Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

9/2006. (II. 27.) GKM rendelet

a súlyos víziközlekedési balesetek és a rendkívüli hajózási események vizsgálatának részletes szabályairól

A légi-, a vasúti és a víziközlekedési balesetek és egyéb közlekedési események szakmai vizsgálatáról szóló 2005. évi CLXXXIV. törvény (a továbbiakban: Kbvt.) 22. §-a (1) bekezdésének c) pontjában kapott felhatalmazás alapján - a belügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

A rendelet alkalmazási köre

1. §

A rendelet alkalmazási köre a súlyos víziközlekedési balesetek és a rendkívüli hajózási események szakmai vizsgálatára terjed ki.

A súlyos víziközlekedési balesetek és a rendkívüli hajózási események bejelentése

2. §

(1)[1] A Közlekedésbiztonsági Szervezet (a továbbiakban: Szervezet) a Kbvt.-ben meghatározott a súlyos víziközlekedési balesetekre és a rendkívüli hajózási eseményekre vonatkozó bejelentést ügyeleti szolgálata útján fogadja.

(2)[2]

3. §

(1) A súlyos víziközlekedési balesetről, illetve a rendkívüli hajózási eseményről szóló bejelentésnek a következő adatokat kell tartalmaznia:

a) a súlyos víziközlekedési baleset, illetve a rendkívüli hajózási esemény helyét (folyamkilométer, koordináták, legközelebbi település) és időpontját,

b) az úszólétesítmény típusát, nevét, szám-, illetve betűjelét, vagy pedig egyéb azonosító jelét,

c) az úszólétesítmény vezetőjének, valamint az üzemben tartójának nevét és székhelyének címét,

d) a személyzet és a fedélzeten tartózkodó utasok vagy más személyek számát, nevét, a rakomány jellegét (különös tekintettel a veszélyes áruk megnevezésére),

e) a személyi sérüléseket, az úszólétesítményben, a vízi úton lévő műtárgyakban és a harmadik személy tulajdonában keletkezett károk mértékét,

f) az utoljára érintett, valamint a rendeltetési kikötő megnevezését,

g) a súlyos víziközlekedési baleset, illetve a rendkívüli hajózási esemény lefolyását és feltételezett okát,

h) a bejelentés időpontjáig meghozott intézkedéseket,

i) a bejelentő nevét, jelentési kötelezettsége jogi alapját* elérhetőségét.[3]

(2) Az (1) bekezdésben felsorolt adatok valamelyikének hiánya nem mentesít az azonnali bejelentési kötelezettség alól. A hiányzó adatokat a Szervezet az üzemben tartótól szerzi be.

A szakmai vizsgálat lefolytatása

4. §

(1) Súlyos víziközlekedési balesetnél, illetve a rendkívüli hajózási eseménynél a helyszín változatlanul hagyása és a nyomok, valamint az úszólétesítmény és rakománya megőrzése érdekében:

a) távol kell tartani az illetékteleneket,

b) gondoskodni kell arról, hogy az úszólétesítmény, az úszólétesítmény berendezései és felszerelései, rakománya a helyszíni szemle megkezdéséig - hadilobogó alatt közlekedő úszólétesítményt érintő súlyos víziközlekedési balesetnél, illetve rendkívüli hajózási eseménynél a hadihajós katonai szervezet képviselőjének megérkeztéig - és lehetőség szerint annak befejezéséig változatlan állapotban maradjanak,

c) a mentés és a tűzoltás során az úszólétesítmény és részeinek indokolatlan megváltoztatását el kell kerülni,

d)[4] ha a személyzet mentése már a vízirendészet területileg illetékes rendőri szervének vagy a vizsgálóbizottságnak a helyszínre érkezése előtt megtörtént és a helyszínen cselekvőképes személy van jelen, akkor fel kell jegyeznie, hogy a mentés során a helyszín milyen megváltoztatására került sor, és a feljegyzéseket - helyszínre érkezése után - a vizsgálóbizottságnak át kell adnia.

(2)[5]

(3)[6]

5. §

(1) A helyszínen talált nyomok rögzítését a szakmai vizsgálat keretében a vizsgálóbizottság végzi. Amennyiben a súlyos víziközlekedési balesettel, illetve rendkívüli hajózási eseménnyel összefüggésben büntetőeljárás indul, a nyomok rögzítéséről a rendőrség gondoskodik.

(2) Halálos víziközlekedési baleset bekövetkezése esetén a holttestek azonosítása, igazságügyi orvos-szakértői vizsgálata, illetve kiadása érdekében a rendőrség képviselője intézkedik.

6. §

(1)[7] A helyszíni szemlejegyzőkönyvet a Szervezet főigazgatója részére a vizsgálóbizottság haladéktalanul megküldi. A helyszíni szemlejegyzőkönyv tartalmazza különösen a súlyos víziközlekedési baleset, illetve rendkívüli hajózási esemény helyét és időpontját, a vízállási, időjárási és látási viszonyokat, a balesetben, hajózási eseményben részes úszólétesítmények nevét vagy számjelét, állami hovatartozását, üzemben tartójának, vezetőjének adatait, az úszólétesítmények sérüléseire vonatkozó adatokat, a megsérült személyek adatait, a vizsgálóbizottság vezetőjének és tagjainak nevét, a szemle helyszínére érkezés időpontját, a szemle kezdetének és befejezésének idejét, a vizsgálóbizottság által tett intézkedéseket. A helyszíni szemlejegyzőkönyvhöz csatolni kell a helyszín vázlatát, leírását, a helyszínről készített fénykép- és videofelvételeket, a meghallgatásról készített feljegyzéseket, továbbá az egyéb begyűjtött anyagok jegyzékét.

(2) Tengeri hajót nyílt tengeren ért súlyos víziközlekedési baleset, illetve rendkívüli hajózási esemény kivizsgálását a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet által elfogadott, a tengeri balesetek és szerencsétlenségek kivizsgálásáról szóló szabályzatnak* megfelelően kell végezni.[8]

(3)[9]

7. §[10]

8. §[11]

Vizsgálóbizottság

9. §[12]

10. §

A vizsgálóbizottság vezetője a Szervezet köztisztviselője, a szakmai vizsgálat egyszemélyi felelős vezetője, feladata

a) a szakmai vizsgálat irányítása,

b) a szakmai vizsgálat alapján zárójelentés-tervezet, zárójelentés előterjesztése a Szervezet főigazgatójának,

c) a hajózás biztonságát veszélyeztető okok és körülmények megszüntetése érdekében javaslat tétele a személyzet egészségének megőrzésére foglalkozás-egészségügyi rendszabályokkal, valamint az úszólétesítmény és a hajózási létesítmények üzemben tartásával, a kikötő használatával kapcsolatos, valamint minden egyéb szükséges intézkedés megtételére (a továbbiakban: biztonsági ajánlás) .

Vizsgálóbizottsági tagok

11. §

(1)[13]

(2) A vizsgálóbizottság nem köztisztviselő tagja az lehet,

a)[14] akit a megfelelő víziközlekedési szakterületen hajózási szakértői jogosultsággal rendelkezik,

b) aki a víziközlekedési balesetvizsgáló tanfolyamot a Szervezetnél vagy oktatási intézményben sikeresen elvégezte.

(3) A vizsgálóbizottság tagja a munkáját a vizsgálóbizottság vezetőjének iránymutatása alapján végzi.

Meghatalmazott képviselők és tanácsadók részvétele külföldi szakmai vizsgálatban

12. §

(1)[15]

(2)[16]

(3)[17]

(4)[18]

(5) Megállapodás hiányában a magyar lobogó alatt közlekedő úszólétesítménnyel külföldön bekövetkezett súlyos víziközlekedési baleset, illetve rendkívüli hajózási esemény vizsgálatára a Szervezet felveszi a kapcsolatot az illetékes külföldi kivizsgáló szervekkel.

13. §[19]

A szakmai vizsgálat során érintettek kötelezettségei

14. §

(1) A szakmai vizsgálat során az érintettek (a hajózási képesítések kiadásával, az úszólétesítmény megfelelőségének vizsgálatával, az úszólétesítmény üzemben tartásával, karbantartásával és javításával, a hajóút fenntartásával, a kikötő üzemben tartásával foglalkozó szervek; a hajózási hatóság, az úszólétesítmény vezetője és személyzete stb.) kötelesek a vizsgálóbizottsággal együttműködni.

(2) Az együttműködés kiterjed részfeladatok elvégzésére. Ennek érdekében az üzemben tartó olyan személlyel képviselteti magát, aki a tényállás felderítése érdekében adatok szolgáltatásához, intézkedésekhez hatáskörrel és az adott esettel kapcsolatban szakértelemmel rendelkezik.

15. §[20]

16. §[21]

Zárójelentés-tervezet

17. §

(1)[22]

(2) Rendkívüli hajózási esemény esetén - ha azt az eseményjellege indokolja - a zárójelentés tervezetét egyszerűsített formában lehet elkészíteni.

(3) A zárójelentés-tervezetet a vizsgálóbizottság tagjai írják alá. Véleményeltérés esetén az aláírást e tény megjelölésével kell eszközölni, és az eltérő véleményt záradékként kell a zárójelentés-tervezethez csatolni.

(4)[23]

Zárójelentés

18. §

(1) A szakmai vizsgálat során keletkezett feljegyzéseket csak akkor lehet a zárójelentés mellékleteibe foglalni, ha azok a súlyos víziközlekedési baleset, illetve a rendkívüli hajózási esemény elemzéséhez tartoznak. A feljegyzések csak személyazonosításra alkalmatlan módon csatolhatók a zárójelentéshez, és kizárólag azok a részek csatolhatók, amelyek közvetlenül az elemzéshez kapcsolódnak.

(2) A zárójelentés részletes formai és tartalmi követelményeit e rendelet melléklete tartalmazza.

A víziközlekedés biztonságáért felelős hatóságok tájékoztatása

19. §

Ha a szakmai vizsgálat kapcsán felmerül annak gyanúja, hogy az esemény során a víziközlekedés biztonsága elleni jogellenes cselekmény történt, a Szervezet köteles az illletékes rendőrhatóságot értesíteni.

Eljárás idegen államban lajstromozott úszólétesítménnyel belföldön bekövetkezett súlyos víziközlekedési baleset vagy rendkívüli hajózási esemény esetében

20. §

(1)[24]

(2) Az idegen lobogó alatt közlekedő úszólétesítménnyel belföldön bekövetkezett súlyos víziközlekedési baleset, illetve rendkívüli hajózási esemény bekövetkeztekor a lobogó szerinti állam balesetkivizsgáló szerve számára küldött értesítésnek a következő információkat kell tartalmaznia:[25]

a) a súlyos víziközlekedési baleset, illetve a rendkívüli hajózási esemény helyét (folyamkilométer, koordináták, legközelebbi település) és időpontját,

b) az úszólétesítmény típusát, nevét vagy számjelét, illetve egyéb azonosító jelét,

c) az úszólétesítmény vezetőjének, valamint az üzemben tartójának nevét és székhelyének címét,

d) a súlyos víziközlekedési baleset, illetve a rendkívüli hajózási esemény természetét és az úszólétesítmény sérülésének mértékét,

e) annak jelzését, hogy a Magyar Köztársaság milyen mértékig folytatja a kivizsgálást vagy javasolja annak átruházását,

f) veszélyes áru jelenlétét és leírását.

(3)[26]

Záró rendelkezések

21. §

(1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel -2006. március 1-jén lép hatályba.

(2) A 11. § (2) bekezdésének b) pontja 2007. március 1-jén lép hatályba.

Dr. Kóka János s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter

Melléklet a 9/2006. (II. 27.) GKM rendelethez

A zárójelentés és a zárójelentés-tervezet részletes formai és tartalmi követelményei

I. ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

1. A zárójelentés fő részei:

Cím

1. Ténybeli információk

2. Elemzés

3. Következtetések

4. Biztonsági ajánlások

5. Függelék - Szükség szerint csatolandók

Megjegyzés: zárójelentés készítése során e forma alkalmazása biztosítja, hogy

a) a ténybeli információk, elemzések és következtetések megértéséhez szükséges minden tájékoztatást tartalmazzanak a megfelelő fejezetek;

b) ahol az "1 - Ténybeli információk" fejezet bármely pontjával kapcsolatos információ nem áll rendelkezésre vagy az nincs összefüggésben a súlyos víziközlekedési balesethez, illetve a rendkívüli hajózási eseményhez vezető körülményekkel, ott ilyen értelmű megjegyzés legyen beiktatva a megfelelő alcímek alatt.

2. A zárójelentés az alább felsoroltakat kizárólag az esemény lefolyásával kapcsolatosan, személyazonosításra alkalmatlan módon, kivonatoltan tartalmazhatja:

a) a súlyos víziközlekedési balesettel, illetve a rendkívüli víziközlekedési eseménnyel érintett személyek jelentéseit és a tevékenységükre vonatkozó adatokat,

b) a meghallgatásokról készült jegyzőkönyveket,

c) az úszólétesítményre, valamint az időjárásra, az eset helyszínére és egyéb körülményekre, valamint az esettel kapcsolatban műszakilag rögzített adatokat,

d) a szakértői jelentéseket,

e) egyéb bejelentéseket.

II. A ZÁRÓJELENTÉS RÉSZEI

1. Cím

A zárójelentés az alábbiakat tartalmazó címmel kezdődik:

Az üzemben tartó neve; Az úszólétesítmény típusa, neve vagy számjele, illetve egyéb azonosító jele, lobogója. A súlyos víziközlekedési baleset, illetve a rendkívüli hajózási esemény helye és időpontja.

Áttekintés.

A címet követően rövid áttekintés következik az alábbi információkra vonatkozóan a belföldi és külföldi hatóságok értesítése a súlyos víziközlekedési balesetről, illetve a rendkívüli hajózási eseményről; a kivizsgáló szerv és meghatalmazott képviselőjének megnevezése; a kivizsgálás megszervezése; a jelentést kiadó kivizsgáló szerv neve és a kiadás időpontja.

Rövid összefoglalóval záródik, melyben a súlyos víziközlekedési balesethez, illetve a rendkívüli hajózási eseményhez vezető okokat taglalják.

2. Ténybeli információk

2.1. Az úszólétesítmény útjának, munkavégzésének lefolyása

Rövid leíró jellegű ismertetés, amely az alábbiakról tájékoztat:

- az üzemelés fajtája (utasszállítás, áruszállítás, munkavégzés, menetben, kikötőben, veszteglőhelyen),

- a súlyos víziközlekedési baleset, illetve a rendkívüli hajózási esemény, helye (folyamkilométer, koordináták, legközelebbi település), időpontja, nappal vagy éjjel.

2.2. Személyi sérülések

Az alábbi táblázat kitöltése (számokkal).

SérülésekSzemélyzetUtasokEgyéb személyek
Halálos
Súlyos
Kisebb
Semmilyen

2.3. Az úszólétesítmény sérülése

Az úszólétesítményt a súlyos víziközlekedési balesetben, illetve a rendkívüli hajózási eseményben ért sérülések rövid ismertetése (megsemmisült, jelentősen megrongálódott, kissé megrongálódott, nem sérült).

2.4. Egyéb kár

Nem az úszólétesítményben, hanem a viziút műtárgyaiban vagy azt keresztező műtárgyakban, illetve egyéb tárgyakban keletkezett rongálódások rövid ismertetése.

2.5. A személyzet adatai

a) Az úszólétesítmény személyzetének összes tagjára vonatkozó adatok név nélkül: életkor, a képesítő okmány érvényessége, egészségi alkalmasság, jogosítások, kötelező ellenőrzések, hajózási tapasztalat (összesen és az adott típuson), és a munkaidőre vonatkozó megfelelő tájékoztatások.

b) A személyzet egyéb tagjainak képesítésére és gyakorlatára vonatkozó rövid ismertető.

2.6. Az úszólétesítmény adatai

a) Az úszólétesítmény hajózásra alkalmasságának rövid ismertetése (amelyben a vizsgálat során feltárt hiányosságokat is fel kell sorolni, ha azoknak bármi kihatásuk lehetett a balesetre).

b) Az úszólétesítmény üzemképességét tanúsító okmányok érvényessége.

c) Az úszólétesítménnyel szállított rakomány rövid ismertetése.

2.7. Meteorológiai és hidrológiai adatok

a) Az időjárási körülmények rövid ismertetése, beleértve az előre jelzett és a tényleges körülményeket is, továbbá, hogy ezek a meteorológiai információk a személyzet rendelkezésére álltak-e.

b) A látási viszonyok a súlyos víziközlekedési baleset, illetve a rendkívüli hajózási esemény időpontjában (napfény, holdfény, szürkület stb.) .

c) Vízállási és áramlási adatok, továbbá, hogy ezek a hidrológiai információk a személyzet rendelkezésére álltak-e.

2.8. Navigációs berendezések

A rendelkezésre álló navigációs berendezések, továbbá a személyzet radarhajózási képesítésének vonatkozó adatai.

2.9. Összeköttetés

A mozgó és az állandó helyű szolgálat összeköttetésére és ennek hatékonyságára vonatkozó információk.

2.10. Adatrögzítők

Az adatrögzítők telepítési helye az úszólétesítményen, állapotuk a megtaláláskor és a belőlük nyert adatok.

2.11. Tűz

Ha tűz keletkezett, akkor az eset természetére, valamint az oltáshoz használt tűzoltó eszközökre és hatékonyságukra vonatkozó információk.

2.12. Próbák és kísérletek

A próbák és kísérletek eredményeinek rövid ismertetése.

3. Elemzés

Szükség szerint csak azokat az információkat elemezzék, amelyeket az "1. Ténybeli információk" szakaszban rögzítettek és amelyek a következtetések és az ok(ok) meghatározásához tartoznak.

4. Következtetések

Sorolja fel a kivizsgálás során megállapított tényeket és okokat. Az okok listája foglalja magába mind a közvetlen, mind a mélyebb, rendszerben rejlő okokat is.

5. Biztonsági ajánlások

Ha alkalmazható, rövid nyilatkozat a súlyos víziközlekedési baleset, illetve a rendkívüli hajózási esemény megelőzése érdekében tett bármely javaslatról, és ennek eredményeként megtett korrigáló lépésről.

6. Függelékek

A szükségnek megfelelően itt kell közölni minden egyéb, a jelentés megértése szempontjából szükségesnek tekinthető vonatkozó információt.

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatályos 2008.12.28.

[2] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[3] Kbvt. 10. § (1) és (2) bekezdés.

[4] Módosította a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatályos 2008.12.28.

[5] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[6] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[7] Módosította a 48/2009. (IX. 30.) KHEM rendelet 45. § (2) bekezdése. Hatályos 2009.10.01.

[8] Code for the investigation of Marine Casualties and Incidents.

[9] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[10] A 7. §-t és az azt megelőző alcímet hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[11] A 8. §-t és az azt megelőző alcímet hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[12] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[13] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[14] Módosította a 48/2009. (IX. 30.) KHEM rendelet 45. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.10.01.

[15] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[16] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[17] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[18] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[19] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[20] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[21] A 16. §-t és az azt megelőző alcímet hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[22] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[23] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[24] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

[25] Módosította a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 3. § -a. Hatályos 2008.12.28.

[26] Hatályon kívül helyezte a 37/2008. (XII. 20.) KHEM rendelet 4. § (3) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2008.12.28.

Tartalomjegyzék