143/2006. (VI. 29.) Korm. rendelet

a Schengen Alap felhasználásának pénzügyi tervezési, lebonyolítási és ellenőrzési rendjének kialakításáról szóló 179/2004. (V. 26.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány a Schengen Alap felhasználásának pénzügyi tervezési, lebonyolítási és ellenőrzési rendjének kialakításáról szóló 179/2004. (V. 26.) Korm. rendeletet (a továbbiakban: R.) a következők szerint módosítja:

1. §

(1) Az R. 2. §-a 2-9. és 14-21. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[E rendelet alkalmazásában]

"2. Felelős Hatóság: feladatait a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (a továbbiakban: NFÜ) látja el, amely felelős a Schengen Alap támogatásból finanszírozott fejlesztési feladatok teljes körű megvalósításáért;

3. Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (a továbbiakban: KPSZE): a Schengen Alap támogatásból finanszírozott fejlesztési feladatok pénzügyi és adminisztratív lebonyolítására kijelölt szervezeti egység, amely a Szakmai Közreműködő Szervezetekkel (a továbbiakban: SzKSz) együttműködve ellátja a támogatások felhasználásával összefüggő közbeszerzési eljárások lebonyolítását, továbbá a szerződéskötési, nyilvántartási és egyéb pénzügyi adminisztrációs feladatokat;

4.[1]

5. Schengen Alap Tárcaközi Bizottság (a továbbiakban: SATB): az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium vezetésével működő, egyeztető és jóváhagyó szakmai tárcaközi bizottság;

6. Delegálási Megállapodás: a Felelős Hatóság és a KPSZE között létrejött, a fejlesztési feladatok pénzügyi megvalósítására vonatkozó kétoldalú írásbeli kötelezettségvállalás;

7. Együttműködési Megállapodás: a KPSZE és az SzKSz-ek között - a fejlesztési feladatok technikai megvalósítására vonatkozóan - e rendelet alapján megkötött, az együttműködés rendjét, a feladat- és felelősségi köröket meghatározó dokumentum;

8. szállító: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, amely a szállítói szerződésben foglaltak teljesítéséért felelős;

9. szállítói szerződés: a Delegálási és Együttműködési Megállapodások értelmében a KPSZE által, az SzKSz vagy az általa megjelölt más, a Schengen Alap felhasználásában érintett szerv, mint harmadik fél javára, illetőleg e rendeletben meghatározott esetekben az SzKSz-ek által a Schengen Alap terhére megkötött polgári jogi szerződés;"

"14. fejlesztési feladat: e rendelet alkalmazásában tartalmilag és formailag részletesen kidolgozott, megfelelő pénzügyi háttérrel és végrehajtási ütemezéssel rendelkező fejlesztési elképzelés, mely közvetlenül a schengeni vívmányok és a külső határellenőrzés végrehajtásának elősegítését célozza;

15. Logisztikai és Működési Költség: a schengeni kötelezettségek hatékonyabb végrehajtásához szükséges rendészeti állomány fejlesztési és fenntartási, illetőleg a Projekt Menedzsment Költség (a továbbiakban: PMC) egésze, valamint technikai lebonyolítását tekintve a belső képzéshez kapcsolódó költségek;

16. Projekt Menedzsment Költség: az Indikatív Programban rögzített fejlesztési célok elérését lehetővé tevő tevékenységek ellátására elkülönített összeg. Projekt Menedzsment Költség felhasználására a Felelős Hatóság, az SzKSz-ek, valamint a KPSZE jogosult, az Indikatív Programban meghatározott keret erejéig;

17. létszámfejlesztési feladat: az Indikatív Programban rögzített, határőrségi létszámfejlesztést célzó, nem a KPSZE lebonyolítói feladatkörébe tartozó fejlesztési feladat;

18. belső képzés: az Indikatív Programban rögzített, a rendészeti állományba tartozó személyek rendészeti saját tanintézetekben folytatott képzését célzó, nem a KPSZE lebonyolítói feladatkörébe tartozó fejlesztési feladat;

19. tervezési körirat: a költségvetési törvényjavaslat (a központi költségvetés, az elkülönített állami pénzalapok és a társadalombiztosítás pénzügyi alapjai) Kormány, illetve Országgyűlés elé terjesztési kötelezettségének teljesítése érdekében a Pénzügyminisztérium (a továbbiakban: PM) által kiadott, a meghatározott év(ek) költségvetési tervezési feladatait, a költségvetési javaslat kidolgozásának és összeállításának szempontjait tartalmazó összefoglaló tájékoztató;

20. Országos Támogatási Monitoring Rendszer: az államháztartás pénzügyi információs rendszerébe illeszkedő, a Magyar Államkincstárban (a továbbiakban: Kincstár) működő integrált nyilvántartási rendszer;

21. Indikatív Program: a Magyar Köztársaság által kidolgozott dokumentum, amely tartalmazza a megvalósítandó hároméves célkitűzéseket és intézkedéseket, a részletes fejlesztési feladatokat, azok ütemezését, valamint azok hazai, illetve közösségi pénzügyi forrásait;"

(2) Az R. 2. §-a a következő 22-26. ponttal egészül ki:

[E rendelet alkalmazásában]

"22. Pénzügyi Határozat: az Európai Bizottság a 2004-2006 közötti időszakban valamennyi évre vonatkozóan elfogad egy Pénzügyi Határozatot a beküldött Indikatív Program és a tevékenységek végrehajtásához szükséges valamennyi rendelkezés és feltétel figyelembevételével, amely határozatról tájékoztatja a Felelős Hatóságot;

23. hazai társfinanszírozás: a szakmai lebonyolításért felelős fejezet költségvetésében biztosított központi költségvetési támogatás, amely a Schengen Alap támogatásból finanszírozott fejlesztési feladatok esetén a kapcsolódó adók, illetékek, járulékok és a Schengen Alap támogatásból nem finanszírozható díjak kifizetésére használható;

24. Államháztartási Belső Pénzügyi Ellenőrzési Tárcaközi Bizottság (a továbbiakban: ÁBPE Tárcaközi Bizottság): a Schengen Alap támogatás felhasználása esetén az ellenőrzési rendszer kialakításával és működtetésével összefüggő koordinációs és konzultatív feladatokat ellátó tárcaközi bizottság;

25. Szakmai Projektfelelős: az SzKSz vezetője, illetve az SzKSz felügyeletét ellátó személy;

26. Közbeszerzés: "közbeszerzés" és "közbeszerzési eljárás" alatt e rendelet alkalmazásában a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény felhatalmazása alapján alkotott egyéb közbeszerzési és beszerzési eljárások is értelemszerűen értendőek."

2. §

Az R. 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"5. § A Felelős Hatóság vezetője a Felelős Személy, aki a Kormány által kinevezett tisztviselő."

3. §

(1) Az R. 6. §-ának b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A Felelős Hatóság feladatai a következők:]

"b) dönt az indikatív célkitűzéseket, fejlesztési feladatokat és azok költségvetését rögzítő dokumentumok továbbításáról az Európai Bizottság részére,"

(2) Az R. 6. §-ának h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A Felelős Hatóság feladatai a következők:]

"h) a KPSZE által készített éves pénzügyi jelentések megküldése az Európai Bizottság részére."

4. §

Az R. 8. §-ának a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A Felelős Hatóság a 6. §-ban előírt feladatainak ellátása érdekében:]

"a) Delegálási Megállapodást köt a fejlesztési feladatok pénzügyi megvalósítására vonatkozóan a KPSZE-vel felelősségi és hatásköre, továbbá jelentéstételi kötelezettsége meghatározásáról,"

5. §

Az R. a 10. §-t követően a következő 10/A. §-sal egészül ki:

"10/A. § A Felelős Hatóság évente ellenőrzi a Logisztikai és Működési Költségek felhasználásának szabályszerűségét. Az ellenőrzéshez az SzKSz-ek és a KPSZE minden szükséges információt megadnak és elősegítik az ellenőrzés eredményességét."

6. §

Az R. 11. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"11. § A Felelős Hatóság - a KPSZE közreműködésével - a fejlesztési feladatok szakmai és technikai megvalósításával és nyomon követésével kapcsolatos feladatait az SzKSz-ekkel együttműködve látja el."

7. §

Az R. 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"14. § A KPSZE feladatköre a Schengen Alap támogatás vonatkozásában az alábbiakra terjed ki:

a) funkcionálisan független belső ellenőrzési egység működtetése,

b) a fejlesztési feladatok lebonyolítása során olyan irányítási és ellenőrzési rendszerek működtetése, amelyek lehetővé teszik a közbeszerzési és kifizetési folyamatok megalapozottságát, szabályszerűségét és hatékonyságát,

c) a közbeszerzési eljárások jogszabályokban foglaltak szerinti megvalósítása,

d) a Delegálási Megállapodásban rögzítetteknek megfelelően a fejlesztési feladatok vonatkozásában a szállítói szerződések megkötése,

e) a Schengen Alap támogatás fogadása és továbbítása a Kincstár által vezetett bankszámlák rendszerén keresztül a szállítók felé,

f) az Európai Bizottság által folyósított allokáció összegével arányos mértékű, illetőleg az Együttműködési Megállapodásban foglaltak figyelembevételével meghatározott - az Indikatív Programban elkülönítetten jelölt Logisztikai és Működési Költségek közé sorolt - pénzösszegek egy összegben történő utalása az SzKSz-ek felé,

g) a fejlesztési feladatok vonatkozásában a kifizetések szabályszerűségének biztosítása,

h) a Felelős Hatóság kezdeményezésére a Schengen Alap támogatás jogosulatlan vagy szabálytalan utalásából, felhasználásából vagy fel nem használásából eredő összegek Európai Bizottság részére történő visszautalásának biztosítása,

i) megfelelő nyilvántartási, jelentési és adatszolgáltatási rendszer működtetése a szakmai lebonyolítás minden szintjén, valamint az ezekre épülő jelentések és adatszolgáltatás biztosítása a Felelős Hatóság felé, beleértve a végső pénzügyi elszámolás elkészítését,

j) naprakész nyilvántartás vezetése eredményszemléletű kettős könyvvitel rendszerében, valamint ezek alapján éves pénzügyi jelentés készítése a Felelős Hatóság részére."

8. §

Az R. a 14. §-t követően a következő 14/A. §-sal egészül ki:

"14/A. § (1) A létszámfejlesztési feladatok és a belső képzési feladatok megvalósítását, valamint a kapcsolódó pénzügyi elszámolások részletes rendjét a KPSZE és az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumban kijelölt szervezeti egység közötti Együttműködési Megállapodás rögzíti.

(2) Az (1) bekezdésben nevesített feladatok pénzügyi lebonyolítását illetően az Indikatív Programban e feladatokra elkülönített összeg átutalásáról a KPSZE gondoskodik az SzKSz vonatkozó Fejezeti Lebonyolítási Számláira."

9. §

Az R. a 14/A. §-t követően a következő 14/B. §-sal egészül ki:

"14/B. § (1) A KPSZE felelősségi körébe tartozik a PMC terhére a (2) bekezdés szerinti támogatható kiadások vonatkozásában:

a) a KPSZE hatáskörébe utalt PMC forrásokhoz kapcsolódó kifizetések szabályszerűségének biztosítása, valamint a pénzügyi és adminisztrációs feladatok ellátása a PMC források felhasználása tekintetében is,

b) a Felelős Hatóság saját hatáskörben tartott feladatai ellátását szolgáló PMC forrás felhasználásához kapcsolódó közbeszerzések és szerződéskötések lebonyolítása, továbbá az ezzel összefüggő adminisztrációs feladatok ellátása. A Felelős Hatóság biztosítja ezen közbeszerzési eljárások lebonyolításához szükséges szakmai információkat,

c) a Felelős Hatóság feladatai ellátása érdekében a KPSZE rendszeresen információt szolgáltat a Felelős Hatóság számára a Delegálási Megállapodásban meghatározottak szerinti havi jelentések keretében a PMC felhasználásáról mind az SzKSz-ek, mind a KPSZE tekintetében.

(2) A KPSZE az Indikatív Programban rögzített keret erejéig a KPSZE hatáskörébe utalt feladatok megvalósítása során felmerülő alábbi tevékenységek finanszírozására fordíthat PMC forrásokat:

a) a Schengen Alap fejlesztési forrásainak felhasználásához kapcsolódó közbeszerzések lebonyolítása érdekében műszaki és jogi szakértők alkalmazása és szerződés szerinti díjazása, valamint napi menedzsment feladatok ellátására munkatársak felvétele a KPSZE-nél alkalmazott közalkalmazotti bértábla szerinti bérezéssel, továbbá az ehhez kapcsolódó szükséges irodai infrastruktúra megteremtése és fenntartása,

b) a lebonyolításhoz kapcsolódó adminisztrációs költségek, beleértve az eljárás során felmerülő valamennyi hirdetmény közzétételi költségét,

c) a projektek megvalósítása során végzendő monitoring tevékenységek költségei,

d) a Schengen Alap forrásainak belső ellenőrzési költségei, valamint a könyvviteli szolgáltatással kapcsolatos költségek.

(3) Amennyiben a KPSZE a (2) bekezdésben felsoroltakon kívüli egyéb, a program végrehajtásával összefüggő tevékenység finanszírozására kíván PMC forrást igénybe venni, ehhez a Felelős Hatóság előzetes jóváhagyását kell kérnie."

10. §

Az R. 16. §-ának g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A szakmai közreműködő feladatokat ellátó szervezetek felelősségi, feladat- és hatáskörét, valamint végrehajtási folyamatait írott eljárásrend szabályozza, különös tekintettel:]

"g) a közbeszerzési eljárásokban történő részvételre,"

11. §

(1) Az R. 17. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Ezen jogszabály szerint a KPSZE vezetője és a Szakmai Projektfelelős közötti felelősség megosztását, valamint a KPSZE és az SzKSz közötti feladatkör megosztását a lebonyolítás tekintetében Együttműködési Megállapodás formájában részletes írásbeli megállapodás szabályozza."

(2) Az R. 17. §-a (3) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A Szakmai Projektfelelős felelősségi körébe tartozik:] "b) a fejlesztési feladatok szakmai és technikai megvalósítása és nyomon követése,"

(3) Az R. 17. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A Szakmai Projektfelelős felelősségi körébe tartozik a Logisztikai és Működési Költségek felhasználásával megvalósított feladatok vonatkozásában:

a) a közbeszerzési eljárások jogszabályokban foglaltak szerinti lebonyolítása,

b) a szállítói szerződések megkötése,

c) a Logisztikai és Működési Költségek fogadása és továbbítása a szállítók, illetve a feladat teljesítésében érintett személyek, szervezetek és szervek felé,

d) a kifizetések szabályszerűségének biztosítása,

e) a Felelős Hatóság kezdeményezésére a Schengen Alap támogatás jogosulatlan vagy szabálytalan utalásából, felhasználásából vagy fel nem használásából eredő összegek KPSZE-n keresztül az Európai Bizottság részére történő visszautalásának biztosítása,

f) megfelelő nyilvántartási, jelentési és adatszolgáltatási rendszer működtetése a szakmai lebonyolítás minden szintjén, valamint az ezekre épülő jelentések és adatszolgáltatás biztosítása a Felelős Hatóság felé,

g) naprakész nyilvántartás vezetése eredményszemléletű kettős könyvvitel rendszerében, valamint ezek alapján adatszolgáltatás az éves jelentés elkészítéséhez a Felelős Hatóság részére."

12. §

Az R. a 17. §-t követően a következő 17/A. §-sal egészül ki:

"17/A. § (1) Az SzKSz az Indikatív Programban rögzített keret erejéig a következő tevékenységek finanszírozására fordíthat PMC forrásokat:

a) az Indikatív Programnak és az abban rendelkezésre álló pénzügyi keretnek megfelelő közbeszerzési műszaki leírások, illetve építési tervek előkészítése, kidolgozása, illetve az ehhez kapcsolódó közbeszerzések lebonyolítása,

b) az előkészítő tevékenységekhez kapcsolódó dokumentumok műszaki ellenőrzése,

c) a fejlesztési feladatok megvalósítása során a nyilvánosság biztosítása érdekében a Felelős Hatóság által meghatározott kommunikációs tevékenységek ellátása,

d) a fejlesztési források felhasználására alkalmazott munkatársakkal összefüggő személyi ráfordítások - a kapcsolódó járulékokkal együtt - kizárólag az SzKSz fejezeténél általánosan alkalmazott illetménytábla, illetve bérezési rendszer szerint,

e) a lebonyolításhoz kapcsolódó adminisztrációs költségek és a könyvviteli szolgáltatással kapcsolatos költségek,

f) a fejlesztési feladatok megvalósítása során végzendő monitoring tevékenységek költségei,

g) fejlesztési feladatok megvalósításához kapcsolódó költségvizsgálatok, szakértői tevékenység és szakszerű ellenőrzés végzése,

h) ingatlan megszerzése, amennyiben az a fejlesztési tevékenységekhez közvetlenül kapcsolódik és azok végrehajtásához elengedhetetlenül szükséges.

(2) Amennyiben az SzKSz az (1) bekezdésben felsoroltakon kívüli egyéb, a program végrehajtásával összefüggő tevékenység finanszírozására kíván PMC forrást igénybe venni, ehhez a Felelős Hatóság előzetes jóváhagyását kell kérnie."

13. §

Az R. 25. §-ának b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az SzKSz]

"b) az SzKSz vagy a Végső Kedvezményezett nevére kiállított szállító által benyújtott számlák kifizetéséhez szükséges bizonylatokat (Szakmai Projektfelelős által igazolt számlamásolatok, devizaátutalási megbízás, kiegészítő szelvény, és forintban történő kifizetés esetén a PF-1 átutalási megbízás) benyújtja a KPSZE felé, figyelembe véve a számlák fizetési határidejét,"

14. §

Az R. 32. §-a (2) bekezdésének d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A KPSZE az elkülönített számviteli nyilvántartásainak vezetése során köteles gondoskodni arról, hogy az alábbi információk folyamatosan rendelkezésre álljanak:]

"d) a megkötött szállítói szerződések és a vonatkozó teljesítések nyilvántartása."

15. §

(1) Az R. 35. §-a (2) bekezdésének c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A felelős hatóság, a KPSZE és a szakmai közreműködő szervezetek]

"c) a tervezés, pályáztatás, szerződéskötés, pénzügyi lebonyolítás, számviteli nyilvántartás és beszámolás folyamataiban biztosítják a négy szem elvének érvényesülését,"

(2) Az R. 35. §-ának (2) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

[A felelős hatóság, a KPSZE és a szakmai közreműködő szervezetek]

"e) olyan eljárásokat működtetnek, melyek biztosítják az elszámolható költségek nemzeti és közösségi jogszabályokkal való összhangjának folyamatos ellenőrzését, a szabálytalanságok megelőzését, feltárását, a szükséges korrekciók megtételét és a jogosulatlanul kifizetett összegek behajtását."

16. §

(1) Az R. 36. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A közbeszerzési eljárás során, valamint a kifizetések teljesítését megelőzően a KPSZE-nek ellenőriznie kell, hogy azok a közösségi politikákkal összhangban vannak, továbbá megfelelnek-e

a) a versenypolitikai szabályoknak,

b) az állami támogatásokra vonatkozó szabályoknak (beleértve a támogatások halmozódására vonatkozó szabályokat is),

c) a támogathatósági követelményeknek,

d) a közbeszerzésre vonatkozó előírásoknak,

e) a környezetvédelemre, esélyegyenlőségre, tájékoztatásra és nyilvánosságra vonatkozó előírásoknak."

(2) Az R. 36. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A pénzügyi lebonyolítás során kockázatelemzés alapján a Szakmai Projektfelelősnek biztosítania kell a kifizetéseket megelőző helyszíni ellenőrzések lefolytatását, melynek keretében ellenőrizni kell a Schengen Alap támogatások megfelelő fizikai és pénzügyi előrehaladását, valamint azt, hogy a benyújtott számla összhangban van a szerződéses feltételekkel, a fizikai és teljesítmény mutatószámok teljesítésével."

17. §

Az R. 39. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Az éves összesített ellenőrzési jelentést a KEHI elnöke minden évben február 28-ig megküldi az ÁBPE Tárcaközi Bizottság részére. Az ÁBPE Tárcaközi Bizottság a jelentést 30 napon belül megtárgyalja. A végleges összesített ellenőrzési jelentés elkészítésénél figyelembe kell venni az ÁBPE Tárcaközi Bizottság véleményét. A végleges éves összesített ellenőrzési jelentést a pénzügyminiszter megküldi a Felelős Hatóság részére. A Felelős Hatóság az éves összesített ellenőrzési jelentést, az éves időközi jelentés részeként, az Európai Bizottság által az adott évre meghatározott határidőre megküldi az Európai Bizottság részére."

18. §

(1) Az R. 42. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A fejlesztési feladatok lebonyolítása során a KPSZE és az SzKSz-ek a tapasztalt szabálytalanságokról, valamint az Európai Közösségek pénzügyi érdekeit hátrányosan érintő egyéb tevékenységekről vagy azok alapos gyanújáról haladéktalanul kötelesek tájékoztatni a Felelős Hatóság vezetőjét és a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága OLAF Koordinációs Irodát (a továbbiakban: VPOP OLAF Koordinációs Iroda), továbbá intézkedni:

a) a fejlesztési feladatok előírásai szerinti, illetve a szabályszerű lebonyolítás érdekében szükséges korrekciók-ról,

b) a személyi felelősség megállapításáról,

c) a szabálytalansággal érintett összegnek a szabálytalanság felfedezésétől számított két hónapon belüli behajtásáról."

(2) Az R. 42. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A Felelős Hatóságnál, a KPSZE-nél, valamint az SzKSz-eknél alkalmazott köztisztviselőknek, illetőleg más alkalmazásban álló, a közbeszerzési eljárás alkalmával beérkezett ajánlatok elbírálásában részt vevő minden személynek összeférhetetlenségi és pártatlansági nyilatkozatot kell tennie."

(3) Az R. 42. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A KPSZE és az SzKSz vezetője a tapasztalt szabálytalanságokról vagy visszaélésekről, illetve amennyiben nem merült fel szabálytalanság vagy visszaélés, akkor ennek tényéről negyedévente jelentés formájában értesíti a Felelős Hatóság vezetőjét."

19. §

Az R. 45. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"45. § A közbeszerzési ajánlati, ajánlattételi vagy részvételi felhívásokban - kivéve, amennyiben központi költségvetési szerv a szállító -jelezni kell és a szállítói szerződésnek tartalmaznia kell megfelelő, a teljesítési készséget fokozó szerződést biztosító mellékkötelezettségeket a szabálytalanságok elkerülése érdekében, továbbá megfelelő szerződéses biztosítékokat, amelyek szabálytalanság vagy eltérés esetén a kielégítés alapjául szolgálhatnak."

20. §

Az R. 49. §-ának (2)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A Felelős Hatóság köteles tájékoztatni

a) minden esetben az SzKSz és a KPSZE vezetőjét a visszafizetési felszólítás kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül, továbbá

b) a visszafizetési felszólítás kézhezvételétől számított 30 munkanapon belül a Kormányt is, amennyiben a visszafizetési felszólításban szereplő összeg meghaladja az 1 000 000 eurót.

(3) Amennyiben a visszafizetési felszólítást az Európai Bizottsággal szemben a Felelős Hatóság vitatja,

a) a vita rendezésének - és az SzKSz és a KPSZE vezetőjének folyamatos tájékoztatása melletti - felelőssége és költségei is őt terhelik,

b) az 1 000 000 eurót meghaladó visszafizetési felszólítások esetén köteles döntést kérni a Kormánytól a vita rendezésének módjáról."

21. §

Az R. 50. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: "50. § E rendelet a Schengen Alap lebonyolítását szabályozó "a Schengeni Támogatás igazgatásáról és felügyeletéről" szóló C(248) 2004 számú Bizottsági Határozatnak való megfelelést szolgálja."

Záró rendelkezések

22. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba, ezzel egyidejűleg az R. 45. §-ának (2) bekezdése, valamint 51. §-ának (2) bekezdése hatályát veszti.

23. §

A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg

a) az R. 4. §-ában az "NFH" szövegrész helyébe az

"NFÜ",

b) az R. 2. §-ának 6., 11. pontjában, 3. §-ában, 4. §-ában, 5. §-ában, 6. §-ában, 7. §-ában, 8. §-ában, 9. §-ában, 10. §-ában, 11. §-ában, 12. §-ában, 13. §-a (1) bekezdésének b) pontjában, 19. §-ában, 20. §-ában, 21. §-ában, 23. §-ában, 24. §-ának c) pontjában, 27. §-ában, 29. §-ában, 35. §-ának (2) bekezdésében, 38. §-ának (2) bekezdésében, 41. §-ának (1), (2) és (3) bekezdésében, 42. §-ának (2)-(6) bekezdésében, 43. §-a (2), (3) bekezdésében, 44. §-a (1) és (2) bekezdésében, 48. §-a (1), (2), (3) bekezdésében és a 49. §-a (2) és (3) bekezdésében a "felelős hatóság" szövegrész helyébe a "Felelős Hatóság",

c) az R. 2. §-ának 11. pontjában, 13. §-a (1) bekezdésének a) pontjában, 15. §-ában, 24. §-ának b) pontjában, 25. §-ában, 27. §-ában, 29. §-ában, 30. §-ának (3) bekezdésében, 32. §-ának (1) bekezdésében, 33. §-ának (2) bekezdésében, 35. §-ának (2) bekezdésében, 38. §-ának (2) bekezdésében, 39. §-a (2) bekezdésének b) pontjában, 41. §-a (1) bekezdésében, 42. §-ának (4)-(6) bekezdésében, 43. §-ának (3) bekezdésében, 44. §-ának (2) bekezdésében, 47. §-ában, 48. §-ának (1), (3), (4) bekezdésében, 49. §-ának (1) bekezdésében a "szakmai közreműködő szervezet" szövegrész helyébe az "SzKSz",

d) az R. 17. §-ának (1) és (3) bekezdésében és 36. §-ának (2) bekezdésében a "szakmai projektfelelős" szövegrész helyébe a "Szakmai Projektfelelős",

e) az R. 42. §-ának (2) bekezdésében és 44. §-ának (1) bekezdésében az "OLAF Koordinációs Iroda" szövegrész helyébe "VPOP OLAF Koordinációs Iroda" szövegrészek lépnek.

Gyurcsány Ferenc s. k.,

miniszterelnök

Lábjegyzetek:

[1] A korábbi 4. pontot hatályon kívül helyezte a 352/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.01.01.

Tartalomjegyzék