26/2004. (III. 3.) FVM-PM együttes rendelet
a mezei őrszolgálat megalakításához, fenntartásához nyújtandó 2004. évi állami hozzájárulás igénybevételének rendjéről és feltételeiről
A fegyveres biztonsági őrségről, a természetvédelmi és a mezei őrszolgálatról szóló 1997. évi CLIX. törvény (a továbbiakban: törvény) 30. §-ának (7) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján - az Európai Unió közös forrásaiból származó agrártámogatások, az azokhoz kapcsolódó, nemzeti költségvetésből nyújtott kiegészítő támogatások, valamint a nemzeti hatáskörben nyújtott agrártámogatások igénybevételének általános feltételeiről szóló 6/2004. (I. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 1. §-ának (2) bekezdésében foglaltakra figyelemmel - a következőket rendeljük el:
1. §
(1) A települési önkormányzat által létesített mezei őrszolgálat, valamint a hegyközség által létrehozott hegyőrség (a továbbiakban együtt: őrszolgálat) megalakulási, fenntartási és működési költségeinek e rendelet 2. §-ában meghatározott mértékig állami hozzájárulás (a továbbiakban: hozzájárulás) igényelhető.
(2) A hozzájárulást az a települési önkormányzat vagy hegyközség (a továbbiakban együtt: önkormányzat) igényelheti, amelynek az őrszolgálatát a megyei földművelésügyi hivatal (a továbbiakban: hivatal) nyilvántartásba vette. A nyilvántartásba vételhez az önkormányzatnak csatolnia kell az őrzött terület nagyságát, a földrészletek helyrajzi számát és az őrszolgálat létszámát igazoló iratokat, valamint a mezőőrök és hegyőrök szolgálati viszonyáról szóló 29/1998. (IV. 30.) FM rendelet 1-6. számú mellékleteiben foglalt okiratokat.
2. §
(1) Az önkormányzat a 2004. évben újonnan létrehozott őrszolgálat megalakítási költségeinek 50%-át, de - mezőőrönként és hegyőrönként - legfeljebb 300 000 Ft-nak a megtérítését, a létrehozást követő 90 napon belül igényelheti. Az önkormányzat az őrszolgálat fenntartásával és működésével kapcsolatban felmerülő költségek - személyi és dologi kiadások - 50%-ának, de legfeljebb 50 000 Ft/hó/fő megtérítését negyedévente, illetve az újonnan megalakított őrszolgálat negyedévente, a létrehozását követő negyedévtől kérelmezheti. A költségként kimutatott és pénzügyileg rendezett kiadások lehetnek csak a kérelmezés alapbizonylatai.
(2) Az őrszolgálat megalakulása, fenntartása és működése során felmerült költségeket igazoló számlákat az önkormányzatnak öt évig meg kell őriznie, és azokról kimutatást kell készítenie.
3. §
(1) Az önkormányzat a hozzájárulást a hivatalnál e rendelet 1. és 2. számú mellékletei szerinti tartalommal kérelmezheti. A hivatal megvizsgálja az igényjogosultságot, és ennek alapján az e rendelet 3. számú melléklete szerinti igazolást állít ki az önkormányzat részére.
(2) A hivatal intézkedése ellen az önkormányzat a hivatalnál kifogást emelhet, amely a beérkezett kifogást továbbítja a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) részére.
(3) A minisztérium a kifogást elbírálja, és az igényjogosultság megléte esetén intézkedik a hozzájárulás kifizetéséről az illetékes adóhatóság felé, illetve az igényjogosultság hiánya esetén elutasítja a kifogást. A minisztérium az intézkedésekről egyidejűleg értesíti a hivatalt.
(4) A hivatal a hozzájárulásokról nyilvántartást vezet. A hozzájárulás igénybevételére, elszámolására, visszafizetésére egyebekben az adózás rendjéről szóló 1990. évi XCI. törvény szabályait kell alkalmazni.
4. §
(1) A hozzájárulás összegének rendeltetési céltól eltérő felhasználása - a hozzájárulás teljes vagy annak teljesítményarányos része vonatkozásában - jogosulatlanul igénybe vett hozzájárulásnak minősül, s azt a kérelem benyújtásakor érvényes jegybanki alapkamat kétszeres mértékének megfelelő kamattal növelve kell visszafizetni.
(2) A hozzájárulás felhasználását a hivatal ellenőrzi, és a visszafizetési kötelezettséget megállapító jogerős határozat egy példányának megküldésével kezdeményezi az illetékes adóhatóságnál a jogosulatlanul igénybe vett hozzájárulás visszafizetését.
5. §
A mezőőri és hegyőri tanfolyam és vizsga szervezésével, az őrszolgálat nyilvántartásával, támogatási igények igazolásával és ellenőrzésével kapcsolatban felmerült, a hivatal által igazolt dologi és személyi költségek alapján a minisztérium a Földművelésügyi Költségvetési Iroda részére kiállítja az e rendelet 3. számú melléklete szerinti igazolást.
6. §
(1) E rendeletben meghatározott hozzájárulás az e rendelet 3. számú melléklete szerinti igazolás alapján, legfeljebb a 2. § (2), illetve (3) bekezdésében feltüntetett összegig igényelhető az illetékes adóhatóságtól a 10032000-01905609 számú APEH Agrártermelés költségeit csökkentő támogatás lebonyolítási folyósítási számláról.
(2) A jogosulatlanul igénybe vett támogatást az (1) bekezdés szerinti számlára kell visszafizetni.
7. §
E rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit 2004. január 1-jétől kell alkalmazni. E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a mezei őrszolgálat megalakításához, fenntartásához nyújtandó 2003. évi állami hozzájárulás igénybevételének rendjéről és feltételeiről szóló 24/2003. (III. 11.) FVM-PM együttes rendelet hatályát veszti.
Dr. Németh Imre s. k.,
földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter
Dr. Draskovics Tibor s. k.,
pénzügyminiszter
1. számú melléklet a 26/2004. (III. 3.) FVM-PM együttes rendelethez
Kérelem a mezei őrszolgálat és hegyőrség megalakulásához nyújtott támogatás igényléséhez
FÖLDMŰVELÉSÜGYI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM MEGYEI FÖLDMŰVELÉSÜGYI HIVATALA
Az állami hozzájárulási igényünk igazolására a mezei őrszolgálat megalakításához, fenntartásához nyújtandó 2004. évi állami hozzájárulás igénybevételének rendjéről és feltételeiről szóló 26/2004. (III. 3.) FVM—PM együttes rendelet alapján megküldöm a nyilvántartásba vett működési területű mezei őrszolgálat megalakításának költségeiről készült kimutatást. A költségek részletezése: Bizonylat száma: Összeg (Ft): ............................................................................... ................................................................................................................. ............................................................................... .................................................................................................................. ............................................................................... .................................................................................................................. Összesen: .................................................................................................................. Kijelentem, hogy a mezei őrszolgálat a fegyveres biztonsági őrségről, a természetvédelmi és a mezei őrszolgálatról szóló 1997. évi CLIX. törvényben és a mezőőrök és hegyőrök szolgálati viszonyáról szóló 29/1998. (IV. 30.) FM rendeletben előírt valamennyi eszközzel rendelkezik. Ezek alapján kérem, hogy az önkormányzat részére a hatályos jogszabályok szerint...............Ft összegű támogatás igénybevételéhez szükséges igazolást állítsa ki. ...........................,200............... hó ......... nap ……………………………………………… önkormányzat jegyzője/hegybíró |
2. számú melléklet a 26/2004. (III. 3.) FVM-PM együttes rendelethez
Kérelem a mezei őrszolgálat és a hegyőrség működéséhez nyújtott támogatás igényléséhez
FÖLDMŰVELÉSÜGYI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM MEGYEI FÖLDMŰVELÉSÜGYI HIVATALA
Igazolom, hogy 200...................................................... hó ……....... naptól 200....................................... hó ................................. napig az ...................................................................... önkormányzat területén a mezei őrszolgálat ............................ fővel működött. A működési költségek az alábbiak voltak: — dologi kiadások számlaszám: összeg (Ft): ............................................................................... ................................................................................................................. ............................................................................... ................................................................................................................. ............................................................................... ................................................................................................................. Összesen: ………………………………………………………………………….. — személyi kiadások munkabér: ..................................................... járulék: ..................................................... Összesen: ………………………………………………………………………….. Mindösszesen: ………...................................................................................................... Ezek alapján kérem, hogy az önkormányzat részére a hatályos jogszabályok szerint .................. Ft összegű támogatás igénybevételéhez szükséges igazolást állítsa ki. ...........................,200............... hó ......... nap …………………………………………… önkormányzat jegyzője/hegybíró |
3. számú melléklet a 26/2004. (III. 3.) FVM-PM együttes rendelethez
Kiállító: ........................................................................................................... Szerződésszám: ....................................................................... Engedélyszám: ........................................................................ IGAZOLÁS költségvetési támogatás állami adóhatóságtól történő igénybevételéhez Név: ..................................................................................................................................................................................................................................... Cím: ...................................................................................................................................................................................................................................... Adószám: ............................................................................................................................................................................................................................ Adóazonosító jel:............................................................................................................................................................................................................... Bankszámlaszám: ............................................................................................................................................................................................................... Gazdálkodási forma: .......................................................................................................................................................................................................... Igazolom, hogy a 2004. évi nemzeti hatáskörben nyújtott támogatások igénybevételének feltételeiről szóló 25/2004. (III. 3.) FVM rendelet ................ §-a alapján ............................................................................................................................................................................................................................................... jogcímre kötött ........../2004. számú szerződés/engedély szerint ............................. Ft támogatási összegről szóló, vállalt kötelezettségeinek eleget/részben eleget tett, és ez alapján fent nevezett részére előleg/részelszámolás/végelszámolás címén .......................................... Ft, azaz............................................................................................................................................................................. forint átutalása teljesíthető. ..........................., 200............... hó ......... nap P.H. .............................................. kiállító szerv vezetője Ellenjegyezte: ............................................. gazdasági vezető |