196/2005. (IX. 22.) Korm. rendelet
a postai szolgáltatások ellátásáról és minőségi követelményeiről szóló 79/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet módosításáról
A Kormány a postáról szóló 2003. évi CI. törvény (a továbbiakban: Pt.) 53. §-a (1) bekezdésének b)-d) pontjaiban foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
1. §
A postai szolgáltatások ellátásáról és minőségi követelményeiről szóló 79/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 6. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(5) A hivatalos irat tértivevény nyomtatványának kötelezően alkalmazandó tartalmi követelményeit, valamint a gépi feldolgozásra alkalmas és a gépi feldolgozásra nem alkalmas tértivevények formai követelményeit és mintáit, továbbá a hivatalos iratokhoz választható értesítők meghatározott típusait e rendelet 2. és 3. melléklete tartalmazza. A feladó a hivatalos irat feladásához használni kívánt térti-vevényt - a rendszeresített nyomtatványok közül - szabadon megválaszthatja. Amennyiben a feladó a visszaérkező tértivevény digitalizált képének elektronikus úton, illetőleg adathordozón történő átadására is megállapodik a postai szolgáltatóval, a hivatalos irathoz csak a gépi feldolgozásra alkalmas tértivevény nyomtatvány csatolható."
2. §
Az R. 12. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) Az egyetemes postai szolgáltatási körbe tartozó postai küldemények érkezéséről szóló értesítőn a postai szolgáltatónak olvashatóan és pontosan fel kell tüntetnie a feladó nevét vagy cégnevét, a küldemény fajtáját, a küldemény átvételéhez szükséges igazoló okiratok megnevezését, valamint azt, hogy a címzett, a meghatalmazott vagy a helyettes átvevő a küldeményt hol, mikor és milyen határidőben veheti át. Hivatalos íratok esetében a feladó küldeményen feltüntetett címe szerinti település nevét is fel kell tüntetni."
3. §
(1) Az R. 13. § -ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) Az egyetemes postai szolgáltató, illetve az engedélyes postai szolgáltató kérelmére a hírközlési hatóság határozatával mentesítheti a szolgáltatót a házhoz kézbesítés kötelezettsége alól azokon a települések belterületén kívüli területeken, ahol annak teljesítése rendkívüli földrajzi, illetve infrastrukturális körülmények következtében nem, vagy csak aránytalan nehézséggel lehetséges. A mentesítésre kizárólag abban az esetben van lehetőség, ha a kérelmező az általa telepített támponti levélszekrény útján biztosítja a kézbesítést."
(2) Az R. 13. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) E rendelet alkalmazásában támpont a közutak mentén postai szolgáltatás nyújtása céljából kijelölt hely, ahol az egyetemes postai szolgáltató, illetve az engedélyes postai szolgáltató a postai küldeményeket - a települések belterületén kívüli területek címzettjei részére - személyesen vagy levélszekrény útján kézbesíti, továbbá az egyetemes postai szolgáltatások igénybevételének lehetőségét biztosítja."
4. §
(1) Az R. 17. §-ának (1) bekezdése a következő új e) ponttal egészül ki, valamint a jelenlegi e)-g) pontok megjelölése f)-h) pontokra változik:
[A címzett, illetve az egyéb jogosult átvevő a személyazonosságát az alábbi - érvényes - okiratokkal igazolhatja]
"e) bevándorlási engedéllyel,"
(2) Az R. 17. §-a a következő új (3) bekezdéssel egészül ki, ezzel egyidejűleg a jelenlegi (3)-(5) bekezdés számozása (4)-(6) bekezdésre változik:
"(3) Postai küldemény postai szolgáltató helyen történő kézbesítése esetén, ha a címzett lakcíme nem azonos a küldeményen feltüntetett címmel, a postai szolgáltató a címzett átvételi jogosultságának igazolásául az (1) bekezdésben felsorolt okiratokon túl a küldemény kézbesítéséhez kérheti a címhelyen hátrahagyott értesítő bemutatását is. Az értesítő bemutatása kérésének lehetőségéről a címzettet az értesítőn tájékoztatni kell."
5. §
(1) Az R. 18. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) A postai szolgáltató a meghatalmazó aláírásának tanúsítására a kézbesítést végző alkalmazottját is feljogosíthatja. A (2) bekezdés c) pontjában említett magánokiratban - ha az üzletszabályzat eltérően nem rendelkezik - nem adható meghatalmazás értéknyilvánítás külön-szolgáltatással feladott küldemény átvételére."
(2) Az R. 18. §-a (5) bekezdésének d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[A meghatalmazásnak tartalmaznia kell]
"d) a meghatalmazás alapján kézbesíthető küldemények körét, egy esetre szóló meghatalmazás esetén annak a küldeménynek az azonosítószámát vagy feladóját, amelynek átvételére a meghatalmazást adták."
(3) Az R. 18. §-ának (13) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(13) A postai szolgáltató a közokiratba foglalt általános meghatalmazás kivételével a meghatalmazást átveszi, és - az egy esetre szóló meghatalmazást kivéve - a természetes személy meghatalmazott részére a meghatalmazásról igazolványt állíthat ki, amellyel a meghatalmazott a küldemény átvételi jogosultságát a szolgáltatónál igazolja. A közokiratba foglalt általános meghatalmazás esetén a postai szolgáltató a közokirat számát (jelzését) veszi nyilvántartásba."
6. §
Az R. 20. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
"(7) Ha a közvetett kézbesítésről a közvetett kézbesítő nem gondoskodik (a postai küldeményeket, illetve az (5) bekezdés alapján az értesítőket a postai szolgáltatótól nem veszi át, a szolgáltató a küldeményt a feladó részére visszakézbesíti.)"
7. §
Az R. 24. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a postai szolgáltató az 5. §-ban meghatározott címadatokon kívül a postai küldeményre feljegyzett egyéb adatokat nem köteles figyelembe venni. A postai szolgáltató nem vizsgálja, hogy a címhelyen van-e más ugyanolyan nevű személy, aki a küldeményre igényt tarthat. Amennyiben a postai küldeményre többen tartanak igényt, és emiatt a jogosult átvevő személyét illetően kétség merül fel, a szolgáltató a küldeményt - e körülménynek a kézbesítő okiraton, illetve a küldeményen történő feltüntetése után - "a címzett nem volt azonosítható" megjelöléssel visszaküldi a feladónak."
8. §
(1) Az R. 25. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) Tértivevény különszolgáltatással feladott postai küldeménynél a címzettnek vagy az egyéb jogosult átvevőnek a tértivevényen nevét és aláírását is fel kell tüntetnie, az átvétel napjának, illetve időgarantált küldemény esetén pontos idejének egyidejű feltüntetése mellett."
(2) Az R. 25. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(5) A címzett természetes személy elhalálozása, illetve a szervezet megszűnése esetén, a részükre érkezett postai küldeményt a postai szolgáltató - az e tényekre vonatkozó bejelentés vételét követően - visszaküldi a feladónak."
9. §
Az R. 29. §-ának (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(11) A hivatalos iratot, ha a feladó így rendelkezett a címzett saját kezéhez kell kézbesíteni. Az egyetemes postai szolgáltató nem kézbesíthet meghatalmazott részére "a címzett saját kezéhez" jelzésű hivatalos iratot. Ha a feladó a hivatalos irat feladásakor "a címzett saját kezéhez" jelzést alkalmazott, és a sikeres kézbesítés érdekében a címzett nevén és címén kívül egyéb személyazonosító adatát vagy személyazonosító okiratának számát is feltüntette, az egyetemes postai szolgáltató a címzett személyazonosságának a megállapításakor köteles azokat figyelembe venni."
10. §
(1) Az R. 30. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) A hivatalos irat feladásához rendszeresített tértive-vény és értesítők mintáját - értesítés hivatalos irat érkezéséről közigazgatási ügyben, A/l. minta; értesítés polgári ügyben keletkezett irat érkezéséről, A/2. minta; értesítés hivatalos irat érkezéséről büntetőügyben, A/3. minta; értesítés saját kezéhez kézbesítendő hivatalos irat érkezéséről büntetőügyben, A/4. minta; értesítés saját kezéhez kézbesítendő hivatalos irat érkezéséről tárgyalás mellőzésével folytatott büntetőügyben, A/5. minta; értesítés saját kezéhez kézbesítendő hivatalos irat érkezéséről polgári ügyben, A/6. minta - a 3. számú melléklet, a külföldi hatóság által előterjesztett kézbesítés iránti kérelem teljesítése során alkalmazandó tértivevény és értesítő mintáját a 4. számú melléklet tartalmazza."
(2) Az R. 30. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) A hivatalos irat kézbesítése esetén helyettes átvevőnek csak a 19. § (1) bekezdésének a) pontjában felsorolt személyek minősülnek."
(3) Az R. 30. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(5) A hatóságok (bíróságok) vagy hivatalok az irataikat a postai kézbesítés mellőzésével saját - munkaviszonyban, köztisztviselői, közalkalmazotti, igazságügyi alkalmazotti szolgálati jogviszonyban álló - kézbesítő útján is kézbesíthetik, ha azt a sürgősség indokolja vagy egyéb okból szükséges. Személyes kézbesítés esetén az átvevő az átvétel tényét keltezéssel ellátott aláírásával igazolja. Ha az átvételre nyomtatványt rendszeresítettek, az átvétel tényét ezen kell elismerni. Személyes kézbesítés a 29. § (12) bekezdésben meghatározottak szerint közvetett úton is történhet. Ha a kézbesítés kétszeri kísérlettel sem teljesíthető, a kézbesítést még egy alkalommal meg kell kísérelni, vagy a posta útján kell teljesíteni."
11. §
(1) Az R. 39. § -ának (1) bekezdése a következő mondattal egészül ki:
"E rendelet alkalmazásában belterületen kívüli lakott hely a belterületen kívülálló olyan épület vagy területrész, ahol postai igénybevevő bejelentett lakóhelye, tartózkodási helye, székhelye, telephelye található."
(2) Az R. 39. §-ának (11) és (12) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(11) Település külterületének belterületté minősítése, vagy településből kiváló településrész önálló településsé válása esetén az érintett területen lakó állampolgár - az átminősítésről, önálló településsé válásról szóló, írásbeli döntés benyújtásával - kérheti az egyetemes postai szolgáltatótól a korábbi külterületen vagy korábbi településrészen a belterületi postai szolgáltatás biztosítását, amelyet a szolgáltató a kéréstől számított 1 éven belül köteles teljesíteni.
(12) A (3) bekezdés szerinti szerződés megkötéséről, továbbá a (11) bekezdés alapján történt szolgáltatás-változásról az egyetemes postai szolgáltató köteles a hírközlési hatóságot hivatalosan értesíteni."
12. §
Az R. 42. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) Az egyetemes postai szolgáltatónak, illetve az engedélyes postai szolgáltatónak az állandó postai szolgáltatóhelyek várakozási idejének mérésére - saját költségére - megfelelő módszertant kell kidolgoznia, melyet köteles a hírközlési hatósággal évente jóváhagyatni. A szolgáltató postai hálózatának üzemeltetéséért felelős szervezeti egységgel alá- vagy fölérendeltségi viszonyban nem lévő, önálló szervezeti egysége, vagy a postai szolgáltatótól független önálló szervezet által - a jóváhagyott módszertan alapján - mért értékekről évente egyszer, legkésőbb a tárgyévet követő év március 31-éig kell a szolgáltatónak a hírközlési hatóságot tájékoztatnia."
13. §
(1) Az R. 1. számú melléklete e rendelet 1. számú melléklete szerint módosul.
(2) Az R. 3. számú melléklete helyébe e rendelet 2. számú melléklete lép.
(3) Az R. 4. számú melléklete "Értesítés hivatalos irat érkezéséről (B. minta) " nyomtatvány minta e rendelet 3. számú melléklete szerint módosul.
14. §
(1) E rendelet a (2) bekezdésben foglaltak kivételével a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.
(2) E rendelet 10. §-ának (1) bekezdése, 13. §-ának (2) és (3) bekezdése 2005. november 1-jén lép hatályba.
(3) E rendelet hatálybalépését megelőzően előállított tértivevény-nyomtatványok 2007. január 1-jéig használhatók fel.
15. §
(1) Az R. 29. §-ának (6) bekezdése 2005. november 1. napjával hatályát veszti.
(2) E rendelet 2. számú mellékletének I. pontja ("Gépi feldolgozásra nem alkalmas tértivevény-nyomtatvány") 2007. január 1. napjával hatályát veszti.
Gyurcsány Ferenc s. k.,
miniszterelnök
1. számú melléklet a 196/2005. (IX. 22.) Korm. rendelethez
A R. 1. számú mellékletének 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"A postai dátumnyomat kötelező tartalmi követelményei
1. A postai dátumnyomat lenyomati képe kötelezően tartalmazza:
a) egyetemes és engedélyes postai szolgáltatónál a postai szolgáltatóhely megnevezését;
b) a lenyomat elhelyezésének keltét, év, hó, nap megjelöléssel;
c) a postai szolgáltató megnevezését, azonosító jelét.
Ha a postai szolgáltatóhely elnevezése a küldemény díj lerovásának jelölésére kijelölt helyen nyomtatott formában feltüntetésre került, az a) pont szerinti elnevezés a dátumnyomatból elhagyható."
2. számú melléklet a 196/2005. (IX. 22.) Korm. rendelethez
"3. számú melléklet a 79/2004. (IV. 19.) Korm. rendelethez
A hivatalos iratok tértivevény-nyomtatványai
Ezen melléklet szerinti nyomtatványokat a hivatalos iratok feladásakor és kézbesítésekor kell használni.
I. Gépi feldolgozásra nem alkalmas tértivevény-nyomtatvány[1]
II. Gépi feldolgozásra alkalmas tértivevény-nyomtatvány
A nyomtatvány követelményei:
ELNEVEZÉS: Tértivevény
JEL: Sz. ny. 7976-1
ALAK: A6
MÉRET:
Öntapadós szélcsíkokkal együtt: 160 x 105 mm +/- 2 mm
Öntapadós szélcsíkok nélkül: 140 x 105 mm+/-2 mm
A bizonylat és a szélcsík között perforációnak kell lennie.
Az alkalmazott perforáció mikroperforáció, vagy vágottaknak kell lennie, a perforáció osztása 5 mm,
4 mm hosszú bevágásokkal.
a) Ragasztó:
-kezdeti tapadás minimum 14 N FTM9
-kezdeti tapadás PE felületen minimum 10 N módosított FTM 9
-applikációs hőmérséklet minimum 0 C
ANYAGA: Legalább 160 g/m2 tömegű
NYOMTATÁS: A tértivevénylap kétoldalas, az előoldal látható a küldeményhez erősített állapotban, tartalmazva mindazokat a szükséges adatokat, amelyek a küldemény kézbesítése előtti eljárásokhoz szükségesek. A hátoldal tartalmazza a kézbesítés megtörténtét igazoló aláírást és dátumot, valamint a tértivevény címét, továbbá a gépi feldolgozáshoz szükséges kód sávot. A gépi feldolgozásra alkalmas nyomtatvány mintáját e melléklet tartalmazza. A nyomtatvány tartalmát e melléklet tartalmazza.
KÖTÉS: Ragasztószárnyakkal felerősítve
A nyomtatvány elő- és hátoldala tartalmazza a következő adatok feljegyzésére szükséges részeket megfelelő elkülönítéssel:
a) Előoldal:
aa) a nyomtatvány elnevezését és jelét;
ab) az irat feladóját, számát, fajtáját, mellékleteit;
ac) a címzett nevét, címét (esetleges egyéb személyazonosító adat, okirat száma);
ad) a címzett távolléte esetén otthagyható értesítés megjelölését;
ae) a felvevő postai szolgáltatóhely megjelölését, a felvételi küldeményazonosítót;
af) a kézbesíthetetlenség okára, illetve a küldemény kézbesítésére vonatkozó tájékoztatást.
b) Hátoldal:
ba) a kézbesítést végző postai szolgáltatóhely igazoló dátumbélyegző-lenyomatát;
bb) a különleges feljegyzéseknek fenntartott helyet; bc) a kézbesítést végző személy aláírását és kódját;
bd) a kézbesített postai küldemény átvételi idejét, az átvevő nevét és aláírását;
be) a tértivevény címadatait (a hivatalos iratot küldő hatóság neve és címe);
bf) a nyomtatvány elnevezését.
A nyomtatvány megfelelően kitöltve csak a postáról szóló 2003. évi CI. törvény 3. § 10. pontjában megjelölt szervek könyvelt levélküldeményeihez csatolva alkalmazható.
A postai küldemény feladását megelőzően a hivatalos iratot feladó szervezet köteles a nyomtatvány következő részeit pontosan kitölteni:
a) az irat feladóját, számát, fajtáját, mellékleteit;
b) a címzett nevét, címét;
c) a címzett távolléte esetén otthagyandó értesítés típusának megjelölését;
d) a tértivevény címadatait (a hivatalos iratot küldő hatóság neve és címe) .
A postai küldemény felvételekor, illetve azt követően a postai technológiai folyamat megfelelő részénél a postai szolgáltató a nyomtatvány következő részeit köteles pontosan kitölteni:
a) a felvevő postai szolgáltatóhely megjelölését, a felvételi küldeményazonosítót;
b) a kézbesített postai küldemény átvételi idejét, az átvevő aláírását;
c) a kézbesítést végző személy aláírását és kódját;
d) a kézbesítést végző postai szolgáltatóhely igazoló dátumbélyegző-lenyomatát;
e) a kézbesíthetetlenség okára, illetve a postai küldemény kézbesítésére vonatkozó tájékoztatást.
A nyomtatvány mintája:
a) Előoldal képe:
Értesítés hivatalos irat érkezéséről közigazgatási ügyben (A/1. minta)
a) Előoldal
ÉRTESÍTÉS HIVATALOS IRAT ÉRKEZÉSÉRŐL (A/1. minta) ............................................................................................................................................................................................ ...................................................................................................................................................................... (név, lakcím) |
Tisztelt Ügyfelünk! |
Az Ön címére 200... év ................... hó ......nap a..................................................................................................... -tól ..............................................helység,................................................................ azonosítójú ajánlott küldeményként ....................................................számú............................................................................................................. érkezett.1 |
Mivel jogosult átvevőt a címhelyen nem találtam, az iratot a mai napon ........................ és ........................óra között, a következő 4 munkanapon, hétfőtől péntekig ...., szombaton ... .óra között |
-Ön személyesen, -akadályoztatása esetén meghatalmazottja,2 vagy a küldemény címével azonos címhelyre bejelentett 14. életévét betöltött közeli hozzátartozója, élettársa [Ptk. 685. § b) pontja]3 a |
................................................................................................................................................................................ postán (....... utca ......................... sz.) veheti át a személyazonosság igazolása4 mellett. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. |
Az irat kézbesítését 20......... év ................................. hó ....... nap ....... és ...... óra között ismét megkísérlem. |
Ha Önt, meghatalmazottját, 14. életévét betöltött közeli hozzátartozóját, élettársát akkor sem találom a címhelyen, az iratot a |
............................................................................................................................................................................................ Postán (.................................................................................................................................... utca ................... sz.) letétbe helyezem. |
Az irat a kézbesítési második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon át a személyazonosság igazolása4 után |
hétfőtől péntekig.......................... szombaton..................................... óra között vehető át. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. |
Kézbesítő neve:..........................................száma:........................ |
Kérjük szíveskedjék elolvasni a túloldali tájékoztatót is! Értesítés hivatalos irat érkezéséről A/1. minta. |
b) Hátoldal
Postafiókbérlők értesítése Az iratot szíveskedjék a postán átvenni. Ha azt az értesítés alapján nem veszi át, 20.......... év .................................. hó ...............-n második értesítést helyezek el a postafiókba. Kézbesítő:........................................... száma:................................ |
1 Ide az irat számát és fajtáját kell a tértivevény adatai alapján beírni. 2 A meghatalmazásnak tartalmaznia kell: |
a) a meghatalmazó és a meghatalmazott teljes nevét, valamint személyazonosító adatait (születési helyét, születési idejét, anyja nevét), illetve a szervezet nevét, székhelyét és cégjegyzékszámát, vagy a nyilvántartásba vételt elrendelő határozat számát; |
b) természetes személy meghatalmazó esetén azt a címet, amelyre érkező postai küldemények átvételére a meghatalmazást adja; |
c) a meghatalmazó aláírását; |
d) a meghatalmazás alapján kézbesíthető küldemények körét. |
3 A megfelelő szövegnél a -be X jelet kell írni. |
4A címzett, illetve az egyéb jogosult átvevő a személyazonosságát az alábbi - érvényes -okiratokkal igazolhatja: |
a) személyi igazolvánnyal, illetve személyazonosító igazolvánnyal vagy annak igénylését igazoló hatósági okirattal; |
b) katonai igazolvánnyal; |
c) tartózkodási engedéllyel; |
d) letelepedési engedéllyel; |
e) bevándorlási engedéllyel; |
f) ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolással; |
g) útlevéllel; vagy |
h) 2001. január 1-jét követően kiadott vezetői engedéllyel (jogosítvány). |
Felhívjuk a szíves figyelmét, hogy abban az esetben, ha a hivatalos iratot a kézbesítés második megkísérlését követő 5 munkanapon belül nem veszi át, a posta ezt a tértivevényre feljegyzi, és az iratot a tértivevénnyel együtt visszaküldi a feladónak. Az így visszaküldött iratot a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 79. § (2) bekezdése alapján - az ellenkező bizonyításig - a kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni. |
Értesítés polgári ügyben keletkezett hivatalos irat érkezéséről (A/2. minta)
a) Előoldal
ÉRTESÍTÉS HIVATALOS IRAT ÉRKEZÉSÉRŐL (A/2.minta) |
............................................................................................................................................................................ (név, lakcím) |
Tisztelt Ügyfelünk! |
Az Ön címére 200... év..................... hó ......nap a........................................................................................................... tól ..........................................helység,......................................................................... azonosítójú ajánlott küldeményként .....................................................számú....................................................... érkezett.1 |
Mivel jogosult átvevőt a címhelyen nem találtam, az iratot a mai napon ........................ és ........................óra között, a következő 4 munkanapon, hétfőtől péntekig....., szombaton.....óra között |
-Ön személyesen, - akadályoztatása esetén meghatalmazottja,2 vagy a küldemény címével azonos címhelyre bejelentett 14. életévét betöltött közeli hozzátartozója, élettársa [Ptk. 685. § b) pontja]3 a |
...................................................................................................................................................................................... postán (.......................................................................................................................................................... utca.........................sz.) veheti át a személyazonosság igazolása4 mellett. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. Az irat kézbesítését 20.........év.................................hó.......nap.......és......óra között ismét megkísérlem. |
Ha Önt, meghatalmazottját, 14. életévét betöltött közeli hozzátartozóját, élettársát akkor sem találom a címhelyen, az iratot a |
.................................................................................................................................................................................................. Postán (............................................................................................................................................................ utca................... sz.) letétbe helyezem. |
Az irat a kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon át a személyazonosság igazolása4 után |
hétfőtől péntekig.......................... szombaton..................................... óra között vehető át. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. |
Kézbesítő neve:..........................................száma:................................ |
Kérjük szíveskedjék elolvasni a túloldali tájékoztatót is! Értesítés hivatalos irat érkezéséről A/2. minta. |
b) Hátoldal
Postafiókbérlők értesítése Az iratot szíveskedjék a postán átvenni. Ha azt az értesítés alapján nem veszi át, 20.......... év.................................. hó ...............-n második értesítést helyezek el a postafiókba. |
Kézbesítő:........................................... száma:................................ |
1 Ide az irat számát és fajtáját kell a tértivevény adatai alapján beírni. 2 A meghatalmazásnak tartalmaznia kell: a) a meghatalmazó és a meghatalmazott teljes nevét, valamint személyazonosító adatait (születési helyét, születési idejét, anyja nevét), illetve a szervezet nevét, székhelyét és cégjegyzékszámát, vagy a nyilvántartásba vételt elrendelő határozat számát; b) természetes személy meghatalmazó esetén azt a címet, amelyre érkező postai küldemények átvételére a meghatalmazást adja; c) a meghatalmazó aláírását; d) a meghatalmazás alapján kézbesíthető küldemények körét. |
3 A megfelelő szövegnél a -be X jelet kell írni. |
4A címzett, illetve az egyéb jogosult átvevő a személyazonosságát az alábbi - érvényes -okiratokkal igazolhatja: |
a) személyi igazolvánnyal, illetve személyazonosító igazolvánnyal vagy annak igénylését igazoló hatósági okirattal; |
b) katonai igazolvánnyal; |
c) tartózkodási engedéllyel; |
d) letelepedési engedéllyel; |
e) bevándorlási engedéllyel; |
f) ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolással; |
g) útlevéllel; vagy |
h) 2001. január 1-jét követően kiadott vezetői engedéllyel (jogosítvány). |
Tájékoztatjuk, hogy abban az esetben, ha az iratot a postán a kézbesítés második megkísérlését követő 5 munkanapon belül nem veszi át, a Polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény 99. § (2) bekezdése alapján - ellenkező bizonyításig - a kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon azt kézbesítettnek kell tekinteni. Keresetlevél (fizetési meghagyás) kézbesítése esetén e vélelem beálltáról a bíróság külön értesíti Önt. |
Értesítés hivatalos irat érkezéséről büntetőügyben (A/3. minta)
a) Előoldal
ÉRTESÍTÉS HIVATALOS IRAT ÉRKEZÉSÉRŐL (A/3.minta) |
............................................................................................................................................................................ (név, lakcím) |
Tisztelt Ügyfelünk! |
Az Ön címére 200... év..................... hó ......nap a........................................................................................................... tól ..........................................helység,......................................................................... azonosítójú ajánlott küldeményként .....................................................számú....................................................... érkezett.1 |
Mivel jogosult átvevőt a címhelyen nem találtam, az iratot a mai napon ........................ és ........................óra között, a következő 4 munkanapon, hétfőtől péntekig....., szombaton.....óra között |
-Ön személyesen, - akadályoztatása esetén meghatalmazottja,2 vagy a küldemény címével azonos címhelyre bejelentett 14. életévét betöltött közeli hozzátartozója, élettársa [Ptk. 685. § b) pontja]3 a |
...................................................................................................................................................................................... postán (.......................................................................................................................................................... utca.........................sz.) veheti át a személyazonosság igazolása4 mellett. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. Az irat kézbesítését 20.........év.................................hó.......nap.......és......óra között ismét megkísérlem. |
Ha Önt, meghatalmazottját, 14. életévét betöltött közeli hozzátartozóját, élettársát akkor sem találom a címhelyen, az iratot a |
.................................................................................................................................................................................................. Postán (............................................................................................................................................................ utca................... sz.) letétbe helyezem. |
Az irat a második kézbesítési kísérletet követő 5 munkanapon át a személyazonosság igazolása4 után |
hétfőtől péntekig.......................... szombaton..................................... óra között vehető át. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. |
Kézbesítő neve:..........................................száma:................................ |
Kérjük szíveskedjék elolvasni a túloldali tájékoztatót is! Értesítés hivatalos irat érkezéséről A/3. minta. |
b) Hátoldal
Postafiókbérlők értesítése Az iratot szíveskedjék a postán átvenni. Ha azt az értesítés alapján nem veszi át, 20.......... év.................................. hó ...............-n második értesítést helyezek el a postafiókba. |
Kézbesítő:........................................... száma:................................ |
1 Ide az irat számát és fajtáját kell a tértivevény adatai alapján beírni. 2 A meghatalmazásnak tartalmaznia kell: a) a meghatalmazó és a meghatalmazott teljes nevét, valamint személyazonosító adatait (születési helyét, születési idejét, anyja nevét), illetve a szervezet nevét, székhelyét és cégjegyzékszámát, vagy a nyilvántartásba vételt elrendelő határozat számát; b) természetes személy meghatalmazó esetén azt a címet, amelyre érkező postai küldemények átvételére a meghatalmazást adja; c) a meghatalmazó aláírását; d) a meghatalmazás alapján kézbesíthető küldemények körét. |
3 A megfelelő szövegnél a -be X jelet kell írni. |
4A címzett, illetve az egyéb jogosult átvevő a személyazonosságát az alábbi - érvényes -okiratokkal igazolhatja: |
a) személyi igazolvánnyal, illetve személyazonosító igazolvánnyal vagy annak igénylését igazoló hatósági okirattal; |
b) katonai igazolvánnyal; |
c) tartózkodási engedéllyel; |
d) letelepedési engedéllyel; |
e) bevándorlási engedéllyel; |
f) ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolással; |
g) útlevéllel; vagy |
h) 2001. január 1-jét követően kiadott vezetői engedéllyel (jogosítvány). |
Tájékoztatjuk, hogy abban az esetben, ha az iratot a postán a kézbesítés második megkísérlését követő 5 munkanapon belül nem veszi át, a büntetőeljárásról szóló 1998. évi XIX. törvény 70. § (7) bekezdése alapján a kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon azt kézbesítettnek kell tekinteni. A kézbesítési vélelem megdöntése iránt a címzett kérelmet terjeszthet elő, ha a hivatalos irat kézbesítése a vonatkozó jogszabályok megsértésével történt, vagy a címzett a hivatalos iratot önhibáján kívül nem vette át. Az utóbbi esetben a kérelemben elő kell adni az önhiba hiányát valószínűsítő tényeket, körülményeket. |
Értesítés saját kezéhez kézbesítendő hivatalos irat érkezéséről büntetőügyben (A/4. minta)
a) Előoldal
ÉRTESÍTÉS HIVATALOS IRAT ÉRKEZÉSÉRŐL (A/4.minta) |
............................................................................................................................................................................ (név, lakcím) |
Tisztelt Ügyfelünk! |
Az Ön címére 200... év..................... hó ......nap a........................................................................................................... tól ..........................................helység,......................................................................... azonosítójú ajánlott küldeményként .....................................................számú....................................................... érkezett.1 |
Mivel jogosult átvevőt a címhelyen nem találtam, az iratot a mai napon ........................ és ........................óra között, a következő 4 munkanapon, hétfőtől péntekig....., szombaton.....óra között |
-Ön személyesen, - akadályoztatása esetén meghatalmazottja,2 vagy a küldemény címével azonos címhelyre bejelentett 14. életévét betöltött közeli hozzátartozója, élettársa [Ptk. 685. § b) pontja]3 a |
...................................................................................................................................................................................... postán (.......................................................................................................................................................... utca.........................sz.) veheti át a személyazonosság igazolása4 mellett. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. Az irat kézbesítését 20.........év.................................hó.......nap.......és......óra között ismét megkísérlem. |
Ha Önt, meghatalmazottját, 14. életévét betöltött közeli hozzátartozóját, élettársát akkor sem találom a címhelyen, az iratot a |
.................................................................................................................................................................................................. Postán (............................................................................................................................................................ utca................... sz.) letétbe helyezem. |
Az irat a kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon a személyazonosság igazolása4 után |
hétfőtől péntekig.......................... szombaton..................................... óra között vehető át. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. |
Kézbesítő neve:..........................................száma:................................ |
Kérjük szíveskedjék elolvasni a túloldali tájékoztatót is! Értesítés hivatalos irat érkezéséről A/4. minta. |
b) Hátoldal
Postafiókbérlők értesítése Az iratot szíveskedjék a postán átvenni. Ha azt az értesítés alapján nem veszi át, 20.......... év.................................. hó ...............-n második értesítést helyezek el a postafiókba. |
Kézbesítő:........................................... száma:................................ |
1 Ide az irat számát és fajtáját kell a tértivevény adatai alapján beírni. 2 A meghatalmazásnak tartalmaznia kell: a) a meghatalmazó és a meghatalmazott teljes nevét, valamint személyazonosító adatait (születési helyét, születési idejét, anyja nevét), illetve a szervezet nevét, székhelyét és cégjegyzékszámát, vagy a nyilvántartásba vételt elrendelő határozat számát; b) természetes személy meghatalmazó esetén azt a címet, amelyre érkező postai küldemények átvételére a meghatalmazást adja; c) a meghatalmazó aláírását; d) a meghatalmazás alapján kézbesíthető küldemények körét. |
3 A megfelelő szövegnél a -be X jelet kell írni. |
4A címzett, illetve az egyéb jogosult átvevő a személyazonosságát az alábbi - érvényes -okiratokkal igazolhatja: |
a) személyi igazolvánnyal, illetve személyazonosító igazolvánnyal vagy annak igénylését igazoló hatósági okirattal; |
b) katonai igazolvánnyal; |
c) tartózkodási engedéllyel; |
d) letelepedési engedéllyel; |
e) bevándorlási engedéllyel; |
f) ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolással; |
g) útlevéllel; vagy |
h) 2001. január 1-jét követően kiadott vezetői engedéllyel (jogosítvány). |
Tájékoztatjuk, hogy abban az esetben, ha az iratot a postán a kézbesítés második megkísérlését követő 5 munkanapon belül nem veszi át, a büntetőeljárásról szóló 1998. évi XIX. törvény 70. § (7) bekezdése alapján a kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon azt kézbesítettnek kell tekinteni. A kézbesítési vélelem megdöntése iránt a címzett kérelmet terjeszthet elő, ha a hivatalos. irat kézbesítése a vonatkozó jogszabályok megsértésével történt, vagy a címzett a hivatalos iratot önhibáján kívül nem vette át. Az utóbbi esetben a kérelemben elő kell adni az önhiba hiányát valószínűsítő tényeket, körülményeket. |
Értesítés saját kezéhez kézbesítendő hivatalos irat érkezéséről tárgyalás mellőzésével folytatott büntetőügyben (A/5. minta)
a) Előoldal
ÉRTESÍTÉS HIVATALOS IRAT ÉRKEZÉSÉRŐL (A/5.minta) |
............................................................................................................................................................................ (név, lakcím) |
Tisztelt Ügyfelünk! |
Az Ön címére 200... év..................... hó ......nap a........................................................................................................... tól ..........................................helység,......................................................................... azonosítójú ajánlott küldeményként .....................................................számú....................................................... érkezett.1 |
Mivel jogosult átvevőt a címhelyen nem találtam, az iratot a mai napon ........................ és ........................óra között, a következő 4 munkanapon, hétfőtől péntekig....., szombaton.....óra között |
-Ön személyesen, - akadályoztatása esetén meghatalmazottja,2 vagy a küldemény címével azonos címhelyre bejelentett 14. életévét betöltött közeli hozzátartozója, élettársa [Ptk. 685. § b) pontja]3 a |
...................................................................................................................................................................................... postán (.......................................................................................................................................................... utca.........................sz.) veheti át a személyazonosság igazolása4 mellett. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. Az irat kézbesítését 20.........év.................................hó.......nap.......és......óra között ismét megkísérlem. |
Ha Önt, meghatalmazottját, 14. életévét betöltött közeli hozzátartozóját, élettársát akkor sem találom a címhelyen, az iratot a |
.................................................................................................................................................................................................. Postán (............................................................................................................................................................ utca................... sz.) letétbe helyezem. |
Az irat a kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon át a személyazonosság igazolása4 után |
hétfőtől péntekig.......................... szombaton..................................... óra között vehető át. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. |
Kézbesítő neve:..........................................száma:................................ |
Kérjük szíveskedjék elolvasni a túloldali tájékoztatót is! Értesítés hivatalos irat érkezéséről A/5. minta. |
b) Hátoldal
Postafiókbérlők értesítése Az iratot szíveskedjék a postán átvenni. Ha azt az értesítés alapján nem veszi át, 20.......... év.................................. hó ...............-n második értesítést helyezek el a postafiókba. |
Kézbesítő:........................................... száma:................................ |
1 Ide az irat számát és fajtáját kell a tértivevény adatai alapján beírni. 2 A meghatalmazásnak tartalmaznia kell: a) a meghatalmazó és a meghatalmazott teljes nevét, valamint személyazonosító adatait (születési helyét, születési idejét, anyja nevét), illetve a szervezet nevét, székhelyét és cégjegyzékszámát, vagy a nyilvántartásba vételt elrendelő határozat számát; b) természetes személy meghatalmazó esetén azt a címet, amelyre érkező postai küldemények átvételére a meghatalmazást adja; c) a meghatalmazó aláírását; d) a meghatalmazás alapján kézbesíthető küldemények körét. |
3 A megfelelő szövegnél a -be X jelet kell írni. |
4A címzett, illetve az egyéb jogosult átvevő a személyazonosságát az alábbi - érvényes -okiratokkal igazolhatja: |
a) személyi igazolvánnyal, illetve személyazonosító igazolvánnyal vagy annak igénylését igazoló hatósági okirattal; |
b) katonai igazolvánnyal; |
c) tartózkodási engedéllyel; |
d) letelepedési engedéllyel; |
e) bevándorlási engedéllyel; |
f) ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolással; |
g) útlevéllel; vagy |
h) 2001. január 1-jét követően kiadott vezetői engedéllyel (jogosítvány). |
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy abban az esetben, ha az iratot a postán a meghatározott határidő alatt nem veszi át, a posta ezt a tértivevényre feljegyzi és az iratot a tértivevénnyel visszaküldi a feladónak. Az így visszaküldött tértivevény alapján a bíróság a büntetőeljárásról szóló 1998. évi XIX. törvény 548. §-ának (5) bekezdése értelmében az ügy tárgyalásának kitűzése iránt intézkedik. |
Értesítés saját kezéhez kézbesítendő hivatalos irat érkezéséről polgári ügyben (A/6. minta)
a) Élőoldal
ÉRTESÍTÉS HIVATALOS IRAT ÉRKEZÉSÉRŐL (A/6.minta) |
.................................................................................................................................................................................. (név, lakcím) |
Tisztelt Ügyfelünk! |
Az Ön címére 200... év..................... hó ......nap a.................................................................................................................. tól ..........................................helység,................................................................................ azonosítójú ajánlott küldeményként .....................................................számú....................................................... érkezett.1 |
Mivel jogosult átvevőt a címhelyen nem találtam, az iratot a mai napon ........................ és ........................óra között, a következő 4 munkanapon, hétfőtől péntekig....., szombaton.....óra között |
-Ön személyesen, - akadályoztatása esetén meghatalmazottja,2 vagy a küldemény címével azonos címhelyre bejelentett 14. életévét betöltött közeli hozzátartozója, élettársa [Ptk. 685. § b) pontja]3 a |
............................................................................................................................................................................................ postán (................................................................................................................................................................. utca.........................sz.) veheti át a személyazonosság igazolása4 mellett. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. Az irat kézbesítését 20.........év.................................hó.......nap.......és......óra között ismét megkísérlem. |
Ha Önt, meghatalmazottját, 14. életévét betöltött közeli hozzátartozóját, élettársát akkor sem találom a címhelyen, az iratot a |
......................................................................................................................................................................................................... Postán (................................................................................................................................................................... utca................... sz.) letétbe helyezem. |
Az irat a kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon a személyazonosság igazolása4 után |
hétfőtől péntekig.......................... szombaton..................................... óra között vehető át. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. |
Kézbesítő neve:..........................................száma:................................ |
Kérjük szíveskedjék elolvasni a túloldali tájékoztatót is! Értesítés hivatalos irat érkezéséről A/6. minta. |
b) Hátoldal
Postafiókbérlők értesítése Az iratot szíveskedjék a postán átvenni. Ha azt az értesítés alapján nem veszi át, 20.......... év.................................. hó ...............-n második értesítést helyezek el a postafiókba. |
Kézbesítő:........................................... száma:................................ |
1 Ide az irat számát és fajtáját kell a tértivevény adatai alapján beírni. 2 A meghatalmazásnak tartalmaznia kell: a) a meghatalmazó és a meghatalmazott teljes nevét, valamint személyazonosító adatait (születési helyét, születési idejét, anyja nevét), illetve a szervezet nevét, székhelyét és cégjegyzékszámát, vagy a nyilvántartásba vételt elrendelő határozat számát; b) természetes személy meghatalmazó esetén azt a címet, amelyre érkező postai küldemények átvételére a meghatalmazást adja; c) a meghatalmazó aláírását; d) a meghatalmazás alapján kézbesíthető küldemények körét. |
3 A megfelelő szövegnél a -be X jelet kell írni. |
4A címzett, illetve az egyéb jogosult átvevő a személyazonosságát az alábbi - érvényes -okiratokkal igazolhatja: |
a) személyi igazolvánnyal, illetve személyazonosító igazolvánnyal vagy annak igénylését igazoló hatósági okirattal; |
b) katonai igazolvánnyal; |
c) tartózkodási engedéllyel; |
d) letelepedési engedéllyel; |
e) bevándorlási engedéllyel; |
f) ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolással; |
g) útlevéllel; vagy |
h) 2001. január 1-jét követően kiadott vezetői engedéllyel (jogosítvány). |
Tájékoztatjuk, hogy abban az esetben, ha az iratot a postán a kézbesítés második megkísérlését követő 5 munkanapon belül nem veszi át, a Polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény 99. § (2) bekezdése alapján - ellenkező bizonyításig - a kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon azt kézbesítettnek kell tekinteni. Keresetlevél (fizetési meghagyás) kézbesítése esetén e vélelem beálltáról a bíróság külön értesíti Önt. |
3. számú melléklet a 196/2005. (IX. 22.) Korm. rendelethez
Az R. 4. számú mellékletében az "Értesítés hivatalos irat érkezéséről (B. minta)" helyébe a következő minta lép:
"Értesítés hivatalos irat érkezéséről (B. minta)
a) Előoldal
ÉRTESÍTÉS HIVATALOS IRAT ÉRKEZÉSÉRŐL (B. minta) |
......................................................................................................................... (név, lakcím) |
Tisztelt Ügyfelünk! |
Az Ön címére 200......év..............hó..........nap a............................................................................................ .........................................(külföldi) bíróságtól.......................................................................................................... bíróság útján...............................................................................azonosítójú ajánlott küldeményként ...........................................................számú...........................................................érkezett. |
Mivel jogosult átvevőt a címhelyen nem találtam, az iratot a mai napon.........................................és .......................................óra között, a következő 4 munkanapon, hétfőtől péntekig................, szombaton............óra között |
Ön vagy meghatalmazottja, |
_ akadályoztatása esetén a küldemény címével azonos címhelyre bejelentett 14. életévét betöltött közeli hozzátartozója, élettársa [Ptk. 685. § b) pontja] a |
............................................................,....................................................................................................postán (.......................................................................................................................,. utca..................................sz.)4 veheti át a személyazonosság igazolása mellett. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. Az irat kézbesítését 20.............. év................................ hó ............... nap .............. és ............. óra között ismét megkísérlem. Ha Önt, meghatalmazottját, 14. életévét betöltött közeli hozzátartozóját, élettársát akkor sem találom a címhelyen az iratot a...........................................................................................................................................................Postán (...................................................................................................................................utca........................sz.) letétbe helyezem. |
Az irat a kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon át a személyazonosság igazolása után hétfőtől péntekig............................. szombaton....................................... óra között vehető át. Kérjük, hogy az értesítőt a küldemény átvételekor hozza magával, mivel az átvételi jogosultsága igazolása során az értesítő bemutatását a postai szolgáltató kérheti. |
Kézbesítő neve:..........................................száma:................................ |
Kérjük szíveskedjék elolvasni a túloldali tájékoztatót is! |
Értesítés hivatalos irat érkezéséről B. minta. |
b) Hátoldal
Postafiókbérlők értesítése |
Az iratot szíveskedjék a postán átvenni. Ha azt az értesítés alapján nem veszi át, |
20.............. év ................................ hó ................................-n második értesítést helyezek el a postafiókba. |
Kézbesítő:................................száma:................................. |
1Ide az irat számát és fajtáját kell a tértivevény adatai alapján beírni. |
A meghatalmazásnak tartalmaznia kell: , |
a) a meghatalmazó és a meghatalmazott teljes nevét, valamint személyazonosító adatait (születési helyét, születési idejét, anyja nevét) illetve a szervezet nevét, székhelyét és cégjegyzékszámát, vagy a nyilvántartásba vételt elrendelő határozat számát; |
b) természetes személy meghatalmazó esetén azt a címet, amelyre érkező postai küldemények átvételére a meghatalmazást adja; |
c) a meghatalmazó aláírását; |
d) a meghatalmazás alapján kézbesíthető küldemények körét |
3A megfelelő szövegnél a -be X jelet kell írni. |
4A címzett, illetve az egyéb jogosult átvevő a személyazonosságát az alábbi - érvényes -okiratokkal igazolhatja: |
a) személyi igazolvánnyal, illetve személyazonosító igazolvánnyal vagy annak igénylését igazoló hatósági okirattal; |
b) katonai igazolvánnyal; |
c) tartózkodási engedéllyel; |
d) letelepedési engedéllyel; |
e) bevándorlási engedéllyel; |
f) ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolással; |
g) útlevéllel; vagy |
h) 2001. január 1-jét követően kiadott vezetői engedéllyel (jogosítvány). |
Tájékoztatjuk, hogy abban az esetben, ha az iratot a postán a feltüntetett idő alatt vagy ennek az időnek elteltével további 15 nap alatt a bíróságon nem veszi át, a bíróság a külföldi bíróságtól érkezett iratot visszaküldi a külföldi bíróságnak azzal az értesítéssel, hogy az iratot a címzett nem kívánta elfogadni. |
Lábjegyzetek:
[1] Hatályon kívül helyezte e rendelet a 15. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2007.01.01.
[2] Hatályba lépés előtt helyesbítette a Magyar Közlöny 2005/131. száma. Megjelent 2005.10.03.
[3] Hatályba lépés előtt helyesbítette a Magyar Közlöny 2005/131. száma. Megjelent 2005.10.03.
[4] Hatályba lépés előtt helyesbítette a Magyar Közlöny 2005/131. száma. Megjelent 2005.10.03.
[5] Hatályba lépés előtt helyesbítette a Magyar Közlöny 2005/131. száma. Megjelent 2005.10.03.
[6] Hatályba lépés előtt helyesbítette a Magyar Közlöny 2005/131. száma. Megjelent 2005.10.03.