Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

91/2002. (IV. 26.) Korm. rendelet

a felnőttképzést folytató intézmények és a felnőttképzési programok akkreditációjának részletes szabályairól

A Kormány a felnőttképzésről szóló 2001. évi CI. törvény (a továbbiakban: Fktv.) 4. §-a (1) bekezdésének a) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

A rendelet tárgyi és személyi hatálya

1. §

(1) E rendelet hatálya

a) az Fktv.-ben meghatározott intézmény- és program-akkreditációs eljárásra,

b) a valamely akkreditációs eljárást kérelmező felnőttképzést folytató intézményre,

c) a Felnőttképzési Akkreditáló Testületre, annak tagjaira

terjed ki.

(2) E rendelet elismeri az egyéb jogszabályok alapján kiadott akkreditációs tanúsítványokat.

A Felnőttképzési Akkreditáló Testület jogállása és feladatai

2. §

(1) A Felnőttképzési Akkreditáló Testület (a továbbiakban: FAT) az oktatási miniszter (a továbbiakban: miniszter) által az Fktv. 13. § (1)-(2) bekezdésben meghatározott feladatok ellátására létrehozott, szakmai döntéseiben független testület.

(2) A FAT

a) a felnőttképzési tevékenység minőségének hitelesítése céljából - a felnőttképzést folytató intézmény kérelmére - lefolytatja az akkreditációs eljárást, és annak alapján kiadja a rendelet 1. számú mellékletében meghatározott tartalmú intézmény-, illetve a rendelet 2. számú mellékletében meghatározott tartalmú program-akkreditációs tanúsítványt, továbbá

b) az Fktv. 13. § (2) bekezdése alapján ellenőrzési joggal rendelkezik az intézmény-akkreditációs eljárásban akkreditációt szerzett felnőttképzést folytató intézmény, illetve a program-akkreditációs eljárásban akkreditációt szerzett képzési program felett, és az ellenőrzés eredményéhez képest dönt az akkreditáció visszavonásáról.

3. §

(1) A FAT kidolgozza

a) a szervezeti és működési szabályzatra (a továbbiakban: SzMSz),

b) a részletes folyamatleírást, eljárási időtartamot is tartalmazó, az akkreditáció ellenőrzésének és visszavonásának szabályozására is kiterjedő akkreditációs eljárási rendre (a továbbiakban: eljárási rend), valamint

c) az intézményi önértékelési szempontrendszert is magában foglaló akkreditációs követelményrendszerre (a továbbiakban: követelményrendszer)

vonatkozó javaslatait.

(2) A miniszter - figyelemmel a FAT javaslataira - meghatározza az SzMSz-t, az eljárási rendet és a követelményrendszert, és az Oktatási Minisztérium hivatalos lapjában közleményként hozza nyilvánosságra.

(3) A FAT az eljárási rendre és a követelményrendszerre vonatkozó javaslatok kidolgozása és továbbfejlesztése során figyelembe veszi az Fktv. 3. § (2) bekezdésében meghatározott felnőttképzési tevékenységek eltérő sajátosságait.

(4) A miniszter, amennyiben szükségesnek látja az SzMSz, az eljárási rend és követelményrendszer módosítását, azokat - a FAT véleményének kikérésével - módosítja.

(5) A FAT az SzMSz-t, az eljárási rendet és a követelményrendszert évente felülvizsgálja, és - amennyiben indokolt - javaslatot tesz a miniszternek azok módosítására.

Az intézmény-akkreditáció

4. §

(1) A FAT az Fktv. 12. § (1) bekezdése alapján lefolytatott intézmény-akkreditációs eljárás keretében megvizsgálja, hogy a felnőttképzési intézményben folytatott képzési (tananyagfejlesztés, oktatás/képzés, értékelés) és felnőttképzési szolgáltató tevékenység, az intézményirányítási és döntési folyamatok szabályozottsága megfelel-e a követelményrendszernek, és ennek alapján dönt az intézmény-akkreditációjáról.

(2) A FAT az Fktv. 12. § (6) bekezdésében meghatározott esetben - különös tekintettel a felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény (Ftv.) hatálya alá tartozó intézményekre - az intézmény-akkreditációs eljárás alól történő részbeni vagy teljes mentesítéssel adja ki az intézmény-akkreditációra vonatkozó tanúsítványt.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott esetben a FAT vizsgálata arra irányul, hogy az intézmény által már megszerzett akkreditáció részben vagy teljes körűen megfelel-e a jelen rendelet alapján kiadott eljárási rendben és a követelményrendszerben foglalt elvárásoknak.

A program-akkreditáció

5. §

(1) A FAT a program-akkreditáció keretében - a felnőttképzést folytató intézmény kérelmére - az intézmény egy vagy több képzési programját, illetve felnőttképzési szolgáltatását vizsgálja.

(2) A FAT eljárása során vizsgálja a program vagy a felnőttképzési szolgáltatás tartalmi elemeit - különös tekintettel a munkaerő-piaci szükségességre, az életminőség javítására, a megvalósíthatóságra -, továbbá a követelményrendszernek való megfelelését. A FAT a vizsgálat eredménye alapján dönt a képzési program akkreditációjáról.

(3) Az Országos Képzési Jegyzékben (OKJ) szereplő szakképesítésekre irányuló képzésekhez kidolgozott - közleményben kihirdetett - központi programok akkreditált programnak minősülnek.

(4) A FAT az Fktv. 19. § (3) bekezdés szerint, akkreditációs eljárás lefolytatása nélkül, - a felnőttképzést folytató intézmény vagy az Fktv. hivatkozott rendelkezése szerinti eljárásban akkreditáló szerv kérelmére - bejelentés alapján program-akkreditációs tanúsítványt bocsát ki.

(5) A bejelentéshez csatolni kell a programnak a más törvény felhatalmazása alapján történt akkreditálását vagy halósági jogkörben történt engedélyezését igazoló okiratot vagy annak hiteles másolatát, illetve - amennyiben abból nem állapítható meg az érvényesség időtartama - más, az érvényesség időtartamának megállapítására alkalmas okirat hiteles másolatát.

(6) A FAT az Fktv. 19. § (2) bekezdése alapján a képzési program, illetve szolgáltatás tartalmára és sajátosságaira tekintettel állapítja meg a program-akkreditáció érvényességének időtartamát, amely legalább kettő, legfeljebb öt év lehet. Az érvényesség kezdő időpontja a program-akkreditációs tanúsítvány kiállításának napja.

A felnőttképzés minőségét érintő egyéb tevékenység

6. §

(1) A FAT a felnőttképzés minőségének hitelesítésével kapcsolatos egyéb tevékenységek körében állást foglal

a) a minősítés elvégzése és a minőség hitelesítése során felmerülő, az akkreditációt végző szakértők által feltárt, az oktatás minőségét érintő kérdésekben,

b) olyan kérdésekben, amelyekben a felnőttképzést folytató intézmények a minőségbiztosítási tevékenységük kialakításával kapcsolatban a szakvéleményét kérik.

(2) A FAT az állásfoglalását minden esetben indokolni köteles, és az indoklásban meg kell jelölni

a) az adott akkreditációs tevékenységet vagy a képzés minőségét érintő egyéb tevékenységet,

b) az e rendeletben, továbbá az eljárási rendben és a követelményrendszerben meghatározottakat illetően azt az okot (okokat), amely(ek) a FAT állásfoglalását megalapozza(k), és

c) szükség szerint a FAT javaslatát.

(3) A FAT elnöke az e § szerint hozott állásfoglalást - a (1) bekezdés b) pontja esetében a kérelmet benyújtó intézmény vezetője mellett - megküldi a miniszternek, aki gondoskodik az állásfoglalás tartalmának megfelelő szintű nyilvánosságra hozatalról.

Az akkreditációs eljárás

7. §

(1) Az akkreditációs eljárás a felnőttképzést folytató intézmény akkreditációs kérelmére (a továbbiakban: kérelem) indul meg.

(2) Akkreditációt csak azok a felnőttképzést folytató intézmények kérhetnek, amelyek az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont (a továbbiakban: OKÉV) által vezetett nyilvántartásban (Fktv. 8. §) szerepelnek.

(3) Az intézmény-, illetőleg program-akkreditáció külön eljárásban szerezhető meg.

(4) A FAT az eljárási rend és a követelményrendszer alapulvételével látja el feladatait. Az eljárási rendnek tartalmaznia kell az eljárások lefolytatásának határidejét - amely az e rendelet szerinti akkreditációs eljárások esetében 90 napnál hosszabb nem lehet -, az eljárás felfüggesztésének feltételeit, az elutasítás következményeit. Az eljárási rendet úgy kell megállapítani, hogy az az eljárások gyorsaságának, egyszerűségének és szakszerűségének szempontjait egyaránt szem előtt tartsa.

(5) Az eljárási rendről és a követelményrendszerről az Országos Felnőttképzési Tanács (a továbbiakban: OFkT) véleményt nyilvánít, és azt a FAT a 3. § (1) és (4)-(5) bekezdése szerinti javaslatok kidolgozása során figyelembe veszi.

(6) Az egyházi felnőttképzési intézmények és képzési programjaik akkreditálása során a FAT az Fktv. 19. § (4) bekezdésében foglaltak alapja a jár el, egyúttal a 12. § (5) bekezdése alapján hittudományi-hitéleti szakbizottságot hoz létre.

(7) Az akkreditációs eljárás díjának mértékét az Fktv. 12. § (7) bekezdése alapján a miniszter a FAT javaslatára évente rendeletben* állapítja meg.[1]

8. §

(1) Feltételes intézmény-akkreditáció adható az intézmény-akkreditációra való felkészülés céljából abban az esetben, ha a felnőttképzést folytató intézmény tevékenysége kizárólag hátrányos helyzetű csoportok és fogyatékosok képzésére irányul, és a felnőttképzést folytató intézmény által készített, a végleges intézmény-akkreditáció feltételeinek való megfelelés eléréséhez szükséges intézkedéseket, feladatokat tartalmazó, legfeljebb egy évre vonatkozó intézkedési tervet a FAT elfogadja.

(2) A FAT az eljárási rendben és követelményrendszerben meghatározott módon folyamatosan vizsgálja a felkészülést, és amennyiben az akkreditáció feltételei megvalósultak, dönt az intézmény-akkreditációs tanúsítvány kibocsátásáról. Amennyiben a FAT azt állapítja meg, hogy a felnőttképzést folytató intézmény az intézkedési tervben meghatározott feltételeket határidőre nem teljesítette, a feltételes intézmény-akkreditációs döntését visszavonja.

9. §

(1) Egyszerűsített intézmény-akkreditációs eljárás folytatható le közoktatási és szakképzési intézmény, valamint egyéb felnőttképzést folytató intézmény esetében akkor, ha a képző intézmény igazolt minőségbiztosítási rendszerrel rendelkezik.

(2) E rendelet alkalmazásában igazolt minőségbiztosítási rendszer

a) az ISO 9000, ISO 9001: 2000, továbbá

b) az, amelyet a FAT véleményének figyelembevételével a miniszter a követelményrendszerben meghatároz.

(3) Az egyszerűsített intézmény-akreditációs eljárásban a FAT az igazolt minőségbiztosítási rendszer kiépítése során keletkezett dokumentumokat (minőségügyi kézikönyv és a hozzá kapcsolódió szabályzatok) vizsgálja meg.

(4) Az egyszerűsített intézmény-akkreditációs eljárás részletes szabályait az eljárási rendben kell meghatározni.

10. §

(1) Az intézmény-akkreditáció érvényessége négy évre szól. A négy év letelte után az akkreditáció megszűnik. Az eljárás - kérelem beadása és az eljárási díj befizetése mellett - újra lefolytatható.

(2) A felnőttképzést folytató intézmény a következő évre vonatkozó, szakmai tanácsadó testülete által elfogadott éves képzési tervét a tárgyév november 30. napjáig nyújtja be a FAT-hoz. Ha az intézmény e kötelezettségének nem tesz eleget, akkor az intézmény-akkreditációt a FAT - ellenőrzési jogkörében eljárva - visszavonja.

(3) Az intézmény-akkreditáció érvényességének kezdő időpontja az akkreditációs tanúsítvány kiállításának napja.

11. §

(1) Az akkreditációs kérelmet közvetlenül a FAT titkárságához (a továbbiakban: titkárság) kell benyújtani.

(2) A kérelmet - a követelményrendszerben meghatározott formai követelményeknek való megfelelőség szempontjából - a titkárság megvizsgálja. Az észlelt hiányok pótlására a titkárság legfeljebb 30 napos határidővel szólítja fel a kérelmezőt. Amennyiben a kérelmező a hiánypótlási felhívásnak nem tesz eleget, a FAT a kérelmet elutasítja. A FAT véleményezési eljárása a formai követelményeknek mindenben megfelelő kérelemnek a titkárságra történő benyújtásának napjától veszi kezdetét.

(3) A kérelem elbírálása beérkezési sorrendben történik, kivéve, ha a miniszter soron kívüli eljárást kér.

(4) A FAT a kérelmet a titkárságra történő benyújtását megelőző 90. napon érvényes követelményrendszer szerint bírálja el, kivéve, ha az érintett a beadással egyidejűleg kéri a benyújtáskor érvényben lévő követelményrendszer szerinti elbírálást.

12. §

(1) A FAT testületi ülésén történik az akkreditációval kapcsolatos döntés meghozatala, amely lehet az akkreditáció megadása, elutasítása vagy visszavonása. A FAT a döntését határozatba foglalja, amelyet a kérelem elutasítása, illetve az akkreditáció visszavonása esetén indokolni köteles.

(2) Amennyiben a FAT az akkreditációra vonatkozó kérelmet elutasítja, az indokolásában meghatározhatja az akkreditáció feltételéül szabott követelményeket azzal, hogy amennyiben azokat az intézmény a határozatban foglalt határidőig teljesíti, és újabb kérelmet nyújt be, akkor az újabb eljárása során a FAT az e bekezdés alapján meghatározott követelmények teljesítését vizsgálja.

(3) A FAT ülésein biztosítani kell, hogy a Magyar Akkreditációs Bizottság képviselője tanácskozási joggal részt vehessen.

(4) A FAT ülése akkor határozatképes, ha azon tagjainak legalább kétharmada jelen van. A FAT döntését a jelen levő tagok több mint felének szavazatával hozza meg.

(5) A FAT a döntés előkészítésére szakbizottságot hozhat létre. A szakbizottság tagjait a FAT elnöke kéri fel a FAT tagjai, illetve a 13. § (2) bekezdése szerinti szakértők közül.

(6) A szakbizottságok összetételét, működését, jelölési rendjét az SzMSz határozza meg.

13. §

(1) A FAT, illetve a szakbizottsága - a minősítő véleményének kialakítása során - szakértői látogatóbizottságot küldhet ki, amely a helyszínen tájékozódik. A látogatóbizottság a követelményrendszerben az intézmény számára előírt feladatok teljesítését ellenőrzi.

(2) A FAT a szakértőket - a miniszter által jóváhagyott - nyilvános pályázat alapján választja ki. A szakértőkkel szembeni követelményeket a pályázati felhívásban kell meghatározni.

(3) A látogatóbizottságok személyi összetételéről - legalább 30 nappal a látogatást megelőzően - értesíteni kell a felnőttképzést folytató intézményt, amelynek vezetője a tagokkal kapcsolatban 15 napon belül, indoklással ellátott összeférhetetlenségi kifogást tehet a FAT elnökénél.

(4) A látogatóbizottság tevékenységéről jelentést készít, és - annak részeként - határidő megjelölésével akkreditációs intézkedési tervet készíthet a minőségi feltételek biztosításának további feladatairól.

14. §

(1) Ha az intézmény- vagy program-akkreditáció megadását követően a FAT ellenőrzése során azt állapítja meg, hogy az eljárás tárgyát képező intézmény vagy program nem felel meg az akkreditáció feltételéül szabott követelményeknek, a FAT a korábban hozott határozatát visszavonja és új határozatot hoz, amelyet - az érintett felnőttképzést folytató intézmény részére történő kézbesítés mellett - az Oktatási Minisztérium hivatalos lapjában nyilvánosságra hoz.

(2) Az akkreditáció megadásának tényét és időtartamát a tanúsítvány kiadásakor, illetve az akkreditáció visszavonását az Oktatási Minisztérium hivatalos lapjában közzé kell tenni.

15. §

(1) A FAT határozata ellen - a (2) bekezdésben meghatározott esetekben - a kézbesítéstől számított 15 napon belül a 21. § szerinti törvényességi felügyeleti intézkedés iránti kérelem nyújtható be a miniszterhez.

(2) A FAT határozatait csak a határozattal érintett felnőttképzést folytató intézmény támadhatja meg, amennyiben a FAT eljárása jogszabályt, az eljárási rendet vagy a követelményrendszer előírásait megsértette.

A FAT testületi működésére és tagjaira vonatkozó rendelkezések, a törvényességi felügyelet

16. §

(1) A miniszter a FAT tagjait 3 évre kéri fel.

(2) A tagságra felkért személy nyilatkozik arról, hogy a jelölést elfogadja, és vele szemben nem állnak fenn a 17. § (1) bekezdésében meghatározott összeférhetetlenségi okok, illetőleg amennyiben összeférhetetlenségi ok áll fenn, vállalja, hogy azt 30 napon belül megszünteti. A miniszter a nyilatkozattétel megtörténte után dönt a tag megbízásáról.

17. §

(1) A FAT-nak nem lehet a tagja olyan személy, aki tagja az Országos Felnőttképzési Tanácsnak.

(2) A FAT állásfoglalásainak kialakításában, az intézmény- vagy program-akkreditációval kapcsolatos döntésben, továbbá a szakbizottságok javaslatának meghozatalában szavazati joggal nem vehet részt az a tag, aki az adott ügyben érintett intézménnyel munkaviszonyban vagy más, anyagi ellenszolgáltatással járó szerződéses viszonyban áll, továbbá, akitől bármely más oknál fogva az ügy tárgyilagos megítélése nem várható el.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeférhetetlenségi kifogásokat a FAT elnökénél kell bejelenteni, az összeférhetetlenségről a FAT testületi ülésen hoz határozatot, a határozathozatal során a FAT összeférhetetlenségi helyzetbe került tagja szavazati joggal nem rendelkezik.

18. §

(1) A FAT elnökét a FAT tagjai közül a miniszter kéri fel hároméves időtartamra.

(2) A FAT elnöke a testület munkájának felelős vezetője és irányítója. Képviseli a testületet más testületek, intézmények és szervek előtt.

(3) A FAT előtt folyamatban lévő ügyekről felvilágosítást csak a FAT elnöke adhat, és ő engedélyezheti az iratokba való betekintést, amelyet akkor tagad meg, ha az sérti az akkreditációs eljárást kezdeményező felnőttképzést folytató intézmény jogos érdekeit.

(4) A FAT elnöke szakértői feladatok elvégzésére a szakbizottság tagjait vagy a 13. § (2) bekezdés szerinti szakértőket kérhet fel.

(5) A FAT elnöke felelős a 3. § (1)-(5) bekezdés szerinti javaslatok kidolgozásáért.

(6) A FAT elnökének helyettesítési rendjéről az SzMSz rendelkezik.

(7) Az elnök megbízatása megszűnik, ha e rendelet 19. §-ának (1) bekezdése szerinti ok folytán a FAT tagsága megszűnik.

19. §

(1) A FAT tagság megszűnik:

a) a megbízás időtartamának elteltével,

b) lemondással,

c) a tag halálával, továbbá

d) felmentéssel.

(2) Amennyiben a miniszter a FAT tagját tisztsége alól felmenti, a tagnak a felmentésre vonatkozó döntés kézbesítésétől számított 5 napon belül előterjesztett kérelmére a felmentés indokát írásban közli.

(3) Amennyiben a hároméves megbízás alatt az (1) bekezdés b), c) vagy e) pontja alapján a FAT tagság megszűnik, erről a FAT elnöke tájékoztatja a minisztert. Új tag megbízásáról a miniszter dönt.

(4) A FAT hároméves megbízási időszakán belül új tagnak adott személyi megbízatás a FAT megbízásának végéig tart.

(5) A FAT elnökének, tagjainak tiszteletdíját a miniszter évente állapítja meg.

20. §

(1) A FAT köteles gondoskodni az akkreditációban részt vevő szakemberek megfelelő felkészítéséről, illetve továbbképzéséről. A képzésbe a FAT külföldi szakértőket is bevonhat.

(2) A szakértők munkájukért tiszteletdíjban részesülhetnek. A tiszteletdíjat és a kifizetés feltételeit az SzMSz rögzíti.

21. §

(1) A FAT működése felett a törvényességi felügyeletet a miniszter gyakorolja.

(2) A miniszter törvényességi felügyeleti jogkörében eljárva - hivatalból vagy kérelemre - vizsgálja, hogy a FAT összetétele, szervezete, működése, megfelel-e a jogszabályoknak, illetve a FAT SzMSz-ének, továbbá hogy a FAT az Fktv.-ben biztosított jogkörét az Fktv.-ben és e rendeletben foglaltak szerint gyakorolja-e. A törvényességi felügyeleti jogkör kiterjed a részletes eljárási rend és a követelményrendszer megtartására is.

(3) A miniszter - amennyiben jogszabálysértést észlel - törvényességi felügyeleti jogkörében eljárva, határidő kitűzésével, felhívja a FAT-ot a jogszabálysértés megszüntetésére. A FAT a felhívásban foglaltakat köteles megvizsgálni, és határidőn belül álláspontjáról vagy egyet nem értéséről a minisztert tájékoztatni. Amennyiben a FAT határidőn belül a felhívásnak nem tesz eleget, a miniszter a jogszabálysértő intézkedést megsemmisíti.

Átmeneti és záró rendelkezések

22. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

(2) A FAT - e rendelet hatálybalépését követő 45 napon belül - dolgozza ki a 3. § (1) bekezdésben meghatározott javaslatokat.

(3) A FAT tagjainak névsorát az Oktatási Minisztérium hivatalos lapjában közzé kell tenni.

(4) A 2002. december 31. napja előtt megkezdett, az államháztartás bármely alrendszeréből támogatott képzés esetében, a képzésre vonatkozólag a támogatási szerződés lejártáig, illetve a támogatást biztosító egyoldalú kötelezettségvállalásban megjelölt időpontig a 2002. december 31. napja előtt érvényben levő szabályozás szerint kell eljárni.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. számú melléklet a 91/2002. (IV. 26.) Korm. rendelethez

Az intézmény-akkreditációs tanúsítvány tartalma

Az intézmény azonosítása:

- Az intézmény neve

- Az intézmény nyilvántartási száma a felnőttképzést folytató intézmények OKÉV által vezetett nyilvántartásában

- Az intézmény székhelye, a felnőttképzési tevékenység szempontjából érintett telephelyei

Az akkreditációval kapcsolatosan:

- Az intézmény-akkreditációs lajstromszám

- Az eljárás során vizsgált felnőttképzési tevékenységi területek

- Az akkreditáció érvényességi ideje

Érvényesítés:

Kelet, dátum, pecsét, aláírás(ok)

2. számú melléklet a 91/2002. (IV. 26.) Korm. rendelethez

A program-akkreditációs tanúsítvány tartalma

A programot benyújtó intézmény azonosítása:

- Az intézmény neve

- Az intézmény nyilvántartási száma a felnőttképzést folytató intézmények OKÉV által vezetett nyilvántartásában

- Az intézmény székhelye, a felnőttképzési tevékenység szempontjából érintett telephelyei

A program azonosítása:

- A program felnőttképzési szerződésben szerepeltetni kívánt megnevezése

- A program szerint megszerezhető képesítés és annak azonosítója

Az akkreditációval kapcsolatosan:

- A program-akkreditációs lajstromszám

- Az akkreditáció érvényességi ideje

Érvényesítés:

Kelet, dátum, pecsét, aláírás (ok)

Lábjegyzetek:

[1] * Szabályozására lásd 7/2002. (XII. 6.) FMM rendelet

Tartalomjegyzék