett, illetve nem az alapfeladat ellátására fordított normatív állami hozzájárulás visszafizetésének szabályait és az ezzel kapcsolatos jogkövetkezményeket,
h) a normatíva elszámolásának rendjét."
(4) Az R. 21. §-ának (8)-(10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(8) A fenntartó az évközi, illetőleg év végi elszámolását a 7. számú melléklet szerinti adatlap segítségével nyújtja be.
(9) A TÁH a fenntartótól érkezett évközi és év végi elszámolások összesítőjét az elszámolást követő hónap huszadik napjáig megküldi az ESZCSM-nek. A normatív állami hozzájárulás igénybevételének jogszerűségét a TÁH évi egy alkalommal ellenőrzi. Az ellenőrzés az év végi elszámolással egyidejűleg, de legkésőbb a tárgyévet követő év május 31-éig, illetve megszűnő intézmény esetén az elszámoláshoz kapcsolódóan, a megszűnéstől számított harminc napon belül történik meg.
(10) A nem állami és egyházi
a) szociális intézmény a normatív állami hozzájárulás és a térítési díj felhasználását,
b) fenntartó a normatív állami hozzájárulás felhasználását
a számviteli rendjében - az a) pont szerinti esetben feladatonkénti bontásban - elkülönítetten köteles kezelni."
(5) Az R. 21. §-a a következő új (11)-(12) bekezdéssel egészül ki, egyidejűleg a (11)-(14) bekezdés számozása (13)-(16) bekezdésre változik:
"(11) Az ESZCSM, valamint a TÁH a normatív állami hozzájárulás évközi elszámolásakor az elszámolási időszakban a jogosultságot érintő változás következtében keletkezett többlettámogatást a következő elszámolási időszak terhére, míg a többletigényt annak javára számolja el.
(12) A nappali melegedő kivételével az intézményben ellátottak száma egyetlen napon sem haladhatja meg a működési engedélyben meghatározott férőhelyszámot, a férőhelyszámon felül ellátottak után normatív állami hozzájárulás nem igényelhető és nem számolható el."
17. §
Az R. 23. §-ának (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(6) Ha az ideiglenes működési engedéllyel rendelkező szociális intézmény további szociális szolgáltatásokat integrált szervezeti formában kíván biztosítani, az intézménynek a 8. § (2) bekezdésének d) pontja szerinti eljárásban az Szt. 134. §-ában meghatározott időpontig hatályos ideiglenes működési engedély is kiadható, feltéve, hogy
a) a korábbi működési engedélyben nem szereplő szociális szolgáltatás megfelel a külön jogszabályban meghatározott személyi és tárgyi feltételeknek, és
b) a szociális szolgáltatások integrált formában történő megszervezése az intézmény székhelye, telephelye szerint illetékes jegyző - bentlakásos intézmény esetén a megyei önkormányzat főjegyzőjének - nyilatkozata szerint ellátási érdekből indokolt."
18. §
(1) Az R. 1-3. és 5-6. számú melléklete helyébe e rendelet 1-5. számú melléklete lép.
(2) Az R. e rendelet 6. számú mellékletében foglalt új 7. számú melléklettel egészül ki.
19. §
(1) Ez a rendelet 2003. január 1-jén lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az R.
a) 3. §-a (3) bekezdésének a) pontjában a "2. számú melléklet" helyébe a "külön jogszabályban foglaltak" szövegrész, 4. §-a (1) bekezdésének b) pontjában, 11. §-a (1) bekezdésének b) pontjában, valamint 12. §-a (1) bekezdésének c) pontjában a "2. számú mellékletben foglalt" szövegrész helyébe a "külön jogszabályban meghatározott",
b) 16. §-a (1) bekezdésének d) pontjában a "b) pontjában" szövegrész helyébe a "c) pontjában",
c) 21. §-ának (3) bekezdésében "a Belügyminisztériumnak" szövegrész helyébe "az ESZCSM-nek" szövegrész, 21. §-ának (5) bekezdésében és 22. §-ának (5) bekezdésében "a Belügyminisztérium" szövegrész helyébe "az ESZCSM" szövegrész, 22/A. §-ában "a belügyminiszter" szövegrész helyébe a "az egészségügyi, szociális és családügyi miniszter",
d) 21. §-ának - e rendelet 16. §-ának (5) bekezdésével újraszámozott - (14) bekezdésében az "intézmény székhelyén" szövegrész helyébe az "intézmény, illetve a fenntartó székhelyén",
e) 21. §-ának - e rendelet 16. §-ának (5) bekezdésével újraszámozott - (16) bekezdésében a "jegyzőkönyvet" szövegrész helyébe a "jegyzőkönyvet, illetőleg feljegyzést",
f) 22. §-ának (1) bekezdésében a "háromszázezer forintot" szövegrész helyébe az "ötszázezer forintot" szövegrész lép.
(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az R. 23. §-ának (3)-(4) bekezdése, (7)-(9) bekezdése, valamint (11) bekezdése hatályát veszti.
20. §
(1) Az intézmények működésének engedélyezésére vonatkozó szabályokat az e rendelet hatálybalépését követően beadott kérelmek elbírálása során kell alkalmazni.
(2) Az R. 22. §-ának - e rendelet 16. §-ával megállapított - szabályait először a 2003. évre folyósított normatív állami hozzájárulás elszámolása során lehet alkalmazni.
(3) E rendelet hatálybalépésekor már működtetett, az Szt. által 2003. január l-jétől bevezetett, engedélyköteles szociális szolgáltatás működési engedélye iránti kérelmet a fenntartó köteles 2003. február 28-ig benyújtani.
(4) E rendelet hatálybalépésekor már működő támogató szolgálat fenntartója 2003. február 28-ig köteles kérelmezni a működési engedély kiadását, ha
a) legalább négy főt foglalkoztat, és
b) 2002.évben az ESZCSM vagy a Fogyatékosok Esélye Közalapítvány a működéséhez támogatást nyújtott.
(5) Ha a támogató szolgálat nem felel meg a működési engedély kiadásához szükséges feltételeknek, a szolgálat működése ideiglenesen, de legfeljebb 2004. december 31-ig engedélyezhető, ha
a) a szolgálat működése ellátási érdekből indokolt, és
b) a fenntartó igazolja, hogy a támogató szolgálati képesítést igénylő munkakörökben foglalkoztatott személyek a szakképesítés megszerzésére bejelentkeztek.
(6) A 2002. december 31-én ideiglenes működési engedéllyel rendelkező szociális intézményt a működést engedélyező szerv 2003. június 30-ig felülvizsgálja. Az ideiglenes működési engedély érvényességi ideje a felülvizsgálat befejezéséig meghosszabbodik.
(7) Ha a szociális intézmény a (6) bekezdés szerinti felülvizsgálat időpontjában nem felel meg a működési engedély kiadásához szükséges feltételeknek, de az intézmény működtetése a székhelye, telephelye szerint illetékes jegyző - bentlakásos intézmény esetén a megyei önkormányzat főjegyzőjének - nyilatkozata szerint ellátási érdekből indokolt, az ideiglenes működési engedély az Szt. 134. §-ában meghatározott időpontig meghosszabbítható. Az ideiglenes működési engedély éves bontásban tartalmazza azokat a feltételeket, amelyeket a fenntartónak teljesítenie kell.
(8) A működést engedélyező szerv a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 1/2000. (I. 7.) SZCSM rendelet 114. §-a (3) bekezdésének b) pontjában foglalt szabályok alapján kiadott határozatlan idejű működési engedélyeket 2004. december 31-ig felülvizsgálja.
(9) Ha a szociális intézmény a (8) bekezdés szerinti felülvizsgálat időpontjában nem felel meg a működési engedély kiadásához szükséges feltételeknek, de az intézmény működtetése a székhelye, telephelye szerint illetékes jegyző - bentlakásos intézmény esetén a megyei önkormányzat főjegyzőjének - nyilatkozata szerint ellátási érdekből indokolt, a működést engedélyező szerv az Szt. 134. §-ában meghatározott időpontig ideiglenes működési engedélyt adhat ki.
(10) A kijelölt városi önkormányzat jegyzője 2003. szeptember 30-ig felülvizsgálja azokat az alapellátást és nappali ellátást nyújtó szociális intézményeket, amelyeknek a működési engedélyét 2000. május l-jét megelőzően nem a később kijelölt városi önkormányzatok egyikének jegyzője adta ki.
(11) A Hivatal 2003. december 3 l-ig felülvizsgálja azokat az intézményeket, amelyek alapellátást, nappali ellátást és bentlakásos intézményi ellátást is nyújtanak, és az intézmény alapellátásra, illetőleg nappali ellátásra vonatkozó működési engedélyét a jegyző adta ki.
(12) Ha a szociális intézmény a (10)-(11) bekezdés szerinti felülvizsgálat időpontjában a működési engedély kiadásához szükséges feltételeknek
a) megfelel, a Hivatal új működési engedélyt ad ki,
b) nem felel meg, de az intézmény ideiglenes működési engedéllyel rendelkezik, és az intézmény működtetése a székhelye, telephelye szerint illetékes jegyző - bentlakásos intézmény esetén a megyei önkormányzat főjegyzőjének - nyilatkozata szerint ellátási érdekből indokolt, a Hivatal az Szt. 134. §-ában meghatározott időpontig ideiglenes működési engedélyt adhat ki.
(13) A Hivatal 2003. december 31-ig felülvizsgálja a fogyatékos személyek lakóotthonait, és a működési engedélyt módosítja aszerint, hogy az intézmény ápolási-gondozási célú vagy rehabilitációs célú ellátást nyújt-e.
A miniszterelnök helyett:
Dr. Kiss Elemér s. k.,
a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter
1. számú melléklet a 311/2002. (XII. 29.) Korm. rendelethez
[1. számú melléklet a 188/1999. (XII. 16.) Korm. rendelethez]
Igénybejelentés a szociális közfeladatot ellátó egyházi, nem állami szervek által működtetett támogató szolgálat költségvetési támogatásához
1. A támogató szolgálat neve:.................................................................................................................................................................
címe:.........................................................................................................................................................................................................
vezető neve, beosztása, telefonszáma:...............................................................................................................................................
2. A támogató szolgálat fenntartójának neve:......................................................................................................................................
címe:.......................................................................................................................................................................................................
telefonszáma:........................................................................................................................................................................................
bankszámlaszáma:................................................................................................................................................................................
vezető neve, beosztása, telefonszáma:.............................................................................................................................................
3. A működési engedély száma:..............................................................................................................................................................
4. Működési engedélyt kiállító szerv igazolásának száma:.................................................................................................................
5. A működés megkezdésének időpontja:.............................................................................................................................................
6. Az igénybejelentés pénzügyi támogatási célra történő felhasználásához és nyilvántartásához hozzájárulok.
7. Kijelentem, hogy a támogató szolgálat térítési díjaira vonatkozó jogszabályokat betartom.
Az adatok hitelességét igazolom.
Mellékletek:
Kelt: ....................................................
...................................................................................
a fenntartó cégszerű aláírása és bélyegzője
2. számú melléklet a 311/2002. (XII. 29.) Korm. rendelethez
[2. számú melléklet a 188/1999. (XII. 16.) Korm. rendelethez]
Az igazolást kiállító hatóság megnevezése:
címe: ...............................................................................................................................................................................................
telefonszáma: ................................................................................................................................................................................
az igazolás száma: ........................................................................................................................................................................
Igazolás
..................................................................... igazolom, hogy a .......................................... (támogató szolgálat fenntartójának neve, címe) a ......................... (működési engedély száma) számon kiadott működési engedély, ideiglenes
működési engedély alapján humánszolgáltatás keretében támogató szolgálatot működtet, és ezzel állami közfeladatot lát
el. Az .......... (dátum) tartott szakmai vizsgálat megállapította, hogy a támogató szolgálat tevékenysége megfelel, részben
megfelel a központi költségvetésről szóló törvényben, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III.
törvényben, valamint a végrehajtására kiadott rendeletekben és a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmény és
a falugondnoki szolgálat működésének engedélyezéséről, továbbá a szociális vállalkozás engedélyezéséről szóló 188/199. (XII. 16.) Korm. rendeletben foglaltaknak.
Ezen igazolást a normatív állami hozzájárulás igénybevétele céljából, a nem állami és egyházi fenntartású intézmény fenntartójának kérelmére állítottam ki.
Kelt: ........................................
................................................................................
a jegyző/hivatalvezető aláírása és bélyegzője
Az igazolást kapja: a nem állami és egyházi fenntartású támogató szolgálat vagy annak fenntartója.
3. számú melléklet a 311/2002. (XII. 29.) Korm. rendelethez
[3. számú melléklet a 188/1999. (XII. 16.) Korm. rendelethez]
Igénybejelentés a szociális közfeladatot ellátó egyházi, nem állami szervek által működtetett szociális intézmények költségvetési támogatásához
1. Az intézmény neve:...............................................................................................................................................................................
címe:.........................................................................................................................................................................................................
vezető neve, beosztása, telefonszáma:...............................................................................................................................................
2. Az intézmény fenntartójának neve:....................................................................................................................................................
címe:.........................................................................................................................................................................................................
telefonszáma:..........................................................................................................................................................................................
bankszámlaszáma:..................................................................................................................................................................................
vezető neve, beosztása, telefonszáma:...............................................................................................................................................
3. A működési engedély száma:..............................................................................................................................................................
4. Működési engedélyt kiállító szerv igazolásának száma:.................................................................................................................
5. Az engedélyezett létszám:....................................................................................................................................................................
6. A tárgyévre tervezett ellátotti átlaglétszám:......................................................................................................................................
7. Az igényelt állami hozzájárulás jogcíme:............................................................................................................................................
a) bentlakásos és átmeneti elhelyezést nyújtó intézményi ellátás,
b) időskorúak, pszichiátriai és szenvedélybetegek, hajléktalanok nappali ellátása,
c) fogyatékos személyek nappali ellátása,
d) hajléktalanok átmeneti intézményei,
e) fogyatékos személyek, pszichiátriai és szenvedélybetegek bentlakásos intézményi ellátása.
8. A működés megkezdésének időpontja:.............................................................................................................................................
9. Az igénybejelentés pénzügyi támogatási célra történő felhasználásához és nyilvántartásához hozzájárulok.
10. Kijelentem, hogy a szociális intézményben a térítési díjra vonatkozó jogszabályokat betartom.
11.
a) Kérem, hogy a tárgyévre vonatkozó, az Szt. 92/C. § (2)-(4) bekezdésében meghatározott pénzösszeget az éves normatíva összegéből a Területi Államháztartási Hivatal utalja át az e célra nyitott bankszámlára.
Számlaszám:......................................................................................................................................................................................
b) Nyilatkozom, hogy a tárgyévre vonatkozó, az Szt. 92/C. § (2)-(4) bekezdésében meghatározott pénzösszeget magam kívánom elkülöníteni.
c) Az Szt. 92/C. § (3) bekezdése alapján pénzeszköz-elkülönítési kötelezettségem nem áll fenn.
Az adatok hitelességét igazolom.
Mellékletek:
Kelt: ..............................................
......................................................................................
a fenntartó cégszerű aláírása és bélyegzője
4. számú melléklet a 311/2002. (XII. 29.) Korm. rendelethez
[5. számú melléklet a 188/1999. (XII. 16.) Korm. rendelethez]
Megye megnevezése: ............................................ |
HUMÁNSZOLGÁLTATÁSOK .................. ÉVI .................... NEGYEDÉVES NORMATÍV TÁMOGATÁSI IGÉNYE |
Fenntartó típusa: .................................................. |
Ft/fő |
Időszak | Támogató szolgálatok működtetése | Bentlakásos és átmeneti elhelyezést nyújtó intézményi ellátás | Nappali szociális intézményi ellátás | Hajléktalanok átmeneti intézményei | Fogyatékos személyek, pszichiátriai és szenvedélybetegek bentlakásos intézményi ellátása | Összesen | ||||||
Időskorúak, pszichiátriai és szenvedélybetegek, hajléktalanok nappali ellátása | Fogyatékos személyek nappali ellátása | |||||||||||
Ft/szolgálat | Ft/fő | Ft/fő | Ft/fő | Ft/fő | ||||||||
E Ft | fő | E Ft | fő | E Ft | fő | E Ft | fő | E Ft | fő | E Ft | ||
Hónap | ||||||||||||
Hónap | ||||||||||||
Hónap Egyházi k. | ||||||||||||
Összigény | ||||||||||||
Hónap | ||||||||||||
Hónap | ||||||||||||
Hónap Egyházi k. | ||||||||||||
Összigény | ||||||||||||
Összesen |
Az összesítőt a fenntartó típusa szerint, egyházi intézményfenntartó esetében egyházanként kell elkészíteni. |
5. számú melléklet a 311/2002. (XII. 29.) Korm. rendelethez
[6. számú melléklet a 188/1999. (XII. 16.) Korm. rendelethez]
NYILATKOZAT
Alulírott nyilatkozom, hogy a ...................................................................... (intézményfenntartó, egyház
megjelölése) a tárgyévet megelőző évben a központi költségvetésből alapintézmény működtetésére
........................................... Ft állami támogatásban részesült.
Mint az intézmény fenntartója garanciát vállalok arra, hogy .................................................................
[intézmény(ek) neve] biztonságosan működtetem.
Kelt: ............................................................
......................................................................................
a fenntartó cégszerű aláírása és bélyegzője
6. számú melléklet a 311/2002. (XII. 29.) Korm. rendelethez
[7. számú melléklet a 188/1999. (XII. 16.) Korm. rendelethez]
Határidő: |
Címzett: Területi Államháztartási Hivatal |
Csatolandó: intézményenkénti, telephelyenkénti táblázatok |
ADATLAP |
A nem állami és egyházi fenntartású szociális szolgáltatást nyújtó intézmények, valamint a nem állami fenntartású gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók által .............. évre igényelt normatív állami hozzájárulás elszámolásához |
Az adatszolgáltató intézményfenntartó |
Neve:............................................................................................................................................................................................................ |
Típusa*: | egyházi [ ] alapítványi [ ] egyesület [ ] társadalmi szervezet [ ] |
társasági adó alá tartozó szervezet [ ] közhasznú társaság [ ] egyéb [ ] |
Címe:............................................................................................................................................................................................................ |
I. ....... | évben a fenntartó részére kiutalt | |
a) normatív állami hozzájárulás összege | .................... Ft | |
b) egyházi kiegészítő támogatás összege** | .................... Ft | |
c) összesen [a)+b)] | .................... Ft | |
II. A tényleges feladatmutatók alapján járó | ||
a) normatív állami hozzájárulás összege*** | .................... Ft | |
b) egyházi kiegészítő támogatás összege** | .................... Ft | |
c) összesen [a)+b)] | .................... Ft | |
III. Különbözet [II/c)–I/c)] illetve [II/c)–I/c)´0,5]*** | .................... Ft | |
a) visszafizetendő (ha negatív) | .................... Ft | |
b) a TÁH által utalandó (ha pozitív) | .................... Ft |
Dátum: ............................................. |
P. H. |
.................................................................... |
a fenntartó vezetőjének aláírása |
Az elszámolással foglalkozó, javításra jogosult személy |
neve (olvashatóan): ...................................................................................................................................................................................... |
telefonszáma és telefaxszáma: ...................................................................................................................................................................... |
Megjegyzés: |
* | Kérjük a megfelelő négyzetet ,,X” jellel bejelölni! | |
** | A normatív állami hozzájárulás összegének ......%-a (egész forintra kerekítve). | |
*** | II/a) a fenntartott intézmény(ek) telephely(ek) által megküldött adatlap 8. oszlopa összesen sorának összegével egyező. (Kivéve azokat a fenntartókat, akik az éves költségvetési törvény alapján a normatív hozzájárulás 30%-ában részesülnek.) | |
**** | III. pont: Évközi elszámolás esetén, és csak azokra az intézményekre vonatkozóan kell kitölteni, amelyek a tárgyévi költségvetési törvény értelmében egy összegben kapják meg az éves támogatást. |
Záradék |
A Fenntartó által – ........... évre – benyújtott elszámolást figyelembe vettem/nem tudom elfogadni. |
A különbözetként jelentkező .................................. Ft támogatást kiutalom. |
A különbözetként jelentkező ................................ Ft támogatást a következő havi állami támogatás folyósításakor visszatartom (csak évközi elszámoláskor). |
A különbözetként jelentkező .......................................... Ft támogatást és .................................. Ft összegű kamatot kérjük a TÁH .................................................... számú számlájára visszafizetni. |
Felhívom figyelmét, hogy az elszámolást a helyszíni ellenőrzés módosíthatja! |
Dátum: ......................................................... |
........................................................ |
TÁH igazgató |
Intézményi, telephelyi adatok |
Elszámolási időszak: ……………………………………………… |
Intézmény, telephely neve: ………………………………………… címe: ……………………………………………. |
A normatív állami hozzájárulás jogcímének megnevezése (a költségvetési törvény 3. sz. melléklete szerint) | Éves normatíva összege (Ft/szolgálat, Ft/ellátott, Ft/férőhely) | Igazolt munkaórák száma (óra) | Tényleges gondozási napok összege (nap) | Naponta összesített tényleges ellátotti létszám összege (fő) | Gondozási napokon ténylegesen rendelkezésre álló férőhelyek összege (férőhely) | Tényleges feladatmutató (szolgálat), (fő), illetve (férőhely) | A tényleges feladatmutató alapján járó normatív állami hozzájárulás (7. oszlop ´ 2. oszlop) (Ft)* |
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
Támogató szolgálatok működ- tetése | |||||||
Gyermekvédelmi szakellátás: | |||||||
a) Otthont nyújtó ellátás | |||||||
b) Spec. (gyermekotthoni) ellátás | |||||||
c) Utógondozói ellátás | |||||||
Bentlakásos és átmeneti elhelyezést nyújtó intézményi ellátás | |||||||
Nappali szociális intézményi ellátás | |||||||
a) Időskorúak, pszich. és szenv. betegek, hajléktalanok nappali ellátása | |||||||
b) Fogyatékos személyek nappali ellátása | |||||||
Hajléktalanok átmeneti intézményei | |||||||
Fogyatékos személyek, pszichiátriai és szenvedélybetegek bentlakásos int. ellátása | |||||||
Bölcsődei ellátás | |||||||
Összesen |
Megjegyzés: Az adatok számítása a mellékelt Kitöltési útmutató szerint történik. |
7. oszlop: A tényleges feladatmutatót 2 tizedesjegy pontossággal kell kerekíteni. |
Az oszlopban szereplő összeg egyetlen napon sem lehet több a működési engedélyben szereplő létszámnál, illetve férőhelynél. |
A feladatmutató a támogató szolgálat működtetése esetén nem lehet több 1-nél. |
8. oszlop: Soronként kell kerekíteni egész forintra. |
* Évközi elszámolás esetén osztani kell kettővel. |
Felelősségem tudatában kijelentem, hogy az elszámolólapon közölt adatok a valóságnak megfelelnek. |
Dátum: …………………………… |
……………………………………………… |
az intézmény vezetőjének aláírása |
Kitöltési útmutató a ....... évi elszámoló adatlaphoz |
A táblázat 7. oszlopához |
– Gyermekvédelmi szakellátás, |
– bentlakásos és átmeneti elhelyezést nyújtó intézményi ellátás, |
– fogyatékos személyek, pszichiátriai és szenvedélybetegek bentlakásos intézményi ellátása esetén: |
Tényleges gondozási napok száma | ||
365 (181)* |
– Bölcsődei ellátás esetén: |
Tényleges gondozási napok száma | ||
252 (az I. félév munkanapjainak száma)* |
A ,,Tényleges gondozási napok száma” = az ellátottak gondozási naplója alapján összesített gondozási napok száma, illetve a bölcsődei ellátásnál a bölcsődék havi jelentőlapja szerint bent lévő gyermekek száma alapján összesített gondozási napok száma (a táblázat 4. oszlopa). |
– Nappali szociális intézményi ellátás esetén: |
Tényleges ellátotti létszám | ||
252 (az I. félév munkanapjainak száma)* |
A ,,Tényleges ellátotti létszám” = az ellátottak gondozási naplója alapján naponta összesített ellátotti létszám (a táblázat 5. oszlopa). |
– Hajléktalanok átmeneti intézményei esetén: |
Tényleges férőhelyek száma | ||
365 (181)* |
A ,,Tényleges férőhelyek száma” = a gondozási napokon rendelkezésre álló férőhelyek számának éves összege, ideértve az időszakos férőhelyeket is (a táblázat 6. oszlopa). |
– Támogató szolgálatok működtetése esetén: |
Igazolt munkaórák száma | ||
2300 (1150)* |
* Évközi elszámolásnál. |